Gość Sznurek Zgłoś #1 Napisano 19 Kwietnia 2007 Witam. Kilka tygodni temu pytałem o radę w sprawie "dziwnych" dźwięków wydobywających się ze skrzyni biegów (6-o biegowa)podczas hamowania silnikiem. Obstawialiście łożysko w skrzyni - i słusznie. Oddałem samochód do serwisu i tam też to potwierdzili. Niestety, dałem auto do serwisu Seata (VW nie ma w moim mieście). Wyszedłem z założenia, co zresztą potwierdził mi pan przyjmujący samochód do serwisu, że skoro to jeden koncern to nie będzie problemu. Niestety był. W czasie roboty kierownik serwisu przyznał się, że pierwszy raz rozbierają skrzynie 6-cio biegową bo podobno takich w Seatach się nie montuje. Więc byłem królikiem doświadczalnym . Łożysko wymienili i problem ustąpił. Ale nie może być zbyt pięknie.... Po całej robocie pojawiły się problemy z włączaniem biegu wstecznego Trzeba mocno (znacznie mocniej niż wcześniej) nacisnąć lewarek, żeby biegł wszedł. I tu pytanie: Czy ten problem da się usunąć bez ponownego rozbebeszania skrzyni biegów ?? Wiem, mam gwarancje nawykonaną robotę itp itd... Ale szczerze mówiąc mam obawy, żeby znowu pozwolić im rozkładać całą skrzynię... Czy ktoś ma jakieś pomysły co może być przyczyną ?? Pozdrawiam Sznurek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #2 Napisano 19 Kwietnia 2007 Myślę, że problem leży w regulacji cięgnien i skrzyni raczej nie będą musieli wyciągać. Podjedź do nich, skoro po raz pierwszy robili taką skrzynię i poszło dobrze, to nie ma co się bać. Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość VooWoo Zgłoś #3 Napisano 13 Czerwca 2007 Mam dokładnie takie same obiawy w swoim aucie. Jakby odgłos tarcia dochodzący ze skrzyni podczas hamowania biegami (skrzynia 6-biegowa). Czy mozesz podpowiedzieć ile wyniosła ta napraw - zastanawiam się ile kasy na to szykować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość chudyy1 Zgłoś #4 Napisano 17 Marca 2008 MNie też ciekawi jaki to koszt - mam identyczny kłopot - przy hamowaniu silnikiem buczenie dziwne słychać. Jaki koszt był tej naprawy??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość darko Zgłoś #5 Napisano 18 Marca 2008 oj widze że skrzynia 6-biegowa nie jest mocna strona passata - mam ten sam problem tylko nie przy hamowaniu skrzynią tylko przy przyspieszaniu [ dziwne wycie lub buczenie ] od czwartego biegu . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dwaxp Zgłoś #6 Napisano 18 Marca 2008 i przyłączam się do tematu, który - mam nadzieję - już załatwiłem u mnie było wycie przy jezdzie na luzie, potem dzwieczenie przy przyspieszaniu - generalnie coraz glośniej poradziłem sobie z problemem, ale jestem szalenie ciekaw ile kasy kosztowała Cię wymiana (oczywiście robocizna+części) pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kyniovtg Zgłoś #7 Napisano 18 Marca 2008 U mnie dziś zostało wymienione łożysko na wałku atakującym,było bardzo skorodoane,koszt łożyska 500 zeta jest to normą w paskach z 6 biegową skrzynką,ponieważ łożyska na wałku atakującym są zabardzo spasowane,a szczególnie to jedno(są dwa).Jutro wrzucę skrzynkę i się zobaczy w jakim stopniu wymiana łożyska wyciszyła skrzynkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #8 Napisano 11 Kwietnia 2008 i przyłączam się do tematu, który - mam nadzieję - już załatwiłemu mnie było wycie przy jezdzie na luzie, potem dzwieczenie przy przyspieszaniu - generalnie coraz glośniej poradziłem sobie z problemem, ale jestem szalenie ciekaw ile kasy kosztowała Cię wymiana (oczywiście robocizna+części) pozdro Jak poradziles sobie ze swoim problemem, co to bylo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #9 Napisano 11 Kwietnia 2008 U mnie dziś zostało wymienione łożysko na wałku atakującym,było bardzo skorodoane,koszt łożyska 500 zeta jest to normą w paskach z 6 biegową skrzynką,ponieważ łożyska na wałku atakującym są zabardzo spasowane,a szczególnie to jedno(są dwa).Jutro wrzucę skrzynkę i się zobaczy w jakim stopniu wymiana łożyska wyciszyła skrzynkę. i jak, poprawilo sie cos? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kyniovtg Zgłoś #10 Napisano 11 Kwietnia 2008 Pewnie,teraz wszystko gra:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #11 Napisano 15 Kwietnia 2008 oj widze że skrzynia 6-biegowa nie jest mocna strona passata - mam ten sam problem tylko nie przy hamowaniu skrzynią tylko przy przyspieszaniu [ dziwne wycie lub buczenie ] od czwartego biegu . Mam dokladnie to samo u siebie. Robiles juz cos z tym? Co to bylo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość darko Zgłoś #12 Napisano 16 Kwietnia 2008 Nie robiłem - jak sobie pomyśle że w aucie z 2004 roku mam wywalać skrzynie to szlag mnie trafić chce . Popytałem trochce mechaników i każdy twierdzi że trzeba rozbierać i sprawdzać . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość chudyy1 Zgłoś #13 Napisano 18 Maja 2008 Kolego miałem taki sam problem - 2004 rok - nie chce mi się pisać od nowa całej historii więc wklejam z moich innych postów: Panowie zdecydowałem się na naprawę w dawnym serwisie VW Sztupecki w Łodzi. Jak ich wyczaiłem - jeździłem po mieście na z cb radiem i pytałem... i tak po ok 1 h krążenia bez celu wybrałem Sztupeckiego. W Łodzi na przeciwko stadionu WIDZEWA - zaraz za Stotoil. Tylko że nie wiem czy specjalizują się w automatach. Jeśli chodzi o moją skrzynie - diagnoza szybka, konkretna wycena, bez kombinowania z olejem - tylko katalogowy itd. Efekt ostateczny w czwartek - wtedy odbiera. Panowie nooo i wiem nieco więcej... Choć przyznam lekki stres przeżyłem. W Sztupeckim są fachowcy to fakt! Znają się na rzeczy i to dobrze to też fakt, ale... cenią tak, że szok. W skrzyni posypały się łożyska - ponoć 8 łożysk dokładnie wymienią, pozostałe elementy nie wskazują na konieczność wymiany - są w dobrym stanie. Naprawa mojej skrzyni + wymiana oleju w silniku+wymiana filtrów powietrza, przeciwpyłkowy, paliwa) +wymiana napinacza paska wieloklinowego od alternatora + wymiana opon (opony moje nie kupione w serwisie) = 3500 zł.... 3500 ....nie wiem czy to drogo jak za taką robotę czy nie ale samo 3500!!!! mnie przytłoczyło... nooo i zamknęło się na 3920... jeszcze chłodnica doszła...jezzzzzu jakie koszta . szok, Ale.... auto teraz tak zapier........jeździ się teraz tak przyjemnie.... super. W serwisie (SZTUPECKI) mam za 2 tygodnie darmowy (hehehehe) przegląd... w sumie nie wiem po co ale jak mam darmowy to jadę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Bart Zgłoś #14 Napisano 18 Maja 2008 hej w moim pasku słyszę od kilku dni podobne szmery, zwłaszcza przy hamowaniu silnikiem. Wciskam sprzęgło i jak ręką odjął... szmery cichną. Stawiam na łożysko w skrzyni ( mam 6 biegową ). Jutro jadę do mechanika, zobaczymy co powie. Tak czy inaczej mam nadzieje naprawić to w przeciągu tygodnia. Jak będzie gotowe opiszę naprawę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość chudyy1 Zgłoś #15 Napisano 18 Maja 2008 hej w moim pasku słyszę od kilku dni podobne szmery, zwłaszcza przy hamowaniu silnikiem. Wciskam sprzęgło i jak ręką odjął... szmery cichną. Stawiam na łożysko w skrzyni ( mam 6 biegową ). Jutro jadę do mechanika, zobaczymy co powie. Tak czy inaczej mam nadzieje naprawić to w przeciągu tygodnia. Jak będzie gotowe opiszę naprawę. No to miałeś dokładnie to co ja - koszty - poczytaj sobie mój wyższy post - nie są małe, ale w dobrym warsztacie w 3, 4 dni i po sprawie. - koszta naprawy to (sama skrzynia (naprawa + graty oryginał =2500) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #16 Napisano 18 Maja 2008 hej w moim pasku słyszę od kilku dni podobne szmery, zwłaszcza przy hamowaniu silnikiem. Wciskam sprzęgło i jak ręką odjął... szmery cichną. Stawiam na łożysko w skrzyni ( mam 6 biegową ). Jutro jadę do mechanika, zobaczymy co powie. Tak czy inaczej mam nadzieje naprawić to w przeciągu tygodnia. Jak będzie gotowe opiszę naprawę. lozysko na docisku sprzegla tez daje takie objawy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Bart Zgłoś #17 Napisano 18 Maja 2008 A czy jeśli byłoby to łożysko na docisku sprzęgła to byłoby to odczuwalne w jakikolwiek sposób na pedale sprzęgła?? bo u mnie sprzęgło działa bez zarzutu, żadnych odgłosów w trakcie wciskania, natomiast zaraz przed jego puszczeniem w momencie kiedy już zmieniłem bieg pojawia się właśnie taki szmer jak podczas hamowania silnikiem. Kiedy przyspieszam to albo szmerów nie ma albo ich nie słyszę bo zagłusza je silnik. Opcja z łożyskiem dociskowym chyba tańsza....? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #18 Napisano 18 Maja 2008 A czy jeśli byłoby to łożysko na docisku sprzęgła to byłoby to odczuwalne w jakikolwiek sposób na pedale sprzęgła?? Tak, jesli wcisniesz pedal sprzegla to bedzie slychac lozysko na docisku, oczywiscie jesli sie zaczyna sypac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Bart Zgłoś #19 Napisano 18 Maja 2008 Przy wciśniętym sprzęgle nic nie słychać... cisza... szmer pojawia się zaraz po zmianie biegu oraz przy hamowaniu silnikiem i słychać go od 3 do 6 biegu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #20 Napisano 18 Maja 2008 100% lozysko w skrzyni. Przy hamowaniu silnikiem nie wciskasz pedalu sprzegla, tak wiec lozysko oporowe nie dotyka docisku i nie pracuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach