Skocz do zawartości
Gość Pawulon1973

EGR czyli zawór recyrkulacji spalin

Rekomendowane odpowiedzi

W takim razie jesli juz nie likwidujemy przyczyny dostawania sie oleju do zaworu EGR to chyba lepiej tego az tak nie uszczelniac i wymieniac na nowy bo wtedy caly ten olej bedzie wedrowal do IC a potem znowu problem.J

 

No ale olej który wycieka prze nieszczelny EGR jest z IC - EGR jest przed kolektorem ssącym a pod prąd raczej się nie przedostanie. Gdyby IC był suchutki to EGR nawet nieszczelny cieknąć nie będzie. Jak w IC jest pełno oleju to nawet bardzo cieknący EGR sytuacji nie uratuje - zassanie przez silnik własnego oleju to kaplica.

 

Ktoś pytał co z temperaturą silnika - no to odpowiem - ano nic, przynajmniej w AFN zero różnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kilka dni temu wyłączyłem EGR, sciągnąłem wężyk i go zaślepiłem śrubą ( zgodnie z instrukcją z forum audi) Różnica jest bardzo duża, silnik odetchnął, o wiele lepiej zbiera sie z niskich obrotów.

 

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=61781&highlight=egr+aat

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... no chyba mnie nie podejrzewasz że nie przeczytałem go do końca :638: :)

 

wystarczy mi kilkanaście wypowiedzi pozytywnych na temat zaślepienia EGR'u, jak i również to, że jedna osoba zaślepiła go 3 lata temu i wszystko jest nadal ok. Fakt faktem, ponoć w którymś silniku po zaślepieniu pracuje on ponoć głośniej i twardziej na wolnych obrotach. Ja tego u siebie nie zauważyłem...

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... No i kicha :mad: po kilku dniach wyskoczył problem - "Engine Workshop", po podłączeniu EGR'u i przejechaniu kilku KM błąd się skasował. Dzwoniłem do mechanika, nie wiem czy miał racje, ale powiedział mi, że starej generacji EGR'y można zaślepiać. Te nowsze niestety odpowiadają ze temperaturę spalin i nie da rady nic z tym zrobić.

 

Pozostaje mi tylko wyczyścić EGR i jeździć z podpiętym ... :667:

 

Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
w PD zaślepienie to nie najlepszy mpomysł ;)

 

a czemu to nie najlepszy pomysl ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Egr w PD służy też do obniżenia temperatury spalin, jest na forum obszerny wątek na ten temat ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość melu

panowie podłączam sie do tematu.

jak przyspieszam słysze delikatny swist , bardziej moze jakby cos syczało własnie wydaje mi sie ze to od EGR`a czy to mozliwe?

 

no i jeszcze jedna kwestia.. planuje oczyscic cały układ razem z IC i EGR ale sie zastanawiam czy ruszac IC poniewaz jak zerknałem na niego od strony silnika to jest czyściutki.

pytanie : gdzie sie zbiera ten syf w IC?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ferd

Z tego co wiem ( a moge sie mylić) to EGR obniza temperature spalin ale nie dlatego że ta "wysoka" temperatura uszkodzi nam silnik :) tylko dlatego że w wysokiej temp powstaje więcej szkodliwych substancji. Przypomnę że EGR nie dodaje spalin do powietrza cały czas a jednak silnik się nie przegrzewa.

Jest to wymysł ekologów.Producenci wprowadzają i modernizują EGR-y by sprostac kolejnym normom EURO.Osiąga sie mniejszą ilość tlenków azotu(które właśnie wytwarzają się w wysokich temperaturach), mniejszą sprawność silnika i większe zużycie paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to EGR obniza temperature spalin

 

Już druga taka wypowiedź. Niech mi ktoś wyjaśni w jaki sposób obniżona zostaje temperatura spalin?? bo dla mnie to jest bzdura....

 

Teoretycznie (a praktycznie w stopniu niezauważalnym) egr podnosi temperaturę silnika, natomiast jeżeli z kolektora wydechowego wychodzą spaliny o temp 200st (strzelam bo nie wiem jaka tam może być temp) to w jaki sposób zabranie 5% tych spalin spowoduje spadek temperatury??

Gdybyś dołożył 5% powietrza do spalin to byś je schłodził, a tu mała ilość spalin jest zabierana i to tylko w wybranych zakresach obrotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zawrór EGR nie zawsze kieruje spaliny do ponownego przetworzenia. Kieruje je tylko wtedy gdy silniki nie jest maskymalnie obciążony. W ten oto sposób obniża temperature scianek cylindra i dzieki niemu mamy czystsze srodowisko. Gdy silnki jest obciążany obrotami koło 3000 obr/min zadne spaliny nie sa zassysane, do cylindra dostaje sie czyściutkie powietrze. Polecam artukuł :

 

http://www.zssio.pl/joomla/dmdocuments/recyrkulacja_spalin.pdf

 

Dziwi mnie natomiast fakt zaoliwienia układu dolotowego? Podejrzewam ze olej wycieka z uszczelniena turbiny (ponoć to normalne o ile nie musimy dolewac dużych olości oleju), później trafia do IC, dalej na zawór EGR. Chciałem u siebie wyczyścic ten układ ale zadałem sobie pytanie po co? Jak wyczyszcze to za miesiąc dwa bedzie to samo. Trzeba zlikwidowac przyczyne. Jutro mam zamiar wymieniac płyn w układzie chłodzenia wiec zerkne na to wszystko chłodnym okiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ferd

Osiah - Już tłumaczę. Moja wina niedokładnie to opisałem. EGR obniża temperaturę spalania mieszanki w cylindrze. W sumie to powoduje tez mniejszą temperaturę spalin, ale chodziło mi o sam proces spalania mieszanki bo podczas niego tworzą się te niedobre tlenki azotu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość melu

czyli zadbac o to zeby bylo w nim (EGR)i po drodze do niego czysto i tyle!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak kolego. Chodzi własne o to aby było czysto. Tylko z tego co widze to nie takie proste. Dzwoniłem do servisu VW w Świebodzinie. Powiedzieli mi że to na 90% uszczelnienie turbiny. Mozna wymienic te uszczelnienie bez koniecznosci rozbierania turbiny. Ale z góry zannaczyli że po roku czasu bede muisał tą czynność powtórzyć. :))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość melu

no ale to zawsze 0,5 roczka spokojnej jazdy, masz moze wiedze jak sie dobrac do tego uszczelnienia?

bo skoro zamierzam juz przeczyscic cały układ to i do tego bym sie dobrał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze sie temu nie przyglądałem. Jutro jak pogoda pozwoli bede wymieniał płyn w układzie chłodzenia i od razu przewód od chłodzenia głowicy (bo mi cieknie na króćcu) to sie temu bardziej przyjrze. Mysle ze nie jest to zbyt skomplikowana sprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich panowie jestem po regeneracji turbosprężarki w TURBO-TEC w Jaworznie i mam w związku z tym pytanie oddałem turbinę z zapieczonymi kierownicami [przechodził w tryb awaryjny] była nie szczelna, olej szedł na dolot, i był luz promieniowy na wirniku.Regeneracja trwał bardzo szybko kilka godzin szybka wysyłka [co się chwali] i sprawdzając w domu co się okazuje luz na wirniku jest wyczuwalny dzwonie do gości i pytam się co jest z tym luzem a on odpowiedział że, taki luz ma być nie może być luzu wzdłużnego upewniam się do niego że, mam gwarancję, oczywiście na ich stronie internetowej dają dwa lata a mi powiedział 1 rok.Skasowali [930zł netto] .Zapewniał mnie gość że, wszystko jest dobrze zrobione ale ja sobie powiedziałem że, jak będzie puszczać olej na dolot od razu wykręcam turbinę.Zobaczcie jaki miałem zawalony kolektor ssący, wyczyściłem wszystko.Autko dużo ciszej mi pracuje no i pięknie przyspiesza.

IMG_0091.JPG

IMG_0092.JPG

IMG_0093.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pawulon1973

Co do luzu wirnika to mają rację,tak ma być.

Pamiętaj jedno-każda turbina nawet nowa puszcza lekko olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przeczytałem caly post, post na stronie klubu audi i dręczy mnie pytanie. Jestem szczęśliwym posiadaczem passta B4 1.9 TDI (silnik AFN), silnik ma ok 300 tys. nie ma z nim problemów. Mam troche doświadczenia w mechanice ale niebardzo w dieslach. Moje pytanie brzmi czy opłacza mi się wyciągnąć cały dolot włącznie z turbina i wyczyścić i jak to jest z tym EGRem. Wiem ze EGR jest po to żeby skierować do ponownego przepalenia niedopalone spaliny. Niektórzy koledzy mówią o chłodzeniu silnika, pytam sie jak maja chłodzić zawrócone do dolotu spaliny skoro mają wysoką temperature. Moja poprzednia wiedza na temat EGR byal taka ze ma on zapewnić dopalenie spalin do końca. To się tyczy benzynowych silników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności