Gość Chan Zgłoś #1 Napisano 3 Maja 2007 Witam wszystkich!! Po podłączeniu mojego auta do Vaga wyskoczyły takie błędy z Climatornica: 00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85) 35-00 - - 01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68) 35-10 - - - Intermittent 01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70) 35-00 - - 01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71) 35-00 - - 01273 - Fresh Air Blower (V2) 35-10 - - - Intermittent Z informacji na forum doczytałem że są to błędy od silniczków i klap Climatornica. Wyczytałem też że jest możliwość przeprowadzenia adaptacji i możliwe że uda się naprawić usterki bez rozbierania wszystkiego. Czy dobrze myślę?? I teraz moja prośba czy mógłby ktoś napisać w jaki sposób przeprowadzić taką adaptacje?? Z góry dzięki za pomoc. Jacek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #2 Napisano 4 Maja 2007 na pewno tu zaglądałeś i coś wiesz,jest coś takiego jak przywrócenie ustawień fabrycznych. [08] Również możesz wykonać pomiar wszystkich bloków [Meas Block -08] > [000] Blok [002] > [1] ... [2] ... [3] ... [4] 1 - Silnik regualcyjny V68 pokrywy temperatury (kod wartości mierzonej: 0 do 255) (dopuszczalna odchyłka od wymaganej wartości ± 2) 2 - Silnik regulacyjny V68 pokrywy temperatury (wymagana wartość: 0 do 255) 3 - Silnik regulacyjny V68 pokrywy temperatury Zamknięcie pokrywy: zimno (kod 0 do 149 – uszkodzony V68) (kod 150 do 250 – sprawny V68, zakładając, że nastawy podstawowe 04 zostały uzyskane) (kod 251 do 255 – uszkodzony V68) 4 - Silnik regulacyjny V68 pokrywy temperatury Zamknięcie pokrywy: ciepło (kod 0 do 4 – uszkodzony V68) (kod 5 do 100 – sprawny V68, zakładając, że nastawy podstawowe 04 zostały uzyskane), (kod 101 do 255 – uszkodzony V68). Blok [003] > [1] ... [2] ... [3] ... [4] 1 - Silnik regulacyjny V70 pokrywy centralnej (kod wartości mierzonych: 0 do 255), (dopuszczalna odchyłka od wymaganej wartości ± 2). 2 - Silnik regulacyjny V70 pokrywy centralnej (wymagana wartość: 0 do 255). 3 - Silnik regulacyjny V70 pokrywy centralnej Zamknięcie pokrywy: powietrze do dysz nawiewu w tablicy przyrządów (kod 0 do 149 – uszkodzony V70) (kod 150 do 250 – V70 sprawny, zakładając, że nastawy podstawowe 04 zostały uzyskane) (kod 251 do 255 – uszkodzony V70) 4 - Silnik regulacyjny V70 pokrywy centralnej Zamknięcie pokrywy: powietrze do dysz nawiewu w przestrzeni na nogi lub odmrażania (kod 0 do 4 – uszkodzony V70) (kod 5 do 100 – sprawny V70, zakładając, że nastawy podstawowe 04 zostały uzyskane), (kod 101 do 255 – uszkodzony V70). Blok [004] > [1] ... [2] ... [3] ... [4] 1 - Silnik regulacyjny V85 pokrywy nawiewu w przestrzeni na nogi lub odmrażania (kod wartości mierzonej: 0 do 255) (dopuszczalna odchyłka od wymaganej wartości ± 2). 2 - Silnik regulacyjny V85 pokrywy nawiewu w przestrzeni na nogi lub odmrażania (wymagana wartość: 0 do 255). 3 - Silnik regulacyjny V85 pokrywy nawiewu w przestrzeni nóg lub odmrażania. Zamknięcie pokrywy: powietrze w przestrzeni na nogi (kod 0 do 149 – uszkodzony V85) (kod 150 do 250 – sprawny V85, zakładając, że nastawy podstawowe 04 zostały uzyskane), (kod 251 do 255 – uszkodzony V85). 4 - Silnik regulacyjny V85 pokrywy nawiewu w przestrzeni na nogi lub odmrażania. Zamknięcie pokrywy: powietrze na przednią szybę (kod 0 do 4 – uszkodzony V85) (kod 5 do 100 – sprawny V85, zakładając, że nastawy podstawowe 04 zostały uzyskane), (kod 101 do 255 – uszkodzony V85). Blok 000 - zaczekaj aż wszystkie wartości zejdą do zera i zrób [Adaptację -10] Chanel 00 [Test] > [save] - (czyli przywróć ustawienia fabryczne) to czasem pomaga na sporo dolegliwości. pamiętaj, żeby najpierw pokasować wszystkie błędy ,do testu tylko zapłon,po teście pojawi się błąd niewłączonej sprężarki(silnik stoi),też go skasuj ta cała operacja właśnie u mnie pomogła,też miałem sporo błędów w klimatroniku. dodam od siebie, że wymieniłem filtr kabinowy bo był trochę zapaskudzony i dopiero wtedy przystąpiłem do operacji powodzonka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Chan Zgłoś #3 Napisano 4 Maja 2007 Niestety ta operacja nie przyniosła skutków Będę musiał rozbierać całą deskę. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam Jacek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #4 Napisano 5 Maja 2007 Nie działają wszystkie silniczki klap nawiewów (wszystkie chyba nie padły na raz to raczej mało prawdopodobne) ??? Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85) Positioning Motor for Temperature Flap (V68) Positioning Motor for Central Flap (V70) Air Flow Flap Positioning Motor (V71) Fresh Air Blower (V2) Coś mi się wydaję że problem może tkwić w panelu climatronika (sterowanie klapami i nawiewem). Odkręć panel i sprawdź wszystkie wtyczki dochodzące do niego, jak również wiązki do climatronica (masę i plusowy) oraz wszystkie bezpieczniki - czy są sprawne. Zanim zaczniesz rozbierać to się upewnij czy dochodzi napięcie do któregoś silniczka który jest w zasięgu ręki. Wyjmij schowek (wystarczy) - najpierw V2 dmuchawa??? Podłącz VAG (zależy jeszcze jakiego masz fejsa) możesz sterować z poziomu laptopa wraz z całą diagnostyką w czasie rzeczywistym - omijając przyciski na penelu wtedy przetestujesz wszystkie opcje wraz z pomiarami i adaptacją. Dodam że błedy mogą być zachowane jako informacja o chwilowej niesprawności climatronica lub braku napięcia (poniżej 8V). Jeśli błedy da radę wykasować to należy obserwować stan przez jakiś czas - jęsli się nie powtórzą to znaczy że była to chwilowa niesprawność. tu masz ściągawkę co i jak: http://www.forum.vw-passat.pl/topics33/klimatyzacja-climatronic-vt1697.htm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Chan Zgłoś #5 Napisano 5 Maja 2007 Dzięki za odpowiedź. Ogólnie to Climatronic działa sprawnie i gdyby nie diagnostyka VAGiem to nie wiedziałbym że są jakieś błędy. Słychać że silniczki ruszają klapami i przy przełączaniu na nawiewy z różnych stron wszystko działa. W takim razie posprawdzam ten panel. Obyś miał rację, Jeszcze raz dzięki za pomoc! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #6 Napisano 23 Grudnia 2008 Blok 000 - zaczekaj aż wszystkie wartości zejdą do zera i zrób [Adaptację -10] Chanel 00 [Test] > [save] - (czyli przywróć ustawienia fabryczne) to czasem pomaga na sporo dolegliwości. Na tym bloku w Meas Block nic sie u mnie nie dzieje, dopiero jak dam na Basic Settings i grupa 001 to pochwili kalpy sie ruszaja i na koncu pokazuja wartosc 0. Potem wchodze na Adaptacje, klikam na Read i opcja Test nie jest dostepna. Mimo to dalem na Save i nic to nie dalo. Problem z wysoka temp wpadająca do kabiny dalej wystepuje. Tzn od jakiegos czasu gdy dam na min 18C to podaje za cieplym powietrzem do srodka i robi sie za goraco. Wszystkie testy jakie robilem wg powyzszej instrukcji i innych, wlacznie z przesledzeniem kazdej wartosci na wyswietlaczu klimatronika ( Temat: Kody klimatronic) wskazuja na problem z silniczkiem V68. Troche to dziwne bo przymusowa zmiania warosci w grupie 11 wplywala jednak na prawidlowa zmiane polozenia klapy V68. Gdy ustawie na LO leci max zimne powietrze, gdy dam 18C leci max gorace powietrze. Wiem ze temat juz byl poruszany, ale konkretnego rozwiazania, ktore zadzialaloby u mnie nie znalazlem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosik1234 Zgłoś #7 Napisano 27 Listopada 2010 Witam. Panowie chciałbym wrócić do tematu. Mam problem takiego typu, że gdy włączam clime to leci tylko ciepłe powietrze. Nie ważne ile ustawie czy 18 czy 25 cały czas grzeje. Ale jak włączę aby cały czas chłodził to leci zimne powietrze. Gdy sprawdziłem błędy vagiem to pokazał V68 V70 V71 V85 po ich skasowaniu i pojeżdżeniu powrócił tylko V71. Moje pytanie czy wystarczy wymiana (czyszczenie) tego? I gdzie to można znaleźć ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabol Zgłoś #8 Napisano 23 Grudnia 2010 Podbijam, jeżdżę z żoną i dzieckiem, oni oczywiście z tyłu i niestety, ale leci ZIMNE powietrze na nogi, przy czym z przodu cieplutko... błędy VAG: 603 Siłow.klapy przestrzeni dol./odmraż.-V85 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 1271 Silnik sterujący klapy temperatury-V68 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 1272 Silnik sterujący klapy centralnej V70 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 1274 Silnik sterujący klapy przepływu powietrza-V71 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem Czy wymiana Siłow.klapy przestrzeni dol. może pomóc? Dzięki! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #9 Napisano 23 Grudnia 2010 Czy wymiana Siłow.klapy przestrzeni dol. może pomóc? Dzięki!Moze, ale koszt jednego silniczka to ok 450zl. Jak poczytasz na forum, to sie dowiesz ze w wielu przypadkach mozna to samemu naprawic za 0zl. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #10 Napisano 24 Grudnia 2010 próbowałeś przywrócenia ustawień fabrycznych ?? Mi to raczej wygląda na uszkodzony (brudny) panel sterownia klimatronika. Skasuj błędy > wyłącz zapłon > wyjmij panel klimatronika > poodpinaj wtyczki > zapnij je spowrotem > włącz zapłon > sprawdź błędy. Podaj kodowanie swojej klimy i zrób autoscan wszystkich sterowników. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabol Zgłoś #11 Napisano 24 Grudnia 2010 Dzięki, w wolnej chwili to zrobię. Wesołych Świąt! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #12 Napisano 24 Grudnia 2010 > zapnij je spowrotem > włącz zapłon > sprawdź błędy. po włączeniu zapłonu, wykonaj jeszcze test klapek itp ... Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #13 Napisano 27 Grudnia 2010 Wywala mi takie same błędy jak u kolegi Grabola... Po wykasowaniu, odłączeniu aku, zrobieniu testu klapek, przywróceniu nastaw podstawowych, zostaje tylko błąd 1274. Klimatronik działa bez zarzutu, nie odczuwam jakiś uchybień w jego działaniu. Ale wiosną należało by chyba sprawdzić owy silniczek, jeżeli dostanę się do niego poprzez schowek. Bo deski nie mam zamiaru zdejmować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabol Zgłoś #14 Napisano 27 Grudnia 2010 U mnie zaczęło grzać po testach itp. Błędów narazie zero :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tokarz Zgłoś #15 Napisano 30 Marca 2011 (edytowane) Odgrzeję trochę kotleta, ale nigdzie na forum nie znalazłem informacji gdzie znajduje się V71 (air flow flap positioning motor). Może ktoś pomóc ? Wszyscy piszę, że to nic poważnego, a nikt nie pisze, gdzie się znajduje. Mimo, że to drobiazg, chcę to naprawić, żeby ten błąd mi nie wyskakiwał. Irytuje mnie to Btw - czy jest to silnik klapki obiegu wewnętrznego ? Bo wydaje mi się, że ten jest realizowany za pomocą podciśnienia z pompy vacuum. Pozdrawiam, tokarz ---- Pytam oczywiście o B4. Edytowane 30 Marca 2011 przez tokarz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mo2020 Zgłoś #16 Napisano 18 Kwietnia 2011 Mariusz, witam mam pytanko, jak kolego poradziłeś sobie z błędem klimatronika V68?? mam identyczne objawy jak opisywałeś, ale nie wiem jak sie zabrac za naprawe tej usteki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #17 Napisano 20 Kwietnia 2011 Mariusz, witam mam pytanko, jak kolego poradziłeś sobie z błędem klimatronika V68?? mam identyczne objawy jak opisywałeś, ale nie wiem jak sie zabrac za naprawe tej usteki? http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=74130&highlight=v68 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magwat Zgłoś #18 Napisano 7 Maja 2011 Pytanie do Jericho. Witam mam dokładnie takie same objawy jak ty w poście 6. Niestety nie mogę sobie z tym poradzić. Wymieniałem dwa panele climatronika i niestety to też nie pomogło (myślałem że mój jest uszkodzony). Silniczek V68 jest dobry (przeczyszczony i rezystancja zmienia się płynnie w całym jego zakresie działania). Wg. mnie pozostaje przywrócenie ustawień fabrycznych ale nie mogę tego zrobić. Robię dokładnie jak to jest opisane na różnych postach. tzn. test klap (trwa to parę minut), kasowanie błędów, przejście do Blok 000 - czekam aż wszystkie wartości zejdą do zera, wchodzę w Adaptację , w Chanel 00 nie ma nic więc robię "Read" i pokazuję się wartość 0, wiem że dalej trzeba zrobić test i save ale tu niestety klawisz test jest nie aktywny, więc nie mogę zrobić do końca procedury przywróceń początkowych. Mimo iż robię zapisz nic to nie daje. Wiec klima nie działa dobrze chłodzi dopiero jak ustawię LO w zakresie od 18 do Hi cały czas grzeje. Zatem jak ty sobie poradziłeś z tym problemem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #19 Napisano 20 Maja 2011 Pytanie do Jericho. Witam mam dokładnie takie same objawy jak ty w poście 6. Niestety nie mogę sobie z tym poradzić. Wymieniałem dwa panele climatronika i niestety to też nie pomogło (myślałem że mój jest uszkodzony). Silniczek V68 jest dobry (przeczyszczony i rezystancja zmienia się płynnie w całym jego zakresie działania). Wg. mnie pozostaje przywrócenie ustawień fabrycznych ale nie mogę tego zrobić. Robię dokładnie jak to jest opisane na różnych postach. tzn. test klap (trwa to parę minut), kasowanie błędów, przejście do Blok 000 - czekam aż wszystkie wartości zejdą do zera, wchodzę w Adaptację , w Chanel 00 nie ma nic więc robię "Read" i pokazuję się wartość 0, wiem że dalej trzeba zrobić test i save ale tu niestety klawisz test jest nie aktywny, więc nie mogę zrobić do końca procedury przywróceń początkowych. Mimo iż robię zapisz nic to nie daje. Wiec klima nie działa dobrze chłodzi dopiero jak ustawię LO w zakresie od 18 do Hi cały czas grzeje. Zatem jak ty sobie poradziłeś z tym problemem. Pisalem o rozwiazaniu w innym temacie. W kwietniu czy w mau 2009 pojechalem na przeglad klimy. Uzupelniono mi czynnik i problem zniknal. Nie wiem co to ma wspolnego z ogrzewaniem kabiny, bo klime rzadko uzywam, ale podzialalo. W ubieglym roku przeczyscilem tez dwa silniczki od nawiewow bo sypaly bledami. Pozostaly mi jeszcze ostatnie dwa, ale nie mam pojecia jak je wykrecic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kowal44 Zgłoś #20 Napisano 8 Czerwca 2011 Witam Mam ten sam problem co koledzy: magwat i Jericho, tylko, że rozwiązanie Jericho mnie nie ratuje czy ktoś ma inne pomysły ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach