Gość refrizerater Zgłoś #1 Napisano 21 Maja 2007 witam - jesli temat byl to mnie poprawcie - ja nie znalazłem. mam passata 97r 1,8 turbo problem jest taki: z WYŁĄCZONĄ klimatyzacją po kilku minutach obserwuje parowanie z nawiewów, gdy WŁĄCZE klime para czy co to tam jest, zostaje wydmuchana z nawiewów w przeciągu kilku chwil , natomiast z nawiewow leci nieprzyjemny zapach - cos jak z grzałki do wody ( były kiedys takie elektryczne ) zaraz po gotowaniu - no coś w tym rodzaju ale zapach cieżko określić.... kilkukrotnie przy właczeniu klimy zauwazyłem tez ( było b. cieplo na dworzu ) ze z nawiewów wydostaja sie ( pryskaja ) kropelki wody.. Dodtkowo wczoraj w trasie zauwazyłem lekko wilgotny dywanik pasazera po sprawdzeniu , uniesieniu dywanika okazało sie ze podłoga w nogach pasazera jest dosłownie zalana ( na "oko" przynajmniej pół do litra wody" ). woda na wykładzinie zbiera sie oczywiscie na dole, ale naciek wychodzi gdzies chyba z prawej strony ( od dzrzwi ) z pod schowka przy pasazerze - czyzby tez była to wina klimatyzacji? nie znam sie na tyle ale z przeczytanych postów wynika , ze miesci się za schowkiem... ewentualnie na sama wode mam też inny pomysl - jak wiadomo na postoju woda z klimy kapie sobie ladnie na zewnątrz w okolicach silnika przy prawym kole - może ( ?) jest tak ze ze wzgledu na duza temp. na dworzu skraplanie było wieksze, a pęd powietrza podczas jazdy spychał wodę , którajakimś tam sposobem dostawala się do srodka?? Takie mam podejrzenie, bo jakiegokolwiek kapania nie zauważyłem w srodku autka, a klima nadal ( poza parowaniem ) działa sprawnie.......... Kolezanki i Koledzy - HELP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #2 Napisano 21 Maja 2007 A płynu ze zbiorniczka wyrównawczego Ci nie ubywa? Prawdopodobnie nagrzewnica. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość refrizerater Zgłoś #3 Napisano 21 Maja 2007 nie ubywa - sprawdzilem wczoraj wieczorem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jkeca Zgłoś #4 Napisano 21 Maja 2007 Prawdopodobnie masz zatkany odpływ wody z parownika. Sugeruję aby podczas pracy klimatyzacji sprawdzić czy wylewa się skroplona woda pod samochód czy nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość refrizerater Zgłoś #5 Napisano 21 Maja 2007 woda normalnie się skrapla i swobodnie kapie pod samochód...... ludki pomozcie własnie odkryłem przed chwila skąd dokładnie ( a moze niedokładnie ) bierze sie woda - znalazłem od strony kierowcy i pasażera jedyne mokre i wysoko połozone miejsce ktore dokładnie znajduje sie od strony kanału srodkowego głeboko w nogach pasazera zaraz za wylotami od nawiewów na nogi. zbadałem sprawe jak sie dało dokładnie bez zdejmowania wykładziny . woda prawdopodobnie saczy sie tamtedy, spływa pod nogi pasazera i przepływa na tył za fotel pasazera.... odkryłem ze z tego miejsca delikatnie saczy sie tez w strone nog kierowcy.. no i z kad te parowanie z nawiewów?????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość refrizerater Zgłoś #6 Napisano 24 Maja 2007 hmmm. widze, że nikt z całego forum nie miał takiego przypadku..... chyba bede musiał sam podłubać... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GrzesiekP Zgłoś #7 Napisano 24 Maja 2007 Jeżeli dostaje sie do auta woda podczas działania klimatyzacji to tylko z parownika. Bardzo możliwe, że zapchany lub uszkodzony jest odpływ z parownika na zewnątrz pojazdu. Na obudowie parownika (obudowa łącznie z wentylatorem nadmuchu powietrza) znajduje się w lewym rogu taka rurka (w kształcie leja) z tworzywa. Warto by zerknąć, czy aby jest cała, dobrze założona albo nie zapchana. U mnie ten lejek był popękany. Żeby się do niego dostać należy wymontować schowek a następne odciągnąc troszkę wykładzinę podłogową. lejek znajduje się w lewym rogu, tuz przy tunelu nawiewów. Koszt takiego lejka ok. 30 zł w serwisie. Od tego bym zaczął. Łączny czas tego zabiegu to około 15 - 20 min. A tak na marginesie założyłem kiedyś na wyjściu z parownika wężyk i włożyłem do do 1,5 litrowej butelki. Podczas jazdy na odcinku ok. 200 km (klima nie działał cały czas) b butelce miałem jakieś 0,5 litra wody. No i wtedy właśnie sie dowiedziałem co mnie zalewa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość refrizerater Zgłoś #8 Napisano 25 Maja 2007 hmm dzieki za info sprawdzę dziwi mnie tylko to ze jak działa silnik i klima woda splywa na zewnatrz pojazdu... ale moze to tylko cześc tej wody sprawdze w ten weekend. przy okazji wysusze wnetrze auta sprawdziłem juz przy progach i cale szczescie bo woda stoi tylko na wykladzinach - komory pod spodem puste i suche - uffff Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
worthersee Zgłoś #9 Napisano 25 Maja 2007 Mialem ten sam problem co Ty demontuj schowek pasazera i rozwiazesz problem. Mi pekla obudowa parownika (tam gdzie wchodzi przewod odplywu). zdemontuj schowek , wlacz klime i zobacz skad kapie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n0w3y_pl Zgłoś #10 Napisano 25 Maja 2007 Chlopaki! ja bym jednak obstawial nagrzewnice gdyz od kiedy przy klimatyzacji czyli chlodzeniu powietrza bedzie leciec para? A jak wlaczysz na high zapach ustaje czy sie nasila ? gdzie przy klimatyzacji zapachy z grzalki ? grzalki sa w ukladnie wodnym ( chlodzenia silnika, by w zime szybciej zagrzac silnik ) Ja obstawiam rozszczelnienie ukladu chlodzenia silnika pod deska zozdzielcza( co do pary i zapachu ) co nie wylkucza niesprawnosci klimy ( kropelki wody ? ) to bys juz musial zauwarzyc ubytek plynu w ukladzie chlodzenia. Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GrzesiekP Zgłoś #11 Napisano 27 Maja 2007 Noi cokolego Refrizerater zlokalizowałeś usterkę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość refrizerater Zgłoś #12 Napisano 28 Maja 2007 tu jest problem zdemontowalem schowek, ale ni jak wiem jak sie dobrac do reszty. wyglada na to ze caładeskęrozdzielczą musze zdjąc co ustaliłem zdjałem wentylator - chlodnica widoczna i siegam do niej - sprawna nie kapie z niej przedmuchałem wszystkie odpływy pod cisnieniem - nie ma problemu - powietrze przelatuje bez problemowo co jeszcze? mam teraz zdjęty schowek i wygłuszyny wszystko ładnie słychac jak pracuje klima i co stwierdziłem: ja skrecam w lewo wyraznie słychac wlewajacą sie i syczacą wode na nagrzewnice a pochwili delikatnie unosi sie para z nawiewów - z tego co sie dowiedziałem nagrzewnica prawidłowo powinna pracowac cały czas - czy zimno , czy ciepło, tyle, ze odpowietrzniki są zamkniete- dlatego taki dziwny zapach a krople wody ktore pryskały z nawiewów to sie robi wtedy jak sie para skropli w nawiewach i potem wlacze wiekszy nadmuch - to ją poprostu wydmuchuje. oki skad sie bierze para i woda w gornych nawiewach juz wiem.. ale skad kapiaca woda? dlaczego nie odpływa??? woda wydostaje sie dokładnie z nawiewów na nogi przy spokojnej jezdzie wygladało to tak jakby się gdzies z tamtej okolicy sączyła, natomiast przy b. gwałtownym skrecie w prawo lub lewo wylewa sie własnie z tamtad gwaltownie.... ale to dop. jak klima pochodzi z 20 pare minutek.... koledzy jak się tam dostać?? patrze i pól elementów rozkrecilem ,, ale chyba bez zdjęcia całej deski sie nie obedzie chyba, ze mace na to jakis patent.... ps. jaksie dostac bezkolizyjnie do tego lejka od odpływów? jak zdjc te wszystkie obudowy? tam sa takie malutkie klipsy łączące ale do tych tylnych nie ma sie jak dostac....cholerka ze 3 - 4 godziny tam dłubałem i nic..... ps2. plynow w aucie jakichkolwiek wogole nie ubywa... to nie bedzie rozszczelnienie układu chłodzenia silnika..... gdzieś ( prawdopodobnie są przypchane odpływy wody - czesc prawidłowo leci na zewnatrz - czesc zostaje - im wieksza temp. tym gorzej - co wskazuje własnie na to) teraz tylko mam problem z rozebraniem tego ustrojstwa.. moze sąjakieś schematy? nie moge znaleść w wyszukiwarce... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość refrizerater Zgłoś #13 Napisano 28 Maja 2007 oo matko!! ale mi referaty wychodza!!!!! haha no cóz refrizerater ( w mowie potocznej - lodówka po francusku) cóz za zbieg okoliczności ze mam problem z klimą )))) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość starta Zgłoś #14 Napisano 2 Czerwca 2007 może ktoś zidentyfikował przyczynę tego wycieku oraz pary z nadmuchów bo mam ten sam problem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #15 Napisano 5 Czerwca 2007 refrizerater, czy rozwiązałeś już ten problem ?? Udało się bez wyciągania klimatronika ?? Daj znać co i jak... Mi pekla obudowa parownika (tam gdzie wchodzi przewod odplywu). zdemontuj schowek , wlacz klime i zobacz skad kapie Czy obudowa może pęknąć tak sama od siebie ?? Na włączonej klimie widać i czuć przez dotknięcie ręką że na tylnej ściance klimatronika (za parownikiem) woda się skrapla i to dość mocno ,czy to normalne ?? Wygląda na to że właśnie ona spływa po obudowie klimatronika a w rezultacie kapie w jej najniżej położonym miejscu (nad tunelem środkowym) gdzie później spływa na chodniki na dwie strony (bardziej na stronę pasażera) Co może być tego przyczyną ,odpływ sprawdziłem i wygląda na drożny,niby z niego kapie (może ktoś zna super sposób na 100% udrożnienie tego wylotu?),żadnego pęknięcia nie widzę, czy będę musiał wyciągać klimatronik ?? Czy ma może ktoś opis lub wie jak najlepiej wymontować to "pudło" ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość refrizerater Zgłoś #16 Napisano 13 Czerwca 2007 kolezanki i Koledzy - uporałem się... Co prawda sam nic nie stwierdziłem i nie obyło sie u wizyty u mechanika( nadal polecam Auto-Grotek - dobrzy fachowcy - info o nich macie w dziale polecam - http://www.forum.vw-passat.pl/topics31/panie-i-panowie-rabacik-nam-zalatwilem-w-warszawie-vt15248.htm)... 1. Parowanie z nawiewów - woda dostaje sie przez klapy nagrzewnicy do niej - ( ona cały czas grzeje w kazdym aucie, tylko ,że podobno wyloty sa zamkniete) z tad bierze sie para widoczna bardziej po dłuzszej jezdzie iw wysokiej temp. na zewnatrz np. przy gwałtownym skrecie w lewo... co robić? patrz nizej 2 . woda - skad sie bierze? skrapla sie i to w bardzo duzej ilosci - im cieplej tym wiecej...to normalne i chyba kazdy kto ma klime ten zna te sprawe 3. cieknaca woda - brak droznych odpływów, byc moze tez i pekniecie całej obudowy klimatronika ale u mnie tego nie stwierdzono - ps. zdejmowanie spinek obudowy nie polecam - nawet w instrukcji napraw zalecają wizytę w serqwisie... 4 zdjecie obudowy klimatronika i całych przewodów i kanałów - jesli ktoś zna lepszy sposób niż zdjęcie całej deski rozdzielczej niech się zgłosi - ja nie znam - i to mnie ominęło 5 co było przyczyną?? u mnie były dwie A. zatrzymanie sie kawałków liści na klapach nagrzewnicy co powodowało dostawanie sie ciepłego powietrza do układu i wzmozone skraplanie sie wody B zatrzymanie sie kawałków lisci itp w przewodach odpływowych. Dlaczego? poprzedni własciciele zniedbali sprawe i nie założyli sruby zamykajacej obudowe filtra przeciwpyłkowego prz podszybiu - brud zbierał sie sukcesywnie a filtr go nie chwytał gdyz podskakiwał sobie żwawo jako ze nie był dociśniety.... kur_a!! zwykła sruba na obudowie filtra!! ) na ale cóż.. sprężone powietrze pod duzym cisnieniem załatwiło sprawe - w kazdy mozliwy otwor po rozebraniu czego sie tam dało odkrecic - wreszcie mam spokoj....sam nie dał bym rady mimo ze dmuchałem w nie na stacji benzynowej i od spodu w wylot odpływu tez - trzeba miec spec. koncówki no i duzo wieksze cisnienieby ten syf wydmuchać..... jesli paruje wam z wylotow - klapki od nagrzewnicy mogą być tez zuzyte - przy wysokiej pracy klimy powietrze miesza sie i z tad delikatne parowanie.... ps. sorki ze sie nie odzywałem ale zarobiony jestem i dop.w ostatnich dniach naprawiłem internet.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Konrados Zgłoś #17 Napisano 14 Czerwca 2007 Mam zbliżony problem z tym, ze u mnie jest manualna klima. Część z objawów sie pokrywa, mianowicie: -mokre dywaniki po stronie pasażera, -przykry (słodko duszący zapoach z kratek szczególnie gdy właczę ogrzewanie, - w chwili właczenia ogrzewania pojawia sie parowanie szyb - wydmuchiwanie kropelek wody przez kratki wentylacyjne, jednym elementem który dodatkowo wystąpił są niereguralne ubytki płynu chłodzącego. czasem przez tydzień nie ubędzie nic czasem w ciągu 2 dni trzeba uzupełnić 1-2l. Aby sprawdzić szczelność nagrzewnicy - wyeliminowałem ja (postarałem się) zatkałem przewody między silnikiem a nagrzewnica ale nieskutecznie - "koreczki" okazały sie nieszczelne i wychlapywało mi płyn tamtędy - ubytek płynu dość znaczny. jak inaczej można zweryfikować szczelność nagrzewnicy , bo rozbebeszenie deski i stwierdzenie "nagrzewnica cała" nei bardzo mi sie uśmiecha. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość refrizerater Zgłoś #18 Napisano 14 Czerwca 2007 mokre dywaniki - ale jaka to ciecz? tylko woda? sprawdz, powąchaj - nie wiem jesli płyny no to masz sprawe jasna - nieszczelność układu jesli woda - zastosuj to co ja - najpierw przedmuchac wszystko porzadnie spręzarą i tyle - u mnie działa - moze u ciebie tez bedzie jesli leci ci woda to musisz zlokalizować gdzie zjada płyn z układu - dziwne zachowanie...... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość refrizerater Zgłoś #19 Napisano 28 Czerwca 2007 No i co Konrados ? ustaliłes cokolwiek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #20 Napisano 4 Lipca 2007 U mnie też zauważyłem po stronie pasażera z tyłu, ze mi tapicerka mokra się zrobiła. Kanały wcześniej już poczyściłem (pod AKU i przy SERVO), uszczelniłem obudowę filtra i komputera. No i ta woda z lejka się leje Bo tak normalnie, to na zewnątrz pod silnik - sporo wody leci. Para z nawiewów to nie wiem, czy mi leci, ale np: w deszczowy dzień, jak wsiądę i włącze silnik, to momentalnie mi zachodzą szyby i muszę włączyć KLIMĘ, zeby je osuszyc. (Nie zauważyłem, zeby mi z nawiewów "dymiło"). Tak więc, to wszystko, to objaw niedomagania tego "gówienka" za schowkiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach