Skocz do zawartości
tw182

dzwon, kasacja, nowy passat, przekladka czesci

Rekomendowane odpowiedzi

witam

moj passek b3 2.0 gt 16v nadaje sie do kasacji, wiec na pocieszenie kupilem sobie drugiego tylko ze Classic, golas. (trafila sie prawdziwa okazja)

Zamierzam poprzekładac sporo czesci, wzbogacic tego golasa i w zw. z tym mam kilka pytań:

1.czy mozna jakos przełozyc cały ABS?

2.czy tarcze hamulcowe na przod beda passowały do 1,8 90km? mam w starym nowki sztuki :/

3.czy da sie przełozyc centralny zamek, czy duzo jest przy tym roboty?

4.w nowym nie mam z tylu zagłówków(miejs do montazu) czy da sie przełozyc ze starego?

5 czy w classicu sa mocowania do relingów?

6. no i wogole zastanawiam sie czy nie zrobic swapa z1,8 na stary 2.0 16v, jak sprawuje sie silnik 1,8?

7. czy montaż klimy do takiego paska to duzy koszt?

 

napewno jeszcze cos dopisze w trakcie pracy :)

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mlody_86

1. da sie ale zabawy z tym co niemiara- kable z czujnikami

2. jeśli w starym miałeś wentylowane to musiosz przełożyć razem z zaciskami

3. to tym bardziej- zreszta chyba w kazdej wersji po 1990 roku był

nie rozumiem co to znaczy classic? chyba że w skrócie CL

4. raczej tak, chociaz moze trzeba bedzie przełożyć całe oparcie??

5. ja mam cl i są :D

6.??

7. spory kolo 3 - 4 tys na nowych czesciach :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marvass

mam paska '92 1.8 90km i znajomy ma na czesci ;89 GT 2.0 DOHC korci mnie zeby przełozyc silnik moje pytanie

1. czym sie rózni inst. gazowa, czy duze koszty

2. czy silnik ten w ogóle toleruje gaz

3. czy skrzynie begów tez musze wymieniac, czy wystarczy mocniejsza tarcza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2. jeśli w starym miałeś wentylowane to musiosz przełożyć razem z zaciskami

cos mi sie wydaje ze zaciski sa takie same tylko grubosc klockow jest inna, bylo gdzies o tym na forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

moj passek b3 2.0 gt 16v nadaje sie do kasacji, wiec na pocieszenie kupilem sobie drugiego tylko ze Classic, golas. (trafila sie prawdziwa okazja)

Zamierzam poprzekładac sporo czesci, wzbogacic tego golasa i w zw. z tym mam kilka pytań:

1.czy mozna jakos przełozyc cały ABS?

2.czy tarcze hamulcowe na przod beda passowały do 1,8 90km? mam w starym nowki sztuki :/

3.czy da sie przełozyc centralny zamek, czy duzo jest przy tym roboty?

4.w nowym nie mam z tylu zagłówków(miejs do montazu) czy da sie przełozyc ze starego?

5 czy w classicu sa mocowania do relingów?

6. no i wogole zastanawiam sie czy nie zrobic swapa z1,8 na stary 2.0 16v, jak sprawuje sie silnik 1,8?

7. czy montaż klimy do takiego paska to duzy koszt?

 

napewno jeszcze cos dopisze w trakcie pracy :)

pozdrawiam

 

A nie lepiej było kupić takiego paska jak masz (znaczy silnik żeby był taki sam, no i rok podobny) zciagniętego z zagranicy tylko ze bez żadnych porobionych opłat. No i wiadomo co mam na myśli :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam zmieniłem dzisiaj passata a że stary idzie prawdopodobnie na złom to chciałbym poprzekładać parę gratów

1.Tarcze przód - moje mają 8k km a w obecnym aucie biją czy tarcze w 1.8 - 2.0 są takie same ?

2.Elektryka przód - obecny ma korbę , kwestia tego czy z kombi pasują do sedana

3.MFA - czy z 2.0E da się przerzucić do 1.8 zwykłego 90KM ? , obecny licznik nie ma nawet obrotomierza

4.Łożysko tył - w moim mam nowe może 2k a w nowym łożysko już się odzywa

5.Centralny z kombi do sedana

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1.Tarcze przód - moje mają 8k km a w obecnym aucie biją czy tarcze w 1.8 - 2.0 są takie same ?

Nie, 2.0 m wentylowane, kwestia przekręcenia kierą do oporu aby sprawdzić.

Wystarczy przełożyć jarzma i już masz wentyle w 1,8.

 

2.Elektryka przód - obecny ma korbę , kwestia tego czy z kombi pasują do sedana

Sedan -kombi jeden czort co siedzi w drzwiach poza szyba tylnych drzwi.

 

 

 

3.MFA - czy z 2.0E da się przerzucić do 1.8 zwykłego 90KM ? , obecny licznik nie ma nawet obrotomierza

Oczywiście że się da.

 

 

4.Łożysko tył - w moim mam nowe może 2k a w nowym łożysko już się odzywa

 

Bębny i tarcze z tyłu mają te same łożyska, niezależnie od silnika i nadwozia.

 

---------- Dodano o 00:30 ---------- Poprzednia wiadomość o 00:28 ----------

 

stary idzie prawdopodobnie na złom

Masz tam coś godnego uwagi to wytargaj i na tablicę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stoi już na tablicy z zaporową ceną 1900 zł http://tablica.pl/oferta/passat-b3-2-0-lpg-CID5-ID2Wb0X.html#cac1400521

nie ukrywam że oddam dużo taniej przez sam fakt że auto zrobiło dla mnie 40k km w rok i sporo dla mnie znaczy i nie uśmiecha mi się oddanie go na złom ale też nie chce żeby przyjechał mi czesiek i za 1000zł krzywo patrzył bo brzydki

 

ty to masz zdrowie :)

fajnie że są jeszcze tacy co wiedzą wszystko na temat passata b3 :)

dzięki za odpowiedź , jako ze obecne auto prezentuje się nie najgorzej jutro powinna być galeria

Pozdrawiam

 

p.s a lampy ? sedan a kombi jest różnica ? mowa o tylnych

Edytowane przez AdekPassat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
p.s a lampy ? sedan a kombi jest różnica ? mowa o tylnych

lampy tylne są inne. ja bym na Twoim miejscu nie sprzedawał tego auta w całości... Wytargaj z niego to co Ci potrzebne, zrób sobie zapasy. Np, piszesz w ogłoszeniu że robiłeś zawieszenie z przodu to sobie je zostaw, a resztę rzeczy sprzedaj. W przyszłości zaoszczędzisz czasu bo nie będziesz musiał jeździć po szrotach za częściami tylko będziesz miał zapas w domu. Resztę fantów sprzedasz i na tym wyjdziesz podobnie, myślę że 1,5 tysia mógłbyś wyciągnąć za niego na części. Ja tak zrobiłem i powiem Ci że fajnie jest tak, że np. jak mi padł rozrusznik, to sobie poszedłem do piwnicy, wziąłem zapasowy, przełożyłem a dopiero później zregenerowałem stary.. Rozbierzesz auto na części, to i wiedzy zyskasz na temat budowy passata, może aż nie takiej jak ma Włodek ale trochę się na uczysz ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lampy tylne są inne. ja bym na Twoim miejscu nie sprzedawał tego auta w całości... Wytargaj z niego to co Ci potrzebne, zrób sobie zapasy. Np, piszesz w ogłoszeniu że robiłeś zawieszenie z przodu to sobie je zostaw, a resztę rzeczy sprzedaj. W przyszłości zaoszczędzisz czasu bo nie będziesz musiał jeździć po szrotach za częściami tylko będziesz miał zapas w domu. Resztę fantów sprzedasz i na tym wyjdziesz podobnie, myślę że 1,5 tysia mógłbyś wyciągnąć za niego na części. Ja tak zrobiłem i powiem Ci że fajnie jest tak, że np. jak mi padł rozrusznik, to sobie poszedłem do piwnicy, wziąłem zapasowy, przełożyłem a dopiero później zregenerowałem stary.. Rozbierzesz auto na części, to i wiedzy zyskasz na temat budowy passata, może aż nie takiej jak ma Włodek ale trochę się na uczysz ;)

 

tak robie to co wiem że w moim aucie jest sprawne to przekładam a co do tego co jest już stare lub ja tego nie wymieniałem nie mam zaufania .

 

Koledzy szukam i szukam i szukajki też używam i nie mogę odnaleźć tematu z poradą jak podłączyć mfa ,

bez zmiany wiązki podłączam licznik z mfa do obecnego passata - bez zapłonu pokazuje przebieg i godzinę po przekręceniu zapłonu gaśnie , działa wtedy tylko temperatura silnika i paliwo , problemem jest także to że mfa jest elektryczny a ja mam licznik na linkę , gdzie znajduje się impulsator , i skoro w moim 1.8 go nie ma to czy będzie pasował z 2.0 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy szukam i szukam i szukajki też używam i nie mogę odnaleźć tematu z poradą jak podłączyć mfa ,

bez zmiany wiązki podłączam licznik z mfa do obecnego passata - bez zapłonu pokazuje przebieg i godzinę po przekręceniu zapłonu gaśnie , działa wtedy tylko temperatura silnika i paliwo ,

Wiązka licznika do wymiany, to podstawa. Nie wiadomo czy nie będzie Ci brakowało na którymś pinie plusa albo masy, Twoja skrzynka bezpieczników może nie podawać.. Ale to nie problem..

 

problemem jest także to że mfa jest elektryczny a ja mam licznik na linkę , gdzie znajduje się impulsator

impulsator masz w skrzyni, wykręć go, wstaw linkę a do swojego wkładaj razem z wiązka idącą do skrzynki bezpieczników.

i skoro w moim 1.8 go nie ma to czy będzie pasował z 2.0 ?

będzie pasował bez problemu.

 

dodatkowo potrzebujesz czujnik temperatury zewnętrznej. Jest w zderzaku, pod zaczepem, do holowania + wiązka. Czujnik temperatury oleju + wiązka. Jest z prawej strony głowicy. W 1.8 jest zaślepka, więc je podmień. I ostatnia rzecz, na wężu idącym do vacuum masz dwa mini króćce, zaślepione zielonymi plasticzkami. Podprowadź do licznika podciśnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czujnik temperatury oleju + wiązka. Jest z prawej strony głowicy.

Ten czujnik jest od ciśnienia oleju(2E ma dwa czujniki), od temp. jest w mocowaniu filtra oleju, patrząć od przodu po prawej stronie mocowania jest czujnik ciśnienia a po drugiej czujnik temp.

Porównując mocowanie od 1,8 z 2,0 widać że w 1,8 brak czujnika a jest wkręcona zaślepka.

 

Samo wstawienie wiązki licznika da dużo ale tak jak Łukasz pisze, każdy inny czujnik to dodatkowe kabelki wpinane w skrzynkę.

Na spokojnie wszystko do zrobienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiązkę już wypiąłem ze starego ale jeden kabelek idzie gdzieś dalej a robiło się ciemno i nie chciałem rwać więc opuściłem w moim nie działała temperatura oleju prawdopodobnie nie było czujnika , kupie go i będę coś próbował dosztukować dzięki za podpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności