Gość vobo Zgłoś #1 Napisano 30 Maja 2007 witam, zacznę od początku. Passat 3BG Variant AWX, climatronik działa (załącza się, wentylator pracuje, przewody od klimy są lodowate). I teraz w ciągu dnia (rano to nie występuje) klimatyzacja działa, a z nawiewów czasami leci gorące powietrze. Przekopałem szukaczkę, ale podobnego objawu nie znalazłem. Co można zrobić samemu? Bo przy ponad 30-stu stopniach kiepsko się jeździ jak w aucie jeszcze grzeje pozdrawiam, Maciek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sebulaa Zgłoś #2 Napisano 30 Maja 2007 Witam wygląda na to że zblokowała Ci się klapka wpuszczajaca ciepłe powietrze do samochodu , i jest w pozycji cały czas otwartej . Zrób sobie test climatronica i będziesz po kodach wiedział czy to to jest . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n0w3y_pl Zgłoś #3 Napisano 30 Maja 2007 test klimatronika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wzt29wp.pl Zgłoś #4 Napisano 16 Lipca 2007 Mam ten sam problem podczas gdy powinna chłodzi to mam odczucie że wręcz grzeje jak przeprowadzi test climatronica we własnym zakresie i gdzie znajdę zawór wypuszczania ciepłego powietrza z samochodu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wzt29wp.pl Zgłoś #5 Napisano 20 Lipca 2007 vobo, Ja miałem ten sam problem ale w warsztacie gdzie naprawiają klimy mechanik doszedł do tego że uszkodzeniu uległa cewka od kompresora kupiłem i jutro jadę wymienić jak rezultot się zmieni dam znać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siniakTDI Zgłoś #6 Napisano 21 Lipca 2007 No u mnie prawie identyczne objawy klimatronik chodzi ale to chłodzenie jest takie że czasami powietrze leci wręcz ciepłe a czasami takie delikatnie chłodne i tak na przemiam. Najdziwniejsze jest to że klima sama potrafi się wyłączyć i za jakiś czas od 1 do 2 min załancza się sama ponownie taki obiaw zaobserwowałem na postoju. Dodam że klima była nabijana po zimie dawka 0,700 Kg. A i jeszcze jedno jak pojeżdze troche dłużej z włączoną klimą to po pewnym czasie słychać takie dziwnie szumiące przycieranie, chyba dochodzi z okolic spręzarki klimy. Czego to mogą być objawy ? za każdą sugestję będę wdzięczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol Zgłoś #7 Napisano 22 Lipca 2007 jak przeprowadzi test climatronica we własnym zakresie A uzyc szukajki to juz nie laska TEST CLIMATRONICA Najdziwniejsze jest to że klima sama potrafi się wyłączyć i za jakiś czas od 1 do 2 min załancza się sama ponownie taki obiaw zaobserwowałem na postoju. Nie masz przypadkiem wlaczonej funkcji AUTO Poza tym cliamtronic z zasady dziala w ten sposob, ze sam w zaleznosci od temperatury na zewnatrz i w samochodzie oraz naslonecznienia reguluje predkosc i kierunek nadmuchu oraz temperature tego nadmuchu... Climatronic ma za zadanie schlodzenie kabiny i utrzymanie temperatury na zadana przez nas. Przeciez nie chcielibysmy miec epoki lodowcowej w aucie Jesli chcesz, zeby caly czas chlodzi, to ustaw temeprature na LO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siniakTDI Zgłoś #8 Napisano 22 Lipca 2007 jak przeprowadzi test climatronica we własnym zakresie A uzyc szukajki to juz nie laska TEST CLIMATRONICA Najdziwniejsze jest to że klima sama potrafi się wyłączyć i za jakiś czas od 1 do 2 min załancza się sama ponownie taki obiaw zaobserwowałem na postoju. Nie masz przypadkiem wlaczonej funkcji AUTO Poza tym cliamtronic z zasady dziala w ten sposob, ze sam w zaleznosci od temperatury na zewnatrz i w samochodzie oraz naslonecznienia reguluje predkosc i kierunek nadmuchu oraz temperature tego nadmuchu... Climatronic ma za zadanie schlodzenie kabiny i utrzymanie temperatury na zadana przez nas. Przeciez nie chcielibysmy miec epoki lodowcowej w aucie Jesli chcesz, zeby caly czas chlodzi, to ustaw temeprature na LO. No ja właśnie jeżdze cały czas z funkcja LO dwie kreseczki nigdy nie włanczam funkcji AUTO, ale przyczyną wyłączania i załonczanie się samoczynnego klimy jest chyba to że wiatrak od klimy wogule się nie załancza i w układzie może być za duże ciśnienie, tylko co spowodowało ze ten wiatrak padł ? no i oczywiście klima niby chłodzi ale tak tylko tylko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kobrasd Zgłoś #9 Napisano 26 Kwietnia 2009 Siemka mam Passata B5 3BG 2003 i podobny problem z klimatyzacją,jak koledzy.Jest więc tak:Kiedy dam powiedzmy na 22 stopnie to po jakimś czasie staje się gorąco,jeżeli zmniejsze na 20 czy 18 to zaczyna dmuchać jeszcze bardziej ciepłym powietrzem(nie ważne czy jest na AUTO czy na ECON )wieje bardziej a kreski od wiatraka się nie zwiększają dopiero jak dam na LO to leci zimne.Albo gdy dam nawiew na szybe i mam na 22 lub mniej to wtedy w stronę kierowcy,czy też pasażera leci chłodne powietrze.Kilka dni temu sprawdzano mi cały układ,robili test na kąpie(nic nie znalezli,żadnych błędów),spuszczali gaz,sprawdzali szczelność i nabijali na nowo gaz.Spręzarka się załancza i wiatrak też chodzi.A problem jak był tak jest dalej.Prosze was,jeżeli macie jakieś pomysły to piszcie,bo już mnie szlak trafia.Z góry dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #10 Napisano 26 Kwietnia 2009 Zadam pytanie inaczej - leci gorące powietrze, ale czy Tobie jest gorąco? Climatronic dąży do utrzymania konkretnej temperatury, więc grzeje lub chłodzi w danym momencie. Wieczory są jeszcze chłodne, więc to naturalne że będzie grzał ... Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kobrasd Zgłoś #11 Napisano 26 Kwietnia 2009 artuj Jeżeli to pytanie było do mnie,to leci gorące powietrze cały czas aż tak,że jest za gorąco.Mam ten problem już przez kilka miesięcy i próbowałem już na kilka sposobów i zawsze grzeje tylko nie na LO.A dodam jeszcze,że przy prędkości 100 grzeje też ale nie dmucha silno,a przy 200 grzeje bardziej i dmucha bardziej a kreska na wętylatoże się nie zwiększa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #12 Napisano 26 Kwietnia 2009 A czyściłeś czujniki climatronica ? Może za dużo placku w nich Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #13 Napisano 26 Kwietnia 2009 To też jakaś myśl - kolega podał linka do testów, postępując zgodnie z instrukcjami i sprawdź wskazania czujnika (3B) lub czujników (3BG) temperatury w kabinie. Ja miałem sytuację odwrotną, przez uszkodzony czujnik miałem lodówkę w samochodzie przez cały rok. kreska na wętylatoże się nie zwiększa. Masz Pasata po liftingu czy przed? Jeżeli przed, to kreska będzie stała jak wryta mimo że wentylator zmieni prędkość. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #14 Napisano 26 Kwietnia 2009 To też jakaś myśl Od tego powinien zacząć Temat poruszany był jakoś w 2005 roku o ile dobrze pamiętam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kobrasd Zgłoś #15 Napisano 27 Kwietnia 2009 Czyściłem już ten czujnik climatronica i też go testowałem i nie było z nim żadnego problemu.Ogulnie climatronic nie wykrył żadnych błędów przy teście.Mam passata po liftingu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wooosiu Zgłoś #16 Napisano 28 Kwietnia 2009 No u mnie prawie identyczne objawy klimatronik chodzi ale to chłodzenie jest takie że czasami powietrze leci wręcz ciepłe a czasami takie delikatnie chłodne i tak na przemiam. Najdziwniejsze jest to że klima sama potrafi się wyłączyć i za jakiś czas od 1 do 2 min załancza się sama ponownie taki obiaw zaobserwowałem na postoju. Dodam że klima była nabijana po zimie dawka 0,700 Kg. A i jeszcze jedno jak pojeżdze troche dłużej z włączoną klimą to po pewnym czasie słychać takie dziwnie szumiące przycieranie, chyba dochodzi z okolic spręzarki klimy. Czego to mogą być objawy ? za każdą sugestję będę wdzięczny. Witam .W moim pasku słychac było podobne dzwięki jakby łożysko sie zacierało(tylko przy włączonej klimie) .Mechanik sprawdził kompresor i stwierdził zapieczone zaworki w sprężarce . koszt 250zł z nabiciem klimy wyniósł,Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malski Zgłoś #17 Napisano 28 Kwietnia 2009 Witam ja juz walcze kilka dni z klima ,po uzupelnieniu czynnika stwierdzono ze kompresor nie daje cisnienia no wiec wymiana kompresora i co ? nic dalej nie chlodzi,wiec gosc od klimatyzacji stwierdzil ze trzeba wymienic filtr osuszacz ,no to wymieniamy i dalej nic klima nie chlodzi i nastepna diagnoza trzeba plukac caly uklad bo chyba jest gdzies zapchany,ale ja dalem jak narazie za wygrana.na drugi dzien postanowilem poszukac co moze byc przyczyna braku chlodzenia i wykrecilem ten przewod cienszy z zaworkiem do nabijania klimy (chyba to jest zawor rozprezny),a tam cala kupa smieci .Czy ten kruciec (chyba to jest zawor rozprezny) wymienia sie jako calocs ,czy tylko jakis filterek w srodku tego krucca bo prubowalem go wyjac i jakos nie idzie ? i czy to moze byc powod braku chlodzenia ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slater Zgłoś #18 Napisano 28 Kwietnia 2009 i czy to moze byc powod braku chlodzenia ? U mnie tak było. Sprężarka się "zatarła" i w całym układzie krążyły opiłki. Dopiero po dokładnym oczyszczeniu układu wszystko zaczęło chodzić jak należy:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malski Zgłoś #19 Napisano 28 Kwietnia 2009 a czy ktos sie orientuje czy domowym sposobem po rozkreceniu calego ukladu mozna to jakos wyplukac (wyczyscic)?moze ktos z was to robil? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ptasiekm Zgłoś #20 Napisano 28 Kwietnia 2009 Panowie mam pytanie nieco z innej beczki a nie chcę zkładać nowego wątku. Mam błędy w klimatroniku (sporadycznie 25b, 4F7) po skasowaniu powracają po jakimś okresie. Pytanie jest następujące jak w prawidłowo funkcjonującym układzie klimatronika zachowują się nawiewy. U mnie wygląda to w ten sposób. Tryb: AUTO lub ECON - w momencie kiedy układ dogrzewa wnętrze, ciepłe powietrze leci wlotami na nogi oraz na twarz - w momencie kiedy układ schładza wnętrze, zimne powietrze leci tylko wlotami na twarz .........oczywiście w każdym momencie mogę zmienić manualnie kierunki nawiewów.......... Pytanie: jak w Waszych autach rozprowadzane jest powietrze (którymi wlotami) podczas schładzania wnętrza i podczas dogrzewania wnętrza? Pozostałe funkcje klimatronika zwiazane z automatycznym trybem dostosowania temperatury do zadanej działają prawidłowo, martwią mnie jedynie te kierunki nawiewów. Proszę napiszcie jak jest u Was. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach