Skocz do zawartości
Gość cines

czy mam filtr cząstek stałych DPF?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pasek2.0

Witam

Mam właśnie problem z filtrem cząstek stałych. Zaczęło się od tego, że czasami podczas przyspieszania lub jazdy ze stałą prędkością następował delikatny, ale wyczuwalny spadek mocy, gwałtownie rosło zużycie paliwa obserwowane na komputerze (ustawione spalanie chwilowe) i dymienie spod maski. Aby usunąć te objawy pomagało wyłączenie i uruchomienie ponowne silnika. VAG nie pokazywał wtedy żadnych błędów, mimo kilkakrotnego podpięcia. Aż do momentu jak na wyświetlaczu komputera nie pokazał się kiedyś symbol filtra cząstek stałych i informacja: filtr cząstek stałych diesel naprawa wymiana. Potem doszło ciągłe miganie kontrolki świec żarowych i info motor wekstat, zapaliła się też kontrolka układu spalin i info abgas werkstat. Silnik od tej pory pracował w trybie awaryjnym i nie pomagało ponowne uruchomienie. . Głębsza diagnoza pokazała, że filtr jest zabrudzony w 90% i że dalsza jazda grozi pożarem. Mechanik powiedział że przyczyną była zabrudzona i nieotwierająca się turbina.Przeczyścił turbinę,przeczyścił częściowo filtr cząsteczek stałych ,dolał aktywatora 1 litr i objawy ustąpiły ,przejechałem około 1000 km i znowu co kilka dni czuję delikatne podskoki obrotów a momentami wysokie i dymienie spod maski ,wyłączam zapłon , odpalam ponownie i znika objaw czy muszę wymieniać filtr cząsteczek stałych ? jeszcze nie mam znanego komunikatu abgas werkstatto ,wymiana fltra to koszt 3800 zł,czy to może być czujnik Hala przy wałku rozrządu odpowiedzialny za obroty ?(Taką miał sugestie inny magik) dziękuje za zainteresowanie i proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomabuga

Moim zdaniem robisz kilka błędów.

1. Kiedy wzrasta zużycie paliwa i wyczuwalny jest spadek mocy to może być powodem procesu wypalania sadzy z filta cząstek stałych. W trakcie tego procesu wzrasta gwałtownie temperatura spalin. Jeżeli elementy silnika umieszczone blisko DPFu są zabrudzone smarem, olejem, konserwacją to może to być powodem dymienie.

2. Kiedy zauważysz taki efekt to NIGDY nie wyłączaj silnika. Jeśli się tym przejmujesz to zatrzymaj się, otwórz maskę i sprawdź skąd ten dym.

3. Jeśli stopień zabrudzenia filtra wynosi ok. 90% to jest to najwyższy czas na przeprowadzenie regeneracji.

4. Staraj sie od czsu do czasu 'przegonić samochód'. NAsze paliwo też nie jest OK, zmień stację np. na BP lub Shell V-Power.

5. Jeśli turbina jest zabrudzona to mogę sądzić ze jeździsz wolno i na krótkie odcinki. Wybierz się gdzieś na dalszą wycieczkę.

6. Czujnik Hala? Z całą pewnością nie ma nic wspólnego z procesem regeneracji DPFu.

7. Filtr jest to część ceramiczna i niestety można ją łatwo "załatwić". Koszt 3800 PLN!!! duży zarobek ma VW

8. Tak czy inaczej jesteś pionierem / odkrywcą. Daj znać czasem jak Ci się ten samochód sprawuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pasek2.0

Witam,dzisiaj przegoniłem auto 30 min na 3 biegu 80km/h ,paliwo leje shell, teraz po wyczyszczonej turbinie nie oszczędzam na spalaniu,cisnę na każdym biegu ile można,(wcześniejszy właściciel auta pewnie jezdził wolno i stąd problem z turbiną) na razie jest ok. żadnych komunikatów,żadnego dymienia spod maski,power też jest,tylko jak zatrzymuje auto np.na skrzyżowaniu to wskaznik obrotów zanim opadnie do właściwego miejsca przez 2 sekundy utrzymuje się 3 minimetry wyżej(czyli minimalnie podwyższone obroty) ale po chwili opada,a więc jest ok, tylko te obroty troszkę mnie irytują ? mam nadziej że po kilku dniach ostrej jazdy to minie,mam jeszcze do pana pytanie na czym polega regeneracja tego nieszczęsnego filtra cząsteczek stałych,czy jeśli mechanik dolał litr aktywatora to wystarczy i dlaczego te obroty nie opadają ? ,dziękuje z zainteresowanie sprawą i pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomabuga

Dziękuje za opinie.

Odpowiadając na pytanie dodam, że jest kilka sposobów regeneracji filtra cząstek stałych tzw. DPF. Pierwszy sposób regeneracji oparty jest na dodaniu opdpowiedniego płynu, który pomaga wypalić sadzę w filtrze. Drugi sposób, oparty jest na sprytnej metodzie podawania paliwa tzn. w momencie otwarcia zaworu wydechowego. Zaletą tego systemu jest to, że nadmiar takiego paliwa jest spalany właśnie w DPF'ie i tym samym jest czyszczony. System ten nie wymaga żadnych dodatkowych płynów lub czynności obsługowych. Ten system stosuje Honda. Trzeci sposób oparty jest na ułożeniu DPF'a blisko kolektora wydechowego (zaraz za turbiną). Pierwszy i drugi sposób jest wykorzystywany przez firmy OEM z rynku niemieckiego.

Co do podwyższonych obrotów. Tutaj nie jestem ekspertem i nie mogę się wypowiedzieć co może być przyczyną. Jednak jeśli VAG nic nie wskazuje to ja bym tego nie ruszał. Masz w zasadzie nowy samochód i "kopanie" w silniku może mieć wręcz odwrotny skutek. Zalecam mimo wszystko ostrożność.

Mam także prośbę. Jeśli nie stanowi to problemu to proszę zrobić skan części instrukcji obsługi samochodu mówiacej o sposobie regeneracji DPF'a. Myślę, że to pomoże innym użytkownikom VW z DPF'em w podjęciu właściwej decyzji dot. eksploatacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dunes

panowie mam ten sam problem po przejechaniu kilkunastu kilometrow wyskakuje blad verkstart cos tam cos tam i juz wiem ze mam brak płynu w zbiorniku który jest pod kołem zapasowym.pojemnosc zbiornika to jest ok 4 litrow bylem w serwisie i pytalem jak to wyglada u nich zeby uzupelnic substancje to najpierw aptzyli jak na waraita potem przyszedl jakis mistrz i powiedzial ze to pierwszy przypadek jaki maja ale wie o co chodzi i naliczyl koszt uzupelnienia płynu 1800 zl wysmialem go i powiedzialem ze jest nienormalny.plyn ktory jest potrzebny nazywa sie SATACEN 25 koszt w niemczech 1 l to ok 50 euro x4 to jest 200 eurowek a nie 1800 zl.podobno w poznaniu jest dystrybutor tego eliksiru.w innym serwisie pytalem i juz bardziej normalnie to wycenili na 203 zł za litr.zostaje jeszcze przejechac sie do czech tam podobno mozna zrobic to jeszcze taniej lub jesli ktos jezdzi do niemiec to jzu najlepeij poniewaz niemcy doplacaja do ochrony srodowiska .sam nie wiem co zrobic narazie umowilem sie w gliwickim serwisie vw bo maja ten srodek najtaniej ze wszystkich ktore obdzwonilem.jesli ktos ma namiary na poznansakiego dystrybutora tego plynu o nazwie SATACEN 25 to było by miło poniewaz wielu z nas mialoby mniej wydatku z tym zwiazanym a panowie z vw nie napychali by sobie kieszeni za nasza ciezka zarobiona kaska .pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3bg miały montowany filtr dpf a napewmo był montowany w 2.0tdi 136 km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolega ma racje ja ma m paździocha 2004r 2,0 TDI z silnikiem BGW i mam taki filtr.

Pozdrawaim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tomekdylik

witam, mam golfa 5 z 2006roku 2.0tdi 170km czy jest w nim dpf? słyszałem że jak jest dpf to nie należy robić chiptuningu. Ja własnie chce zrobić chip i nie wiem czy mam ten dpf. Może ktoś wie coś więcej na temat związku dpf z chiptuningiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomabuga

Moim skromnym zdaniem ktoś dobrze chciał Ci doradzić w kwesti chip tuningu. Ja także odradzam tego typu zabieg w samochodach wyposażonych w chiptuning - powód: zmiana starowania charakterystyki pracy silnika może doprowadzić do niekontrolowanego procesu regeneracji filtra i tym samym jego uszkodzenie. Jednak najbardziej poważną wadą to wzrost temperatury, przepływu spalin oraz zwiększenie CO, NOx i HC przy chiptuningach. Ktoś kto robi taką modyfikację nastawiony jest raczej na osiagi silnika, a nie na spełnienie emisji spalin.

Odradzam modyfikacje lub wywal DPF - choć to nie łatwe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tomekdylik

A jaki jest efekt uszkodzenia filtra? co się dzieje z samochodem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomabuga

Wyobraź sobie skutki zatkania "rury od odkurzacza" - tak się też właśnie może stać z samochodem.

Skutki uszkodzenia są typowe tzn. brak mocy, silnik gaśnie itp.

Efekt: monolit się rozpada na najmniejsze segmenty i blokuje wylot rury wydechowej.

Zalecenie:

Postaw oczywiście na profilaktyke tzn. podjedź sprawdzić skład spalin, a jeżeli przy założonym DPF-ie rura wylotowa z tłumika jest czarna (okopcona) to znak, że albo nie masz DPF'a albo jest on uszkodzony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tomekdylik

Mam jeszcze jedno pytanko:Chodzi o to że są opisane procedury różne wypalania filtra DPF, tam na 3-im biegu jchać z jakaś tam predkością itd. Ale moje pytanie jest takie: co jeśli już doporowadzimy do tego że auto nam stanie i nie odpali. Czy knieczna jest wizyta w serwisie i kupno nowgeo filtra??(ogromny koszt) czy może ten zapchany filtr da się jeszcze jakoś uratować? jakie mogą być koszty takiej naprawy jeżeli da się coś jeszcze z tym zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomabuga

Po pierwsze przestań sie zamartwiac takimi rzeczami jak zatkany filtr lub tez jego regeneracja.

Po drugie. Czujniki umieszczone przed i za DPF cały czas sprawdzają jaki jest spadek ciśnienia. Jest to potrzebne do oszacowania stopnia zapchania filtra. Teoretycznie producenci powinni zadbać o to, aby użytkownik cieszył się jazdą. Czasem wymaga to zmiany oprogramowania na nowsze, żeby taka regeneracja wcześniej się pojawiała. Teoretycznie powinna ona być przeprowadzona w odstępach co 500 do 800 km. Na ten proces regeneracji silnik potrzebuje ok. 3% więcej paliwa niż zużywa on normalnie - myślę, że to niewiele.

Nie wiem jaki masz silnik i od jakiego producenta ten DPF. Ja generalnie mogę Ci tylko dać kilka rad co do eksploatacji filtra.

Wiem od VW, że problem z zapchanymi filtrami występuje głownie w samochodach eksploatowanych na krótkich odcinkach np. ktoś dojeżdża do pracy 5 km. Na tym dystansie to silnik sie nie rozgrzeje, a i o regeneracji nie ma co wspominać.

Po trzecie. Odpowiadając na Twoje pytanie. Tak jest taki sposób, aby serwis wypalił taką sadze. Podobno podpina się VAG i ustawia w tryb czyszczenia sadzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tomekdylik

Dzięki wielkie za pomoc. Teraz już wszystko wiem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam serdecznie, mam passacika b5 fl 2.0 tdi i mam problem, wlacza mi sie caly czas kontrola motor werkstat, co mam robic??pomozcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam serdecznie, mam passacika b5 fl 2.0 tdi i mam problem, wlacza mi sie caly czas kontrola motor werkstat, co mam robic??pomozcie

witam

masz filtr czastek stalych

najlepiej zrobisz jak podlaczysz pod kompa auto, jak brakuje ci plynu do filtra czastek stalych to komputer pokaze 1l kosztuje w aso 260zl i wyatarcza na 20000tkm

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziekuue bardzo, bo tu rozne osoby mi mowily zeby pojechal w daleka trase na 5 biegu i zebym mial 80 na liczniku, wtedy ten filtr sie oczysci, ale pozniej znowu mam to samo, wiec pewnie trzeba dolac plynu tak jak mowisz, pojade najszybciej jak to mozliwe i podlacze w serwisie pod kompa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam czy posiadam u siebie filt DPF? Passat 2.0 tdi 140km listopad 2006? Dzieki za odp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak posiadasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość matixe

właśnie zauważyłem pod maską naklejke z informacją że mam ten filtr cząstek stałych, niedawno jednak wymieniłem olej na motul 5w40 z normą 505.01 (na tym oleju narazie zrobiłem kilkadziesiąt kilometrów). A czytam że powinien mieć normę 507.00, co mam teraz zrobić? Mogę go zostawić czy jednak powinienem wymienić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności