Skocz do zawartości
Gość Pablo Escobar

FMIC

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem do kiedyś u siebie, wchodzi bez cięcia. Wystarcza spokojnie do 190-200HP.

Zasłania hak i myślę że z halogenami również będzie problem.

otóż to... ja u siebie mam chińczyka 180 i halogeny mam i z oczko do holowania też da się auto złapać - sprawdzałem na hamowni nie raz......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, znalazłem temat że dyskutujecie o IC'kach, więc przyłącze się, mam passata b5 afn, zmieniłem turbo od merca 2,7 ( jakby ktoś chciał instrukcje służę pomocą) i zastosowałem fmica od audi 3.0 TDI.

 

mój sposób-

 

wywalamy plastikowe osłony przy skrajnych częściach chłodnicy, albo podcinamy powyżej wysokości intercoolera. Ramiona icka skierowane w dół.

 

robimy obejmy na rury intercoolera- potrzebna rura o takim samym fi jak te w icku, imadło i troche siły :D. Jak już to zrobimy trzeba przewiercić otwory wiertłem 10mm na przykręcenie ich, następnie trzeba dospawać do nich w górnej części kawałek przewierconego płaskownika

 

wyginamy kątownik żeby miał około 6,5cm ramiona i 5cm szerokości, wiercimy jeden otwór przypasowując do śruby mocującej belke, a drugi ''na oko'' obok, oczywiście jednocześnie przymierzając intercooler pod kątem odległości od chłodnicy klimy, a po drugiej stronie kątownika wiercimy otwór po przymierzeniu obejm do kątownika ( na przykręcenie obejm). [ATTACH=CONFIG]128394[/ATTACH]

 

przykręcamy kątowniki na śruby trzymające belke ( ale nie mocno, przyłapać tylko), no i wkładamy obejmy na intercooler, trzeba dać gume pomiędzy obejma- icek ( takie od dętki są najlepsze :D ) [ATTACH=CONFIG]128395[/ATTACH]

 

jak już przyłapiemy obejmy do kątownika, przyłapujemy już mocniej troche, no i bierzemy mocne wkręty samowiercące i wierccimy do belki ( tam gdzie zrobilismy wolny otwór). Potrzebny jest kawałek blachy ( płaskownik około 7cm na 3cm z otworami w skrajnych częściach i wygięty przy jednym, z tych otworów) ( zobacz na 1sze zdjęcie)

 

przymierzamy wszystko, dokręcamy obejmy do kątownika tak aby wszystko siedziało na miejscu i wiercimy wkrętami samo-wiercącymi w belke aluminiową.

 

Trzeba podcinać zderzak i to sporo, najlepiej przymierzyć i odrysowywać markerem, potem kątówka i naprzód

 

ps zapewne wyjście z turbiny macie węższą rurą niż jest w icku, wiec najprościej- tulejke w środek chudszej gumy i tą grubszą od icka na wierzch , zacisnąć opaską- nic prostszego :)

 

 

150220151123.jpg

150220151119.jpg

150220151120.jpg

150220151121.jpg

150220151122.jpg

Edytowane przez Daniel8
poprawione

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brawo za własne wykonanie ale troche drutem zalatuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Brawo za własne wykonanie ale troche drutem zalatuje.

 

czy ja wiem? nie buja sie, jest sztywnie zamocowany, nie dotyka do niczego i w niczym nie przeszkadza, nie widać go po założeniu zderzaka, jest dobrze umiejscowiony, nie trzeba było podcinać belki, wiec chyba tylko o to chodzi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy ja wiem? nie buja sie, jest sztywnie zamocowany, nie dotyka do niczego i w niczym nie przeszkadza, nie widać go po założeniu zderzaka, jest dobrze umiejscowiony, nie trzeba było podcinać belki, wiec chyba tylko o to chodzi :)

 

brawo kolego za mocowanie i gratulacje za inwencję własną

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponowie pytanie: Czy ktoś upchnął FMIC z A5 2.0TDI do B5FL i zmieścił tam halogeny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ponowie pytanie: Czy ktoś upchnął FMIC z A5 2.0TDI do B5FL i zmieścił tam halogeny?

 

Spokojnie da radę :)

 

Tylko rzeźba wtedy .

 

U mnie to wygląda tak :

 

1qsncj.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja nie dalem rady upchac halogenow

ba...

nawet zaslepke musialem od wewnatrz troche przeszlifowac i zrobic otwory bo i naczej nie dalo sie klapki zalozyc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie widzę ,że temat dolotów to ostatnio bardzo duży problem.

Koszt części składania dolotu w f-mic to koszt ok 800-900 zł i wszystko jest poskładane z aluminium, plastiku i gum.

Co więcej  wychodzimy często od kolektora awx  (lecz to nie norma )otworem wewnętrznym przelotu 57/58 mm a później to się dzieją cuda pojawiają się zwężki ,kolanka redukcyjne i dolot nagle okazuje się że w najlepszym wypadku ma przekrój fi 50  , jest problem z mocowaniem czujnika ciśnienia , króćcem podciśnienia turbiny itd:

Na szczęście koszt pełnego dolotu w profesjonalnej firmie która specjalizuje się tylko w tych dolotach z kompletem gum i opasek mocujących wcale nie musi kosztować 2000 zł 

Moja firma zajmuje się obróbką stali kwasoodpornej głównie meblówką itd...

Ale od niedawna ze znajomym opracowaliśmy doloty wykonane ze stali ko polerowane na wysoki połysk i wykończone z pasja.

Nasz passat synchro  ma teraz 230 km i właśnie był nam dolot potrzebny na całości 2,25 cala +wydech

szczegóły z budowy auta kolega na pewno przedstawi bardzo chętnie .

Nasze doloty cieszą się dobrą opinią i plusem jest to ,że można go wyciągnąć z pudła i po prostu przykręcić bez większych problemów.

zapraszam na naszego facebooka https://web.facebook.com/pwalmar/ 

      oraz parę naszych prac poniżej 

pytania proszę kierować na naszego facebook-a 

 

 

WP_20180918_13_27_25_Pro.jpg

WP_20180915_18_08_20_Rich.jpg

received_2094638610561256.jpeg

received_318293155675228.jpeg

received_268853293722858.jpeg

received_253476772171273.jpeg

20181214_134950.jpg

20181214_133914.jpg

06741662-9FC5-496E-B873-33C793623F98.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Metalove

Dupy nie urywa.

Taki dolot to Robiłem 10lat temu.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, jarucki napisał:

Metalove

Dupy nie urywa.

Taki dolot to Robiłem 10lat temu.

 

Może i dupy nie urywa według twojej opinii ...

według mnie jest to super rozwiązanie dla wszystkich chcących sobie zamontować icka fi 2,25 cala na całości który wygląda bardzo estetycznie i jest wykonany se stalli ko na którą jest 25 lat gwarancji 

bez ulepów i zwężek , które powodują ograniczony przepływ powietrza. 

to  tak jak by zrobić na końcu wydechu zwężkę z 2,5 cala na 2 cale. 

co bardziej rozgarnięci rozumieją co daje brak redukcji średnic :)

i prostota montażu, nawet pod blokiem na chodniku 

zestaw zawiera wszystkie elementy potrzebne do skręcenia i jest prosty i przyjemny 

 

ps:  tak zmieniając temat  kolega pytał nas jak zamontować f mic a nie co ty tam kleiłeś w garażu 10 lat temu  

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie skacz, bo za Wąski jesteś ;)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, jarucki napisał:

Nie skacz, bo za Wąski jesteś ;)

 

hehe kto wąski jest się okaże 

lepiej pochwal się swoją pracą a nie innych oceniaj 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Intercooler z Allroad 2.5tdi Alu

IMG_20190623_181343.jpg

IMG_20190620_152715.jpg

IMG_20190620_152711.jpg

IMG_20190624_191911.jpg

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności