Skocz do zawartości
melonchio

Tuning silnika 1z za 1 PLN

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem za podwieszeniem bo słyszałem wiele pochlebnych opinii i wiejski tuning to raczej nie jest tylko rozwiązanie mniej rozbudowane ale skuteczne mam na myśli 1,9tdi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do tej pory miałem wrażenie, że passatami jeżdża poważni ludzie, którzy dbają o swój samochód.

 

Jestem za koszem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

e tam zaraz kosz. mozna sobie oporniczek zrobic. to jest oszukiwanie kompa i zwiekszanie dawki paliwa, ale tak jak pisalem wczesniej zrobic to sobie na przelaczniku i korzystac kiedy potrzeba, bo wpiety na stale moze powodowac lekkie wariacje obrotow i takie tam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mozna sobie oporniczek zrobic. to jest oszukiwanie kompa i zwiekszanie dawki paliwa, ale tak jak pisalem wczesniej zrobic to sobie na przelaczniku i korzystac kiedy potrzeba, bo wpiety na stale moze powodowac lekkie wariacje obrotow i takie tam.
- chłop wie co pisze !!!;)

Poza tym trzeba do tematu podejść rozsądnie kupić kilka oporników (o różnym oporze) sprawdzić jak auto się sprawuje z poszczególnymi.Podłączyć wszystko z włącznikiem, pojeździc potestować.

A co do wypowiedzi "o porządnych CHIPACH" to chodzi właśnie o to że jest różnica w CENIE!:D A jakby ktoś miał kase na kupno innego auta (mocniejszego) to by to zrobił :P podobnie z funduszami na porządny chip i hamownie:rotfl:

Mam znajomych którzy korzystają z rezystorka ponad rok i nic sie nie dzieje, to potwierdzenie, że nie taki diabeł straszny.Poza tym niektórzy piszą że to "szrot" bo oszukuje komputer, a przecież "porządny chip" to też oszukanie kompa tylko:

A)- na stałe, nie ma wyłącznika ( zazwyczaj)

B)- na ciut innych zasadach ( bo program jest w pamięci i zmienia nie tylko dawkę paliwa)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tatko
Do tej pory miałem wrażenie, że passatami jeżdża poważni ludzie, którzy dbają o swój samochód.

 

Jestem za koszem.

Popieram w 100% !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! jestem tu nowy, przeczytałem duzo o tuningu za 1 zl na forum golfa. I mam pytanie, gdzie w Passacie afn 1.9 tdi podpiąć taki opornik? pomoze ktos?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W AFNie zadziała także.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ok czyli, te silniki 1 Z sa starszej konstrukcji, i ten opornik w nich dziala. a moj afn jest nowszy i nie bedzie dzialac? Ceglarz napisal ze bedzie dzialac, a Wiesz może gdzie trzeba go podpiąć bo ja to zielony jestem.:) w fordzie escorcie trzeba bylo podpiac pod przeplywomierz ale to benzyna byla..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale druciarstwo !!!!!!!!!! Haha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opornik to od razu drut :)? A myślicie, że w boxach co jest ? Ja testowałem to w swoim Golfie AFN jako dodatek przy wyprzedzaniu, kolega w Golfie AHF tak tamo używa to kiedy potrzeba więcej mocy. Wszystko dzieje się za pomocą 1 pstryczka i naprawdę działa, nie zaobserwowaliśmy żadnych negatywnych skutków. W TD kręci się śrubkami przy pompie żeby go podlać a w starych TDI VP można to zrobić za pomocą opornika :) Jeśli ktoś nie używa tego w sposób ciągły myślę, że nic złego się nie stanie. Ktoś nie chce to nie zakłada - proste.

 

Jeśli chodzi o przyrosty to wg mnie (na ok 400 ohm) jest ok 15-20 KM i 40-50Nm więcej w przypadku bazy 110KM.

 

Kolega bawił się w pomiar vagiem (zaraz będzie gadanie że nie możliwe):

 

wykresvoodi22bez.jpg

wykresvoodi22z.jpg

Edytowane przez Kuman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie pasek B4 z 1Z smiga juz trzy lata na oporniku i wtryskach ASV (tzw.złota seria) ktore mają ciśnienie otwarcia większe niz te ori (ok 20 Bar) i nic się złego nie dzieje. Dodatkowo to auto ma nalatane spoko 400tys km (150 zrobiłem ja..) i jezdzi do dzis na stale zał oporniku.

 

Jedno zauwazyłem opornik, i większe wtryski "zmuszają" pompe do wiekszego wysiłku przez co jej zywot się skraca, a o ile to mnie nie pytajcie :D nie wiem i nie interesuje mnie to. Być moze bez opornika przejedzie 700tyś a z op. 500-600... wiem jedno jesli padnie pompka to kupie uzywke za kilka stówek...:mad:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja na oporniku już rok jeżdźę. ze 110 się równam oprócz opornika wymieniłem jeszcze wtryski na te od 110 Afn silnik ładniej pracuje i jest troszkę zrywniejszy planuje jeszcze wstawić rezystorek w komputer tak żeby turbo dawało więkrze ciśnienie nie tak jak jest seryjnie 0.8 bara tylko jakieś 1,2-1,4maks. minusem rezystora jest to że pali dużo więcej jak go butujesz cały czas to jakieś 11-12 l na 100 wychodzi i chmura dymu z tyłu a no i oczywiście ja mam go na przełączniku żeby cały czas nie jeździć na nim bo szkoda pompy i silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam potwierdzę teze z opornikiem jerzdze na nim 2 lata zrobiłem ponad 50tys km i nic sie nie stało z silnikiem. Warto zamontowac osiagi sa o wiele lepsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro zwiększa dawkę ... a ktoś z twierdził że nie znikający czarny dym za nim nawet pod full boostem ( a to ECM kontroluje bo opornik tego nie zwiększa )jest fajny bo daje kopa... to stawiam że EGT w końcu zrobi coś z motorem :)

 

Osobiście byłbym za zrobieniem sondy na temat tego jakże taniego tuningu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Masz racje też uważam że przy ciągłym trzymaniu gazu w podłodze temperatura spalin może dużo zaszkodzić, jednak z drugiej strony kto jeździ z pedałem w podłodze non stop ? I w sumie nawet mając seryjny silnik czy po chipie u jakiegoś markowego tunera jeżdżąc z cały czas na maksa i tak coś padnie na to niema siły. Ja uważam że jak samochód jest używany z głową to ten opornik nic złego nie powinien zrobić. Zaznaczę że nie mam takiego czegoś u siebie ale planuje na chwilę założyć żeby zobaczyć jaki jest efekt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mój znajomy to ma w jakimś 2.0 silnku diesla, włącza gdy potrzebuje, nic mu się nie dzieje, jest wyraźny przyrost mocy.

myśle, że można to założyć na wlasną odpowiedzialność, lecz nie nadużywać tego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam już 2 lata oporniczek na włączniku, używam praktycznie przy każdym wyprzedzaniu, 80tys już na tym zrobiłem i nic się nie dzieje

 

tylko wiadomo trzeba używać z głową...a moc na pewno ok 110KM mam bo z AFN idzie równo ;d

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Założyłem rezystor 1.5 roku temu. Używam do wyprzedzania i w sytuacji gdy ktoś trzyma mi się zderzaka (nie zawsze mu ucieknę, ale zawsze przestaje go widzieć :) . Wzrost mocy wyczuwalny ,lecz wzrost momentu ZNACZNY. Skutki uboczne - kończy mi się sprzęgło :( zaczyna się ślizgać po włączeniu obwodu z rezystorkiem na 4 i 5 biegu. Nie wierzę aby prawidłowo podłączony rezystor mógł uszkodzić komputer. Polecam około 420 ohm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to zwykłe druciarstwo. Jeżeli chcesz poczuć moc, to na początku doprowadź do porządku swój silnik(w mało którym passacie pewnie jest sprawna w 100 % przepływka lub ładnie rozpylające wtryski). Mówicie, że chiptuning też może powodować uszkodzenia, pewnie, jak ktoś lata na zwykłej serii z butem w podłodze to auto też może się uszkodzić. W chiptuning mamy zwiększenie dawki wtryskiwanego paliwa, ale wraz ze wzrostem ciśnienia doładowania, czyli temperatura spalin nie wzrasta aż tak dużo, ponieważ procentowy skład mieszanki zostaje prawie taki sam. W zwykłym oporniku, macie tylko wzrost dawki wtryskiwanego paliwa, czyli temperatura w tłoku podczas spalania mieszanki jest wyższa, co w końcu może spowodować wypalenie tłoku, w skrajnych wypadkach nawet stopienie czy pęknięcie tłoków(jeżeli taki rezystor byłby jeszcze sprzężony z lejącym wtryskiem). Dla mnie to zwyczajna wiocha, w życiu nie zrobiłbym czegoś takiego dla samochodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności