Skocz do zawartości
Gość artias

Jak wyłączyć air bag (poduszka powietrzna) pasażera?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość artias

Witam

Od niedawna jestem właścicielem paska z 2000 roku. Mam pytanko czy w tym modelu jest opcja wyłączenia poduszki powietrznej pasażera np. chciałbym postawić fotelik z dzidzią :fuckyou2:

Autko mam z instrukcją po niemiecku więc ciężko się połapać. Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to tylko za pomoca komputera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

artias, za pomocą kluczyka - nie pamiętam tylko, w którym miejscu jest przełącznik :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Biedrona to dowiedz sie ... moj brat bedzie wdzieczny ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

n0w3y_pl, odzyskam auto to sprawdzę:). Gdziś to ustrojstwo widziałem, tylko za cholerę nie pamiętam gdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 4MOTION_LBN
:!:Aktywowanie i dezaktywowanie (dopasowanie i kodowanie) poduszki bezpieczeństwa pasażera

 

Kodowanie komputera sterującego systemem poduszek bezpieczeństwa VAG

 

[15] Poduszka bezpieczenstwa > [07] Kodowanie komputera sterujacego

Podac numer kodu XXXXX (0-32000)

 

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

 

:562: W celu umożliwienia używania fotelika dziecięcego, skierowanego tyłem do kierunku jazdy, istnieje możliwość zablokowania, a następnie ponownego uaktywnienia czołowej poduszki bezpieczeństwa pasażera, za pomocą VAG. Po zaprzestaniu używania fotelika, poduszka bezpieczeństwa powinna zostać ponownie uaktywniona.

Wyłączyć można tylko czołową poduszkę bezpieczeństwa pasażera. jeśli istnieją poduszki boczne lub kurtyny będą nadal aktywne. Opcja odłącznia poduszki jest przystosowane fabrycznie w powyższym celu.

 

Wyłączenie poduszki bezpieczeństwa po stronie pasażera

- rozłaczyć połączenie akumulatora z masą

- wymontować schowek po stronie pasażera.

- rozłaczyć złącze wtykowe od duszki bezpieczeństwa (wyciągnąć wtyczkę)

- włożyć specjalną wtyczkę z zestawu naprawczego 3B0 998 521 B w obudowę wtyczki komputera sterującego poduszką bezpieczeństwa.

- zamontować schowek

- podłaczyć połączenie akumulatora z masą

- podłączyć VAG

- włączyć zapłon

 

[15] Poduszka bezpieczenstwa > [10] Dopasowanie

Na wyświetlaczu zostanie wyświetlony aktualny numer wersji komputera sterującego,

- wprowadzić odpowiedni numer kanału (np. 01)

- w celu zablokowania poduszki bezpieczeństwa pasażera 00001

- w celu uaktywnienia poduszki bezpieczeństwa pasażera 00000

- [06] exit - wyłączyć zapłon

 

Obrazek

 

Uwaga!! 1

Lampka sygnalizacyjna K75 zapala się na około 4 sekundy i miga przez około 15 sekund. W ten sposób sygnalizuje wyłączenie poduszki bezpieczeństwa pasażera.

 

Uwaga!! 2

Wyłączenie poduszki bezpieczeństwa pasażera powinno się wykonać w autoryzowanej stcji obsługi gdzie odnotowany jest ten fakt w dokumentacji pojazdu oraz nalepina specjalna (naklejka) informująca o dokonaniu dezaktywacji poduszki pasażera

 

Uwaga!! 3

Po wyłączeniu lub uaktywnieniu jednostki poduszek bezpieczeństwa pasażera, wypełnić kartę rejestrową i przesłać ją do odpowiedniego centrum sprzedaży lub do importera w celu dokonania rejestracji i zmianę tę potwierdzić w ASO samochodów Volkswagen w „Książce przeglądów serwisowych”. W Niemczech wyłączenie lub uaktywnienie poduszki bezpieczeństwa musi zostać sprawdzone przez uznane urzędowo stanowisko kontrolne, np. TUV i potwierdzone wpisem w dokumentacji samochodu. Druga karta rejestracyjna musi być starannie przechowywana przez klienta (w dokumentacji samochodu), aż do uaktywnienia modułu poduszki bezpieczeństwa pasażera.

 

Uwaga!! 4

Poduszki bezpieczeństwa zakupione i zamontowane z nieznajomego źródła nie będą honorowane w przypadku nieszczęśliwego wypadku (jeśli zostanie zamontowana poduszka pochodząca z innego samochodu musi przejsć homologację Właściwej stacji ASO) W przypadku nie zastosowania się do przepisów odnośnie bezpieczeństwa i życia pasażerów właściciel może być pociągnięty do odpowiedzialności karnej.

 

 

:!:Poduszka kierowcy i pasażera

 

Poduszka pasażera jak i również klapka kokpitu są elementem wymiennym ale i również ze względu na proces produkcyjny może nieco sprawiać wrażenie odmiennej kolorystycznie. Czasami jest to złudzenie optyczne, spowodowane nieco innym tokiem produkcyjnym całego kokpitu i klapki poduszki powietrznej.

 

Czy były wymieniane te elementy ?? można to sprawdzić, ponieważ elementy te są fabrycznie numerowane symbolami i datą produkcji. Jeśli data produkcji klapki nie pokrywa się z datą produkcji auta (lub kokpitu, poduszki) można podejrzewać wymianę tego elementu.

 

Dla przykładu zamieściłem zdjęcia poduszki pasażera, i kierownicy na których widać oznakowanie fabryczne.

 

Obrazek Obrazek Obrazek

 

Obrazek Obrazek Obrazek

 

Obrazek Obrazek Obrazek

 

Obrazek Obrazek Obrazek

 

Obrazek Obrazek Obrazek

 

 

 

:!:Jak szybko sprawdzić czy była wystrzelona poduszka

 

Sposób jest włściwie prosty, jeśli przyjmiemy założenie że podczas zderzenia jechały dwie osoby więc muszą być wystrzelone dwie poduszki (poduszka kierowcy i pasażera). Jednak bardzo często zdarza się że jechała jedna osoba (lub typowe tłuczenie aut na odszkodowanie), to wtedy będzie wystrzelona tylko poduszka kierowcy. I tu należało by najpierw sprawdzić poduszkę kierowcy. Czynność jest dziecinnie prosta (płaski śrubokręt i 3 sekundy i mamy zdjętą poduszkę kierowcy, nawet nie trzeba odpinać przewodów. Demontaż kierownicy - jak zdjąć kierownicę - opis czynności, i wtedy wszystko wiadomo.

 

Jeśli auto było uderzone z tyłu to poduszki nie zawsze są wystrzelone tylko w ekstremalnych przypadkach.

 

Marek chyba wszystko wyjaśnił, temat i tak pójdzie do kosza bo jest zdublowany, tutaj masz ten wątek wyłączenie AIR BAG pasażera

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

Coś mi nie pasuje - jestem pewien, że widziałem gdzieś ten "przełącznik". Muszę jeszcze raz obejrzeć.

PS

trochę to przekombinowane z tą poduchą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przełącznik jest ale tylko w modelach luksusowych...

 

Jest to zamek na kluczyk w drzwiach kierowcy przy otwieraniu wlewu (podobny jak do zamka schowka)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 4MOTION_LBN
Przełącznik jest ale tylko w modelach luksusowych...

 

Jest to zamek na kluczyk w drzwiach kierowcy przy otwieraniu wlewu (podobny jak do zamka schowka)

 

Od modelu 3B czy wprowadzony z 3BG ?

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

jak znajdę to pstryknę fotkę. Z drugiej strony w Kangurze mam w passiu miałoby nie być - skandal:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie od jakiego modelu to nie pamiętam dokładnie ale widziałem coś takiego w passatach i to już kilku ??? Być może była to opcja na rynek Amerykański ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 4MOTION_LBN
Właśnie od jakiego modelu to nie pamiętam dokładnie ale widziałem coś takiego w passatach i to już kilku ??? Być może była to opcja na rynek Amerykański ???

 

Mój kolega ma to w Basis z PL salonu, rok 2004. Dlatego byłem ciekawy, czy w starszych modelach występowało. On sam nie pamięta by za to dopłacał, ale głowy sobie nie da urwać.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość artias

Dzięki za pomoc.

W citroenie c3 nawet miałem wyłącznik z prawej strony schowka. No cóż cytrynka była z 2002 roku, a pasek z 2000 r. Pewnie po 2001 wprowadzono tę opcję. Jeszcze raz dzięki za pomoc. Pozdrawiam. :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam 2003 (modelowy 2004) i wyłączania poduchy pasażera nie ma. No chyba że nie mogę znaleźć :P . Chyba nie ma reguły roku. Możliwe że wyższe wersje wyposażenia miały (ja mam Basis).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest w schowku - przed pasażerem

otwierasz schowek - jest przełącznik (na kluczyk) w prawej-górnej części schowka

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie tak samo w schowku po prawej stronie jest przelacznik na kluczyk! Fajna sprawa przy jezdzie po miescie bo roznie to bywa z tymi poduchami. Mam wersje HIGHLINE 2004r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z postów przeczytanych w tym temacie wnioskuje, że nie da się wyłączyć poduszki samym VAGiem, tylko trzeba dokupić jeszcze jakąś kostkę? jak się mylę wyprowadźcie z błędu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gordonpl

Dzisiaj sprawdzałem i też niemam wyłacznika poduszki. W mojej vectrze b z 96 roku był. Wstyd dla VW kto to wogule wymyślił, jezdzic do serwisu żeby poduche wyłączyć hańba. A co jeśli co raz w tyg jade z dzieckiem a pozostałe dzni z pasażerem i chce aby obaj czuli się bezpiecznie to co mam co tydzien jezdzic na serwis włanczac i wyłanczac poduszke !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w moim trendline z 2001 wyłącznika nie ma ani w schowku ani w innym miejscu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności