Gość lmx Zgłoś #1 Napisano 25 Kwietnia 2007 Witam, Mam następujący problem światła pozycyjne są długie są ale mijania sie nie zapalają ani lewe ani prawe ... zastanawiam sie co działać z tym dalej czy jest sens rozkładać cała tapicerkę aby dostać sie do kabli i szukać przyczyny problemu .... auto ma stare bezpieczniki trochę mi ich zabrakło żeby wszystkie wymienić ale chyba te od świateł mijania wymieniłem chodź nie wiem które to bo opis po niemiecku W woli uściślenia właścicielem tej B2 jestem od nie całego tygodnia i pierwotnie te światła poprzedni właściciel podłączył "domowym" sposobem czyli jakimiś kabelkami wziął prąd z 1 światła pozycyjnego i to miało dać prąd na 2 światła mijania ale jako ze ja czegoś takiego nie zniosę pyzatym to auto ma sprawiać radość a nie służyć jako środek lokomocji to muszę to zrobić porządnie ... ogólnie podejrzewam ze czeka mnie z tym DUZO roboty ale proszę o jakieś podpowiedzi czy może odrazu mam sie zabrać za dojście do bezpieczników i sprawdzać czy kable są ok ... ale chyba powinny być OK skoro długie działają, masa jest.. każda odpowiedz będzie mile widziana ;( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Myster Zgłoś #2 Napisano 25 Kwietnia 2007 a sprawdzales przekaznik od swiatel moze ona walnal????????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lmx Zgłoś #3 Napisano 25 Kwietnia 2007 ooo właśnie jeszcze ale tego nie widzę bo jakoś tak są zamontowana ta tablica z bezpiecznikami ze do tego sie nie dostane jutro sprawdzę jak nic nie da wymiana (mam nadzieje ze w Golfie II jest taki sam i ze sie nie zepsuje ) to sie odezwę ale całkiem o takiej opcji zapomniałem to przez to jak zainstalowana jest ta tablica. dzięki Myster za podpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #4 Napisano 25 Kwietnia 2007 Najpierw zapoznaj się ze schematem instalacji a następnie -jeśli próby szukania usterki nic nie dadzą - odtwórz obwód nowymi przewodami. Całość odtwarzania potrwa może 2-3 godziny, ale będzie pewna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Myster Zgłoś #5 Napisano 25 Kwietnia 2007 w golfie II sa takie same. To jak ty ta skrzynke z bezpiecznikami masz zamontowana u mnie sie zdejmuje polke i wszystko jest jak na dloni......... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lmx Zgłoś #6 Napisano 26 Kwietnia 2007 ja po zdjęciu półki widzę same bezpieczniki i to tez nie najlepiej... w Golfie II jak zdejmuje ta poleczkę to elegancko całą tablice widzę a tu tylko bezpieczniki ... dzisiaj obyczaje może jeszcze coś jest do łatwego demontażu jeszcze raz dzięki i za schematy tez tez pewnie sie przydadzą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Myster Zgłoś #7 Napisano 26 Kwietnia 2007 to ja nie wiem niby mamy passki z tego samego roku to powinno byc tak samo zamontowane ale moze juz ktos pchal swoje brudne lapy u ciebie albo u mnie. jak znajdziesz przyczyne do daj cynk co bylo nie tak milego szukania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lmx Zgłoś #8 Napisano 27 Kwietnia 2007 czeka mnie sporo pracy cala instalacja jest dość smiesznie pocięta juz wczoraj nie mialem sily sie z tym bawic ... znalazlem przekaznik ale jest od BMW czy to seryjne ze w VW wsadzali przekazniki BMW jest on tez bardzo profesjonalnie zainstalowany na tasme izolacyjna oj sporo sie narobie przy tym ... jeszcze jeden przekaźnik mam od BMW ale nie wiem do czego ... a tablice z bezpiecznikami miałem po prostu wsadzona dość mało elegancko pod tapicerka kurde no ale w sumie po to kupiłem to auto żeby sie nim bawić no a jeszcze ciekawy patent to kable po przyklejane na klej typu "glut" do włącznika świateł po prostu rzeźba rzeźba i jeszcze raz rzeźba gorzej niż w moim golfie tam przynajmniej wszystko jest od VW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Myster Zgłoś #9 Napisano 27 Kwietnia 2007 . znalazlem przekaznik ale jest od BMW czy to seryjne ze w VW wsadzali przekazniki BMW . nie to nie jest seryjne seryjnie to wsadzali vw audi ktos juz musial pchac lapy i to ladnie to widze ze duzo pracy przed toba wspolczujie a i proponujie ci odrazu jak sie grzebiesz ze swiatlami to wsadzic do swiatel przekazniki poniewaz czesto w tych paskach siadaja wlaczniki tym bardziej jak teraz uchwalili nowy bez sensu przepis (poniewaz cale zasielanie idzie przez wlacznik i styki wlane w plastik sie topia) jak cie interesuje to tu masz linka jak to zrobic http://vwgolf.pl/index.php?id=przekazniki duzo roboty nie ma a warto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lmx Zgłoś #10 Napisano 27 Kwietnia 2007 i tak trzeba zrobić światła wiec sie trzeba będzie namęczyć ale już mam jakaś książeczkę w pdf-ie po polsku do passata b2 wiec już nie muszę sie zastanawiać co tam po rosyjsku napisali o tych przekaźnikach i bezpiecznikach dobra wielkie dzięki za podpowiedzi musi sie udać kiedyś to zrobić w sumie jakby nie to ze trzeba teraz na światłach jeździć to teraz bym hamulce robił a nie to a widać dzięki ustawodawcy moje priorytety są troszkę inne bo bez świateł to mnie odrazu zatrzymają a auto jeszcze do jazdy nie jest do końca przygotowane //EDIT 28 04 2007 udało się idąc po kablach od przekaźnika (marki BMW) zobaczyłem jakieś bezpieczniki wyglądały ok ale wymieniłem i teraz świeci jak należy dziwi mnie tylko po co poprzedni właściciel zrobił tak rzeźbę, że światło pozycyjne zasilało dwa światła mijania ... no ale rożni są ludzie ... ciekawe ile jeszcze czeka mnie ciekawych odkryć w tym aucie strach pomyśleć ile w garażu a ile na drodze dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #11 Napisano 13 Maja 2007 No wiec moge Ci powiedziec tylko tyle ze instalacja w twoim autku pozostawia wiele do zyczenia i to niestety fabryka tak sobie wymyslila. Mialem kiedys takiego paska i z takimi problemami mialem dosyc czesto do czynienia. czasem bywalo tak ze nawet w nocy trzeba bylo poruszac wtyczka pod tablica bezpiecznikow bo swiatla zgasly no i dupa z jazdy przerabianie instalacji to raczej ktos zrobil dla wlasnego dobra ale niestety Ty nie wiedziales co siedzi w Twoim aucie .Tak wiec powodzenia zycze w eksploatacji (bezawaryjnej ) autka. Sorki ale instalacja elektryczna w tym aucie to porazka> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #12 Napisano 9 Grudnia 2008 proponujie ci odrazu jak sie grzebiesz ze swiatlami to wsadzic do swiatel przekazniki poniewaz czesto w tych paskach siadaja wlaczniki Odgrzewam kotleta;) Pytania mam takie: 1. Czy wstawienie przekaźnika poprawi widoczność na światłach mijania (teraz dają wg mnie słabe żółte światło)? 2. Czy wymiana samego włącznika świateł da taki sam rezultat? 3. Jak wstawić ten przekaźnik (krok po kroku - dla laika)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DAN82 Zgłoś #13 Napisano 9 Grudnia 2008 no ja zauwazylem u siebie DUZA zmiane jak lekko przeciagnolem manetka do siebie.... jak juz mialem zalaczone swiatla.... normalne to one fajnie swieca.. ale jak rusze manetka do siebie to .. MASAKRA na drodze mam bialo.... EXTRA widocznosc. POPRAWIA sie bardzo. i teraz tak jak Tuniek napisal... czy na tych stykach wlacznika.. jak by sie go wyczyscilo (o ile mozna) czy cos to trzeba by bylo stosowac przekaznik ? co do samego opisu to juz gdzies go podawalem w B2... znalazlem go w dziale B3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
syncro 2.2 Zgłoś #14 Napisano 9 Grudnia 2008 nie do końca......sam przełącznik to tylko jeden element w układzie ,sa jeszcze przewody i sam główny włącznik oraz wszystkie złączki po drodze do żarówki.......lepiej zrobić nowa instalacje na śweżych kabelkach,przekaznikach i konektorkach.......u mnie przed wymianą napiecie na żarówkach było (na wyłączonym silniku )10,2 Volt gdy akumulator miał 12.38 volt ,na nowej instalacji różnica pomiędzy aku a żarówka jest 0.2 volt BTW polecam zakup żarówkek H4 THUNGSRAM +60% MEGALIGHT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #15 Napisano 9 Grudnia 2008 DAN82, przyczyna olśnienia po pociągnięciu manetki jest troszkę inna mianowicie włączasz tzw. flash czyli świecą oba włókna żarówki jednocześnie. Włączając po prostu światła drogowe świecą tylko włókna drogowe, natomiast mijania gasną. Ale polecam i tak założenie przekaźników Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
syncro 2.2 Zgłoś #16 Napisano 9 Grudnia 2008 DAN82, przyczyna olśnienia po pociągnięciu manetki jest troszkę inna mianowicie włączasz tzw. flash czyli świecą oba włókna żarówki jednocześnie. Włączając po prostu światła drogowe świecą tylko włókna drogowe, natomiast mijania gasną. Ale polecam i tak założenie przekaźników niezrozumiałeś oczym jest mowa, mowa jest o sytuacji kiedy sa włączone światła drogowe i w tym momencie jest pociagana manetka tzw. "błysnięcie" , wtedy prąd jest dodatkowo podawany z innego przełącznika a tym samym odciążany jest włącznik główny i prad jest mocniejszy co za tym idzie światło jest jaśniejsze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #17 Napisano 9 Grudnia 2008 u mnie tego nie ma ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #18 Napisano 9 Grudnia 2008 niezrozumiałeś oczym jest mowa, mowa jest o sytuacji kiedy sa włączone światła drogowe i w tym momencie jest pociagana manetka tzw. "błysnięcie" , wtedy prąd jest dodatkowo podawany z innego przełącznika a tym samym odciążany jest włącznik główny i prad jest mocniejszy co za tym idzie światło jest jaśniejsze Z jakiego innego przełącznika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #19 Napisano 9 Grudnia 2008 pomijasz w ten sposob przelacznik - prad idzie na skroty z aku przez manetke na bezpieczniki swiatel i na reflektory - dzieki temu migniecie swiatlami chodzi tez po wyjeciu klucza. efekt znika po zalozeniu przekaznikow na swiatla ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DAN82 Zgłoś #20 Napisano 10 Grudnia 2008 czyli krotko mowiac..... tak bada swiecily swiatla po zalozeniu przekaznikow ? tzn w ten sam sposob jak na mignieciu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach