Gość koko Zgłoś #1 Napisano 21 Maja 2007 auto mam cos zamulone, swiece, filtry itp nowe, a dalej jest srednio. czasem ma buta, czasem nie...i na wysokich obrotach muli strasznie. wymyslilem wiec ze moze wydech przytkany, chce zaczac od wyrzucenia katalizatora (po 17 latach pewnie ma juz dosc tak czy siak). i tu pojawia sie problem... sonde lambda mam wkrecona w katalizator. sposob jest jaki zeby zamiast niego wstawic rurke, wywiercic w niej otwor, wspawac nakretke i wkrecic sonde... tylko czy cos sie nie pozmienia, nie wiem jak ona dziala w katalizatorze, czy inny przeplyw nie zakloci jej pracy itp. auto i silnik jak w podpisie co do wydechu to mam katalizator plus trzy tlumiki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Saimon_2005 Zgłoś #2 Napisano 21 Maja 2007 W czwartek wymieniałem katalizator w swoim passku i całkowity koszt z przerobieniem pod sondę - 390PLN. Katalizator firmy AWG. W serwisie odradzono mi montowanie rurek lub strumienic ze względu na znaczne podniesienie poziomu hałasu i pracy wydechu jak w "syrence". Autko zrobiło się ciche i bardzo ładnie pracuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vax Zgłoś #3 Napisano 21 Maja 2007 Nie wywalaj katalizatora tylko wymien ... pozniej człowiek jedzie na urlop i oddycha żużlem a nie halnym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #4 Napisano 22 Maja 2007 a czy ktoś może ma jakieś doświaczenia z uniwersalnymi katalizatorami Bosala, takie jakie są na allegro ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Saimon_2005 Zgłoś #5 Napisano 23 Maja 2007 Bosal tak samo jak AWG, to znane i renomowane firmy produkujące elementy wydechu. Podstawą jest dokonanie naprawy w warsztacie specjalizującym się w takich naprawach i uzyskanie na wymieniony element pisemnej gwarancji. Ja wymieniałem na AWG i jestem bardzo zadowolony (oszczędność ok. 1500 PLN w stosunku do oryginału). Katalizatory uniwersalne produkowane są z przeznaczeniem dla różnych pojemności silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Saimon_2005 Zgłoś #6 Napisano 23 Maja 2007 Pod tym adresem powinniście coś dobrać do Waszych Passatów. http://www.e-tlumiki.pl/products.php?id=3&PHPSESSID=0a9fe3cc600b4bb4091279e17935e78b Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość koko Zgłoś #7 Napisano 23 Maja 2007 hmmm...tyle ze jak na chwile obecna wywalanie 350zl na kata plus montaz nie wchodzi w gre...tyle co wpompowalem w niego 600zl na zawieszenie. teraz chce to zrobic jakims "domowym sposobem". zostawie starego kata zeby w razie potrzeby wrocic do stanu pierwotnego. zreszta decyzja juz zapadla, pytam tylko co z sonda zrobic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #8 Napisano 23 Maja 2007 a cos tego typu: http://moto.allegro.pl/item198621397_katalizator_bosal_144_zl_warszawa.html lub może http://moto.allegro.pl/item198537131_katalizator_vw_audi_ford_opel_renault_fiat_skoda_.html może ktos to montował już? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vander Zgłoś #9 Napisano 19 Kwietnia 2008 Podepnę jeszcze tylko takie małe pytanko: ja w dowodzie rej. mam wpisane Passat 1.8 KAT KOMBI ( wersja PF) czy jak bym wywalił katalizator to mógłbym nie przejść przeglądu? Dzięki i pozdrawiam. Marek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #10 Napisano 19 Kwietnia 2008 mógłbyś, ale czy przy robieniu przeglądu kiedykolwiek ktoś ci sprawdzał obecność kata (tudzież analizę spalin)? jeśli nie to masz odpowiedź, jeśli tak to ... zmień stację Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Marek_ Zgłoś #11 Napisano 19 Czerwca 2010 Odkopie temat - moze sie narazając ale nie ma nigdzie na forum info o katalizatorze i B5. Ostatnio miałem problem z wyborem katalizatora - chciałem załozyć ponownie bo znudził mi sie smród spalin w lato w korku a przy silniku AHL 1.6 benzyna to po wywaleniu katalizatora mocy wiecej nie ma. Dodatkowo wieczne problemy z przejsciem badania i dawanie w łape - drazniło mnie to bycie na łasce kolesi ze stacji diag. Tłumikarz założył mi uniwersalny katalizator AWG na jedna sonde (norma spalin EUR2) za 400zł łącznie (cena katalizatora i robocizny) w Piasecznie pod Warszawa. Efekt? Wreszcie silnik mruczy jak powinien a nie za przeproszeniem metalicznie pierdzi. Wydaje mi sie ze nie ma wiekszej roznicy w dynamice , moze odrobine na plus - ale to subiektywne wrażenie. Tak czy inaczej 1.6 to muł ktory przyspiesza żwawiej dopiero od jakis 4.200 obrotów. Nareszcie brak smrodu spalin. PS - oryginalny katalizator kosztuje 3750zł i nie da sie go kupic w ASO bez zdania starego. Nawet wymieniajac co roku katalizator uniwersalny za kwotę 400zł dobije do kwoty kata uniwersalnego po ..9 latach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MichalB3TD Zgłoś #12 Napisano 20 Czerwca 2010 Ja w moim poprzednim Golfie II 1.3 na wtrysku wykręciłem kata, wziełem ostry, długi przecinak i wybebeszyłem go całego. Wyglądało jakby był katalizator. Autko nieznacznie chodziło głośniej ale i troszke mocy też dostało bo był bardzo zasyfiały.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emenek Zgłoś #13 Napisano 20 Czerwca 2010 ja u siebie wywaliłem kata tez przecinakiem .. głosniej było i to doraznie .. metaliczny dzwiek .. po włozeniu strumiennicy łuskowej było ciszej i lekko przybyło mu mocy ( w dolnym zakresie obrotów) .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #14 Napisano 20 Czerwca 2010 Nie wiem po co wybijać katalizator skoro można kupić i wspawać uniwersalny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nem0 Zgłoś #15 Napisano 4 Stycznia 2012 witam odkopuje już chyba stary temat aczkolwiek nie chce wywalać katalizatora tylko go wymienić i z podanego wyżej linku znalazłem taki katalizator http://www.e-tlumiki.pl/product.php?id=5256 cena przystępna i to bardzo ale czy będzie pasował i oczywiście trzeba przerabiać bo sonda jest w kat. Co o tym myślicie ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #16 Napisano 4 Stycznia 2012 Nic prostszego jak sie ma migomat...lub kogoś kto nam na szybko troche spawu położy... Kupujesz kata....jeszcze kwestie sporne co do jakości....(nie pamiętam średnicy jaka musi być od strony tłumików jest albo 50 albo 55)... odcinasz od starego flanszę przyspawujesz ją do nowego...wykręcasz sondę....wiercisz w nowym otwór w miejscu miedzy porcelana a flanszą wspawujesz nakrętke, (mozna wyciać starą ale gwint jest chyba metryczny wiec problemu nie ma) wkręcasz sondę.....jeśli kat jest krótszy niż oryginał to dospawujesz kawałek rury ze starego,montujesz kata i cieszysz sie do momentu aż sie zatka albo pęknie wkład... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nem0 Zgłoś #17 Napisano 5 Stycznia 2012 ok dzięki lebow a jaki kat kupić spełniający norme EURO 2 czy EURO 3??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #18 Napisano 6 Stycznia 2012 jaki kat kupić spełniający norme EURO 2 czy EURO 3??? To nie ma totalnie żadnego znaczenia, wazne aby porcelana była a nie jakiś wynalazek...na allegro dopiero od dwustu złotych jest cos godnego polecenia...np. TUTAJ..kontaktujesz sie z gosciem i Ci wstawią takie rurki na wymiar (długość i średnica ) że tylko flansza Cie zostanie do przyspawania..choć kto wie czy jak podasz im rozstaw otworów na flanszy to Ci jej sami nie przyspawają...same flansze też niby maja w ofercie.... http://allegro.pl/flansza-kryza-kolnierz-lejek-wszystkie-rodzaje-i2015641887.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach