Skocz do zawartości
edde

korektor siły hamowania - jak wyregulować?

Rekomendowane odpowiedzi

Panie i Panowie - pomocy!!!

Poci mi się, a nawet zaczyna delikatnie puszczać płyn korektor siły hamowania.

Powiedzcie, czy musze kupić nowy (straszna kasa) czy może warto ze szrotu albo czy może to ustrojstwo mozna oddać do regeneracji?

Pomóżcie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdaje sie że o czym innym prawisz, bo korektor siły hamowania Ci sie nie spoci, a to dlatego że działa na sprężynie, a nie na płynie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm... prziecie korektor reguluje ciśnienie płynu hamulcowego właśnie, przepływa przezeń płyn jak najbardziej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten na belce tylnej? :confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No, ten przy, bo na samej belce jest umocowana tylko sprężyna. sam korektor jest przykręcony do podłogi ;)

 

---------- Post added at 19:37 ---------- Previous post was at 19:36 ----------

 

No ale a propos tematu, myślę że uzywkę możesz kupować. wymiana prosta, jedyne koszty to koszt płynu który się wyleje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ze szrotu nie polecam, może cieknąć albo zapieczony i będą słabe hamulce.

Jak dobrze pamiętam to nowy około 300zł, czyli nie tak strasznie drogo, ale nie jestem pewien tej ceny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

eeeeh... to albo o czymś innym myślałem, albo mi sie coś podu..ło :D

Myślałem że Piotrek mówi raczej o serwie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam od 11 lat Jette 1.8 89'. Kiedyś uskarżałem się mechanikowi na słabe hamulce i usunął korektor. Auto lepiej hamuje i nie zauważyłem kiedykolwiek aby tylne koła się blokowały wcześniej. Teraz w Pasku B4 sam sugerowałem temu samemu mechanikowi wykonanie tej samej czynności. Jednak, ponieważ tutaj z tyłu są już tarcze, do tego ABS, kategorycznie odradził mi wykonywanie takich przeróbek. Wymieniłem więc wszystkie tarcze + klocki na nowe (najdroższy tył) i hamuje bardzo dobrze. Jednak przy bardzo gwałtownym naciskaniu hamulca pewną bezwładność - tak jakby przekrój wężyków był zbyt mały, co powoduje minimalne opóźnienie pomiędzy uderzeniem nogą w pedał, a zaciśnięciem tarcz przez klocki. Ale to już chyba taki urok tego modelu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

 

Jednak przy bardzo gwałtownym naciskaniu hamulca pewną bezwładność - tak jakby przekrój wężyków był zbyt mały, co powoduje minimalne opóźnienie pomiędzy uderzeniem nogą w pedał, a zaciśnięciem tarcz przez klocki. Ale to już chyba taki urok tego modelu.

 

U mnie jest tak samo i tak sobie myslalem ze jest to związane z ABS-em ..ale to tylko teoria :D

 

 

herflik-00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie te jest ten "lag" ale ja nie mam ABS'u... ogólnie to nie mam niczego w moim samochodzie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam wymienić płyn na rzadszy(lepszej jakości), pomoże ;) tylko wymienić a nie wymieszać, wylać przynajmniej 0,4l z jednego tłoczka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może macie jakiś sposób na "domową" regulację korektora siły hamowania tylnej osi?

 

Regulacji dokonuje się dwoma manometrami.

1 podpinam się do lewego przedniego zacisku a raczej zamiast niego

2 do prawdo tylnego zacisku lub tłoczka zależy czy stylu bembny czy tarcza

 

Wartości jakie powinny wskazywać manometry to:

Przód tył

5 3,5 w stanie spoczynku oba parametry

10 5,6 w stanie pracy oba parametry

 

Regulacji dokonuje się gdy auto zalane jest na max i kierowca w środku żeby nie było przekłamania że środkiem ciężkości pojazdu.

Regulacja jest przez napięcie lub zluzowanie sprężyny. Nie pamiętam w która stronę która wartość.

Jeśli nie można uzyskać takich wartości trzeba wymienić regulatory.

Po ustaleniu właściwych nastawów wykręcić manometry i podpiąć zaciski

Odpowietrzyć układ w kolejności

Prawe tylne, lewe tylne, prawe przednie, lewe przednie.

Pamiętamy o poziomie płynu w zbiorniczku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności