Skocz do zawartości
Gość RAFAL.s

Wymiana alternatora

Rekomendowane odpowiedzi

Alternator wymieniony na używkę Bosch zregenerowaną przez znajomego. Dodatkowo wymienione łożysko wiskozy oraz rolki paska wielorowkowego i klimatyzacji. W samochodzie nastała cisza, a ładowanie jest na poziomie 14,28-14,3 V.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to się nacieszyłem dobrym ładowaniem. Dzisiaj już jest 13,6 na światłach i grzanej szybie tylnej. Jak tu jest realizowane wzbudzenia alternatora? Jak to sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze regulator walniety ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moze regulator walniety ?

 

W alternatorze przed zamontowaniem zostały wymienione łożyska, regulator (Bosch), koło pasowe. W czwartek po montażu ładował 14,3V, w piątek też ok. 14,3 V, a dzisiaj jak sprawdziłem, to za pierwszym razem 13,92 (bez obciążenia), potem spadło na 13,8V, a na końcu do 13,56-13,6 V. Generalnie alternator zachowuje się podobnie do poprzednika, który wymieniłem właśnie ze względu na ładowanie (jeszcze fabryczny z nalotem 363 tys. km) - stwierdziłem, że pewnie zaczyna siadać po tym przebiegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a sprawdz ladowanie przy wyjsciu alternatora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a sprawdz ladowanie przy wyjsciu alternatora

Na śrubie jest jakieś 0,05V wyższe. To też podejrzewałem. Miałem wcześniej większe różnice, ale zostały poprawione połączenia przewodów prądowych przy rozruszniku i aktualnie jest to, co podałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W alternatorze przed zamontowaniem zostały wymienione łożyska, regulator (Bosch), koło pasowe. W czwartek po montażu ładował 14,3V, w piątek też ok. 14,3 V, a dzisiaj jak sprawdziłem, to za pierwszym razem 13,92 (bez obciążenia), potem spadło na 13,8V, a na końcu do 13,56-13,6 V. Generalnie alternator zachowuje się podobnie do poprzednika, który wymieniłem właśnie ze względu na ładowanie (jeszcze fabryczny z nalotem 363 tys. km) - stwierdziłem, że pewnie zaczyna siadać po tym przebiegu.

 

A pierścienie wymieniałeś? Jaki jest ich stan?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A pierścienie wymieniałeś? Jaki jest ich stan?

Zapomniałem dodać - pierścienie też są nowe. To co się dało, to wymienione. Stary jest wirnik, stojan, obudowa. Kontrolka nie sygnalizuje niskiego napięcia, nawet się nie żarzy. Jutro sprawdzę, czy w ogóle się zapala, ale raczej tak. Mam pytanie: czy na takie niedoładowywanie alternatora jak u mnie ma jakikolwiek wpływ wartość napięcia wzbudzenia? Czy alternator wzbudzi się tak samo jak będzie powiedzmy 12,1V albo 12,8 V? Gdzieś czytałem, że wpływ na wzbudzenie ma zestaw wskaźników i kontrolka ładowania. Na czym to dokładnie polega?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z wzbudzenie odpowiada regulator napięcia. Może jest gdzieś problem z masą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z wzbudzenie odpowiada regulator napięcia.

No tak, ale przecież po stacyjce trzeba mu dać napięcie przechodzące przez obwód kontrolki ładowania... I teraz pytanie: czy jego wartość ma znaczenie?

Może jest gdzieś problem z masą?

Też się nad tym zastanawiam, bo ładowanie jest, tylko za niskie. Masa między silnikiem a nadwoziem sprawdzona, zero śniedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności