Skocz do zawartości
Gość artias

Jak wyłączyć air bag (poduszka powietrzna) pasażera?

Rekomendowane odpowiedzi

Proponuje odgrzac temat poduszki pasazera i jej deaktywacji w starszych modelach

 

 

Rowniez mi przyszlo sie zastanowic co z tym fantem zrobic przy koniecznosci przewozu fotelika z przodu, wiec wg mnie opcje wygladaja tak, opisywane z reszta wyzej w postach:

 

0. rozwiazanie silowe, czyli odpiac wtyczke i juz - raczej slaby pomysl

1. wylaczenie w komputerze - skutek: lampka kontrolna sygnalizuje kilkusekundowym miganiem ze airbag off

2. odlaczenie wtyczki airbaga i zastapienie opornikiem odpowiednim, zeby symulowac airbaga i nie zapalac kontrolki i nie generowac bledu w komputerze - skutek: nikt nie wie ze poducha nie dziala

- oba rozwiazania niepraktyczne, bo nie mozna wlaczyc poduszki w dowolnym momencie

 

co ciekawe, po moim telefonie do jednego dobrego serwisu aut vag we Wroclawiu i do jednego ASO, podalem dane auta, oba stwierdzili ze byc moze w moim modelu nie da sie zrobic opcji 1. czyli przez komputer - ponoc za stary kibel mam ( 97r )

:blink

 

a co drugie ciekawe, to mi osobiscie udalo sie podczas testowania lacznosci na kupionym kablu kkl, w roznych programach, tylko odczytujac kanaly i nie robiac zadnych modyfikacji - dezaktywowac domykanie szyb z kluczyka i wylaczyc centralny

... ciekawe czy przypadkowo nie mozna aktywowac wylaczonej poduchy sposobem 1.

byloby bardzo nieprzyjemnie jezdzic z fotelikiem ze swiadomoscia ze jest off, a tak na naprawde "przypadkowo" sie uruchomila; na kontrolke nie zawsze sie zwraca uwage, zwlaszcza jak nie ja prowadze

:blink

 

 

 

 

 

W kazdym razie pomysla mam takiego - taka podyfikacja koncepcji z kluczykowym wylacznikiem w schowku, ktory jest w nowych modelach

Jest chyba do kupienia oprocz wymienianego wyzej zamka do schowka deaktywujacego poduszke, ktory trzeba by wkomponowac w schowek i ogolnie troche porzezbic, ori przycisk 7M3 919 234 01C, na konsole

( edit ... wlasnie sprawdzilem ze to nie przycisk tylko lampka sama sygnalizacyjna; no ale w kazdym razie jakby inny przycisk z konsoli zaadaptowac to na to samo wyjdzie )

Byloby cacy jakby prostym sposobem zaadaptowac go do rozlaczenia/deaktywacji poduchy. Samemu badz zlecic. Ale nawet jak zlecic komus, to chcialbym wiedziec jak i gdzie sie gosc podpina kablami.

No i wlasnie tu moje pytanie, bo koledzy widze tez pytaja a nikt nie odpowiedzial konkretnie:

- czy on na zywca rozlacza obwod zasilacy poduszke? czy to wieksza kombinacja z ingerencja w paramatry komputera?

- czy przy wylaczonym zasilaniu tylko mozna ten kluczyk obracac?

- co bedzie jak zamontuje sie przycisk, ktory bedzie na zywca robil przerwe w obwodzie? czy sie stanie jak "przypadkowo" podczas jazdy sie kliknie ten przycisk? nie zrobi katastrofy?

Edytowane przez sebulba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest chyba do kupienia oprocz wymienianego wyzej zamka do schowka deaktywujacego poduszke, ktory trzeba by wkomponowac w schowek i ogolnie troche porzezbic, ori przycisk 7M3 919 234 01C, na konsole

( edit ... wlasnie sprawdzilem ze to nie przycisk tylko lampka sama sygnalizacyjna; no ale w kazdym razie jakby inny przycisk z konsoli zaadaptowac to na to samo wyjdzie )

Byloby cacy jakby prostym sposobem zaadaptowac go do rozlaczenia/deaktywacji poduchy. Samemu badz zlecic. Ale nawet jak zlecic komus, to chcialbym wiedziec jak i gdzie sie gosc podpina kablami.

No i wlasnie tu moje pytanie, bo koledzy widze tez pytaja a nikt nie odpowiedzial konkretnie:

- czy on na zywca rozlacza obwod zasilacy poduszke? czy to wieksza kombinacja z ingerencja w paramatry komputera?

- czy przy wylaczonym zasilaniu tylko mozna ten kluczyk obracac?

- co bedzie jak zamontuje sie przycisk, ktory bedzie na zywca robil przerwe w obwodzie? czy sie stanie jak "przypadkowo" podczas jazdy sie kliknie ten przycisk? nie zrobi katastrofy?

 

w moim drugim aucie tj Seat Ibiza 2005r pomimo że jest to w/g katalogu wersja Basis jest wyłączenie poduszki pasażera. Jest to normalny jakby zamek od stacyjki widoczny po otworzeniu drzwiczek schowka i oznaczone AIR BAG ON-OFF. Dodatkowo są dwie odrębne kontrolki poduszek, jedna znajduje się w zegarach (i odpowiada za diagnostykę całego systemu), natomiast druga kontrolka umieszczona jest na środku kokpitu i na niej po odłączeniu poduszki zapala się pomarańczowy napis AIR BAG OFF. Odłączyć lub włączyć poduchę można przy wyłączonym zapłonie.

 

Dziwi mnie fakt takiej gafy jaką popełnił VW, mój Passat jest w wersji Comfort i takiego wyłącznika nie mam a w aucie o którym pisałem wyżej zaledwie o trzy lata młodszym o dużo skromniejszym wyposażeniu i dużo mniej komfortowym taki włącznik jest. Tym bardziej dziwi fakt że przecież Seat jest marką wchodzącą w skład grupy VAG.

 

Co do samodzielnego wykombinowania takiego wyłącznika to ja wykminiłem taką myśl, może się mylę to niech mnie ktoś poprawi. Z żadnymi kombinacjami żeby przerabiać przełączniki bym się nie bawił. Jak już kombinować to na zasadzie oryginału czyli przełącznik jak w oryginale na kluczyk w schowku. Ktoś wcześniej pisał o zastosowaniu opornika i w ten sposób oszukaniu komputera żeby nie świeciła kontrolka poduszki i żeby pozostałe poduchy działały. Ja bym zrobił to tak. Cały ten przełącznik działał by na zasadzie przełączania dwóch obwodów, i tak np:

- system poduszki aktywny wszystko działa na normalnym obwodzie czyli poduszka jest podłączona

- system poduszki nie aktywny przekręcenie kluczyka powoduje rozłączenie poduszki powietrznej ale jednocześnie włącza się obwód z opornikiem i oszukuje się w ten sposób kompa który widzi system sprawny.Jedyny problem to wykombinowanie dodatkowej kontrolki która by sygnalizowała rozłączenie poduchy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeję troszkę tamat.

 

Chciałem wyłączyć poduchę pasażera.

 

Zrobiłem VAGiem:

 

[15] Poduszka bezpieczenstwa > [10] Dopasowanie

- wprowadzić odpowiedni numer kanału - 01

- w celu zablokowania poduszki bezpieczeństwa pasażera 1

- [06] exit - wyłączyć zapłon

 

I teraz po uruchomieniu samochodu pojawia się informacja że poduszka dezaktywowana czyli OK - ale też pipczy, informuje o błędzie poduszki i kontrolka świeci.

Błąd jaki pokazuje to:

00589 - Airbag Igniter 1; Passenger Side (N131)
       33-00 - Resistance too Low

 

Pytanie moje czy się tym przejmować? Czy to czymś grozi?

Czy to tylko taka informacja bo np. w momencie gdy poduszka jest wyłączona nie tworzy odpowiedniego oporu?

 

Nadmienię że po ponownej aktywacji poduchy błąd znika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego mialem to samo. I odlaczylem kostke od poduszki i jeszcze raz ja wylaczylem. Po zapaleniu auta kontrolka miga dluzej i potem gasnie. Wiec trzeba zmienic w adaptacjach + wyjecie wtyczki. Passat B5 FL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest na kluczyk koło otwierania bagarznika i wlewu paliwa;) nie wiedziałem do czego to jest;)

 

---------- Dodano o 20:30 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:27 ----------

 

w moim pasku to jest na kluczyk obok otwierania bagażnika i wlewu paliwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w moim pasku to jest na kluczyk obok otwierania bagażnika i wlewu paliwa

Pewny jesteś kolego?

Na klucz paski miały dopiero od 04r. w skrytce koło lampki, a to miejsce o którym piszesz jest raczej blokadą otwarcia klapki wlewu paliwa. :P

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki mam pytanie. Robię pranie foteli co wiąże się z wyjęciem fotela z auta i odpięciem kabla od poduchy w oparciu. Oczywiście wszystko to robię na rozłączonym akumulatorze. Ale potrzebuję zjechać do garażu i tu moje pytanie. Jak podłączę akumulator a jedna poducha nie będzie podłączona to czy powstały błąd trzeba będzie kasować VAG-iem czy zniknie po podłączeniu fotela

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na 99% trzeba będzie skasować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na 100% trzeba kasować i dodatkowo dopóki nie wykasujesz błędu system nie będzie działać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podłącze się z takim pytaniem.Mam Passata 2002 19TDI 130 KM.Jakieś dwa lata temu zaświeciła się kontrolka poduszki pasażera.W serwisie stwierdzili ,że awaria właśnie poduszki pasażera.Wymienili na używkę i do tej pory było ok a teraz znowu to samo.Czy poduszka może po prostu zestarzeć ?Bo gościu na allegro mnie wyśmiał i stwierdził,że skoro poduszka jest cała to nie może być uszkodzona.

Dodam ,że o ile pamiętam poprzedni raz też był latem ,przy wysokiej temperaturze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anna K.

Witajcie

Właśnie pojawił mi się problem konieczności włączania i wyłączania poduszki pasażera.

Stosunkowo często będzie z nami jeździło trzecie dziecko, a wszystkie nie mają jeszcze 4 lat.

Podpowiedzcie jak to zrobić we własnym zakresie bez kupowania bardzo drogiego sprzętu.

http://habi.pl/komputer-diagnostyczny-automax280-vwaudiseatskoda-p25538.html

Czy podobne urządzenie pozwala na aktywację i dezaktywację poduszki?

A może zaproponujecie coś w podobnej cenie? nie mogę pozwolić sobie na zakup VAG za 370 zł, niestety.

 

Mamy VW Passata 1.9 TDI z 1999.

Bardzo proszę o pomoc w temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wie ktoś może jak zbudowana jest kostka wyłącznika w schowku? rozbierałem na szybko schowek i na "siłę" wyciągnąłem kostkę :( wyleciała sprężynka, zabezpieczenie i coś jeszcze i nie mam pojęcia jak to poskładać :( Pomoże ktoś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam takie pytanie .... zawiozłem autko do mechanika żeby mi pare rzeczy porobił, miedzy innymi też pali mi sie kontrolka poduszki i teraz najlepsze mechanik dzwoni do mnie i pyta sie czy nie klękalem czasami na siedzenie z przodu ja mówie że pewnie tak (jak musiałem jakieś zakupy wytargać z auta albo wyczyścić deske) a on mówi ze na siedzeniu jest jakaś mata i nie wolno na nim klękać ani wywierać za dużego nacisku punktowego bo ta mata sie przerywa i przez to świeca sie kontrolki od poduszki i że taka mata kosztuje 1000 zl .Powiedzcie mi czy to prawda bo za cholere nie chce mi sie w to wierzyć ....Pozdrawiam Paweł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W mercedesie są takie maty a w vw się nie spotkałem najlepiej podjechać do kogoś ogarniętego i żeby podpiął pod vaga i błędy odczytał z airbagu, może ten źle zinterpertowal błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a on mówi ze na siedzeniu jest jakaś mata

 

Jedyna mata jaka jest w siedzisku to mata podgrzewania foteli ( o ile są podgrzewane fotele) innej maty nie ma. Jest gąbka i w gąbce zalane są druty naciągające tapicerkę ( te wszystkie wklęsłości w siedzisku) Ja bym proponował czym prędzej zmienić mechanika bo to jakiś magik i usiłuje naciągnąć Ciebie drogi klego na kasę.

 

P.S. To co to za siedzenia jak by taką matę można było tak łatwo w siedzisku uszkodzić i nie narażać jej na zbyt mocne obciążenia. Gdyby te maty były tak delikatne to swoją teściową musiałbym wozić w bagażniku albo ciągać ją za autem na przyczepce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedż :) też myślałem ze jest tylko mata od podgrzewania fotela i ze to nie ma nic wspólnego z poduszkami :) ale chciałem sie upewnic:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzwoniłem do niego i mu powiedziałem ze poszukałem w necie i że wszyscy mówią ze nie ma mat a on że w internecie ludzie głupoty piszą że jest mata z czujnikiem zeby podczas wypadku nie włączały się wszystkie poduchy tylko te co potrzebne .... hmmmm jakiś sens to ma ... ale dalej sie waham .... powiedział mi tez ze tarcze z tyłu mi sie kończą bo ukazały sie nity kontrolne ale gorzej ze łozyska w tyle padły a to jest zespolone z piasta i ze 500 zł kosztuje jedna sztuka :( czyli do kosztów trzeba extra tysiaka dołożyć :( odpuszczam tą kontrolke airbag nie mam tyle kasy żeby to wszystko zrobić a hamulce i łozyska muszą być zrobione

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozbierałem już 5 kompletów foteli od passka ( zwykłe, skórzane ) i jedyne maty jakie są to od podgrzewania ( o ile fotel je posiada ) W passacie b5 nie było automatycznego wyłączania poduszki pasażera, żeby działała na nacisk. Podłączałeś samochód pod komputer? Sprawdź o którą poduszkę chodzi. Jeśli o fotela, to odkręć go i dociśnij kostkę. Usuń błąd i kontrolka powinna przestać świecić. W większości moich przypadków pomagała taka procedura :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak wróci autko od mechanika zajrze na te kostki:) Pozdrowienia dla ziomala:) ja mieszkam na Piątkowie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiedzcie czy w moim pasku 1998 r wersja basic jest możliwość dezaktywacji poduszki nieznalazłem żadnego wyłącznika a mam potrzebę to zrobić bo będę musiał wstawić fotelik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności