Jump to content
Guest lmx

[B2] Problem ze swiatlami mijania

Recommended Posts

Guest lmx

Witam,

 

Mam następujący problem światła pozycyjne są długie są ale mijania sie nie zapalają ani lewe ani prawe ... zastanawiam sie co działać z tym dalej czy jest sens rozkładać cała tapicerkę aby dostać sie do kabli i szukać przyczyny problemu .... auto ma stare bezpieczniki trochę mi ich zabrakło żeby wszystkie wymienić ale chyba te od świateł mijania wymieniłem chodź nie wiem które to bo opis po niemiecku ;)

W woli uściślenia właścicielem tej B2 jestem od nie całego tygodnia i pierwotnie te światła poprzedni właściciel podłączył "domowym" sposobem czyli jakimiś kabelkami wziął prąd z 1 światła pozycyjnego i to miało dać prąd na 2 światła mijania ale jako ze ja czegoś takiego nie zniosę pyzatym to auto ma sprawiać radość a nie służyć jako środek lokomocji to muszę to zrobić porządnie ... ogólnie podejrzewam ze czeka mnie z tym DUZO roboty ale proszę o jakieś podpowiedzi czy może odrazu mam sie zabrać za dojście do bezpieczników i sprawdzać czy kable są ok ... ale chyba powinny być OK skoro długie działają, masa jest..

 

każda odpowiedz będzie mile widziana ;(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lmx

ooo właśnie jeszcze ale tego nie widzę bo jakoś tak są zamontowana ta tablica z bezpiecznikami ze do tego sie nie dostane jutro sprawdzę jak nic nie da wymiana (mam nadzieje ze w Golfie II jest taki sam i ze sie nie zepsuje ;)) to sie odezwę ale całkiem o takiej opcji zapomniałem to przez to jak zainstalowana jest ta tablica.

dzięki Myster za podpowiedz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpierw zapoznaj się ze schematem instalacji a następnie -jeśli próby szukania usterki nic nie dadzą - odtwórz obwód nowymi przewodami. Całość odtwarzania potrwa może 2-3 godziny, ale będzie pewna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Myster

w golfie II sa takie same. To jak ty ta skrzynke z bezpiecznikami masz zamontowana u mnie sie zdejmuje polke i wszystko jest jak na dloni.........

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lmx

ja po zdjęciu półki widzę same bezpieczniki i to tez nie najlepiej... w Golfie II jak zdejmuje ta poleczkę to elegancko całą tablice widzę a tu tylko bezpieczniki ... dzisiaj obyczaje może jeszcze coś jest do łatwego demontażu :)

jeszcze raz dzięki i za schematy tez tez pewnie sie przydadzą :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Myster

to ja nie wiem niby mamy passki z tego samego roku to powinno byc tak samo zamontowane ale moze juz ktos pchal swoje brudne lapy u ciebie albo u mnie.

jak znajdziesz przyczyne do daj cynk co bylo nie tak milego szukania :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lmx

czeka mnie sporo pracy ;) cala instalacja jest dość smiesznie pocięta juz wczoraj nie mialem sily sie z tym bawic ... znalazlem przekaznik ale jest od BMW :D czy to seryjne ze w VW wsadzali przekazniki BMW ;) jest on tez bardzo profesjonalnie zainstalowany na tasme izolacyjna :) oj sporo sie narobie przy tym ... jeszcze jeden przekaźnik mam od BMW ale nie wiem do czego ... a tablice z bezpiecznikami miałem po prostu wsadzona dość mało elegancko pod tapicerka :/ kurde no ale w sumie po to kupiłem to auto żeby sie nim bawić :D no a jeszcze ciekawy patent to kable po przyklejane na klej typu "glut" do włącznika świateł po prostu rzeźba rzeźba i jeszcze raz rzeźba :D gorzej niż w moim golfie tam przynajmniej wszystko jest od VW ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Myster

. znalazlem przekaznik ale jest od BMW czy to seryjne ze w VW wsadzali przekazniki BMW .

nie to nie jest seryjne seryjnie to wsadzali vw audi ktos juz musial pchac lapy i to ladnie :cisza:

to widze ze duzo pracy przed toba wspolczujie

a i proponujie ci odrazu jak sie grzebiesz ze swiatlami to wsadzic do swiatel przekazniki poniewaz czesto w tych paskach siadaja wlaczniki tym bardziej jak teraz uchwalili nowy bez sensu przepis (poniewaz cale zasielanie idzie przez wlacznik i styki wlane w plastik sie topia) jak cie interesuje to tu masz linka jak to zrobic http://vwgolf.pl/index.php?id=przekazniki duzo roboty nie ma a warto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lmx

i tak trzeba zrobić światła wiec sie trzeba będzie namęczyć :D ale już mam jakaś książeczkę w pdf-ie po polsku do passata b2 wiec już nie muszę sie zastanawiać co tam po rosyjsku napisali o tych przekaźnikach i bezpiecznikach ;) dobra wielkie dzięki za podpowiedzi musi sie udać :D kiedyś to zrobić w sumie jakby nie to ze trzeba teraz na światłach jeździć to teraz bym hamulce robił a nie to ;) a widać dzięki ustawodawcy moje priorytety są troszkę inne :) bo bez świateł to mnie odrazu zatrzymają a auto jeszcze do jazdy nie jest do końca przygotowane ;)

 

 

//EDIT 28 04 2007

 

udało się :D idąc po kablach od przekaźnika (marki BMW) zobaczyłem jakieś bezpieczniki wyglądały ok ale wymieniłem i teraz świeci jak należy :D dziwi mnie tylko po co poprzedni właściciel zrobił tak rzeźbę, że światło pozycyjne zasilało dwa światła mijania ... no ale rożni są ludzie ... ciekawe ile jeszcze czeka mnie ciekawych odkryć w tym aucie :) strach pomyśleć ile w garażu a ile na drodze :(

dzięki za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

No wiec moge Ci powiedziec tylko tyle ze instalacja w twoim autku pozostawia wiele do zyczenia i to niestety fabryka tak sobie wymyslila. Mialem kiedys takiego paska i z takimi problemami mialem dosyc czesto do czynienia. czasem bywalo tak ze nawet w nocy trzeba bylo poruszac wtyczka pod tablica bezpiecznikow bo swiatla zgasly no i dupa z jazdy :mur: przerabianie instalacji to raczej ktos zrobil dla wlasnego dobra ale niestety Ty nie wiedziales co siedzi w Twoim aucie .Tak wiec powodzenia zycze w eksploatacji (bezawaryjnej ) autka. Sorki ale instalacja elektryczna w tym aucie to porazka> :wpale::dobani::vw:

Share this post


Link to post
Share on other sites
proponujie ci odrazu jak sie grzebiesz ze swiatlami to wsadzic do swiatel przekazniki poniewaz czesto w tych paskach siadaja wlaczniki

Odgrzewam kotleta;) Pytania mam takie:

1. Czy wstawienie przekaźnika poprawi widoczność na światłach mijania (teraz dają wg mnie słabe żółte światło)?

2. Czy wymiana samego włącznika świateł da taki sam rezultat?

3. Jak wstawić ten przekaźnik (krok po kroku - dla laika)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ja zauwazylem u siebie DUZA zmiane jak lekko przeciagnolem manetka do siebie.... jak juz mialem zalaczone swiatla.... normalne to one fajnie swieca.. ale jak rusze manetka do siebie to .. MASAKRA na drodze mam bialo.... EXTRA widocznosc. POPRAWIA sie bardzo.

 

i teraz tak jak Tuniek napisal... czy na tych stykach wlacznika.. jak by sie go wyczyscilo (o ile mozna) czy cos to trzeba by bylo stosowac przekaznik ?

 

co do samego opisu to juz gdzies go podawalem w B2... znalazlem go w dziale B3 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie do końca......sam przełącznik to tylko jeden element w układzie ,sa jeszcze przewody i sam główny włącznik oraz wszystkie złączki po drodze do żarówki.......lepiej zrobić nowa instalacje na śweżych kabelkach,przekaznikach i konektorkach.......u mnie przed wymianą napiecie na żarówkach było (na wyłączonym silniku )10,2 Volt gdy akumulator miał 12.38 volt ,na nowej instalacji różnica pomiędzy aku a żarówka jest 0.2 volt

 

BTW polecam zakup żarówkek H4 THUNGSRAM +60% MEGALIGHT

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAN82, przyczyna olśnienia po pociągnięciu manetki jest troszkę inna :) mianowicie włączasz tzw. flash czyli świecą oba włókna żarówki jednocześnie. Włączając po prostu światła drogowe świecą tylko włókna drogowe, natomiast mijania gasną. Ale polecam i tak założenie przekaźników :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
DAN82, przyczyna olśnienia po pociągnięciu manetki jest troszkę inna :) mianowicie włączasz tzw. flash czyli świecą oba włókna żarówki jednocześnie. Włączając po prostu światła drogowe świecą tylko włókna drogowe, natomiast mijania gasną. Ale polecam i tak założenie przekaźników :ok:

 

 

niezrozumiałeś oczym jest mowa, mowa jest o sytuacji kiedy sa włączone światła drogowe i w tym momencie jest pociagana manetka tzw. "błysnięcie" , wtedy prąd jest dodatkowo podawany z innego przełącznika a tym samym odciążany jest włącznik główny i prad jest mocniejszy co za tym idzie światło jest jaśniejsze

Share this post


Link to post
Share on other sites
niezrozumiałeś oczym jest mowa, mowa jest o sytuacji kiedy sa włączone światła drogowe i w tym momencie jest pociagana manetka tzw. "błysnięcie" , wtedy prąd jest dodatkowo podawany z innego przełącznika a tym samym odciążany jest włącznik główny i prad jest mocniejszy co za tym idzie światło jest jaśniejsze

Z jakiego innego przełącznika?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pomijasz w ten sposob przelacznik - prad idzie na skroty z aku przez manetke na bezpieczniki swiatel i na reflektory - dzieki temu migniecie swiatlami chodzi tez po wyjeciu klucza.

efekt znika po zalozeniu przekaznikow na swiatla ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli krotko mowiac..... tak bada swiecily swiatla po zalozeniu przekaznikow ?

tzn w ten sam sposob jak na mignieciu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy