Skocz do zawartości
Gość luger1

Olej w zbiorniczku wyrównawczym/układzie chodzenia

Rekomendowane odpowiedzi

Gość luger1

witam mam problem z paskiem b5 1.8 jakoś przedostaje się olej do wody co może być tego przyczyną temperatura silnika w normie auto chodzi równo ma moc nie wyrzuca wody przez zbiorniczek co mogło ulec uszkodzeniu proszę o pomoc gdyż niewiem czy to jest poważna usterka pozdrawiam klubowiczów luger

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka pod glowicą :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

luger1, a mówi Co coś uszczelka pod głowicą? Poszukaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość luger1

gdzie szukać chłodnicy oleju

jak ona wygląda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

luger1, niedaleko filtra oleju - aluminiowa kwadratowa puszka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Adek

Cześć

Być może przyczyną obecności oleju w płynie jest właśnie uszkodzona chłodnica oleju, kolega miał podobny przypadek, zrobił uszczelkę pod głowicą, a tymczasem okazało się że winowajcą jest właśnie chodnica oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

Ciekawa teoria - jak się ma chłodniczka oleju do płyny chłodzącego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam !!!

 

Bede pisal prosto i szczeze, jak na moje oko i doswiadczenie to czeka cie kolego wymiana uszczelki pod glowica, a co do chlodnicy oleju , ktora znajduje sie przy filtrze olejowym to faktycznie sprawdz to, moze , ale to akurat tak jest zrobione ze nie powinno tam sie nic stac. ja tam stawiam na uszczelke. auto nie musi wcale tracic mocy przy walnietej uszczelce!!!

 

Pozdrawiam Zibi !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

jeżeli chcesz wykluczyć chłodniczkę jako powód, to ściągnij węże z niej zatkaj lub je połącz razem. Następnie wymyj zbiorniczek wyrównawczy, spuść płyn, przepłucz układ i wlej nowego płynu. Możesz sprawdzić też samą chłodniczkę sprężonym powietrzem, chociaż może ona być dopiero nieszczelna jak się nagrzeje.

Myślę, że warto to wszystko zrobić za nim ściągniesz głowicę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość a_r_t_i

A nie słyszałeś może dziwnego bulgotania (przelewania) w kabinie od strony nawiewów ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie przerabiałem olej w układzie chłodzenia. Okazało się, że była pęknięta uszczelka pod głowicą. Poza opisanym olejem w płynie objawem był ubytek tegoż płynu i strasznie twarde przewody układu chłodzenia spowodowane dużym ciśnieniem. Po wymianie wszystko jest OK. W końcu też udało mi się wyczyścić z tego oleju cału układ chłodzenia. Wlałem G12 i wszystko jest w porządku. Brak jakichkolwiek plam oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kacper00

a_r_t_i

Ja miałem właśnie takie przelewanie, o którym piszesz. Olej dostał się do układu chłodzenia i teraz autko stoi w warsztacie na wymianie uszczelki pod głowicą.

Jeżeli możesz bardziej opisać przypadek dziwnego przelewania to będę wdzięczny.

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomekgutek

Witam

w moim Passacie 1,8T kupionym 3 miesiące temu zauważyłem ubytek oleju, odrazu na lawecie odholowałem go do mechanika. Mechanik stwierdził olej w zbiorniku wyrównawczym. sprawdził chłodniczkę oleju sprężarką ok 8 atmosfer wszystko ok, sprawdził uszczelkę pod głowicą wszystko ok, wysłał głowicę i blok do prześwietlenia wszystko ok. Teraz szukam silnika na wymianę. A jescze jedno czy możliwe jest przez uszkodzenie turbiny przelewanie oleju do układu chłodniczego. Proszę o pomoc i wszelkie sugestie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam i odrazu proszę o pomoc.

Mam problem z moim passatem silnik AZM 2,0l 115km z 2000 roku.

Zauważyłem, że dostaje mi się olej do zbiornika wyrównawczego i robi się kakaowa maź. Zaprzyjaźniony mechanik dość szybko postawił djadnozę, że to uszczelka pod głowicą i zabrał się do pracy. Głowica oczywiście była oddana do sprawdzenia szczelności, planowania i wymiany uszczelniaczy. Po złożeniu wszystkiego tak jak powinno być i wypłukaniu silnika zadowolony odebrałem samochód z myślą, że juz wszystko będzie ok, ale problem pozostał, po przejechaniu 15 km z warsztatu do domu w zbiorniku wyrównawczym zaczoł się powoli zbierać olej. Mysilałem że źle wypłukany silnik ale po przejechaniu już 50 km oleju w zbiorniku było coraz więcej a w silniku zaczoł ubywać. Morze miał ktoś podobną sytuację? nie wiem czy to blok silnika czy padła chłodnica oleju dodam tylko że po naprawie uszczelki płyn dostaje się też do silnika tylko w bardzo małych ilościach a olej wypłynoł do zbiornika cały prawie po przejechaniu 65km

:-(

Może ktoś wie jakie jest prawdopodobieństwo padnięcia chłodnicy oleju względem pęknięcia bloku silnika? Mam dylemat bo nie wiem na co mam wydać kasę.

 

 

_scalone

Edytowane przez Duży

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiec twoj ''mechanik postawil zla diagnoze. scigaj go nie poprawia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poprawi tylko mam dylemat czy kupić chłodnicę oleju czy rozglądaĆ się za nowym blokiem silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to juz kolego mysle ze na odleglosc sie nie da. powiem ci ze ja tez na poczatku szukalem paska 2.0 ale obejzalem 4 sztuki i kazdy mial olej w wodzie wiec wydaje mi sie ze to dosc czesta przypadlosc w tym silniku...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki

 

---------- Post added at 21:15 ---------- Previous post was at 13:18 ----------

 

Panowie ja ma też taki problem jak luger i głowica szczelna zplanowana uszczelniacze wymienione i wszystko razem złorzone, silnik pracuje bez żadnych wachań mocy czy obrotów a olej z silnika nadal ucieka do układu chłodzenia. Mechanik twardo twierdzi, że to blok silnika i mówi, że taniej będzię kupicnowy silnik. Co WY na to? Proszę o jakąś radę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co WY na to? Proszę o jakąś radę.

Ciężko doradzić w takiej sprawie więc nie spodziewaj się lawiny postów.

 

Najbardziej prawdopodobne że padła chłodnica oleju, ale nie jest wcale wykluczone że to blok silnika jest pęknięty. Możesz spróbować wymienić chłodniczkę oleju, koszt używki 100-200 PLN (nie wiem dokładnie), nowa w serwisie oscyluje około 1000 PLN (może troszkę przesadziłem).

Albo kupić 2-gi silnik, koszt to pewnie ze 2 000 PLN + przekładka. Warto chyba na początek wymienić chłodniczkę, a jeśli to nie pomoże to będziesz w plecy powiedzmy 2 stówy, ale będziesz miał pewność że to silnik (pod warunkiem że ta 2-ga chłodnica będzie sprawna.

Więc jak sam widzisz, jak nie postąpisz może być bagno, i wątpię żeby ktoś tu na forum powiedział zrobisz to i będzie git, w tej sprawie decyzja niestety należy tylko i wyłącznie do ciebie.

 

P.S.

Ceny tylko zgaduję, w rzeczywistości mogą być inne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Możesz spróbować wymienić chłodniczkę oleju, koszt używki 100-200 PLN (nie wiem dokładnie), nowa w serwisie oscyluje około 1000 PLN (może troszkę przesadziłem).

Przesadziłeś ok. 500 zł u Gajosa 494.41 zł brutto

ale nie jest wcale wykluczone że to blok silnika jest pęknięty

Nie jest wykluczone.

Najbardziej prawdopodobne że padła chłodnica oleju,

A może wystarczy wymienić sam pierścień uszczelniający, którego koszt na pewno jest dużo mniejszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności