jacomir1 Zgłoś #21 Napisano 8 Stycznia 2008 Witam.podepne się pod temat. Ja dowiadywałem sie o koszt napinacza i łańcucha do silnika ADR w niemczech. Mam kolege który mieszka tam i koszt napinacza do silnika ADR to 342 euro x 3.58= 1224,36 zł, łańcuch to 44 euro x 3.58=157,52 zł razem 1381,88 zł. Przy dzisiejszym kursie euro to sie opłaca. W RP sam napinacz kosztuje 1590 zł osobiście dzwoniłem do serwisu.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość uki145 Zgłoś #22 Napisano 8 Stycznia 2008 Witam! niestety forum jest często nieobiektywne ,stąd pozytywne opinie o trwałości tego silnika ( takze całego passata b5), chociaż osiągi i charakterystyke ma na prawde rewelacyjne (1.8 T jak na swoją klase pojemności i mocy). faktycznie co paradoksalne ,jest on oparty na starej konstrukcji (żeliwny blok z 1.8 8v z lat 80 tych, nawet jest jeszcze zaślepiony otwór po aparacie zapłonowym!!!!!!!!) dlatego dół silnika nie sprawia żadnych problemów i jest bardzo trwały , natomiast bublem jest dosyć nowoczesna głowica . same najgorsze cechy: delikatna, mało trwała i na dodatek bardzo droga w naprawie. 5 zaworów na cylinder to zbyteczne rozwiązanie ,dlatego dzisiaj vag wycofał się całkowicie z tego pomysłu i stosuje juz głowice z 4 zaworami na cylinder. problem łancuch anatomiast pozostaje ,bo dalej silniki 2.0 FSi ,2.0 TFSI, 3.0 v6 , mają krótkie łancuch łaczący 2 wałki . czy niemieccy konstruktorzy na prawde nie potrafią wyciągac wniosków ,miejmy nadzieje ,ze poprawiła sie jakoścc tych elementów ,ale to zweryfijkuje czas ,gdy 2.0 FSi przekroczą 100 000 km .wielu producentów rozwiązało ten problem o wiele taniej i prościej ( np fiat w 1.2 16v gdzie wałki połączone są kołami zębatymi ,czy alfa romeo 2.5 v6, gdzie pasek napędza 2 wałki na raz Pozdrawiam Łukasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość elektryk380 Zgłoś #23 Napisano 8 Stycznia 2008 Mimo wszystko mam nadzieję że pojeżdżę kilka kilometrów bez większych problemów- zwłaszcza że rocznie robię niewiele kilometrów (ok. 10tys.- może trochę więcej). Wolałbym kupić B6 ale "krawiec kraje jak mu materii staje" Pozdrawiam Robert Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość uki145 Zgłoś #24 Napisano 8 Stycznia 2008 Witam! z tego co się zapowiada po dziale passata b6 to tylko się cieszyć , bo tam jest jeszcze gorzej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #25 Napisano 8 Stycznia 2008 uki145 chory czlowieku,po ci jezdzisz tym niedopracowanym bublem,prosze Cie sprzedaj to auto i denerwuj ludzi na innym forum!!!!!!Kup sobie fiata,forda czy alfe,a dopiero przekonasz sie jakie to sa "buble".Robisz takie zamieszanie tymi bredniami co wypisujesz ze juz dawno powinieneś dostac bana!!Bo co z tego ze jest zaślepiony otwór po aparacie zapłonowym?Sugerujesz sie tym ze w maluchu go nie wywiercili? Moja prosba do moda dajcie mu bana bo ten czlowiek podnosi mi i wielu osobom cisnienie. Samo cykanie to nic groznego,zwykly zawor polaczony z pochłaniaczem oparow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość uki145 Zgłoś #26 Napisano 9 Stycznia 2008 Witam! oj wychodzi na to, że jesteś jednym z niewielu nerwusów na tym forum ........ o tych włoskich bublach to słyszałes chyba jedynie z opowiesci , co ? . Już dwa razy tłumaczyłem dlaczego jeżdze passatem . w przyszłym roku sprzedaje to auto i wracam do włoskiej stajni, także spokojnie, już niedługo . Bana za szczerość? od kiedy to tak funkcjonują fora internetowe, a już tym bardziej tak dobre jak to ? Pozdrawiam Łukasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buktor Zgłoś #27 Napisano 9 Stycznia 2008 Potwierdzam, w moim 1,8 20V (bez turbo) cyka jak cholera (przebieg 160kkm). Ostatnio znajomy nawet zapytał mnie czy na diesla zamieniłem? Trzeba będzie wymienić ten łańcuch z napinaczem.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość 1mouse1 Zgłoś #28 Napisano 11 Stycznia 2008 Witam. Użytkownikiem passata jestem od dwóch miesięcy i równierz miałem problem ze stukami a mianowicie po odpaleniu przez dwie może trzy sekundy słychać było metaliczne stukanie w górnej części silnika, jednak po wymianie rozrządu stuki nasiliły się i były słyszalne już cały czas, czasami znikały. Postanowiłem zajrzeć pod pokrywe zaworów i co widzę? dolny ślizg napinacza łańcuszka pękł przy końcu i odpadł powodując to, że łańcuch stukał o metalowy element napinacza. Chcąc ustalić co spowodowało odłamanie się tego ślizgu rozebrałem napinacz na części pierwsze i zauważyłem, iż na tłoczku zebrał się nagar uniemożliwiający wysuwanie się i odpowiednie napięcie łańcuszka przez co luźny łańcuch podczas odpalania mógł udeżyć i połamać ślizg napinacza. Reasumując jeżeli stuki dochodzą z okolicy łańcuszka to zamiast wymieniać wszystko i płacić kupę kasy lepiej najpierw rozebrać napinacz i dobrze go wyczyścić (przetrzeć delikatnie papierem wodnym lub pastą polerującą tłoczek i może znów będzie dobrze. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość redspider Zgłoś #29 Napisano 12 Stycznia 2008 Ja stawiam na zawór elektromagnetyczny zbiornika z węglem aktywnym N80 Tez mi cyka i ponoć jak jest nowy to jest bardziej cichy a jak juz deko pocyka to robi sie głośniejszy - odpowiedź kolesi z ASO - wiec tak zostawiłem i przejechałem juz 12 000 od czasu gdy odkryłem cykanie i jakos nic złego sie nie dzieje! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fenomen2 Zgłoś #30 Napisano 30 Czerwca 2008 Ja stawiam na zawór elektromagnetyczny zbiornika z węglem aktywnym N80 Tez mi cyka i ponoć jak jest nowy to jest bardziej cichy a jak juz deko pocyka to robi sie głośniejszy - odpowiedź kolesi z ASO - wiec tak zostawiłem i przejechałem juz 12 000 od czasu gdy odkryłem cykanie i jakos nic złego sie nie dzieje! a gdzie ten zawór się znajduje?bo u mnie są słyszalne dwa cykania jedno jest słyszalne z tyłu głowicy więc przypuszczam że to łańcuch a drugie tuż powyżej obudowy filtra powietrza.Czyżby to było od tego zaworu ?U mnie silnik ADR Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bcymek Zgłoś #31 Napisano 21 Grudnia 2015 Witam. Odświeżam trochę temat. U mnie na zimnym silniku tak jakby z tyłu silnika (przy kabinie) lub przy katalizatorze (katalizator pusty, poprzedni właściciel wyczyścił katalizator - pusty w środku) słychać przy dodawaniu gazu cykanie. Rozrząd był wymieniany (napinacz hydrauliczny, rolki, paski), turbina także była wymieniana (na starej był taki sam dźwięk), olej wymieniany 2 tyś km temu. Dołączam filmiki Czyżby napinacz łańcucha? sorki za krzywe trzymanie tel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pemek2610 Zgłoś #32 Napisano 21 Grudnia 2015 Witam. Odświeżam trochę temat. U mnie na zimnym silniku tak jakby z tyłu silnika (przy kabinie) lub przy katalizatorze (katalizator pusty, poprzedni właściciel wyczyścił katalizator - pusty w środku) słychać przy dodawaniu gazu cykanie. Rozrząd był wymieniany (napinacz hydrauliczny, rolki, paski), turbina także była wymieniana (na starej był taki sam dźwięk), olej wymieniany 2 tyś km temu. Dołączam filmiki Czyżby napinacz łańcucha? sorki za krzywe trzymanie tel Fazator? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bcymek Zgłoś #33 Napisano 22 Grudnia 2015 Fazator? chodzi Ci o coś takiego? http://allegro.pl/fazator-nastawnik-rozrzadu-passat-b5-fl-1-8-t-awt-i5628584877.html pierwszy raz słyszę o takim czymś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pemek2610 Zgłoś #34 Napisano 22 Grudnia 2015 (edytowane) chodzi Ci o coś takiego?http://allegro.pl/fazator-nastawnik-rozrzadu-passat-b5-fl-1-8-t-awt-i5628584877.html pierwszy raz słyszę o takim czymś Chodzi mi o napinacz nastawnika faz (albo poprostu łańcucha) rozrządu Edytowane 22 Grudnia 2015 przez pemek2610 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rarytas22 Zgłoś #35 Napisano 24 Grudnia 2015 a co z takim "cykaniem" to normalny dzwięk ? u kolegi w takim samym silniku tylko że w audi nie było słychać takiego dzwięku jak u mnie w kabinie tego nie słychać, tylko na postoju jak otworze maske Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach