Skocz do zawartości
Gość adix

chlodnica klimy - jaka kupic i gdzie

Rekomendowane odpowiedzi

Gość adix

Witajcie

musze sie w koncu zabrac za naprawe klimy i teraz mam problem.

W naszych okolicach jest zaklad ktory sprzedawal naprawiane chlodnice za 250PLN z 6 mies gwarancja, ale ostatnio cos tego nie praktykuja ( twierdza ze to sie na dluzsza mete nie sprawdza) i proponuja mi zamiennik nowka za 450PLN. Problem w tym ze ja na cala operacje mam ok 500 -600PLN, a chcialbym zmiescic sie z wymiana tego wszystkiego oraz z nabicem klimy. Za wymiane chlodnicy chca 100PLN nabicie 180PLN, do tego trzeba by doliczyc wymiane osuszacza ( mam nowke kupiona)nie wiem za ile.

Czy znacie jakies zaklady godne polecenia w okolicach Gliwic, Bytom, ewentualnie Katowice ktore zrobia mi wymiane w tych pieniazkach (ok 500 -600PLN) oczywiscie razem z kupnem chlodnicy.

No i co sądzicie o tych chlodnicach za 250LN ktore mozna zakuic np przez allegro albo ze sklepow np. chlodcar.

Pozdrawiam

Adix

Pasek B4 1,9TDI kombi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest taka zasada :ok: - nie kupuj G^wna...

 

Jeśli chcesz to zrobić raz a dobrze to kup część sprawną na tyle żebyś był zadowolony na kilka lat. Bo jeśli się połaszczysz to zamiast zaoszczędzić wydasz 2 razy... Na allegro można kupić różnie czasem się trafi czasem nie... i nie jeden się o tym przekonał, więc bierz z gwarancją lub nowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adix

w porzadku wlasnie pisalem ze mam dylemat tylko pomiedzy tymi regenerownymi za 250 lub nowym zamiennikiem i chcialem sie zapytac czy ktos mial z nimi problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Regenerowane to znaczy po naprawie a wiadomo co kto naprawiał? więc jeśli nie dadzą gwarancji to raczej bym nie brał... ? wolał bym wziąść nowy choć by zamiennik zawsze to masz na niego gwarancję. Bo jeśli okaże się że regenerowana będzie nie szczelna to stracisz 180 za nowe nabicie i następną 100 za następną wymianę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość xender

Witam

Zgadzam się z przedmówcą. Trenowałem chłodnice od razu po sprowadzeniu swojego pancernika. Nie ma co brać regenerowanej / naprawianej / lutowanej itp. Tylko nowa. Regenerowana pochodzi ( albo i nie ) około 6 miesięcy. Potem zacznie się rozszczelniac i po zawodach. 2 razy koszt wymiany 2 razy koszt nabicia i oczywiście koszt chłodnicy :( Ja brałem swoją z allegro i nie moge złego słowa powiedzieć na jej temat. Zapłaciłem 380 + wysyłka. Działa i nie martwię się czy lut puści i kiedy w samochodzie zacznie się parówka :) :)

Pozdrawiam xender

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adix

no to dzieki za odpowiedz

przekonaliscie mnie

kupuje nowke z gwarancja na 2 lata

moze sam sie wezme za wymiane zawsze 100 do przodu. bedzie czesc kwoty do napelnienia.

Pozdrawiam

Adix

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jaca997

siema do"xender" a możesz powiedzieć od kogo kupywałes z allegro wolałbym miec już sprawdzonego sprzedawce dzięki za odp. pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czesc

ja dzisiaj wylicytowalem taka chlodnice za 350zl + przesylka

wg mnie to okazja jak przyjdzie to dam znac co do jakosci

 

 

OK. jak możesz to podaj wymiary tej chłodnicy ,też się zastanawiałem nad nią :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adix

podobno wczoraj wysłali priorytetem

jak dojdzie to zobacze w jakim stanie i podam wymiary tylko nie wiem jakie :D ? wysokośc i długość czy od uchwytu do uchwytu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podobno wczoraj wysłali priorytetem

jak dojdzie to zobacze w jakim stanie i podam wymiary tylko nie wiem jakie :D ? wysokośc i długość czy od uchwytu do uchwytu ?

 

przydadzą się takie i takie wymiary, bo przeglądam katalogi ,inter cars i foty i do mojego silnika podają takie wymiary

640x315x32

663x333x32

682x333x38

680x320x35

i jakby mało było tego to jeszcze jedne są do czynnika chłodniczego R12 a inne do R134 :zakrecony: , a skąd ja mam wiedzieć jakim czynnikiem jest nabita moja klima i do jakiego czynnika jest przystosowana?? oddać natomiast do warsztatu to oczywiście dobiorą chłodnice ale i na pewno odpowiednio sobie za to policzą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i jakby mało było tego to jeszcze jedne są do czynnika chłodniczego R12 a inne do R134 :zakrecony: , a skąd ja mam wiedzieć jakim czynnikiem jest nabita moja klima i do jakiego czynnika jest przystosowana??

Z tego co mi wiadomo to chyba w ok 92 roku nastąpiła zmiana czynnika - czyli ja Ty masz 1994 to masz R134. Jeżeli masz sprężarkę SD7V16 to na pewno R134. W spreżarkach SD709 to okres "przejściowy" były na taki i taki rodzaj czynnika, starsze modele (np SD50x) - R12. Podobno można "zupdateować" układ z R12 do R134, ale konieczna jest wymiania niektórych elementów - przede wszystkim uszczelek (są dostępne specjalne zestawy, ale raczej nie w Polsce)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem sam chłodnicę do B4 1,9TDI 1Z Kombi 1995r. Zapłaciłem 357 zł z przesyłką, rok gwarancji. U tego sprzedawcy łącznie kupiłem już dwie chłodnice, zero problemów. Podaję tel. 602-214-786.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

już jestem tą klimą załamany i że tak powiem wkórw...ny, gość sprzedaje na allegro chłodnice podaje nr tel. i dupa ma wyłączony telefon, zamówiłem chłodnice w focie koszt 400zł pojechałem do magików od klimy wolne terminy mają po 21 czerwca :przestraszony: uruchomiłem znajomości i w piątek jadę na wymianę koszt łączny wymiany nabicia itp. 500zł,podobno w passacie wężyki są przykręcane na śrubunki i łatwo je uszkodzić jeśli nie będą na śrubunki to koszt będzie niższy ale roboty chyba trochę będzie bo trzeba zdjąć zderzak, czyli powinienem zamknąć się w kwocie 900zł :kwasny: i w piątek jeszcze ubezpieczenie pewnie z 1000zl :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podobno w passacie wężyki są przykręcane na śrubunki i łatwo je uszkodzić jeśli nie będą na śrubunki to koszt będzie niższy ale roboty chyba trochę będzie bo trzeba zdjąć zderzak

 

Akurat przerabiałem temat własnoręcznie jakiś czas temu. Wymieniałem na zamiennik z firmy Nissens, wygląda zupełnie inaczej, tak jak nowsze chłodnice klimy (np. z B5). Całkowicie aluminiowy.

Zdjęcie zderzaka to ok. 15 min jak masz narzędzia, potem chłodnicę masz na wierzchu. Zaryzykowałem nie wymieniać oringów uszczelniających (bo ich nie miałem po prostu), ale należałoby dać nowe. Akcja odbyła się na trawniku pod blokiem ;)

Potem pojechałem tylko na sprawdzenie szczelności (azot) i napełnienie (R134a+olej).

Jeździłem z tą chłodnicą 2 lata, teraz tym autem jeździ mój kolega i nic się nie dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dostałem wiadomość od firmy co zajmuje się sprzedażą chłodnic, a pytałem się o różnice chłodnicy klimy od B3 a B4......

ROZNICA W WYGLADZIE JEST MALA,DLUZSZY GORNY KROCIEC DO ZASILANIA,

NAJWAZNIEJSZE JEST , ZE SKRAPLACZE DO B3 BYLY PRZYSTOSOWANE DO CZYNNIKA

R12, A DO B4 DO CZYNNIKA R134, KTORY JEST BARDZIEJ DYNAMICZNY, WIEM ZE

KLIENCI MONTUJA SKRAPLACZE OD B3 DO B4 I WSZYSTKO JEST OK, NIE MNIEJ

JEDNAK MY SPRZEDAJEMY INFORMUJAC OTYM KLIENTA.

 

U NAS SKRAPLACZ DO B3 KOSZTUJE 360 ZL A DO B4 430ZL

 

//poprawiłem - kuczlaw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siem!!!

SKRAPLACZE DO B3 BYLY PRZYSTOSOWANE DO CZYNNIKA

R12, A DO B4 DO CZYNNIKA R134

Cos z tym przystosowaniem w B3 to tak nie do konca...u mnie klima chodzi na 134a :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj waldek40.

Czy firma nie podała Ci przypadkiem n-ru chłodnicy do B4.

W jednym zakładzie mówią mi że powinna być 3AO 820 413A, a winnym że 3AO 820 443A.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zgadzam się z wczesniejszymi wypowiedziami, wymiana chłodnicy to kaszka z mlekiem nawet dla niedoświadczonego. Nie ma sie co bać właśnie sam ją zmieniłem. Rozkręcałem wszystko dwa razy bo autko uzywam na okrągło a chciałem stara wyjąć żeby kupić taką samą. W sumie 2x po ok. 1h roboty. Zyga0440 jutro sprawdze jaki miałem oryginalny numer na chłodnicy i napisze. :cwaniak: PS. Też firmy Nissens cena 370zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witaj waldek40.

Czy firma nie podała Ci przypadkiem n-ru chłodnicy do B4.

W jednym zakładzie mówią mi że powinna być 3AO 820 413A, a winnym że 3AO 820 443A.

Pozdrawiam.

 

zyga0440, wg ETKI to pierwsze, czyli 3A0 820 413A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności