Skocz do zawartości
Gość marek0191

czy to może być korek od zbiorniczka wyrównawczego???????

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marek0191

mam paska 1.8 . i jest taki problem że tem. dochodzi nieraz d0 110. i ubywa wtedy płynu.. dodam że wymieniłem termostat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jack68

kolego 110 to już przesada coś jest nie tak i dlatego ubywa korek ma zabezpieczenie ciśnieniowe i przez niego prawdopodobnie wywala płyn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to zobacz organoleptycznie czy dolna rura od chlodnicy jest ciepla. jesli tak to cos innego szwankuje. brak odpowietrzenia, korek albo pompa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Skulek

Zobacz czy nie zagięła Ci się uszczelka od korka zbiorniczka wyrównawczego. Ja np. miałem taką sytuację :) i fura właśnie sie grzała przez to :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marek0191

nawet jak jest temperatura w normie to po zgaszeniu silnika wywala płyn lub jak chodzi na jałowym biegu to przed włączeniem wentylatora wywala płyn. co to może być??? jest tam jakaś uszczelka na korku (taki oring) jedna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to moze byc korek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nawet jak jest temperatura w normie to po zgaszeniu silnika wywala płyn lub jak chodzi na jałowym biegu to przed włączeniem wentylatora wywala płyn. co to może być??? jest tam jakaś uszczelka na korku (taki oring) jedna.

 

właśnie miałem napisać temat o tym samym.

Mam identyczną sytuacje, przejade w mieście z pkt A do pkt B, nie sa to nawet spore odległości, zgasze silnik i wywala płyn chłodniczy właśnie przez zbiorniczek, dolewam 1 l lub 1,5,ktoś wie co to może być ?

 

Skulek , a gdzie ta uszczelka dokładnie jest ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja w moim seicento firmowym miałem to samo po wymianie czujnika wentylatora wszystko oki

załączał się za krótko

Szerokości :ok::vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yeti

Czujnik wentylatora nie ma nic z tym wspólnego, co najwyżej jeśli włącza się przy zbyt wysokiej temperaturze, a taka może zdarzyć się jedynie przy wyższym ciśnieniu w układzie chodzenia, co w opisanym przypadku właśnie nie występuje.

Wszystko wskazuje na puszczający przy zbyt małym ciśnieniu zawór bezpieczeństwa w korku zbiornika wyrównawczego. Miałem podobne przejścia, wymiana korka na nowy całkowicie wyeliminowała wycieki ze zbiornika. Radzę jednak kupić oryginalny nowy korek (chyba ca 20-30 zł) bo te używki to są właśnie w takim stanie jak ten Twój, podobno w passatach częsty przypadek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprobuj poprawic oring pod korkiem w zbiorniczku wyrownawczym. Mialem podobna sytuacje. Poprawilem ten oring i teraz lepiej trzyma temperature niz przedtem. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

faktycznie, zagiął mi sie oring w tym ustrojstwie, założyłem nowy oring i już nie wybija płynu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marek0191

ja mam ten oring w korku i wywala płyn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze uszczelka pod glowica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość l3on

Panowie, jak wywala płyn przez zbiorniczek wyrównawczy to najpierw trzeba wymienić KOREK zbiorniczka! Ja podejrzewałem uszczelkę pod głowicą - zrobiłem remoncik głowicy i nie pomogło (tzn. przestał brać olej po wymianie uszczelniaczy ale płyn dalej wywalało), potem wymiana czujnika temp. sterującego wentylatorem - dalej nic. Dopiero wymiana korka (koszt 12zł za nówkę) zlikwidowała problem!

Jak to się dzieje? Ano zużyty korek nie trzyma ciśnienia, a ponieważ układ jest ciśnieniowy (dla podwyższenia temp. wrzenia cieczy chłodzącej) płyn się gotuje, zwiększa swoją objętość i wywala go przez taki upust z boku zbiorniczka (wygląda to tak jakby wyciekało przez spojenia zbiorniczka). Korek, korek i jeszcze raz korek! Uszczelka pod głowicą - w ostateczności!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

post sprzed roku... pewnie dawno po problemie, więc poco odgrzewać kotleta...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to ja jeszcze raz odgrzebie ten temat bo już nie wiem co robić....wymieniłem chłodnice,pompę wody,płyn na Hepu,czujnik wentylatora Fae,i temperatury Febi,więc wydaje mi się że w miare dobre części i.... zadowolony z wszystkiego jadę sobie na wymianę rozrządu,i mechanik mówi na przywitanie_coś jest nie tak w chłodzeniem bo węże ma pan prawie sztywne, pewnie korek...to poszedłem po nowy,odbieram samochód, wymieniam korek... jade na miasto, temperatura ok wszystko działa. stanąłem pod marketem,robię zakupy i szok...plama płynu,plus cieknięcie po zbiorniczku,myślałem że się rozszczelnił ale po oględzinach wzrokowych brak jakiegoś znaku,śladu żeby był nie tak ... myśle może wąż walnął..no to szybko do sklepu i wymiana na nowy... i dalej to samo. co to może być??? czy to wina zbiorniczka?? czy owy nowy korek jest też wadliwy??? był niby w sklepie dobierany do odpowiedniego ciśnienia, bo mechanik mówił że tak to powinno wyglądąć. dodam że płyn jest cały czas czysty..więc to chyba nie wina uszczelki głowicy??? proszę o pomoc :(

Edytowane przez ATi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi to ewidentnie wskazuje na uszczelkę pod głowicą...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy uszczelce głowicy nie powinien mi czasem płyn uciekać przez silnik?słyszałem że przy takiej awari to płyn chłodniczy miesza się olejej i można nawet po barwie płynu poznać że coś jest nie tak,a u mnie jest czysty,podobno też przy takim czymś jak uszkodzenie uszczelki powien robić się biały osad na korku oleju,a takiego też nie ma.U mnie na starym korku tym oryginalnym to poza tym że węże robią się sztywniejsze to wycieków nie ma wcale. Całe te cuda zaczęły się wtedy gdy wymieniłem korek,może to korek jest do innego ciśnienia dobrany? Płyn ucieka tylko wtedy gdy samochód stoi i silnik nie pracuje gdy stygnie. Silnik mam też po wymianie oleju i jak narazie po 2tys oleju nie ubyło,u sumie to od wymiany do wymiany zawsze było tyle samo bo nie brał oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli miałeś przewody twade jak skała przed wymianą korka a po wymianie wywala Ci płyn przez korek to ewidentnie w układzie panuje za wysokie ciśnienie. A sprawcą nie koniecznie musi być korek a właśnie uszczelka która dostała przedmuchów w miejscu gdzie tylko jest płyn chłodniczy. Ktoś gdzieś pisał, że jest możliwe zmierzenie ilości CO2 czy coś takiego w płynie i po tym wychodzi czy są przedmuchy czy nie. A co do uszczelki to ona nie zawsze ma takie same objawy. Raz może kopcić na biało, raz może być olej w płynie chłodniczym, raz mogą być twarde przewody, a raz wszystko na raz. Polecam sprawdzić ilość CO2 w płynie i wszystko będzie jasne:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przewody powinny być dosyć twarde, skoro na starym korku to jedyna przypadłość to jeszcze bym poczekał z zrzucaniem głowicy, to zawsze zdążysz zrobić. Zobacz czy na nowym korku uszczelka się nie wywinęła a ogólnie dobrze by było jakbyś od kogoś pożyczył ori korek i potestował wtedy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności