WP-33 Zgłoś #1 Napisano 30 Maja 2007 (edytowane) W jaki sposób sprawdzić czy podciśnienie dochodzące do zaworu N 75 jest prawidłowe? Samochód co jakiś czas przechodzi w tryb awaryjny. Wyświetla się błąd 575. Wymieniałem już zawór N 75 na nowy i nic, wymieniałem także przepływomierz, bez efektu. Mieszek na turbinie pracuje w całym zakresie, jeśli wytworzę podciśnienie ustami. Mój silnik to AFN 110 koni 99rok //zmieniłem tytuł - kuczlaw Edytowane 18 Stycznia 2009 przez Kuczi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WP-33 Zgłoś #2 Napisano 1 Czerwca 2007 Czyżby nikt na ten temat nic nie wiedział??? Czy problem bardzo trudny????????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #3 Napisano 1 Czerwca 2007 WP-33, czy na prawdę nie masz dojścia do kompa, vaga...?? myślę że czepiłeś się tego zaworu N75. może być też jakaś nieszczelność na przewodach podciśnienia...a może to zapieczone kierowniczki a może to "ta bańka na turbinie" może tłumik z którym łączy się N75...pisałeś już kiedyś że zawór N75 jest OK ,że sprawdziłeś,wystarczyło go może przeczyścić a nie wymieniać od razu. 00575 Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym – (zawór N75/połacznia dolotu/turbina) sprawdź przewody podciśnienia ,czy nie są przetarte,a najlepiej będzie niedużym kosztem powymieniać chociaż ich część (10zł/mb-ten cienki,zbrojony-potrzebujesz około1,5mb,13zł/mb-ten grubszy-potrzebujesz około 0,7mb) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość waldimas Zgłoś #4 Napisano 2 Czerwca 2007 aby sprawdzic N75 nie potrzeba kupowac nowego tylko zamienic miejscami na czas proby z zaworkiem N18 i sprawdzic czy wpada w tryb awaryjny, jesli kupiles nowy pozostaje sprawdzic przewody podcisnienia czy nie sa nieszczelne i turbine ale ta sprawdzisz VAG-iem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy Zgłoś #5 Napisano 5 Lipca 2007 witam,u mnie tez zaobserwowalem ze na pierwszym biegu jest lekko mulowaty,ktory to jest zawor n75 a ktory n18?moze jakies foto jak zamienicn18 z n75 zeby sprawdzic czy n 75 jest padniety? a moze to filtr paliwa,vag nic nie pokazal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość berr64 Zgłoś #6 Napisano 6 Lipca 2007 Ja rownież się dołączm, tylko u mnie jest mułowaty na każdym biegu jak wchodzi na obroty, a do tego zaczł więcej palić, i kopci. tu mam odczyt z vaga, jakby ktoś zerknął. http://www.forum.vw-passat.pl/topics33/prosze-o-odczytanie-vt19321.htm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek82 Zgłoś #7 Napisano 18 Stycznia 2009 czy jest mozliwosc trybu awaryjnego przy zepsutym zaworze n18 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #8 Napisano 18 Stycznia 2009 czy jest mozliwosc trybu awaryjnego przy zepsutym zaworze n18 Tak, N18 i N75 to przetworniki ciśnienia sterujące turbiną i EGR-em. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #9 Napisano 18 Stycznia 2009 Uszkodzenie N18 nie jest powodem wpadania w tryb awaryjny. Ten zawór steruje EGR-em. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek82 Zgłoś #10 Napisano 18 Stycznia 2009 czyli mam 2 odpowiedzi - kto ma rację? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #11 Napisano 18 Stycznia 2009 W Twoim silniku EGR NIE powoduje awaryjnego. Zaślep go i nic komp nie pokaże, nie ma prawa Jacek ma nowszy silnik, gdzie nieprawidłowości pracy EGR trzeba sprytnie omijać i pewnie stąd ta odpowiedz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek82 Zgłoś #12 Napisano 18 Stycznia 2009 dzięki za odpowiedź.to już mi tylko czyszczenie turbo zostało.jeszcze dziś usłyszałem takie dziwne wycie turbiny przy dodawaniu gazu.czyżby turbo padało? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blackpirate Zgłoś #13 Napisano 18 Stycznia 2009 witam,u mnie tez zaobserwowalem ze na pierwszym biegu jest lekko mulowaty,ktory to jest zawor n75 a ktory n18?moze jakies foto jak zamienicn18 z n75 zeby sprawdzic czy n 75 jest padniety? a moze to filtr paliwa,vag nic nie pokazal To proste - stojąc przed autem N75 masz przed silnikiem, a N18 za silnikiem - zresztą co za problem dojść do tych zaworków po przewodach podciśnieniowych ? --- scalone --- dzięki za odpowiedź.to już mi tylko czyszczenie turbo zostało.jeszcze dziś usłyszałem takie dziwne wycie turbiny przy dodawaniu gazu.czyżby turbo padało? Jesli to dziwne wycie to coś w rodzaju świstu - to szczelność przewodów w układzie dolotowym bym sprawdził, szczególnie przy intercoolerze. Moze spadła któraś z obejm lub któryś z przewodów gumowych jest pęknięty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeM@PassatB5 Zgłoś #14 Napisano 14 Września 2010 (edytowane) Witam! Wymieniłem przepływkę na oryginał, nowy termostat, turbo wyczyszczone a spalanie jak miałem tak dalej mam za wysokie (8,5l/100km). Dodam że jest takie przy spokojnej jeździe, silnik jak w opisie. Postanowiłem sprawdzić N75 czy nie powoduje przeładowania. Jakiś czas temu go czyściłem. Teraz jednak zamieniłem go z N18, po wymianie silnik zaczął chyba ciut głośniej pracować, jak popykał trochę na postoju to zaczął dymić z wydechu na niebiesko, przegazowałem to zostały ślady jakby oleju, jakiegoś nagaru na podłodze, a dym jeszcze większy. Wyłączyłem silnik i zamieniłem spowrotem i wszystko ok. Opory obydwu zaworków to 16Ohm. Czyżby któryś jednak był uszkodzony? Czy trzeba też czyścić N18 od EGR-a? Aha na zamienionych zaworkach zaczęło coś syczeć w okolicach miejsca N18, myślałem ze to ten N75 który tak prawie był coś przepuszcza, bo był czyszczony i sklejany. Ale poźniej mi jakoś przyszło na myśl że to może ciśnienie tam gdzieś uciekało z nieszczelnego dolotu, tam jest prawie połączenie w tą plastykową rurą dolotu i może gdzieś na złączce uciekało. Widocznie ten N18 w miejscu N75 nie puszczał ciśnienia? Albo się mylę? Jak wrzuciłem zaworki w swoje miejsca to syczenia brak. Poradźcie koledzy! Edytowane 15 Września 2010 przez SeM@PassatB5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeM@PassatB5 Zgłoś #15 Napisano 17 Września 2010 (edytowane) Nikt nie poradzi dlaczego na zamienionych zaworkach N75 < N18 auto zaczęło kopcić? Czy 16 Ohm to prawidłowa rezystancja tych zaworków? Lub ma byc 30 Ohm? Dobra obejdzie się, nie wszyscy naraz:/ Następnego dnia po nieudanej próbie zamiany zaworków zauważyłem podczas jazdy, że turbo jakoś nierówno pracuje w przedziale 1400-1600obr/min, jakby przerywało, brzęczy coś tak za schowkiem, czyli tam gdzie jest turbo, ogólnie to szarpie całym paskiem w tym przedziale obrotów. Nie wiem czy to wina N75 czy coś z turbo się stało. Powyżej 2000obr ładuje spoko. Dziś jeszcze wypiąłem wtyczkę z N75 i autko idzie równo, nawet w przedziale 1400-1600obr/min, am muła, ale to przez brak N75. Czy to potwierdza uszkodzenie N75? I znalazłem odpowiedź - uszkodzony N75 "...na tym wykresie doskonale widać jak układ regulacji walczy z błędnie działającym zaworem odcinając doładowanie w chwili gdy wartość zadana jest sporo mniejsza od aktualnej (overboost). Uszkodzony zawór N75 powoduje wpadanie regulatora w oscylacje... Kierowca odczuwa "przerwy w gazie" Edytowane 18 Września 2010 przez SeM@PassatB5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mati3885 Zgłoś #16 Napisano 28 Stycznia 2011 witam Również chciałbym się dołączyć do tematu tylko ze mój problem jest taki ze: nie wiem dlaczego podciśnienie nie przechodzi mi przez ten nieszczęsny n 75 do zaworu turbiny przez ten drugi wylocik ciągnie normalnie czy to może być jakiś problem z napięciem?? ze nie chce się otworzyć ten zaworek czy może jakąś inna rzecz mu dolega próbowałem na 2 zaworach i na żadnym z nich podciśnienie nie przechodzi na turbinę. a może ten zawór N18 ma coś wspólnego z tym??? proszę o pomoc bo ja już nie mam pomysłów jak zrobić żeby turbina normalnie się wł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meriam3 Zgłoś #17 Napisano 28 Stycznia 2011 A może wcześniej ktoś coś modził i poplatał wężyki (pozamieniał nie mając wiekszej wiedzy na ten temat. U mnie gornym przychodzi powietrze atmosferyczne z filtra a te dwa dolne przełączają podciśnienie -ale sorki nie wiem który jest zasilaniem a który steruje turbinką i rezystancja na cewce powinna być około 16 omów , mój kolega miał 11,4 oma i zaworek mu sie podwieszał dośc często Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasacik Zgłoś #18 Napisano 19 Lutego 2011 podpinam sie do tematu wyskakuje mi błąd 00575 teoretycznie z zaworu n75 ale skoro mozna zamiaenic go z n18 to czy jest mozliwe że błąd jest rowwnież z n18 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #19 Napisano 19 Lutego 2011 podpinam sie do tematu wyskakuje mi błąd 00575 teoretycznie z zaworu n75 ale skoro mozna zamiaenic go z n18 to czy jest mozliwe że błąd jest rowwnież z n18 ? Opisz dokładniej co masz za problem. Objawy, historia choroby, co sprawdziłeś, jakie masz podejrzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Niko1230 Zgłoś #20 Napisano 20 Lutego 2011 Natomiast u mnie jest taki problem mój passat stracił moc początkowo odcinało mi tę moc przy 110-120 potem się uspokoiło było ok natomiast teraz od razu od startu nie ma mocy vag pokazuje zawór N75. Wymieniłem go lecz nic to nie dało i co ciekawe nie mogę wykasować tego błędu. czy ktoś wie o co tu chodzi.Jeszcze jedno sprawdzałem na pięcie na wtyczce wchodzącej do zaworu i nie pokazuje mi napięcia czy ktoś wie czy na wtyczce powinno być cały czas napięcie i jakie???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach