Skocz do zawartości
WP-33

N 75 jak sprawdzić czy działa ?

Rekomendowane odpowiedzi

W jaki sposób sprawdzić czy podciśnienie dochodzące do zaworu N 75 jest prawidłowe?

Samochód co jakiś czas przechodzi w tryb awaryjny. Wyświetla się błąd 575. Wymieniałem już zawór N 75 na nowy i nic, wymieniałem także przepływomierz, bez efektu. Mieszek na turbinie pracuje w całym zakresie, jeśli wytworzę podciśnienie ustami.

Mój silnik to AFN 110 koni 99rok

 

//zmieniłem tytuł - kuczlaw

Edytowane przez Kuczi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyżby nikt na ten temat nic nie wiedział???

Czy problem bardzo trudny?????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WP-33, czy na prawdę nie masz dojścia do kompa, vaga...?? myślę że czepiłeś się tego zaworu N75. może być też jakaś nieszczelność na przewodach podciśnienia...a może to zapieczone kierowniczki a może to "ta bańka na turbinie" może tłumik z którym łączy się N75...pisałeś już kiedyś że zawór N75 jest OK ,że sprawdziłeś,wystarczyło go może przeczyścić a nie wymieniać od razu.

00575 Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym – (zawór N75/połacznia dolotu/turbina)

sprawdź przewody podciśnienia ,czy nie są przetarte,a najlepiej będzie niedużym kosztem powymieniać chociaż ich część (10zł/mb-ten cienki,zbrojony-potrzebujesz około1,5mb,13zł/mb-ten grubszy-potrzebujesz około 0,7mb)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość waldimas

aby sprawdzic N75 nie potrzeba kupowac nowego tylko zamienic miejscami na czas proby z zaworkiem N18 i sprawdzic czy wpada w tryb awaryjny, jesli kupiles nowy pozostaje sprawdzic przewody podcisnienia czy nie sa nieszczelne i turbine ale ta sprawdzisz VAG-iem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,u mnie tez zaobserwowalem ze na pierwszym biegu jest lekko mulowaty,ktory to jest zawor n75 a ktory n18?moze jakies foto jak zamienicn18 z n75 zeby sprawdzic czy n 75 jest padniety? a moze to filtr paliwa,vag nic nie pokazal :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy jest mozliwosc trybu awaryjnego przy zepsutym zaworze n18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy jest mozliwosc trybu awaryjnego przy zepsutym zaworze n18

Tak, N18 i N75 to przetworniki ciśnienia sterujące turbiną i EGR-em.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzenie N18 nie jest powodem wpadania w tryb awaryjny. Ten zawór steruje EGR-em.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli mam 2 odpowiedzi - kto ma rację?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Twoim silniku EGR NIE powoduje awaryjnego. Zaślep go i nic komp nie pokaże, nie ma prawa :) Jacek ma nowszy silnik, gdzie nieprawidłowości pracy EGR trzeba sprytnie omijać i pewnie stąd ta odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedź.to już mi tylko czyszczenie turbo zostało.jeszcze dziś usłyszałem takie dziwne wycie turbiny przy dodawaniu gazu.czyżby turbo padało?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam,u mnie tez zaobserwowalem ze na pierwszym biegu jest lekko mulowaty,ktory to jest zawor n75 a ktory n18?moze jakies foto jak zamienicn18 z n75 zeby sprawdzic czy n 75 jest padniety? a moze to filtr paliwa,vag nic nie pokazal :vw:

 

To proste - stojąc przed autem N75 masz przed silnikiem, a N18 za silnikiem - zresztą co za problem dojść do tych zaworków po przewodach podciśnieniowych ? :)

--- scalone ---

dzięki za odpowiedź.to już mi tylko czyszczenie turbo zostało.jeszcze dziś usłyszałem takie dziwne wycie turbiny przy dodawaniu gazu.czyżby turbo padało?

 

Jesli to dziwne wycie to coś w rodzaju świstu - to szczelność przewodów w układzie dolotowym bym sprawdził, szczególnie przy intercoolerze. Moze spadła któraś z obejm lub któryś z przewodów gumowych jest pęknięty. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Wymieniłem przepływkę na oryginał, nowy termostat, turbo wyczyszczone a spalanie jak miałem tak dalej mam za wysokie (8,5l/100km). Dodam że jest takie przy spokojnej jeździe, silnik jak w opisie. Postanowiłem sprawdzić N75 czy nie powoduje przeładowania. Jakiś czas temu go czyściłem. Teraz jednak zamieniłem go z N18, po wymianie silnik zaczął chyba ciut głośniej pracować, jak popykał trochę na postoju to zaczął dymić z wydechu na niebiesko, przegazowałem to zostały ślady jakby oleju, jakiegoś nagaru na podłodze, a dym jeszcze większy. Wyłączyłem silnik i zamieniłem spowrotem i wszystko ok. Opory obydwu zaworków to 16Ohm. Czyżby któryś jednak był uszkodzony? Czy trzeba też czyścić N18 od EGR-a?

 

Aha na zamienionych zaworkach zaczęło coś syczeć w okolicach miejsca N18, myślałem ze to ten N75 który tak prawie był coś przepuszcza, bo był czyszczony i sklejany. Ale poźniej mi jakoś przyszło na myśl że to może ciśnienie tam gdzieś uciekało z nieszczelnego dolotu, tam jest prawie połączenie w tą plastykową rurą dolotu i może gdzieś na złączce uciekało. Widocznie ten N18 w miejscu N75 nie puszczał ciśnienia? Albo się mylę? Jak wrzuciłem zaworki w swoje miejsca to syczenia brak. Poradźcie koledzy!

Edytowane przez SeM@PassatB5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie poradzi dlaczego na zamienionych zaworkach N75 <-&gt; N18 auto zaczęło kopcić? Czy 16 Ohm to prawidłowa rezystancja tych zaworków? Lub ma byc 30 Ohm?

 

Dobra obejdzie się, nie wszyscy naraz:/

 

Następnego dnia po nieudanej próbie zamiany zaworków zauważyłem podczas jazdy, że turbo jakoś nierówno pracuje w przedziale 1400-1600obr/min, jakby przerywało, brzęczy coś tak za schowkiem, czyli tam gdzie jest turbo, ogólnie to szarpie całym paskiem w tym przedziale obrotów. Nie wiem czy to wina N75 czy coś z turbo się stało. Powyżej 2000obr ładuje spoko. Dziś jeszcze wypiąłem wtyczkę z N75 i autko idzie równo, nawet w przedziale 1400-1600obr/min, am muła, ale to przez brak N75. Czy to potwierdza uszkodzenie N75?

 

I znalazłem odpowiedź - uszkodzony N75

"...na tym wykresie doskonale widać jak układ regulacji walczy z błędnie działającym zaworem odcinając doładowanie w chwili gdy wartość zadana jest sporo mniejsza od aktualnej (overboost). Uszkodzony zawór N75 powoduje wpadanie regulatora w oscylacje... Kierowca odczuwa "przerwy w gazie"

Edytowane przez SeM@PassatB5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mati3885

witam Również chciałbym się dołączyć do tematu tylko ze mój problem jest taki ze:

nie wiem dlaczego podciśnienie nie przechodzi mi przez ten nieszczęsny n 75 do zaworu turbiny przez ten drugi wylocik ciągnie normalnie czy to może być jakiś problem z napięciem?? ze nie chce się otworzyć ten zaworek czy może jakąś inna rzecz mu dolega próbowałem na 2 zaworach i na żadnym z nich podciśnienie nie przechodzi na turbinę.

a może ten zawór N18 ma coś wspólnego z tym???

proszę o pomoc bo ja już nie mam pomysłów jak zrobić żeby turbina normalnie się wł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może wcześniej ktoś coś modził i poplatał wężyki (pozamieniał nie mając wiekszej wiedzy na ten temat.

U mnie gornym przychodzi powietrze atmosferyczne z filtra a te dwa dolne przełączają podciśnienie -ale sorki nie wiem który jest zasilaniem a który steruje turbinką i rezystancja na cewce powinna być około 16 omów , mój kolega miał 11,4 oma i zaworek mu sie podwieszał dośc często

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podpinam sie do tematu wyskakuje mi błąd 00575 teoretycznie z zaworu n75 ale skoro mozna zamiaenic go z n18 to czy jest mozliwe że błąd jest rowwnież z n18 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podpinam sie do tematu wyskakuje mi błąd 00575 teoretycznie z zaworu n75 ale skoro mozna zamiaenic go z n18 to czy jest mozliwe że błąd jest rowwnież z n18 ?

 

Opisz dokładniej co masz za problem. Objawy, historia choroby, co sprawdziłeś, jakie masz podejrzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Natomiast u mnie jest taki problem mój passat stracił moc początkowo odcinało mi tę moc przy 110-120 potem się uspokoiło było ok natomiast teraz od razu od startu nie ma mocy vag pokazuje zawór N75. Wymieniłem go lecz nic to nie dało i co ciekawe nie mogę wykasować tego błędu. czy ktoś wie o co tu chodzi.Jeszcze jedno sprawdzałem na pięcie na wtyczce wchodzącej do zaworu i nie pokazuje mi napięcia czy ktoś wie czy na wtyczce powinno być cały czas napięcie i jakie????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności