Skocz do zawartości
Gość Yaca

Skrzynia biegów - ciężko wchodzą biegi; trudności z wrzuceniem biegu

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam problem tylko z 2 biegiem i to jak jest niedogrzany jest taki delikatny opór ale być może winę ma sprzęgło(docisk) bo jest do wymiany (szarpie rano po rozgrzaniu jest ok) niestety nie wiem czy nie będe musiał tez wymienić dwumasy.

Więc jak już będe zmieniał to wymienie sprzęgło i dwumasę ponieważ wymiana to ok 200€ a drugi raz tego płacić nie mam zamiaru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak po odpowietrzeniu sprzęgła był dolewany i jest "stan"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam pewien mały problem. Podjechałem do domu, skrzynia biegów pracowała normalnie.

Po ok godzinie zszedłem do samochodu, odpalam, i nie mogę wrzucić żadnego biegu.

Przy wyłączonym silniku biegi wchodzą bardzo trudno a wstecznego wogóle.

 

Zastanawia mnie jedna rzecz, bo w pasacie układ sterowania sprzęgłem jest hydrauliczny. Skąd on pobiera płyn i czy gdzieś trzeba go uzupełniać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zastanawia mnie jedna rzecz, bo w pasacie układ sterowania sprzęgłem jest hydrauliczny. Skąd on pobiera płyn i czy gdzieś trzeba go uzupełniać?

 

jest to płyn hamulcowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszstkich , Dołaczę się ponieważ nie dalej jak wczoraj stało sie u mnie w B5 coś dziwnego nagle przestały wchodzić biegi, myślałem że mi się autko przegrzało ale nie rano to samo z trudem dojechałem do pracy co prawda jak puszcze sprzęgło a trzymam na hamulcu autko mi się podnosi i gaśnie jak zgaszony silnik wchodza biegi jak chodzi nie wchodzą jak narazie za wymianę sprzęgła mechanik zaśpiewał 2600zł ale podpowiedziano mi że to nie musu być sprzęgło bo jednak działa nie ślizga się więc może ktoś wie co to może być co mogłem odpowietrzyłem ale i tak biegi nie wchodzą :( jak już się jedzie to trójka do piątki jakoś przechodzą ale reszty nie ma :( sama skrzynia ponoć jest OK to co to mogło się zepsuć ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Strzelilo Ci sprzeglo.I nie wiem skad koszt 2600 -pewnie od razu chcial wymienic ci dwumase.

 

Sprzeglo do twojego auta kosztuje ok 800 zl sachs.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No tu jest problem po ponoć sprzęgło jako ono działa a cene to mi podali do wymiany jako kompletu bo ponoć tak trzeba też była mowa o jakimś wysprzęgliku już sam nie wiem bo jak puszczę sprzęgło a auto będę trzymał na hamulcu to dusi się i gaśnie a jak trzyma na sprzęgle to chodzi ale jak puszcze hamulec to jedzie jak by coś nie dokońca rozłaczało skrzynię z silnikiem czy tarcze sprzęgła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmien mechanika ! Tutaj mozna węszyc wysprzeglik do wymiany,kosztuje pewnie z 300 zl. Zadne 2600 ! Chca ci wciasnac komplet sprzegla z dwumasą. Bez sensu !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie tego sie boję dlatego pytam, jutro zobacze co powie inny mechanik a jak zostanie naprawione dam odpowiedź co to było na prawdę na razie dzięki za wszelkie info życzę miłej nocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi także chcieli wcisnąć koło dwumasowe, niedaj sie bo to bez sensu do ciebie sprzegło dobrej firmy czyli: tarcza,docisk i łożysko oporowe kosztuje max 700zł coś jak do mnie z rabatem :) pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ktoś wie co u mnie może powodować,że 2 tak ciężko wchodzi -napewno nie sprzegło bo komplet wymieniony. Może te "plastiki" co są na końcu drążka biegów o ile one mają jakiś wpływ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może wam to pomoże.

Ostatnio zdarzył mi się podobny problem jaki tu opisujecie.

Kilka dni przed awaria biegi zaczęły wchodzić ciężej i mniej precyzyjnie, wiedziałem ze sprzęgło się już kończy bo czasem się ślizgało. Pomyślałem wina zjechanej tarczy. Na dzień przed, po uruchomieniu nie moglem wrzucić 1 i 2 wyżej nie próbowałem dopiero jak spuściłem z hamulca autem bujnęło i biegi zaczęły wchodzić. A następnego dnia jak próbowałem z 2 na 3 blokada. Zatrzymałem się żaden bieg nie wchodzi. Przy zgaszonym silniku biegi wchodzą. Przy wrzuconym biegu i wciśniętym sprzęgle, przy próbie uruchomienia szarpało, nie wysprzęglał do końca. Po odholowaniu na drugi dzień mechanik sprawdzał i wszystko działało, po kilku rundkach po placu znowu blokada. Co sie okazalo ŁOŻYSKO IGIEŁKOWE się skończyło. Po naprawie wszystko śmiga aż miło, bez żadnych regulacji, odpowietrzania czy wymiany oleju. Przy okazji zmieniłem sprzęgło. A na koniec koszty 480 - komplet sprzęgła Luk, 24- łożysko, 250 - robota.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w moim przypadku to jednak się okazało sprzęgło całkowity koszt 1000zł i autko chodzi super nie ma problemów z biegami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podłączę się z problemem wstecznego. Problem z 1 i 2 jest taki sam jak piszą inni ale najgorsze jest to że po ciężko wbitym wstecznym nie potrafię czasami wybić wstecznego. Zaznaczam że przy każdym wbijaniu wstecznego słychać jak idzie po zębatkach, czy to sprzęgło????????

Passat B3 212 000 km.

 

Regulacji na lince nie widzę. Proszę o podpowiedź.:dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia:

- mocowania skrzyni (łapy) prawa, lewa /często pękają te odlewy w autach przeciążanych, oraz przy przypadkowych "strzałach ze sprzęgła"/

- poduszki podpierające łapy skrzyni

- prowadzenie cięgieł mechanizmu zmiany biegów, przegub Cardana

- ukł. hydraulicznego siłownika sprzęgła / nie cieknie nie znaczy, że się nie zapowietrza/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, sprawdzę czy coś takiego się nie stało przy skrzyni i dam znać. Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, podłączę się pod ten wątek.

U mnie problem wygląda następująco.

Gdy auto postoi przez całą noc to mam problem z wrzuceniem wstecznego, deptanie sprzęgła i wrzucanie innych biegów nie pomaga. Jedynka też ciężej wchodzi ale za to za każdym razem. Jak już ruszę to jest spokój i nie ma później żadnych problemów. Sprzęgło się nie ślizga, biegi nie wyskakują.

Zacznę od wymiany oleju bo mojego paska niedawno kupiłem i nie wiem czy był wymieniany i kiedy.

Ma ktoś może jakiś inny pomysł na ten problem gdyby to nie pomogło?

Z góry dzięki.

Edytowane przez grzechoo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do sprawdzenia:

- mocowania skrzyni (łapy) prawa, lewa /często pękają te odlewy w autach przeciążanych, oraz przy przypadkowych "strzałach ze sprzęgła"/

- poduszki podpierające łapy skrzyni

- prowadzenie cięgieł mechanizmu zmiany biegów, przegub Cardana

- ukł. hydraulicznego siłownika sprzęgła / nie cieknie nie znaczy, że się nie zapowietrza/

- prowadzenie cięgieł mechanizmu zmiany biegów

Mógłbyś konkretnie powiedzieć coś o tych cięgłach bo nie wiem na czym oko zawiesić. Poza tym mocowania skrzyni i poduszki są ok. Czy będę w stanie wymienić olej w skrzyni bez kanału?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Martino

Witam,

 

I mnie dopadło...

Mam problem z wrzuceniem 3. biegu.

Poza 3. wszystkie biegi wchodzą bez najmniejszego problemu.

Aby wrzucić trójkę muszę dźwignie zmiany biegów przesunąć lekko w lewo i dopiero do góry, wtedy bieg wchodzi, ale też nie zawsze, czsami dopiero za drugą lub trzecią próbą.

Jakieś sugestie z Waszej strony lub pomoc?

Czy warsztat Łobody koło Wrocławia jest rzeczywiście dobry?

 

Pozdrawiam

Martino

B5, AHH, 90KM, 1999 r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do wątku.

Mam następujący problem z B3 1.8 którego dopiero co kupiłem.

 

Na wyłączonym silniku wszystkie biegi wchodzą bez zarzutu, natomiast na odpalonym (nieważne czy zimny czy ciepły) po wduszeniu sprzęgła i próbie włączenia któregokolwiek biegu jest opór a następnie zgrzyt i szarpnięcie autem przy czym im wyższy bieg tym jest lepiej - przy piątym biegu praktycznie już nic nie zgrzyta i nie szarpie.

Natomiast jeśli wcisnę sprzęgło i przytrzymam tak jakieś 2 sekundy to każdy bieg wchodzi gładko bez zgrzytów i szarpnięć, sprawdzałem przy rożnych obrotach silnika i zawsze jest tak samo.

Sprzęgło chodzi bez zarzutu, nie ciągnie, nie bierze za wysoko ani za nisko, natomiast zdażylo mi się dwa razy, że po 2 dniowym postoju pierwsze wciśnięcie hamulca powodowało zejście pedału do samej podłogi i dopiero za 2-3 naciśnięciem hamulce wracały do normy, nie zauważyłem jakiegoś ubytku płynu hamulcowego natomiast stan płynu w zbiorniczku jest ok 0,5cm wyższy od MAX.

 

Dodam, że końcówki linek zmiany biegów nie są oryginalne i były dorabiane przez kogoś ale nie wiem czy to ma jakikolwiek związek z tym, na wszelki wypadek zaopatrzyłem się już w inny komplet oryginalnych linek aby je wymienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności