Skocz do zawartości
Gość deviltomek

Witam! jestem nowy , więc mam kilka pytan- wolne obroty itp.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość deviltomek

Witam!

na początku sie przedstawie : mam na Imię Tomek, jestem z Knurowa- koło Gliwic.

dwa tygodnie temu zakupiłem paska rok 95 składak ale faktycznie jest to 89r.

jesli chodzi o silniczek wszystko chodzilo idealnie az do momentu kiedy wziąłem się za rozrusznik, nie łapał bendix wiec go wyczyscilem i teraz kreci idealnie, przy wyciąganiu ściągłem klemy zeby nie zerwrzec czegos i jak juz wszystko poskladalem i sie przejechalem to auto jakos dziwnie chodzi. TZN. ma moc fajnie przyspiesza ale strasznie wolno schodzi z obrotów tzn. do 2000obr schodzi bardzo szybko ale poniżej 2000 straaaasznie powoli gdzies ok 2 minuty az spadnie do 1000obr. tego problemu nie bylo wczesniej az do momentu kiedy wzialem sie za rozrusznik i sciaglem klemy, po zalozeniu klem z tylu silnika cos tyrkotało przez kilka sekund jak by jakies trybki (zaplon byl oczywiscie wylaczony) oczywiscie prubowalem dostosować sterownik silnika tak jak to opisywaliscie w innych tematach ale nic to nie dalo:( myslalem ze odpiąłem przez przypadek jakis czujnik ale wszystko wokół rozrusznika jest na swoim miejscu. Auto ma instalacje gazową i te same efekty są również na gazie (oczywiscie dostosowanie robilem tylko na benzynie) NIE WIEM JAKI MAM DOKLADNIE SILNIK jesli chodzi o oznaczenie, z tego co widze jest to zwykła 8 zaworówka na wtrysku jednopunktowym, gaz II generacji LANDI RENZO. DODAM jeszcze ze mam również problemy ze wskaźnikami- mianowicie wskaźnik temperatury raz działa ale miga czerwona lampka temperatury i pokazuje maks. 70 stopni lub nie dziala wcale , jak nie dziala to wtedy tez nie pokazuje ilosci paliwa ale jak sie puknie z góry w deskę to zaczyna pokazywac ale jak pisalem max 70 stopni chociaz silnik jest rozgrzany na maska az do wlaczenia wentylatora. Byłem u elektryka samochodowego ale ON powiedział że tego silnika nie trzeba dostosowywać i wszystko powinno grac od razu po zalozeniu klem, za diagnostykę na komputerze chciał 100zł więc narazie wole się Was doradzić bo napewno ktoś miał juz takie problemy:) Pozdrawiam i bardzo dziękuję z góry za rady

P.S. będę również wdzięczny jak ktoś mi powie jaki ja mam silnik bo chciał bym se wypisać do końca mój podpis:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale żeś się rozpisał :evil: Jeśli chcesz się przedstawic, to do tego celu stworzono dział

->TU się witamy <-

 

Jeśli chcesz poopowiadac o sowim furaku, to do tego celu stworzono dział

->MÓJ PASSAT <-

 

A skoro masz problemy, to zajrzyj

->TU <-

 

->TU <-

 

A jak to nie pomoże, to zajrzyj ->TUTAJ <- i "leć" po kolei - aż znajdziesz. Na pewno jest tam wszystko - o co pytasz. :D

I jest coś takiego na forum jak opcja SZUKAJ Użyj jej następnym razem - naprawdę się przydaje :ok: A jeśli nie wiesz - gdzie jej szukać - to zajrzyj na poniższe zdjecie. :evil:

 

No i kolejny temat widmo :rotfl: Robimy "wrzut" i ....... KOSZ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość deviltomek

Witam ponownie.

Oczywiscie skożystałem wczesniej z opcji "szukaj" i czytałem tematy które mi "podsunąłeś", niestety nie rozwiązują mojego problemu dlatego stworzyłem ten temat. Po pierwsze jak juz pisałem wskaźnik nie wychyla sie powyzej 70 stopni ANI NA POSTOJU ANI W CZASIE JAZDY i nie jest to spowodowane termostatem- nawet po pol godzinnej pracy na postoju temperatura nie przekracza 70 stopni chociaz juz co chwile włącza sie wiatrak poza tym miga ciągle kontrolka z temperatury. co do drugiego tematu który mi wkleiłeś również nie pokrywa się z moim problemem (również wczesniej go wyszukałem i dokładnie przeczytałem) chodźby przez to że mi się to stało po odłączeniu klem więc raczej nie ma nic wspólnego z potencjometrem przepustnicy, no chyba że miałem takie szczescie że się to pokryło akurat z odłączeniem napięcia na wozie w co wątpie:) poza tym obroty by się utrzymywały na poziomie 2000 non stop a mi wolno ale opadają. sprawdził bym jeszcze lambdę ale też raczej nie uszkodziła się tak z powodu braku napięcia....być może zapomniałem gdzies jakiejś masy podłączyć ale to by raczej rozrusznikiem nie kręcił.... a co do przedstawienia się w tym dziale- przepraszam, nie chciałem tworzyć dwóch postów więc przywitałem się "przy okazji".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o zegary to pewnie zimne luty i dlatego zle wskazuje - bylo na forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość deviltomek

okazalo sie ze po odlaczeniu silnika krokowego obroty spadają bardzo szybko do 1000. czy to swiadczy o krokowcu? da sie go jakos sprawdzic? mozna narazie jezdzic z odlaczonym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

deviltomek, krokowca wymontuj i zamocz na noc w benzyne ekstrakcyjnej. Uwaga na elektronike. dodatkowo przed montazem psiknij wd40 lub mobil penetroil.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yeti

Ten tzw silnik krokowy służy zasadniczo jednemu celowi - utrzymaniu minimalnych obrotów kiedy silnik jest jeszcze zimny, wówczas trzpień tego silnika wysuwa się trochę i otwiera (niezależnie od kierowcy) przepustnice powietrza. W Twoim przypadku są chyba 2 możliwości - pierwsza, że silniczek ten zacina się (na temat napraw tego badziewia było na forum sporo), albo druga że dostaje nieprawidłowy sygnał (napięcie) ze sterownika (wtedy problem jest poważniejszy). Dziwi mnie dlaczego trzpień silnika krokowego wysuwa się aż tak daleko do tych ca 2000 obrotów, ale może tak ma być. Pierwsza rada dokładnie przeczyścić silnik krokowy i sprawdzić jego działanie po wymontowaniu (bardzo proste). Jak to się ma do gazu to nie wiem, bo do lpg jestem wrogo nastawiony. Awaryjnie możesz jechać z odłączonym tym silniczkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość deviltomek

no właśnie też podejżewam że to sterownik daje mu nieprawidłowy sygnał, mam jeszcze jedno pytanie: czy po odłączeniu napięcia trzpien krokowca powinien wrócic do pozycji zerowej czy pozostac w tej w której został odłączony? dziś sprubuje go wymontować (bedzie ciężko bo gazownicy akurat przed śrubą z krokowca dali kolanko z miksera gazu:) jakis 1CM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yeti

Trzpień wychodzący z tego silniczka po odłączeniu pozostaje w tej pozycji w jakiej był. Jeśli masz silniczek ze złączem 4 przewodowym, to 2 przewody służą do zasilania tego silnika (napięcie 6 V, zmiana biegunowości powoduje wsuwanie bądź wysuwanie), a pozostałe 2 sygnalizują jego krańcowe położenie (kiedy trzpień jest minimalnie wysunięty), nie pamiętam tylko czy jest to zwarcie, czy rozwarcie. Najczęściej błędne działanie tego silniczka spowodowane jest jego zaniczyszczeniem (choćby styków informujących o krańcowym poożeniu), bardzo rzadko wina leży po stronie sterownika. Najlepiej przeczyścic silniczek otwierając jego obudowę, ale to w 90% przypadków kończy się wyłamaniem tych plastikowtych zaczepów, trzeba mieć zrobiony własnoręcznie przyrządzik do podważania wszystkich jednocześnie, dlatego (jak wynika z innych postów) czyści się go przemywając w całości w benzynie lub denaturacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

deviltomek, dorzucę od siebie że po ściągnięciu klem powinno się robić adaptację przepustnicy

 

 

 

ADAPTACJA NASTAWNIKA PRZEPUSTNICY

Opisane poniżej czynności nie mogą być utożsamiane z oficjalnymi instrukcjami

serwisowymi i chociaż dołożyliśmy wszelkich starań, aby zebrane tu informacje były

prawdziwe i aktualne - nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za ewentualne

straty czy uszkodzenia powstałe na skutek zastosowania się do naszych wskazówek.

Poniżej opisano sposób przeprowadzenia adaptacji nastawnika przepustnicy. Procedura dotyczy wielu pojazdów VW/AUDI/SEAT/SKODA wyposażonych zarówno w przepustnicę typu Drive-By-Wire (sterowaną całkowicie elektrycznie) jak też posiadających przepustnicę sterowaną za pomocą tradycyjnej linki połączonej z pedałem gazu. W tym ostatnim przypadku (gdzie między pedałem gazu i przepustnicą jest linka), adaptacja przepustnicy może być przeprowadzona pod warunkiem, że pojazd nie jest wyposażony w zawór regulacji biegu jałowego (ISV). Pojazdy wyposażone w ten zawór nie posiadają elektrycznych silniczków sterujących pracą przepustnicy.

Z informacji bardziej oczywistych: silniki TDI nie posiadają nawet przepustnicy :-)

 

Oto wybrane przykłady sytuacji, po których powinno się przeprowadzić omawianą tu procedurę:

► Akumulator pojazdu został odłączony, ponownie podłączony lub się rozładował.

► Sterownik silnika został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.

► Zespół przepustnicy został przeczyszczony, wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.

► Pedał przyśpieszenia został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.

 

Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:

► Brak błędów a pamięci sterownika silnika.

► Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V

► Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).

► Przepustnica czysta!

► Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)

► Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC

 

PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU

(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):

Zapłon włączony, silnik nie pracuje!

[Wybór]

 

[01 - Silnik]

 

[bloki pomiarowe - 08]

 

Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS

i Marelli np. silniki ADY i AEE).

[idź!]

 

[Przełącz na Nastawy - 04]

 

Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:

"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.

System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

 

[bloki pomiarowe - 08]

...i gotowe.

PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.

 

________________________________________

 

PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW

(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-1281 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-1281 ( rok prod. 2000 + ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T

Zapłon włączony, silnik nie pracuje!

[Wybór]

 

[01 - Silnik]

 

[bloki pomiarowe - 08]

 

Wybierz grupę "060".

[idź!]

 

[Przełącz na Nastawy - 04]

 

Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:

"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.

System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

 

[bloki pomiarowe - 08]

...i gotowe.

PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.

 

________________________________________

 

PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW (protokół KWP-2000)

(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-2000 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-2000 ( rok prod. 2002 + ): / A4 / Passat / Touareg.

 

Zapłon włączony, silnik nie pracuje!

[Wybór]

 

[01 - Silnik]

 

[Nastawy podst. - 04]

 

Wybierz grupę "060".

[idź!]

 

Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF. Kliknij przycisk:

 

[ON/OFF/Dalej]

 

Powinien pojawić się komunikat: Nastawy podstawowe: ON.

 

Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:

"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.

System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym ponownie kliknąć:

 

[ON/OFF/Dalej] wyłączając w ten sposób Nastawy podstawowe.

 

Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF

[Gotowe, powrót]

PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość deviltomek

o kurcze:) ale ja nie mam co podlaczyc :) opisales chyba jakis przyrzad do diagnostyki:)

wlasnie wrocilem z dalszych prob z silnikiem i na 99% moge stwierdzic ze silniczek krokowy jest sprawny, włączyłem zapłon (ale silnik zgaszony) otworzyłem mache i wkladalem i wyciagalem na przemian niebieską wtyczke z czujnika temperatury (mam ich 3 - niebieski czerwony i czarny) i silniczek krokowy sie wysuwał i chował równo z wkladaniem i wyciaganiem wtyczki, troche przy tym rzęził (identyczny dzwiek jak wtedy kiedy podłączałem klemy chociaz zaplon byl wylaczony) ale wysuwał sie plynnie....więc prawdopodobnie jest ok- zmierzyłem rezystncję niebieskiego czujnika na lekko cieplym silniku (ok 1 minuta pracy) mial ok 800 OHM i powoli rezystancja malała wraz z nagrzewaniem więc prawdopodobnie czujnik również dobry, zaś czujnik czerwony (ten obok niebieskiego) nie ma przejscia zadnego......tzn. ze jest uszkodzony? za co on odpowiada?

Jakos dzis silnik zaczał troche lepiej schodzić z obrotów chociaz jeszcze trwa to za wolno (wolniej niz wczesniej) ale teraz schodzi plynniej (od 2 tys do 1100 w jakies 10sek) na 1100 sie zatrzymuje na dluzej po jakis 20 sek spada na ok 900. Nie wiem moze on potrzebuje czasu?:) moze jakos wszystko sie unormuje?:)

rano odpalałem bez krokowca i masakra (odpalał i od razu gasł) podłączyłem i zapalił na dotyk (aha- na zimnym z krokowcem super schodzi z obrotów do ok 1100 i tak sie utrzymują) podejżewam byc moze ten niebieski czujnik moze ma jakies przeklamania - odłączałem również czujnik polozenia przepustnicy na włączonym silniku obroty nagle spadają do ok 500 i powoli podnoszą sie do 1000 ale bez niego silnik ma problem wejsc na obroty więc tez jest raczej dobry......AHA jeszcze jedno pytanie: czerwona migająca kontrolka z temperatury skąd dostaje sygnał? bo miga non stop chociaz silnik jest zimny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności