Skocz do zawartości
skcrack

Tuleje metalowo-gumowe tylnej belki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Musze w ojca B3 wymienić tuleje tylnej belki. Już sie jeździć nie da! I tutaj nasuwa się pytanie: czy warto kupić tuleje droższe (Fibi, Lemforder) czy może tańsze 4MAX. Różnica w cenie jest spora. Podaję numer fabryczny tych tulei: 3A0501541

 

Ceny w IC:

4MAX - 22,44zł

Lemforder - 38,45zł

Febi - 32,54zł (brak w magazynie)

 

Zaznaczę że ojca passat nie jest użytkowany zbyt intensywnie. Może warto założyć te tańsze oby przez jakiś czas był spokój. Bo z kasą ostatnio trochę krótko...

 

Co o tym myślicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość droozd

O ile się nie myle tam idą po dwie tuleje na stronę, więc różnica nia jest taka straszna.W starych plikach znalazłem coś takiego:

2004.11.17. - 155983km - tuleje tylnej belki - 420 zł

wymieniałem tuleje w swoim pierwszym passacie (B4) z robocizną zabuliłem ponad 4 stówki. Ja tam bym się nie zastanawiał i walnął te droższe i się nie martwił,że muszę na tulaje uważać. 60 zł więcej zapłacisz, a to chyba nie jest aż taka kosmiczna cena.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Ja napewno nie założył bym 4maxa.Czasami oszczędnść jest tylko pozorna - będziesz wymieniał częściej i w rezultacie wyjdzie tyle samo albo i drożej.Jeżeli już to zakładał bym febi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Że tak zapytam z ciekawości. Jakie są objawy walniętych tulej?

 

P.S. W firmie Auto-partner FEBI są po 26zł. A HP 17 zł. Może zamówić z netu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kup drozsze, bo moga ci sie znowu wybic i bedzie to samo. o dziwo moje no name juz rok i nic sie nie dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Że tak zapytam z ciekawości. Jakie są objawy walniętych tulej?

Objawy to silne stukanie, "latanie" tyłu autka na boki i ruch koła przód-tył

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam FEBI i są OK tylko płaciłem za nie jakoś kosmicznie 45zł sztuka. Lepiej założyć lepsze bo tanimi można belkę zniszczyć bo mogą być źle dopasowane np. będą za luźne. Poszukaj było na forum na ten temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Że tak zapytam z ciekawości. Jakie są objawy walniętych tulej?

Objawy to silne stukanie, "latanie" tyłu autka na boki i ruch koła przód-tył

 

Hmmmm bo amory mam na bank walnięte te zwłaszcza lewy, bo buja jak cholera zwłaszcza jak wjadę na policjanta. Coś mi stuka jak nawet nogą nacisnę na próg. Ale wozić nie wozi a koła nie sprawdzałem. Musze to sprawdzić. Rozumiem że musi być dupeczka podlewarowana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli te tuleje są padnięte to wystarczy poruszać kołem na postoju i stuka w tym miejscu strasznie. Mi tuleje padły przy przebiegu 250.000 i waliło już straszie.

Jeżeli B4 mają ponad 250tys. i tuleje nie były robione to na bank są do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

wymieniłem parę dni temu 2 tuleje teraz mam problem z lewym kołem trochę się położyło

może wiecie co to może być i czy jest jakaś regolacja na tyle?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

wymieniłem parę dni temu 2 tuleje teraz mam problem z lewym kołem trochę się położyło

może wiecie co to może być i czy jest jakaś regolacja na tyle?

nie ten dział...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś sam wymieniał te tulejki i podzieli się wrażeniami ? :mlask Na pewno idzie tam 4 sztuki ??

 

 

W sumie sam znalazłem odpowiedź http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=3822&highlight=tuleje+belki

Edytowane przez mateuszhg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może ktoś sam wymieniał te tulejki i podzieli się wrażeniami ? Na pewno idzie tam 4 sztuki ???

Ja wymieniałem na początku zimy - na pewno są 4 sztuki. Co do wrażeń - lepiej nie mówić.

Po wnikliwej lekturze forum nastawiłem się na wymianę bez wyciągania belki. Robota okazała się bardzo trudna. I tak musiałem odkręcić jeden przewód hamulcowy żeby nieco opuścić belkę. Na szczęście zacisnąłem go specjalnymi szczypcami, żeby płyn nie zleciał.

Stare gumy wypadły z tulei prawie same. Z tulejami poszło gorzej. Pomogło dopiero rozcięcie ich brzeszczotem elektrycznym (szczęście, że brat-hydraulik ma takie cudo do wycinania prętów zbrojenia w stropach).

Myślałem, że to koniec kłopotów, ale one dopiero się zaczęły. Za nic nie dało się wbić nowych tulei pomimo smarowania i kombinowania. Dokonałem swego dopiero po tym jak ojciec zrobił mi takie podkładki w kształcie litery V z grubego kwadratowego pręta (to chyba były stare noże tokarskie) tak, że pasowały w wyprofilowanie tulei. Potem skręcałem całość dużą śrubą i tuleje powoli wchodziły.

Wiem, że innym ta operacja często przebiegała bez kłopotu. Ja niestety nie miałem tej przyjemności i straciłem na wszystko 3 popołudnia (wymieniałem od razu sprężyny i amory, więc wiadomo, trzeba wszystkie plastiki z bagażnika zrzucić).

Dziś robiłbym to tylko i wyłącznie po wymontowaniu tylnej belki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mam pytanie, w b4 sa takie same tuleje i cała belka jak w b3 czy moze sie czymś różni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a mam pytanie, w b4 sa takie same tuleje i cała belka jak w b3 czy moze sie czymś różni?
Takie same

 

polecam zainwestowanie 8 zł w takie narzędzie:

ściernica%20listkowa%20trzpieniowa.jpg

Przelecieć tym gniazda, tuleje wejdą bez trudu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziś robiłbym to tylko i wyłącznie po wymontowaniu tylnej belki.

 

Popieram , wyjęcie belki nie zajmuje dużo czasu , a możliwości przy wyciskaniu starych tulei i wciskaniu nowych są większe , lepszy dostęp i wygoda . Ja również do wciskania użyłem podkładek fi około 100mm pod które podkładałem przecinak z jednej strony , szpilki z gwintem na całej długości (do skręcania) . Razem z wymianą amorków zajęło mi to jakieś 4-5 godzinek, na luzie przy piwku.

 

DSC00632.jpg

 

DSC00640.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podzielę sie swoimi "wrazeniami" z wymiany tuleji

 

jak:

 

Odkrecic przewody hamulcowe, ja dodatkowo ścisnąłem je żeby nie ciekło na głowę

poluzować przwody abs, wyjąć z tych plastików ochronnych

podwiązać belkę sznurkiem np do mocowania baku paliwa

odkręcić sruby tuleki lewa prawa

poluzować sznurek, opuscić belkę na tyle zebu tuleje wyszły z gniazd ale tak zeby nie urwać kabli ad abs, sznurek zawiązać:-)

i teraz polka: ja obcinałem "uszy" tuleji kątówką a potem małym przecinakiem waliłem w rant tuleji nad gniazdem w belce, jak wybiłem po jednej tuleji na stronę to wybicie drugiej to w zasadzie spacerek po parku.

 

nowe tuleje montowałem pouliretanowe, musza wejść na ciasno, trochę smaru i sciągałem srubą, żadna sprawa, nawet tak jest lepiej bo przy kolejnej wymianie odpada problem z wybijaniem przyrdzewiałych tuleji gumowych

 

dodatkowo u mnie było tak że jedna ze starych tuleji obracała się w gnieździe belki i montaz nowej gumowej był bez sensu bo gniado było wyszlifowane i siedziała by w nim luźno, natomiast w przypadku pouliretanu można firmie zlecić wykonania jednej tuleji np 2mm grubszej i problem załatwiony , ewentualny demontaz to po prostu reką sie wyjmuje i wkłada nowe...

 

tak to wyglądało u mnie , prace robiłem na podnośniku , na kanale tez się pewnie swobodnie da to zrobić tyle ze trzeba tył auta z pół metra uniesc , na parkingu czy "w stodole" to porażka...

Edytowane przez Santos666

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności