Skocz do zawartości
Gość mikeee

Ładowanie akumulatora

Rekomendowane odpowiedzi

zasilanie na przewodach idących do alternatora i na tym grubym głównym jest takie samo jak na zaciskach klem(12,4)

masz uszkodzony alternator przy takim ładowaniu nie mów mi,że jeszcze elektryk sprawdzał ładowanie wiertarką

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam passaty od 10 lat. Zawsze śmigam na światłach od 10 lat i jeszcze nigdy nie ładowałem akumulatora. Chyba, że w staruszku b3 jak stał pod śniegiem 2 miesiace, to mu podładowałem. Też nie śmigam szybko, ale raz w tygodniu minimum jakaś trasa mi się trafia i może wtady akumulatory się doładowywują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego oli2008

to jest napięcie przy odłączonym alternatorze, na końcówce kabla którego zakręca się do alternatora.

nie nie wiertarka, ma taki stojak gdzie zakręca alternator, zakłada pasek, podpina przewody od aku i kontrolki, no i włącza silnik napędzający pasek i w momencie włączenia od razu gaśnie, przyglądałem się i kilka razy sprawdzaliśmy, szczotki jeszcze są i to dość długie, prawie jak nowe(sprawdzaliśmy z nowym) znam się trochę bo sam wszystko robię w autach z mechaniki. a ładowanie pokazywało na mierniku 14.5

 

no i po powrotnym montażu jest dalej to samo, po prze gazowaniu i zgaśnięciu kontrolki, bez żadnych odbiorników jest 14,4V a przy włączonych wszystkich odbiornikach spada na 14, 1V

Edytowane przez motylek8522

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem musi byc cos z alternatorem. Podjechalbym do kogos innego, co siedzi tylko w tym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.mam pytanko dotyczące ładowania akumulatora prostownikiem. W pasku b5 mam bezobsługowy akumulator EXIDE EXCELL. Kontrolka optyczna pokazuje, ze należy doładować aku. Czy jesli doładuje4 akumulator, to kontrolka znowu zaświeci na zielono?Prostownik mam z epoki kamienia łupanego, wskaźniki nie działają:( ładowałem aku przez 10 godz, a kontrolka koloru nie zmieniła,pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam.mam pytanko dotyczące ładowania akumulatora prostownikiem. W pasku b5 mam bezobsługowy akumulator EXIDE EXCELL. Kontrolka optyczna pokazuje, ze należy doładować aku. Czy jesli doładuje4 akumulator, to kontrolka znowu zaświeci na zielono?Prostownik mam z epoki kamienia łupanego, wskaźniki nie działają:( ładowałem aku przez 10 godz, a kontrolka koloru nie zmieniła,pozdrawiam

Jak masz taki miernik do mierzenia napięcia to zmierz jakie ma aku. powinno być 12,65 tak do 12,75 wtedy masz napewno naładowany :) na lampke kontrolną nie patrz bo one różnie pokazują :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a kontrolka koloru nie zmieniła,pozdrawiam

Nie wykluczone, że nie zmieni. Może być walniety akumulator. Jakie miałeś napięcie podczas ładowania? Czy jesteś w stanie pomierzyć prąd ładowania? Tak na marginesie to przy sprawnej instalacji elektrycznej i dobrym stanie akumulatora nie ma potrzeby dodatkowego ładowania aku prostownikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj zmierzyłem napięcie aku- 12,46 V. o dziwo kontrolka już świeci na zielono:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzisiaj zmierzyłem napięcie aku- 12,46 V. o dziwo kontrolka już świeci na zielono

Kontrolka oddaje stan jednej celi, a jest ich 6. Zapakuj aku do auta, odpal i zmierz napięcie w trakcie pracy. Jeśli jest OKi to sprawdź czy na wyłączonym silniku nie ma dużego pobory prądu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie powinno być ładownie na akum na klemach

a jak przy alternatorze ??

na klemach mam 13,4V

na alternatorze 14,4 V

wszystko na zapalonym silniku po nocy

mam problem z zapalającymi kontrolkami ABS i (!)miga nie raz juz przestaje migac i zostaje zapalona kontrolka od ASR i świeci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakie powinno być ładownie na akum na klemach

a jak przy alternatorze ??

na klemach mam 13,4V

na alternatorze 14,4 V

wszystko na zapalonym silniku po nocy

mam problem z zapalającymi kontrolkami ABS i (!)miga nie raz juz przestaje migac i zostaje zapalona kontrolka od ASR i świeci

Na klemach powinno być tyle co masz na alternatorze czyli w granicach 14,0 -14,4 V

Sprawdź przewody minusowe i prądowy alternatora i dokładnie przeczyść końcówki przewodów.Gdzieś ci po drodze gubi prąd na 90% na masie.Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki sprawdzę dziś jeszcze raz bo wczoraj nie mogłem odkrecić kabla (-) bo za bardzo klucza nie miałem odpowiedniego ale na pewno dawno nie był odkręcany .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczyściłem (-) i nie jest za dobrze 13,8 a jak dam plus na akumulator a minus od miernika na silnik to jest 14, jak jest włączona klima podgrzewanie siedzen na 5 swiatła mijania radio CB to na klemach 13,5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie rano o 8 podłączyłem prostownik w pokoju do akumulatora, teraz byłem patrzeć około 20.00 przy podłączonym prostowniku pokazuje ponad 14V jak prostownik odłączyłem napięcie na akumulatorze z podłączonymi klemami ale prostownik wyłączony spadło do 13.25 V, akumulator Centra Plus 74Ah, prostownik ustawiony na 4Ah, Teraz około 20.50 akumulator pokazuje 12.64V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i w czym jest problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Mam 1.9 TDI AWX 130km.

Autko z grzałką (moc około 800-900W, seryjne wyposażenie). Ładowanie bez obciążenia mam 14,35V, zaś pod obciążeniem (główne obciążenia to grzałka) napięcie spada do 13,85V. Co ciekawe obciążenie alternatora w czasie jady jest wtedy ok. 50-60% (odczyt z VCDS). Czy taki spadek jest normalny. Czy alternator lub regulator są już słabe??

Autem dojeżdżam 15km do pracy, grzałka pracuje do osiągnięcia temperatury 80°C płynu. Taką osiągam w połowie drogi, więc polowe drogi jadę na takim powiedzmy podtrzymaniu, zaś drugą połowę już z pełnym ładowaniem. Z poprzednich zim wiem, że muszę przy takim eksploatowaniu co jakiś czas podładować aku, bo czuje, że słabiej kręci. 

Grzałki odłączać nie chce (a da się, wystarczy wyjąć przekaźniki - jeden 60A drugi chyba 40A ;) ), bo robi robotę i Passek w TDI grzeje na starcie lepiej niż moje poprzednie auto z 1.8 PB. Ewentualnie mogę zmienić temperaturę wyłączenia grzałek z 80°C na np. 65°C w mapie ECU, ale to już jak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem masz wszystko ok, nic nie ruszaj. Masz już pewnie leciwy akumulator i stąd te objawy. U mnie rowniez mam grzałke i nigdy nie mialem problemów, obecnie mam 6 letni akumulator EXIDA i juz zaczyna niedomagac, ostatnio mało jeżdżę i głównie na małych odcinkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.12.2018 o 23:35, maclato89 napisał:

...Ładowanie bez obciążenia mam 14,35V, zaś pod obciążeniem (główne obciążenia to grzałka) napięcie spada do 13,85V. Co ciekawe obciążenie alternatora w czasie jady jest wtedy ok. 50-60% (odczyt z VCDS). Czy taki spadek jest normalny. Czy alternator lub regulator są już słabe??...

Przerabiałem coś takiego u siebie ostatnio. Pod obciążeniem napięcie spadało do 13,5-13,8V. Powodem były spadki napięć na przewodzie plusowym między akumulatorem a alternatorem. Po włączeniu maksymalnego obciążenia w samochodzie napięcie między minusem akumulatora a obudową alternatora wynosiło 0,1V natomiast pomiędzy plusem akumulatora a plusem alternatora już około 0,4V. Dołożyłem dodatkowy przewód plusowy 16mm2. Teraz spadek napięcia przy maksymalnym obciążeniu wynosi po 0,1V na obwodzie plusowym i minusowym. Przy poborze 95A z alternatora napięcie na akumulatorze wynosi 14,1-14,2V.  Jeszcze zamierzam dołożyć dodatkowy przewód masowy ale to jak się ociepli.

Sprawdź napięcie bezpośrednio na alternatorze przy maksymalnym obciążeniu i porównaj je z tym na akumulatorze. Jak będzie dużo niższe to zmierz spadki napięć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności