Skocz do zawartości
Gość kubula

Drganie sprzęgła przy wciskaniu

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kubula

Witam do forum, z okazji mojego 1-go posta :)

 

Kupiłem ostatnio Passata z 2002 roku, 1.9 TDI 130 KM. Jednak martwi mnie jeden objaw. Mianowicie po wciśnięciu sprzęgła czuję drgania zależne od obrotów silnika, tzn. na wolnych obrotach drgań nie ma, jednak jak tylko przygazuję do 2500 obr/min i więcej czuję drgania na sprzęgle podczas wciskania. Jest do ewidentnie związane z obrotami silnika, bo im większe obroty tym większe drgania. Nie wiem czy to jest normalny objaw w dieslach (to mój pierwszy diesel) czy powinienem się zacząć martwić sprzęgłem? Mój znajomy ma Passata 1.9 TDI z 2000 roku i mówił, że to normalny objaw i u niego też "czuć" drgania silnika na pedale podczas wciskania, jednak ten temat nie daje mi spokoju. We wnętrzu auta żadnych drgań niema, ani na kierownicy, ani na pedale hamulca czy gazu. Biegi wchodzą płynnie,bez żadnych zgrzytów, żadnych dziwnych efektów dźwiękowych również nie zaobserwowałem. Pedał sprzęgła drga tylko i wyłączne w momencie wciskania, jak już wcisnę do końca albo w ogóle nie wciskam drgań nie ma, pojawiają się tylko w momencie wciskania. I tu pytanie, do posiadaczy dieselków, jak jest u was? Może jestem przewrażliwiony, a może to jednak objaw jakiejś usterki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
drgania zależne od obrotów silnika

 

Najprędzej koło dwumasowe lub tarcza sprzęgła ale również ma tu duże znaczenia docisk - wymienia się właściwie cały kpl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kubula

Muszę to zrobić od razu czy mogę się wstrzymać? Za miesiąc chce wymienić rozrząd i wtedy zlecić mechanikowi przegląd sprzęgła i ewentualnie wymianę kompletnego sprzęgła jeśli coś będzie nie tak. Może po prostu jakaś poduszka puściła i stąd te dziwne objawy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz dobrego kumatego mechanika to sprawdzi ci wszystko bez wymieniania wszystkiego jak leci - są na to wszystko metody sprawdzające (wystarczy że od spodu (z kanału) dostanie się do części mocowania silnika i wyczuje miejsce i elementy niedomagające podczas pracy silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kubula

Dzięki za pomoc. Na początku czerwca jestem umówiony z mechanikiem, mam nadzieję, że nie będzie to jakaś poważna usterka, choć coś czuję, że bez wymiany sprzęgła się nie obejdzie. A niestety nie jest to tania sprawa, z tego co czytałem na forum. Autko ma 150.000 km, ale czy to rzeczywisty przebieg, tego nie wiem, więc może faktycznie czas na wymianę sprzęgła przyszedł :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kamillo

u mnie jest to samo lekkie drganie (bardziej mrowienie) pedału sprzegła w zalezności od obrotów dzieje sie to przy wciskaniu pedału sprzegła czuć takie jakby mrowienie ale tylko podczas ruchu pedału sprzęgła w dół.

 

Dodam bo to ważna informacja zrobiło mi się tak jakieś parę dni przed rozsypaniem koła dwumasowego tzn koło było całe ale zaczeło walić coś prz skrzyni - głuche stuki w róznym czasie) koło wymienione włacznie z łożyskiem dociskiem i tarczą. Wyjeżdzam z warszaatu stuków niema niby wszystko ok ale mrowienie pedału pozostało.

 

Co to może być?

 

panowie pomóżcie bo mnie szlak trafia 2200 dzięgów wydane i strach.

 

Boje się że był to problem przyczynowy a mi naprawili same skutki tego problemu (- tak mi się wydaje. Boje się ze sie koło znowu się rozsypie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sabum

Na forum był już ten temat poruszany. Nie wiadomo jaki jest poziom tych drgań u Ciebie, ale to najprwdopodobniej zwyczajny objaw występujący w passatach TDI. Mnie też niepokoił ten objaw bo też jest to mój pierwszy diesel. Po wizycie u machanika i przejechaniu się dla porównania innymi passatami upweniłem się, że ten typ tak ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja mam AVF, 2001, 230 000 km najechane (100% oryginalne). Pedał sprzęgła łaskocze tak jak u Ciebie, do tego lata drążek zmiany biegów. Ale testy na dwumasę wychodzą negatywnie (opis na forum). Mechanik (sam posiada AVF-a ale 2003) mówi żeby się nie przejmować.

Dopóki nie ma problemów ze zmianą biegów albo nie dochodzą dziwne dźwięki ze skrzyni/silnika nic nie trzeba robić.

Wcześniej przymierzałem się do wymiany kompletu i jeden z ludzi ze sklepu powiedział że można kupić parowany zestaw sprzęgło, dwumasa i docisk - wszystko doważane aby obniżyć drgania. Nie za bardzo rozumiem jak można to zrobić bez silnika ale widać się da ( na pewno była to inna firma niż Sachs/Luk).

 

Pozdrawiam

CODI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jacek 333

Witam. Właśnie zakupiłem passata B5 3BG 2003 r. 101KM 240tys przebiegu - oryginal. Już przy zakupie wyczuwalne były drgania ( takie jakby chrobotanie po karoserii - delikatne), a że auto kupowane było w Niemczech ok 1000 km do domu, to zostało utargowane i kupione. I tak pompowtryski odpadają były sprawdzane i wszystko w normie ok 0,87+-. Podejrzenie pada na dwumas, te drgania nasilają się przy ok 980-1000 obr/min, przenoszą się na karoserię, drga lewarek zmiany biegów, fotel pasażera, nawet słychać coś drgającego pod deską rozdzielczą.Przy szybkiej jeździe jakby ustaje, lecz na biegu jałowym czuć to dodając gazu nawet do 3000 obr/min. Podczas wypuszczania sprzęgła też czuć to wyraźnie na pedale sprzęgła i zależna jest tego częstotliwość od obrotów silnika. Auto zapala b. dobrze, i jak dla mnie jest trochę za słabe, jeździłem takim samym. Wiec czy to dwumas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Właśnie zakupiłem passata B5 3BG 2003 r. 101KM 240tys przebiegu - oryginal. Już przy zakupie wyczuwalne były drgania ( takie jakby chrobotanie po karoserii - delikatne), a że auto kupowane było w Niemczech ok 1000 km do domu, to zostało utargowane i kupione. I tak pompowtryski odpadają były sprawdzane i wszystko w normie ok 0,87+-. Podejrzenie pada na dwumas, te drgania nasilają się przy ok 980-1000 obr/min, przenoszą się na karoserię, drga lewarek zmiany biegów, fotel pasażera, nawet słychać coś drgającego pod deską rozdzielczą.Przy szybkiej jeździe jakby ustaje, lecz na biegu jałowym czuć to dodając gazu nawet do 3000 obr/min. Podczas wypuszczania sprzęgła też czuć to wyraźnie na pedale sprzęgła i zależna jest tego częstotliwość od obrotów silnika. Auto zapala b. dobrze, i jak dla mnie jest trochę za słabe, jeździłem takim samym. Wiec czy to dwumas

poduchy silnika i skrzyni, plecionkę sprawdź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stawiam na docisk ale żeby nie robić 2x tego samego to wymień cały komplet tak jak kolega wyżej pisał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest cos podobnego.Podczas ruszania lub po ostrym wcisnieciu pedal gazu .Deska rozdzielcza cala drży ,czuc laskotanie na pedale gazu jak i rowniez czuc drgania na lewarku zmian biegow.Miesiac temu wymienilem kompletne sprzeglo (bez kola dwumasowego mechanior stwierdzil ze kolo jest dobre).Wczesniej nie bylo drgan pojawily sie dwa tyg po wymianie sprzegla.Dodam ze wymienilem rowniez elektrozawor odpowiedzialny za zmniejszenie drgan przy wylanczaniu auta ( nad filtrem powietrza ,podobno steruje sztanga przy EGR) .Na biegu jalowym nie czuc drgan i nie slychac charakterystycznego dzwieku przy padnietym kole dwumasowym.Czy ktos z was spotkal sie z podbna usterka???

Edytowane przez Roberto_83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam podobny problem ze sprzeglem,jak kolega pisal na poczatku,też mam odczuwalne drgania na pedale ale tylko jak przyspieszam i zmieniam biegi jak przyspieszam gwaltowniej te drgania sa bardziej odczuwalne ale juz przy redukci ich nie ma,dodam ze nic mi nie stuka nawet na zimnym silniku sprzeglo tez sie nie slizga przyspiesza ladnie pomocy morze ktos wie co to jest czytalem w innych postach ze mozna wymienic plyn chamulcowy jest to powiazame ze soba albo ten model tak ma?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej obstawiam poduszki pod silnikiem lub skrzynią lub koło dwumasowe :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok w piatek bede na warsztacie to sprawdzimy poduszki pod silnikiem i skrzynia a co z wymiana plynu hamulcowego morze pomuc bo kolo dwumasowe komplet ze sprzeglem to juz w ostatecznosci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja powiem coś z własnego doświadczenia :) kolega ma AFN tylko w Audi A4 i miał drgania lekkie na 3,4,5 biegu przy przyspieszaniu :) zmieniał sprzęgło i dalej to samo, okazało sie że do koła dwumasowego musi być tarcza bez sprężynek!!!!!! a on miał w komplecie ze sprężynkami :( kupił samą tarczę, bez sprężynek i jak ręką odjął, w sobote sami to zmienialiśmy. jeździ sie jakby nie tym autem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności