Gość mikeee Zgłoś #1 Napisano 23 Kwietnia 2007 Mam pytanko i być moze śmieszne ale wole sie doradzic.Jak wiadomo zaczeliśmy jezdzic cały rok na swiatłach i Ci co nie robią duzych przebiegów tylko krecąsie po miescie bedą musieli co jakiś czas dodatkowo podladowywac pewnie akumulator i tu moje pytanie.Jak ładujecie?Ściągacie klemy z biegunów akumulatora do ładowania prostownikiem czy czy podpinacie prostownik bez rozpinania klem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona Zgłoś #2 Napisano 23 Kwietnia 2007 mikeee, ja od trzech lat jeżdżę non-stop na światłach i w żadnym aucie jeszcze nie musiałem ładować akumulatora. Jeśli masz alternator OK to spokojnie poradzi sobie z obciążeniem. Prąd z aukumulatora pobierany jest właściwie tylko podczas rozruchu a w trakcie jazdy to alternator odpowiedzialny jest za dostarczanie napięcia. Jeśli chodzi o samo ładowanie, to z tego co wiem, to klemy powinno się odpinać ale mój staruszek zawsze ładował aku z podpiętymi klemami i nic się nie działo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #3 Napisano 23 Kwietnia 2007 Można nie zdejmować, ale z powodu różnych piknięć, przepięć, w końcu szpilek wędrujących w sieci, a których elektronika zdecydowanie nie lubi należy zdjąć klemę. Z drugiej zaś strony widzisz objawy niedoładowanego akumulatora??? Ja jeżdżę na światłach non stop od jesieni i nie widzę, by coś niedobrego działo się z akumulatorem, który notabene kupowałem 9 lat temu. Podstawą jest sprawny układ ładowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mikeee Zgłoś #4 Napisano 23 Kwietnia 2007 Jak narazie nie ma zadnych problemów z ladowaniem.Pytam tylko z ciekawosci bo jedni mowia ze nalezy doladowywac inni ze nie ma potrzeby Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mateusz123456 Zgłoś #5 Napisano 1 Marca 2008 A ja mam pytanie czy na wolnych obrotach przy wlaczonej klimie i swiatlach alternator da rade pokryc ten prad i jeszcze doladowac akumulator??? Jezdze duzo na malych odcinkach tryb miastowy bardziej i wydaje mi sie ze nie doladowuje mi do konca akumulatora chyba nie ma kiedy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macvw Zgłoś #6 Napisano 2 Marca 2008 A ja mam pytanie czy na wolnych obrotach przy wlaczonej klimie i swiatlach alternator da rade pokryc ten prad i jeszcze doladowac akumulator??? Jezdze duzo na malych odcinkach tryb miastowy bardziej i wydaje mi sie ze nie doladowuje mi do konca akumulatora chyba nie ma kiedy Dokładnie kolego,jest tak,jak piszesz.Przy Twoim stylu jazdy alternator nie jest w stanie doładować akumulator.Mój szwagier ma podobny styl jazdy,co Ty i musi raz w miesiącu doładowywać akumulator,choć ma 2 letnie auto/Zafira Diesel/.Jeżeli raz na jakiś czas ją pogoni na trasie,to ładowanie jest nie potrzebne.Ja to "przerabiałem" w grudniu,gdzie "kręciłem się wokół komina".Wtedy ładuję całą noc małym prądem/2A/,ponieważ wtedy nie trzeba zdejmować klem i odkręcać korków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zippo68 Zgłoś #7 Napisano 2 Marca 2008 Pytałem kiedyś znajomego elektryka co do odpalania samochodu a stratą prądu na aku. Odpowiedział mi, aby powrócił on do pierwotnego stanu naładowania trzeba przejechać około 10 km. Akumulator możemy ładować przez 10h 1/10 jego pojemności tzn mając aku 90Ah prąd ładowania 9A. Oczywiście im mniejszy "amperaż" tym dłuższy czas ładowania co jest lepsze dla aku. Prostowniki nowej generacji samoczynnie się wyłączają, gdy aku jest w pełni naładowany. Jest to o tyle wygodne, iż nie trzeba się martwić, że akumulator zostanie "przeładowany" tzw. gotowanie się elektrolitu co jest dla niego zabójcze. Klemy powinno się odpinać z powodów, które opisał JAFO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość derek Zgłoś #8 Napisano 2 Marca 2008 W trakcie ładowania może nastąpić zwiększenie napięcia .Skutkiem tego może narobić bałaganu w komputerze.Zdejmuj klemy . VW PASSAT1,6 AHL Sedan Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ttrener Zgłoś #9 Napisano 10 Listopada 2008 a czy po odłączeniu akumulatora nie zresetuje się komputer? passat 1,9 tdi 130KM 2003 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #10 Napisano 10 Listopada 2008 a czy po odłączeniu akumulatora nie zresetuje się komputer? Jeśli pytasz o dane wyświetlane na środku licznika (FIS) to one zresetują sie na pewno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kozik Zgłoś #11 Napisano 11 Listopada 2008 Ja już drugi raz przed zimą doładowywałem aku. i nie zdejmowałem klem i wszystko jest ok.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grześ1505732623 Zgłoś #12 Napisano 11 Listopada 2008 Jeśli akumulator jest ładowany małym napięciem,to nie trzeba zdejmować klem,jeżeli podkręcisz na większe ładowanie to dobrze jest odpiąć klemy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motylek8522 Zgłoś #13 Napisano 26 Stycznia 2011 witam. u mnie sprawa wygląda tak, gdy odpalę auto to kontrolka ładowania mi się świeci, po prze gazowaniu tak około 3tys obrotów kontrolka gaśnie. co to może być za usterka?? gdzie jej szukać?? oto wyniki napięć na klemach. nie odpalony ------------------------------12,45V odpalony(bez odbiorników) -----------------12,05V odpalony, prze gazowany(bez odbiorników)---14,2V odpalony(światła, klima, radio, cb)-----------13,9V Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekk84 Zgłoś #14 Napisano 26 Stycznia 2011 Ja bym stawiał na kończące się szczotki, ewentualnie regulator napięcia, ale szybciej to pierwsze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mazbasi Zgłoś #15 Napisano 26 Stycznia 2011 pewnie szczotki w alternatorze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motylek8522 Zgłoś #16 Napisano 26 Stycznia 2011 no też tak myślę tylko nie mam kiedy wyjąć alternatora żeby go rozebrać bo ciągle się jeździ autem. wiecie jakie ceny są tych szczotek?? lub tam mogą być szczotki i regulator w jednym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toto_20 Zgłoś #17 Napisano 27 Stycznia 2011 Jest Szczotkotrzymacz z regulatorem. Boschowski coś koło 80zł, są dostępne tez tańsze zamienniki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motylek8522 Zgłoś #18 Napisano 27 Stycznia 2011 no chyba zaraz pójdę i go wykręcę, sprawdzę stan jego bo szkoda mi mojej niedoładowanej futurki 60;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli2008 Zgłoś #19 Napisano 27 Stycznia 2011 no chyba zaraz pójdę i go wykręcę, sprawdzę stan jego bo szkoda mi mojej niedoładowanej futurki 60 szkoda to Twojego akumulatora zamiennik-regulator kosztuje 28 zł oryginał 56 filozofii przy wymianie żadnej nie ma także dasz radę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motylek8522 Zgłoś #20 Napisano 27 Stycznia 2011 (edytowane) no już wyciągnięty , szczotki są jeszcze w miarę, zawiozłem do znajomego elektryka i mamy jeszcze dziś założyć inny regulator i sprawdzić na stojaku czy będzie dobrze wszystko. trochę komplikacji z ta śruba co jest na dole, ale postanowiłem ją piłką do metalu przeciąć w kilku miejscach i wyszedł bez problemu potem. i i jeszcze węża od chłodnicy trzeba zdjąć. oli2008 tak miałem na myśli mój akumulator(Centra Futura) no i po wizycie u elektryka alternator na 100% sprawny. mierzyłem zasilanie na przewodach idących do alternatora i na tym grubym głównym jest takie samo jak na zaciskach klem(12,4), a na tym kabelku od kontrolki jest 10,1V po włączeniu stacyjki. jakieś pomysły??? Edytowane 27 Stycznia 2011 przez motylek8522 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach