Gość kubek Zgłoś #1 Napisano 22 Marca 2006 Nie wiem co jest!! Kupiłem samochud było wszystko Ok. wczoraj chciałem strąbić kolesia a tu nie ma czym:) Sprawdziłem bezpiecznik i jest dobry. Nie wiem co sie zstało ale tak z dnia na dzień!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #2 Napisano 22 Marca 2006 Odszukaj niemowę i potraktuj go bezpośrednio z akumulatora kabelkiem. Jeśli zadziała, to przerczyść złączkę. Jeśli nie, to popraw jego masę lub kup sprawny. Sprawdź miernikiem/żarówką, czy dochodzi napięce do niego. Jeśli nie to sprawdź styki na kierownicy. I tu UWAGA na taśmę poduszki powietrznej I NA SAMĄ PODUSZKĘ, bo możesz żałować. Poczytaj sobie o procedurach obchodzenia się z poduszką powietrzną! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kubek Zgłoś #3 Napisano 22 Marca 2006 właśnie boję sie grzebać przy kierownicy żebym nie wyglądał jak po spotkaniu z tramwajem:) :641: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #4 Napisano 22 Marca 2006 Jeśli chcesz się tam grzebać, to dla swojego bezpieczeństwa bezwzględnie zdejmij klemę z akumulatora i nie zakładaj jej, póki nie złożysz kierownicy do kupy. Normalnie robi się to bez zdejmowania klemy, ale tu trzeba parę rzeczy wiedzieć i wiedzieć, co się robi. Jednak jak sprawdzić sygnał ze zdjętą klemą? Przeczyść styki sygnału, jeśli do nich dotrzesz, może uda się Tobie sprawdzić rezystancję tego styku miernikiem. Jeśli będzie poniżej 0,5Ω to dobrze. Jeśli więcej, to czyść. Pamiętaj, nie włączaj zapłonu jeśli jest wypięta poduszka, bo sterownik złapie błąd. Chociaż i z tym można sobie poradzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #5 Napisano 22 Marca 2006 kubek, przekaźnik sprawdź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #6 Napisano 22 Marca 2006 :640: :641: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #7 Napisano 22 Marca 2006 JAFO, śmiej się śmiej u GRZESKO tak było Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #8 Napisano 22 Marca 2006 Nie smieję się. GENIUSZ TKWI W PROSTOCIE. Tyle napisałem, a całkiem o tym bzdecie zapomniałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #9 Napisano 22 Marca 2006 Tyle napisałem, a całkiem o tym bzdecie zapomniałem. A widzisz, bywa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześko Zgłoś #10 Napisano 22 Marca 2006 No to i ja dorzucę swoje parę groszy do tematu. Ostatnio znów "straciłem" sygnał, ale tym razem przekaźnik był OK. Po dokładnym prześledzeniu "drogi" prądu znalazłem winnego (Czyżby przydała się moja praca w sądzie?). Okazało się, że winne było połączenie kostki pod kierownicą. Ale uwaga, do naprawy NIE TRZEBA ZDEJMOWAĆ KIEROWNICY. Po zdjęciu osłony wału kierownicy (ta pomiędzy kierownicą, a deską rozdzielczą), ukazują się nam kostki połączeniowe przełączników dźwigniowych spod kierownicy i przycisku (przycisków) klaksonu na kierownicy. U mnie, w kostce z prawej strony wału kierownicy (w najdłuższej kostce) najniższy z pinów (odpowiedzialny za klakson) był troszkę za głęboko wciśnięty i nie zawsze kontaktował ze stykami z wtyczki. Prawdo podobnie ktoś kiedyś niedokładnie wcisnął wtyczkę. Wystarczyło poprawić ten felerny pin i puki co po kłopocie. Poprawienie styku ruchomego (ślizgacza) pod kierownicą również można zrobić bez demontażu kierownicy. Jest on widoczny w szczelinie pomiędzy kierownicą, a ołoną wału kierownicy, patrząc z lewej strony (od strony dzrzwi kierowcy). Trochę to może niewygodne dojście, ale wykonalne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MIETKACY Zgłoś #11 Napisano 24 Lutego 2007 Witam. Mam pytanko.Gdzie jest wogóle klakson, bo kupiłem b4 i nie działa a nie mogę go zlokalizować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześko Zgłoś #12 Napisano 24 Lutego 2007 nie mogę go zlokalizować. Standardowo sygnały w B3 i B4 montowane są w zderzaku przednim z prawej strony. W miarę wygodny dostęp jest po zdemontowaniu prawego reflektora (przynajmniej tak jest u mnie). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz Zgłoś #13 Napisano 24 Lutego 2007 za prawym halogenem najlepiej zejsc do kanalu...(nie musisz nic odkrecac) u mnie tez przestal dzialac ale popukalem troche w niego i dziala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość PvD Zgłoś #14 Napisano 1 Marca 2007 Mi tez ostatnio klakson zdechł, tylko u mnie po naciśnieciu wydaje dziwny dzwiek przy kierownicy cos jak by jakies spiecie bylo bo to jest takie chrumkanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość amator Zgłoś #15 Napisano 1 Marca 2007 Moj problem polega na tym , ze po odpaleniu auta i dodaniu gazu klakson sam zaczyna trabic takim przytlumionym dzwiekiem natomiast gdy nacisne na kierownice juz jest normalny dzwiek moze gdzies jest jakies zwarcie ? jak na razie mam wyciagniety bezpiecznik i na nikogo nie moge trabic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześko Zgłoś #16 Napisano 1 Marca 2007 i na nikogo nie moge trabic Przynajmniej nie złamiesz przepisu o zakazie używania sygnałów dźwiękowych w terenie zabudowanym . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek.sz7 Zgłoś #17 Napisano 29 Lipca 2010 Witam, mam problem z klaksonem. od jakiegoś czasu klakson nie wydaje dźwięku, nawet jak alarm fabryczny działa to jest cisza. Sprawdzałem kable i do klaksonu nie dochodzi prąd, po drodze nie jest przerwany bo też spr. miernikiem. Słychać tylko pstryknięcie w przekaźniku, bezpiecznik ok. Co może być przyczyną? Alarm fabryczny czy co innego? Dzięki z góry za odp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #18 Napisano 29 Lipca 2010 Jak zdejmiesz kierownicę będziesz miał blaszkę która się ślizga po pierścieniu. Z biegiem lat blaszka się wyciera i nie ma już takiego kontaktu jak trzeba i tylko przekaźnik pstryka wtedy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek.sz7 Zgłoś #19 Napisano 30 Lipca 2010 ta blaszka chyba nie jest przyczyną tego że alarm fabryczny nie wydaje dźwięku. Bo ta blaszka to chyba za klakson odpowiada gdy naciskamy w kierownicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GREGOR_Z Zgłoś #20 Napisano 11 Listopada 2010 Witam Nie mam sygnału w moim autku. Sprawdziłem sygnał na krótko od akumulatora i okazało sie ze nie działa. Kupiłem nowy który na krótko działa i założyłem go. Okazało sie że sygnał dalej nie działa. bezpiecznik jest OK. POwiedzcie jak doszukac sie awari? Czy w kierownicy na jednym z kabelków (na blaszce) powinien być +? Bo sprawdzałem i prądu tam nie mam. Który przekaźnik mam sprawdzić? Może ktoś mi podpowie co i jak posprawdzać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach