Gość Denaturka Zgłoś #1 Napisano 22 Kwietnia 2007 Witam. Poszukuję pod maską czujnik położenia wału korbowego (Camshaft Position (Hall) Sensor G40) i mam poważne wątpliwości co do tego gdzie jest: a) na wprost wału pod obudową rozrządu b) w aparacie zapłonowym Auto z 1995 roku, silnik AEK benzyna, wielowtrysk. Znajduje na niniejszym forum sprzeczne informacje, a zatem proszę o wypowiedź osoby w 100% pewne swoich wypowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #2 Napisano 22 Kwietnia 2007 A czy przypadkiem VAGowałeś auto bez odpalonego silnika? Jeśli tak to ten błąd (Camshaft Position (Hall) Sensor G40) zawsze wyskakuje. Spróbuj podłączyć vaga odpalić silnik i zrobić diagnoze. Nie powinien wywalić G40. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Denaturka Zgłoś #3 Napisano 23 Kwietnia 2007 Niestety to nie problem ze źle wykonaną diagnostyką. Podłaczam się po odpaleniu silnika, żeby uniknąć fałszywych alarmów z halla i z engine speed sensor. Ten błąd natarczywie wraca po wykasowaniu kodu usterki. Pozatym auto "gubi się" przy wysokich obrotach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cristof Zgłoś #4 Napisano 25 Kwietnia 2007 Ten czujnik znajduje sie pod kopułką rozdzielacza zapłonu.Tym aparatem NIE WOLNO KRĘCIĆ bo straci synchronizację z czujnikiem położenia wału korbowego.Najbardziej prawdopodobne przyczyny tego błędu to; luźny lub przestawiony pasek rozrzadu brak synchronizacji uszkodzone okablowanie czujnika uszkodzony czujnik pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cristof Zgłoś #5 Napisano 25 Kwietnia 2007 czujnik położenia wału korbowego to CRANKSHAFT a nie CAMSHAFT który jest czujnikiem położenia wałka rozrządu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albin Zgłoś #6 Napisano 5 Października 2016 Ten czujnik znajduje sie pod kopułką rozdzielacza zapłonu.Tym aparatem NIE WOLNO KRĘCIĆ bo straci synchronizację z czujnikiem położenia wału korbowego.Najbardziej prawdopodobne przyczyny tego błędu to;luźny lub przestawiony pasek rozrzadu brak synchronizacji uszkodzone okablowanie czujnika uszkodzony czujnik pozdrawiam Przepraszam za odkop ale nie mogę zakładać nowych wątków. Mam problem z czujnikiem g40. Pokazuje się błąd "00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40): Open or Short to Plus" po nagrzaniu silnika. Brakuje mocy, krztusi się i dławi ale co ciekawe nie ma odcinki przy 5 tys obrotów. Wolne obroty do tej pory były ok ale teraz trochę falują (minimalnie, różnica około 100 rpm). Samochód kupiłem w takim stanie więc nie znam jego historii co było robione a co nie. Samochód sprzedawał syn, starszy pan jeździł nim 12 lat. Twierdził, że samochód jego zdaniem też jest przymulony ale wg niego to kwestia emeryckiej jazdy ojca i trzeba go trochę przegonić i powinno przejść. Poza tym czytałem przed zakupem, że silnik ma najwyższy moment dopiero przy 4400 obrotów i gdzieś tak od 4 tyś się zbiera więc składało mi się to wszystko w całość. Dopiero po kilku dniach zauważyłem, że jak jest zimny to silnik jest żwawy od sporo niższych obrotów i dopiero jak wskazówka się podniesie zaczyna mulić i zacząłem drążyć temat. Po przeczytaniu sporej dawki wiedzy w Internecie można zgłupieć. Jedni piszą, że to ten w aparacie a inni, że ten z kabelkiem. Doszedłem do tego metodą prób i błędów i to ten w aparacie. Po odpięciu wtyczki nie pokazuje się nowy błąd (brak podłączenia czy coś). Po odpięciu tego czujnika halla przy filtrze oleju krzyczy błędem g28 czyli ten górny to g40 czyli ten poszukiwany. Mam ten sam silnik co autor tematu. Jakie powinny iść napięcia do/z czujnika w aparacie zapłonowym? Po podłączeniu się do plusa i masy mam 5v. Po podłączeniu się do masy i środkowego pinu jest prawie 5v. Przy kręceniu wałem czasem na środkowym przewodzie zasilanie zmienia się na masę ale zaraz wraca na 5v. Wnioskuję, że pojawienie się masy to wskazanie pierwszego cylindra. Tak być powinno? Przy odłączonej wtyczce jest cały czas 5v na środkowym przewodzie. Po błędzie wnioskuję, że tego zasilania tam być na stałe nie powinno stąd błąd zwarcia do zasilania. Chociaż gdzieś przy okazji trafiłem na temat maszyny budowlanej gdzie na przewodzie też był cały czas sygnał ze sterownika 5v przerywany masą z czujnika halla. Po drugie skoro na środkowym pinie czujnika raz jest zasilanie a raz masa wnioskuję, że sam czujnik jest ok? Proszę o poradę bo sam już nie wiem w którym kierunku mam iść. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albin Zgłoś #7 Napisano 22 Października 2016 Trzeba bylo ustawic zaplon. Problem rozwiązany. Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach