Jump to content
Guest Pablo Escobar

Zwiekszenie mocy w afn 110 koni

    Recommended Posts

    Guest Pablo Escobar

    Witam...

    Chcialbym zwiekszyc moc w swoim autku ktore ma 110 koni,a na mysli mam wymiane turbo i intercolera na wieksze,a dokladniej mam na mysli od modelu 130 konnego...

    Jak czytalem trzeba takze nowy soft do komputera..

    Z tego co sie orientuje,a orientuje sie malo to do 90 konnych wklada sie wtryski od 110 konnych,a do mojego 110 konnego jakie wtryski wlozyc?

    Czy zamiast nowego softu mozna zalozyc wieksze turbo,intercoler,wtrsyki i podlaczyc power boxa czy musi byc nowy soft??

    Czy moze byc wszystko co napsalem wyzej wieksze i do tego nowy soft + powerbox czy to juz za duzo ??

    Prosze o wyjasnienie mi co po kolei zrobic zeby zwiekszyc moc autka wraz z wymiana turbo itd..

    Ijeszce jedno pytanie czy jak bym teraz wgral nowy soft przy normalnym turbo itd to wymianie turbo na wieksze musze znowu nowy soft??

    Z gory dzieki za pomoc i wyrozumialosc,ale to moj pierwszy tdi i nie bardzo znam sie na tym,a mocy juz brakuje ;-)

    I jeszcze bym sie zapomnial;-) wiem ze disle maja krotkie biegi,ale czy mozna zmienic w moim autku skrzynie na taka z dluzszymi biegami czy nie ma takiej opcji?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B3 1.9 TD 75KM (AAZ)
    Rok prod: 1991

    duzo musisz poczytac zebys pare rzeczy pojal, bo narazie to wiesz ze dzwoni, ale nie wiesz w ktorym kosciele. szukajka na forum, google i chlonac wiedze, a potem bedzie z gorki.

     

    power boxa to sobie do pilota tv podlacz :cisza:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest Pablo Escobar

    A jesli chodzi o ten temat to duzo juz czytalem,ale jednoznacznej odp na swoje pytania nie znalazlem....

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9TDI-PD 115KM (AJM)
    Rok prod: 1999

    prosze Cie bo rozwalasz ludzi... ;]

    poczytaj o:

    Wtryskach ASV

    turbawka AWX, ASZ

    FMIC

    program/soft/wirus (tak po kazdym modzie musisz robic korekte softu)

    powerbox

    przelozenia skrzyni mozesz zmienic tak jak mozesz zmienic cala skrzynie na 6.

    Koszt modyfikacji o ktorych piszesz moze siegnac nawet polowy wartosci Twojego auta.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest sx1100
    Chcialbym zwiekszyc moc w swoim autku ktore ma 110 koni...

    Witam.

    Też jeżdżę ze 110 konnym silnikiem i też wydawało mi się na początku, że auto jest wolne, mułowate i że za 130 konnym silnikiem to by było to ... do czasu, kiedy wymieniłem przepływomierz. Auto stało się żywe, bez porównania zwinniejsze i zaczęło bez problemu osiągać wysokie obroty na poszczególnych biegach.

    Wg mnie takie osiągi jak są teraz w zupełności wystarczają do jazdy po naszych drogach. Mimo, że jeżdżę automatem to czasem lubię pościgać się z kimś na światłach :P a największą radość mi sprawia, gdy podczas pokonywania konkretnej górki wszystkich mądrali oglądam we wstecznym lusterku :cwaniak:

    Tak więc uważam, że jeśli auto masz sprawne w 100% i wtedy odczuwasz dyskomfort jazdy samochodem spowodowany za słabymi osiągami to wówczas zacznij myśleć o zwiększeniu mocy, jeśli coś jest nie tak to sugerowałbym naprawę tego co masz :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest Pablo Escobar

    Ok rozumiem ze sugerujesz ze u mnie jest cos nie tak,ale jest wszystko ok bo autko bylo sprawdznae z kazdej strony,a wiec jest ok a tym bardziej ze mam porownanie do octavi z 2001 roku ze 110 konnym silnikiem ktora ma prawdopodobnie powerboxa jesli to wlasnie montuje scoda bo robione to bylo w serwisie,a mial byc to chip tuning tzn oni to tak nazwali 5 lat temu....

     

    Dalej nie dostalem odp na swoje pytania...

    Duzo tu czytalem ale nie ma nigdzie konkretnie co po kolei trzeba zrobic ....

     

    A wiec pomoze ktos ???

     

    Ch odzi mi o to w jakiej kolejnosci co robic ??

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B3 1.9 TD 75KM (AAZ)
    Rok prod: 1991

    wtryski asv

    turbina awx

    przelotowy wydech

    fmic

    soft

     

    jak to bedzie malo to:

     

    mocniejsze wtryski

    pompa 11m

    korekta softu

     

    i 713 koni pod maska :rotfl:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR)
    Rok prod: 2006

    Chciałbym to zobaczyć :)

     

    1.9 TDI 713 KM :rotfl:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: ---

    power box to podstawa,i mozna uzyskac 700kmz litra :hurra:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9TDI-PD 115KM (AJM)
    Rok prod: 1999
    wtryski asv

    turbina awx

    przelotowy wydech

    fmic

    soft

     

    jak to bedzie malo to:

     

    mocniejsze wtryski

    pompa 11m

    korekta softu

     

    i 713 koni pod maska :rotfl:

     

    Tak tylko zeby ladniej wygladalo to imo wydaje mi sie, ze zamiast wydechu lepiej wymienic pompe na 11 ;]

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1999

    wsadz tylko turbo i zmien softa a bedziesz pod ogromnym wrazeniem.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest biedrona

    n0w3y_pl, w zupełności wystraczy pompa 11, fmic i soft - masz spokojnie 150 PS,

    Jak już ktoś tu napisał - w dieslu największe efekty osiąga się kombinując z paliwem, a nie z doładowaniem.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B3 1.9 TD 75KM (AAZ)
    Rok prod: 1991
    n0w3y_pl, w zupełności wystraczy pompa 11, fmic i soft - masz spokojnie 150 PS,

    Jak już ktoś tu napisał - w dieslu największe efekty osiąga się kombinując z paliwem, a nie z doładowaniem.

     

    akurat do 150 konikow to trzeba wieksza suszarke dac, bo ta oryginalna w afn jest dychawiczna i powyzej 4 tys jest klapa.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest biedrona

    souler, czy ja wiem - samym softem robią 145 PS, więc po wymianie pompy 150 jest spokojnie do osiągnięcia.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B3 1.9 TD 75KM (AAZ)
    Rok prod: 1991
    souler, czy ja wiem - samym softem robią 145 PS, więc po wymianie pompy 150 jest spokojnie do osiągnięcia.

     

    no tak, ale powyzej 4 tys nie ciagnie, poza tym na tej malej turbinie wyjdzie ci walniecie niutona z dolu i sprzeglo cierpi. inna rzecz, ze przy ori icku bedzie bardzo cieplo. mozna sie postarac i zrobic 160 na tych gratach, tylko, ze skonczy sie nieciekawie.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    Może mi ktoś wyjaśnić co to ta pompa 11, bo juz kilka razy o tym czytałem ale nie wiem :P

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest biedrona

    souler, a jaki AFN ciągnie powyżej 4 tyś? Niutony od dołu? A teraz to gdzie niby są? Max moment mam przy 1900 obrotach - niżej nie pójdzie, a wyżej to ja nie chcę. Ori intercooler leci na smietnik na przyszłą wiosnę, ale jemu to i tak nie robi różnicy - 110 czy 145 PS.

    160 PS na niedłubanym AFN to samobójstwo - 150 PS i 300 Nm to max a rzekłbym, że nawet za dużo.

    ali-g, pompa 11 to wydajniejsza pompa wtryskowa, montowana w m.in w 1,9 TDI AHH - daje wieksze możliwości w podkrecaniu silnika :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9TDI-PD 115KM (AJM)
    Rok prod: 1999
    souler, a jaki AFN ciągnie powyżej 4 tyś?

    Jak to jaki? Dlubany ;)

     

     

    Niutony od dołu? A teraz to gdzie niby są? Max moment mam przy 1900 obrotach - niżej nie pójdzie, a wyżej to ja nie chcę.

    heh ja mialem prawie 400Nm przy 1900 wiec wydaje mi sie, ze pojdzie :P Wszystko kwestia tak naprawde co lubisz. Jedni pisk opon a inni narastajaca przyjemnosc do samego konca ;)

     

    Ori intercooler leci na smietnik na przyszłą wiosnę, ale jemu to i tak nie robi różnicy - 110 czy 145 PS.

    Bredzisz. Sprawdz temperature przy 110KM i 145KM przy pelnym ogniu a zmienisz zdanie ;]

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest biedrona
    Bredzisz. Sprawdz temperature przy 110KM i 145KM przy pelnym ogniu a zmienisz zdanie ;]

    przy tej temperaturze to nawet jakby miał ich 15 to i tak nie pojedzie :)

    No niestety jak chcesz jeździć dynamicznie to trza się pobawić z chłodzeniem ;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9TDI-PD 115KM (AJM)
    Rok prod: 1999

    to po co robic 145KM skoro nie chce sie jezdzic dynamicznie? To tak jakby kupic sobie evo i jezdzic nim po bulki... :evil::evil::evil:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy