Skocz do zawartości
Gość vobo

climatronik działa, a powietrze leci gorące ???

Rekomendowane odpowiedzi

Gość vobo

witam,

 

zacznę od początku. Passat 3BG Variant AWX, climatronik działa (załącza się, wentylator pracuje, przewody od klimy są lodowate). I teraz w ciągu dnia (rano to nie występuje) klimatyzacja działa, a z nawiewów czasami leci gorące powietrze. Przekopałem szukaczkę, ale podobnego objawu nie znalazłem. Co można zrobić samemu? Bo przy ponad 30-stu stopniach kiepsko się jeździ jak w aucie jeszcze grzeje

 

pozdrawiam,

 

Maciek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sebulaa

Witam

wygląda na to że zblokowała Ci się klapka wpuszczajaca ciepłe powietrze do samochodu , i jest w pozycji cały czas otwartej .

Zrób sobie test climatronica i będziesz po kodach wiedział czy to to jest .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wzt29wp.pl

Mam ten sam problem podczas gdy powinna chłodzi to mam odczucie że wręcz grzeje jak przeprowadzi test climatronica we własnym zakresie i gdzie znajdę zawór wypuszczania ciepłego powietrza z samochodu :zawstydzony:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wzt29wp.pl

vobo, Ja miałem ten sam problem ale w warsztacie gdzie naprawiają klimy mechanik doszedł do tego że uszkodzeniu uległa cewka od kompresora kupiłem i jutro jadę wymienić jak rezultot się zmieni dam znać :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No u mnie prawie identyczne objawy klimatronik chodzi ale to chłodzenie jest takie że czasami powietrze leci wręcz ciepłe a czasami takie delikatnie chłodne i tak na przemiam. Najdziwniejsze jest to że klima sama potrafi się wyłączyć i za jakiś czas od 1 do 2 min załancza się sama ponownie taki obiaw zaobserwowałem na postoju. Dodam że klima była nabijana po zimie dawka 0,700 Kg. A i jeszcze jedno jak pojeżdze troche dłużej z włączoną klimą to po pewnym czasie słychać takie dziwnie szumiące przycieranie, chyba dochodzi z okolic spręzarki klimy.

Czego to mogą być objawy ? za każdą sugestję będę wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol
jak przeprowadzi test climatronica we własnym zakresie

A uzyc szukajki to juz nie laska :?::[

TEST CLIMATRONICA

 

Najdziwniejsze jest to że klima sama potrafi się wyłączyć i za jakiś czas od 1 do 2 min załancza się sama ponownie taki obiaw zaobserwowałem na postoju.

Nie masz przypadkiem wlaczonej funkcji AUTO :?::cwaniak:

Poza tym cliamtronic z zasady dziala w ten sposob, ze sam w zaleznosci od temperatury na zewnatrz i w samochodzie oraz naslonecznienia reguluje predkosc i kierunek nadmuchu oraz temperature tego nadmuchu...

Climatronic ma za zadanie schlodzenie kabiny i utrzymanie temperatury na zadana przez nas. Przeciez nie chcielibysmy miec epoki lodowcowej w aucie ;)

Jesli chcesz, zeby caly czas chlodzi, to ustaw temeprature na LO.

:vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak przeprowadzi test climatronica we własnym zakresie

A uzyc szukajki to juz nie laska :?::[

TEST CLIMATRONICA

 

Najdziwniejsze jest to że klima sama potrafi się wyłączyć i za jakiś czas od 1 do 2 min załancza się sama ponownie taki obiaw zaobserwowałem na postoju.

Nie masz przypadkiem wlaczonej funkcji AUTO :?::cwaniak:

Poza tym cliamtronic z zasady dziala w ten sposob, ze sam w zaleznosci od temperatury na zewnatrz i w samochodzie oraz naslonecznienia reguluje predkosc i kierunek nadmuchu oraz temperature tego nadmuchu...

Climatronic ma za zadanie schlodzenie kabiny i utrzymanie temperatury na zadana przez nas. Przeciez nie chcielibysmy miec epoki lodowcowej w aucie ;)

Jesli chcesz, zeby caly czas chlodzi, to ustaw temeprature na LO.

:vw:

No ja właśnie jeżdze cały czas z funkcja LO dwie kreseczki nigdy nie włanczam funkcji AUTO, ale przyczyną wyłączania i załonczanie się samoczynnego klimy jest chyba to że wiatrak od klimy wogule się nie załancza i w układzie może być za duże ciśnienie, tylko co spowodowało ze ten wiatrak padł ? no i oczywiście klima niby chłodzi ale tak tylko tylko :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kobrasd

Siemka mam Passata B5 3BG 2003 i podobny problem z klimatyzacją,jak koledzy.Jest więc tak:Kiedy dam powiedzmy na 22 stopnie to po jakimś czasie staje się gorąco,jeżeli zmniejsze na 20 czy 18 to zaczyna dmuchać jeszcze bardziej ciepłym powietrzem(nie ważne czy jest na AUTO czy na ECON )wieje bardziej a kreski od wiatraka się nie zwiększają dopiero jak dam na LO to leci zimne.Albo gdy dam nawiew na szybe i mam na 22 lub mniej to wtedy w stronę kierowcy,czy też pasażera leci chłodne powietrze.Kilka dni temu sprawdzano mi cały układ,robili test na kąpie(nic nie znalezli,żadnych błędów),spuszczali gaz,sprawdzali szczelność i nabijali na nowo gaz.Spręzarka się załancza i wiatrak też chodzi.A problem jak był tak jest dalej.Prosze was,jeżeli macie jakieś pomysły to piszcie,bo już mnie szlak trafia.Z góry dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zadam pytanie inaczej - leci gorące powietrze, ale czy Tobie jest gorąco? Climatronic dąży do utrzymania konkretnej temperatury, więc grzeje lub chłodzi w danym momencie. Wieczory są jeszcze chłodne, więc to naturalne że będzie grzał ...

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kobrasd

artuj Jeżeli to pytanie było do mnie,to leci gorące powietrze cały czas aż tak,że jest za gorąco.Mam ten problem już przez kilka miesięcy i próbowałem już na kilka sposobów i zawsze grzeje tylko nie na LO.A dodam jeszcze,że przy prędkości 100 grzeje też ale nie dmucha silno,a przy 200 grzeje bardziej i dmucha bardziej a kreska na wętylatoże się nie zwiększa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czyściłeś czujniki climatronica ? Może za dużo placku w nich :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To też jakaś myśl - kolega podał linka do testów, postępując zgodnie z instrukcjami i sprawdź wskazania czujnika (3B) lub czujników (3BG) temperatury w kabinie. Ja miałem sytuację odwrotną, przez uszkodzony czujnik miałem lodówkę w samochodzie przez cały rok.

 

kreska na wętylatoże się nie zwiększa.

 

Masz Pasata po liftingu czy przed? Jeżeli przed, to kreska będzie stała jak wryta mimo że wentylator zmieni prędkość.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To też jakaś myśl

 

Od tego powinien zacząć :) Temat poruszany był jakoś w 2005 roku o ile dobrze pamiętam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kobrasd

Czyściłem już ten czujnik climatronica i też go testowałem i nie było z nim żadnego problemu.Ogulnie climatronic nie wykrył żadnych błędów przy teście.Mam passata po liftingu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wooosiu
No u mnie prawie identyczne objawy klimatronik chodzi ale to chłodzenie jest takie że czasami powietrze leci wręcz ciepłe a czasami takie delikatnie chłodne i tak na przemiam. Najdziwniejsze jest to że klima sama potrafi się wyłączyć i za jakiś czas od 1 do 2 min załancza się sama ponownie taki obiaw zaobserwowałem na postoju. Dodam że klima była nabijana po zimie dawka 0,700 Kg. A i jeszcze jedno jak pojeżdze troche dłużej z włączoną klimą to po pewnym czasie słychać takie dziwnie szumiące przycieranie, chyba dochodzi z okolic spręzarki klimy.

Czego to mogą być objawy ? za każdą sugestję będę wdzięczny.

Witam .W moim pasku słychac było podobne dzwięki jakby łożysko sie zacierało(tylko przy włączonej klimie) .Mechanik sprawdził kompresor i stwierdził zapieczone zaworki w sprężarce . koszt 250zł z nabiciem klimy wyniósł,Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja juz walcze kilka dni z klima ,po uzupelnieniu czynnika stwierdzono ze kompresor nie daje cisnienia no wiec wymiana kompresora i co ? nic dalej nie chlodzi,wiec gosc od klimatyzacji stwierdzil ze trzeba wymienic filtr osuszacz ,no to wymieniamy i dalej nic klima nie chlodzi i nastepna diagnoza trzeba plukac caly uklad bo chyba jest gdzies zapchany,ale ja dalem jak narazie za wygrana.na drugi dzien postanowilem poszukac co moze byc przyczyna braku chlodzenia i wykrecilem ten przewod cienszy z zaworkiem do nabijania klimy (chyba to jest zawor rozprezny),a tam cala kupa smieci .Czy ten kruciec (chyba to jest zawor rozprezny) wymienia sie jako calocs ,czy tylko jakis filterek w srodku tego krucca bo prubowalem go wyjac i jakos nie idzie ? i czy to moze byc powod braku chlodzenia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i czy to moze byc powod braku chlodzenia ?

U mnie tak było. Sprężarka się "zatarła" i w całym układzie krążyły opiłki. Dopiero po dokładnym oczyszczeniu układu wszystko zaczęło chodzić jak należy:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy ktos sie orientuje czy domowym sposobem po rozkreceniu calego ukladu mozna to jakos wyplukac (wyczyscic)?moze ktos z was to robil?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie nieco z innej beczki a nie chcę zkładać nowego wątku.

Mam błędy w klimatroniku (sporadycznie 25b, 4F7) po skasowaniu powracają po jakimś okresie. Pytanie jest następujące jak w prawidłowo funkcjonującym układzie klimatronika zachowują się nawiewy. U mnie wygląda to w ten sposób.

Tryb: AUTO lub ECON

- w momencie kiedy układ dogrzewa wnętrze, ciepłe powietrze leci wlotami na nogi oraz na twarz

- w momencie kiedy układ schładza wnętrze, zimne powietrze leci tylko wlotami na twarz

 

.........oczywiście w każdym momencie mogę zmienić manualnie kierunki nawiewów..........

 

Pytanie: jak w Waszych autach rozprowadzane jest powietrze (którymi wlotami) podczas schładzania wnętrza i podczas dogrzewania wnętrza?

Pozostałe funkcje klimatronika zwiazane z automatycznym trybem dostosowania temperatury do zadanej działają prawidłowo, martwią mnie jedynie te kierunki nawiewów.

Proszę napiszcie jak jest u Was.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności