Skocz do zawartości
Gość asia..

Po wymianie paska alternatora....pojawil sie problem..

Rekomendowane odpowiedzi

Gość asia..

Witam

 

Wymienilismy pasek od alternatora i po przejechaniu ok. 100 km pojawil sie dziwny dzwiek z "okolic" rolek przez ktore te pasek przechodzi.....

Po zapaleniu auta, jest ok ale jak sie silnik trosze rozgrzeje w ten czas slychac jakby pogwizdywanie niereguralne (jakby cos wymagalo smarowania) do tego dochodzi dziwny szum...jakby lozysko jakies zaczelo sie zacierac......czy cos takiego.......

Bylismy u mechanika i ten stwierdzil ze to jest wina rolki ktora (chyba napina pasek jak sie dodaje gazu). Przez wymiane na pasek nowy, wiadomo nierozciagniety i przez to sztywny, stary napinacz mogl sobie juz z nim nie poradzic...

Powiedzial tez ze to nie jest tak pilne aby wymienic i mozna z tym smilo przejechac pare setek km.

Dla jasnosci dolanczam zdjecia tego...

 

Co sadzicie o tym, czy to faktycznie to, jak czesto sie to wymienia w kilometrach...czy mozemy z tym jeszcze pojezdzic, czy absolutnie juz wymienic, faktycznie ze przez wymiane paska na nowy padl stary napinacz....

 

Przepraszam za brak profesjonalizmu w wypowiedzi i zamieszczonych zdjeciach. :)

 

p.s Jaki jest koszt tej czesci, czy ok 250 zl

 

Dziekuje za odpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszczaca rolka to oznaka jej rychlego rozpadu. Nikt ci nie powie jak dlugo wytrzyma - moze tak sobie popiskiwac 1000 km a moze sie rozleciec i za 100km. Jesli cenicie sobie spokoj ducha i brak niespodzianek to radze sie tym zainteresowac. Ja jezdzilem z piszczaca rolka paska rozrzadu gdyz nie mialem czasu jej wymienic (wymienilem wraz z rozrzadem) i byla to ryzykowna sprawa - jej rozpad zapewnilby mi drogi remont silnika.

Argumentacja, ze nowy twardy pasek uszkodzil nadwyrezona rolke brzmi sensownie ale jest tez jeszcze jedna teoria, ktora jest rownie prawdopodobna - pasek zostal zbyt mocno naciagniety przez co zostala uszkodzona rolka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ech tak to już jest - temat stary jak świat stary pasek był wypracowany i wyciągnięty więc napinacz nie był mocno napiety. Po wymianie paska napinacz bardziej jest napięty i przy obciążeniu zaczyna być słyszalna rolka napinacza lub łożyska alternatora

 

accessorybelttensioner77544vf.th.jpg

 

Napinacz paska wielorowkowego nr. vag: 058 903 133D - cena około $77.54

 

SPIS TEMATÓW B5 (FAQ)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym sie jeszcze dobrze przysluchal czy to nie aby lozysko alternatora-o czym Marek wspomnia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość asia..

.....raczej nie bo mechanik mial jakies specjalne sluchawki zakonczone czym tam co przykladal do kazdej czesci i nasluchiwal....po czym postawil diagnoze........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności