Skocz do zawartości
Marek

LOG - Pomiar Dynamiczny Silnika

Rekomendowane odpowiedzi

a powiedz mi jeszcze kolego smalec co oznaczają w tych tabelkach (http://www.dieselschrauber.de/Solldaten_4_Zylinder_PD.html) dla AWX słowa:

(Frontan.) i

(Allradan.):confused:

 

Na które mam wartości patrzeć? :eek:

 

szukałem na translatorach ale ni mogę znaleźć a nie umiem i nie lubię tego języka ;)

 

pomiar będę robił jak się cieplej zrobi, zapodasz mi na pw swoje wyniki pomiaru do celów porównawczych:]

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

frontantrieb to przedni napęd a allradantrieb to napęd na wszystkie koła, jak sama nazwa wskazuje :)

 

spoko, jakby co pisz na PW swojego maila, mam aktualne logi i wykresy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam taka prosbe, a mianowicie niezabardzo kojaze jak zrobic pomiar dynamiczny, w ktorym bloku, czy moglby mi ktos wytlumaczyc od poczatku jak to zrobic z programem 311.2 i ma moze ktos wartosci do silnika BGW?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto rozgrzane. Zaznaczasz blok 3, 8, 11, wbijasz trzeci bieg i od 1200 obrotów ciągniesz do 4500 ( oczywiście pedał gazu cały czas w podłodze wciśnięty). Zapisujesz logi zrób z dwie próby i wrzucasz na forum do odpowiedniego działu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok derlysy, mozesz mi jeszcze napisac czy te logi zostana gdzies zapamietane czy zapisane, czy one same sie zapisuja?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

domyslnie sie zapisują w folderze logs, który to z kolei znajduje się w folderze z vag-comem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Auto rozgrzane. Zaznaczasz blok 3, 8, 11, wbijasz trzeci bieg i od 1200 obrotów ciągniesz do 4500 ( oczywiście pedał gazu cały czas w podłodze wciśnięty). Zapisujesz logi zrób z dwie próby i wrzucasz na forum do odpowiedniego działu.

 

lysy... kurde, nie wprowadzaj chłopaka w błąd: nie warto robić pomiaru 3 kanałów na raz, bo g... zobaczysz... zwłaszcza jak zrobi to na 3 biegu - całą skalę obrotomierza "zwiedzi" w ciągu 4-5 sekund, co da mu po 3-4 próbki na kanał... ile z tego informacji wyciągniesz? :|

 

Najlepiej zrobić 3 próby, w każdej podglądać pojedynczy kanał - wtedy te logi mają ręce i nogi - mamy wystarczającą ilość próbek - widać w jaki sposób zmienia się wskazanie przepływomierza, jakie jest ciśnienie zadane, jakie aktualne... A i tak nie masz potrzeby korelować zawartości poszczególnych kanałów pomiędzy sobą, bo każdy z nich zawiera wspólne informacje o aktualnych obrotach - jeśli problem jest permanentny to można sobie później wartości porównać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Auto rozgrzane. Zaznaczasz blok 3, 8, 11, wbijasz trzeci bieg i od 1200 obrotów ciągniesz do 4500 ( oczywiście pedał gazu cały czas w podłodze wciśnięty). Zapisujesz logi zrób z dwie próby i wrzucasz na forum do odpowiedniego działu.

 

Panowie czy przy moim ADR-ze tez mam robić pomiary bloków 3 ,8,11 ?? Chciałbym to zrobić dobrze wiec , pomocy :)

 

I jeszcze jedno pytanie , w bloku 000 ostatnie trzy pozycje

8,lambda - wartość regulujący,wartość zadana: 115...143 (-10...+ 10 %)

9,lambda - wartość ucząca (adaptacyjnie),wartość zadana: 243...255 / 0...13 (-0.64...+ 0.64 %)

10,lambda - wartość ucząca mult (.),wartość zadana: 118...138 (-8...+ 8 %)

 

Ma ktoś pojecie o co chodzi w pozycyj 9 ? wartości powinny być 243...255 a u mnie jest 124 , silniczek chodzi super . Wszystkie inne parametry są OK ale ten nr 9 nie daje mi spokoju

Edytowane przez klema6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

klema... nie używaj tych polskich programów, bo one nie rozróżniają wartości mierzonych w silniku TDI i Pb. Zobacz co masz w ori VAGu na tych pozycjach i nagle wszystko stanie się jasne... :| w Twoim silniku najważniejszy będzie pomiar tego, co daje przepływka. Nie pytaj o kanał - jest inny w zależności od sterownika / typu silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie używaj tych polskich programów, bo one nie rozróżniają wartości mierzonych w silniku TDI i Pb.

marecek

 

Ja używam programu VAG-COM Release 311-2

a te dane dotyczące kanału 000 . pochodzą z tego postu

http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=444681&postcount=19

http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=444688&postcount=20

 

znalazłem to w sieci.

Jak mam się dowiedzieć co określają dane bloki , skoro nigdzie to nie pisze (w programie ):confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lysy... kurde, nie wprowadzaj chłopaka w błąd: nie warto robić pomiaru 3 kanałów na raz, bo g... zobaczysz... zwłaszcza jak zrobi to na 3 biegu - całą skalę obrotomierza "zwiedzi" w ciągu 4-5 sekund, co da mu po 3-4 próbki na kanał... ile z tego informacji wyciągniesz?

 

Jeśli się nic a autem nie dzieje a autor posta "przyzwyczaił" się do mocy i wydaje mu się że źle ciągnie - to taki log co podałem jest wystarczający żeby to ocenić. Rozmawialiśmy wcześniej na pw i tam mi kolega przedstawił sprawę czemu chce zrobić te logi. Więc nie uważam marecek że kogoś w błąd wprowadzam, tym bardziej że sam napisałeś posta na temat jego analizy logów ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Mam kolejną sprawę, czy ktoś z was na dostęp do, lub czy któryś z tych opisanych "Wskazań bloków wartości mierzonyc" jest identyczne jak dla silnika AHH 1,9 TDI 90 KM?

Znajomy prosi mnie o spradzenie kątu wtrysku, bo chyba ma zły, chce sam ustawić, ale nie wie w jakim przedziale powinno się to znajdować.

 

Dodam że a stronce : http://www.dieselschrauber.de/Solldaten_Main.html

nie ma tego typu silnika:/

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość brqsl

To ja mam takie pytanie: gdzie mogę znaleźć opisy poszczególnych m.blocks. dla silnika AHL (B5 1,6 98)? Przejrzałem chyba wszystkie możliwe tematy dotyczące różnych rodzajów silnika i nic nie znalazłem - a z powyższych wypowiedzi widze, że to ma duże znaczenie.

Controller: 3B0 907 557 C

 

Druga sprawa: jaka jest procedura testu statycznego i dynamicznego dla tego silnika?

 

Z góry dzięki za odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy ktokolwiek posiada wartości logów do silnika AGZ i AKL?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...Napisałem tyle na ile mi starczyło czasu i materiałów ... Opisy danych dla wszystkich silników to książka jak encyklopedia !! więc przepisywanie jej zajęło by kilka lat ??

 

Jak ktoś będzie miał coś dostępnego dla innych modeli to niech dokończy temat na wzór powyższego...

Mam pytanie, gdzie szukać tej encyklopedii?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, podlaczylem dzis swojego Pasiaka kabelkiek HEX-COM 704,1PL i wszystko pieknie, ale niemoglem otwozyc Bloku 000 i sprawdzic przebiegu w EDC15 (moj silnik to 2.0TDI - BGW), pozniej prubowalem u kolegi z silnikiem AWX i u niego dzialalo bez problemu, wie moze ktos co moze byc przyczyna w moim aucie niemozna tego zrobic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem uważam tkwi w tym, że twój sterownik silnika nie obsługuje grupy 000 i nie jest to sterownik EDC 15, z którego możesz odczytać przebieg pojazdu. Sprawdź w ekranie odczyt ze sterownika – w pozycji komponent, czy jest wpis EDC 15

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanie do forumowiczów czy jest ktos w okolicy kto by mi to mogł zrobic? chodzi mi o loga??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

panowie jaką wersją programu vag najepiej zroboć logi czy może to być wersja 4.9 ponieważ taką posiadam

wielkie dzięki za odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej użyć do tego Vag Com 311,2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności