Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Dzieki panowie,predzej miałem vento i tam miałałem nankany na 9'' miałem 195,45r 16 i dawały rade

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Przymierzam się do zakupu opon letnich do mojego Passata 205/55/16. Do tej pory jeździłem na Dunlop fasresponse.

W zeszłym sezonie zakupiłem fajne też Dunlop tak na jeden sezon a teraz stoję znowu przed zakupem. Nie chce dużo inwestować w opony i zastanawiam się nad używam i dobrej firmy lub coś nowego budżetowego typu. Dayton lub Kormoran. Ciekawa propozycja są jeszcze opony Zitex ZT 1000.

Może ktoś używa któreś z tych opon i może coś więcej powiedzieć co są warte.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz coś tanio ale w miarę to polecam opony Voyager. Jest to marka Goodyear-a, całkiem fajne, ciche oponki w rozsądnych cenach.

 

Wysłane z mojego Redmi Pro przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie odnosnie dopasowania opony do alufelgi na ktorej jest napisane ze ma rozmiar 15"na 6.5". Na necie jest napisane ze standardowa opona passata 195 65 jest dostosowana do felgi 6". Czy bedzie ona pasowac? A moze inne opony beda sie lepiej prezentowac? Na necie jest od pierona rozmiarow a tu na forum nikt nie pisze o szerokosci felgi wiec nie wiem ktora opone dobrac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na necie jest napisane ze standardowa opona passata 195 65 jest dostosowana do felgi 6". Czy bedzie ona pasowac?

Ja kiedyś miałem felgi 7x15 i na tym opony 199/65/15 i było OK :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doradźcie proszę jakie opony letnie kupić w rozm. 225x45 R17 żeby nie ząbkowały. Mam z tym problem w moim B6 kombi. Co ciekawe zimówki Pirelli 210 snowsport, ale 16" nie ząbkują. Oczywiście zbieżność i amory ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może dobranie właściwego rozmiaru pomoże :hmm

Też mi kiedyś jakieś letnie wyząbkowało, ale na pewno ContiSportContact3 były ok i nic złego się nie działo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zamiennikiem dla 225/45 jest 205/50. Inaczej będzie licznik przekłamywał.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Jeśli autem jeździsz na co dzień to zainwestuj w lepsze opony niż te chińskie g...

dokładnie.Też kiedyś oszczędzałem na papuciach , ale nie warto , od jakiś 4 lat kupuje do moich aut opony z wyższej półki i nowe z jak najnowszym DOT-em i jestem zadowolony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ile jesteś wstanie przeznaczyć na zakup nowych opon letnich i jaki rozmiar Cie interesuje? Bo wybierając coś z górnej półki typu Michelin czy Nokian na pewno się nie zawiedziesz i nie ma mowy o tym aby opona ząbkowała nawet po kilku sezonach. Sprecyzuj budżet i postaramy się doradzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ile jesteś wstanie przeznaczyć na zakup nowych opon letnich i jaki rozmiar Cie interesuje? Bo wybierając coś z górnej półki typu Michelin czy Nokian na pewno się nie zawiedziesz i nie ma mowy o tym aby opona ząbkowała nawet po kilku sezonach. Sprecyzuj budżet i postaramy się doradzić.

 

To nie do końca prawda. Tendencję do ząbkowania w takim rozmiarze ma grupa goodyear czyli np. dunlop i to nie jest wina wad w zawieszeniu auta. Wulkanizatorzy z kim bym nie rozmawiał oceniają, że jest to wina mieszanki. Więc z tą górną półką trzeba też ostrożnie. Jeżeli pieniądze nie ograniczają to celowałbym w michelina, jeżeli ograniczają to rozważyłbym hankooka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ile jesteś wstanie przeznaczyć na zakup nowych opon letnich i jaki rozmiar Cie interesuje? Bo wybierając coś z górnej półki typu Michelin czy Nokian na pewno się nie zawiedziesz i nie ma mowy o tym aby opona ząbkowała nawet po kilku sezonach. Sprecyzuj budżet i postaramy się doradzić.

 

To nie do końca prawda. Tendencję do ząbkowania w takim rozmiarze ma grupa goodyear czyli np. dunlop i to nie jest wina wad w zawieszeniu auta. Wulkanizatorzy z kim bym nie rozmawiał oceniają, że jest to wina mieszanki. Więc z tą górną półką trzeba też ostrożnie. Jeżeli pieniądze nie ograniczają to celowałbym w michelina, jeżeli ograniczają to rozważyłbym hankooka.

Panowie jestem w stanie wydać więcej byleby mieć opony odporne na ząbkowanie bo strasznie mnie irytuje ten hałas przy tak cichym silniczku (Diesla). Proszę więc o propozycje w rozm. 225x45 R17 ale naprawde odporne na tę przypadłość

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

@grabson7 wprawdzie trochę inny profil (225/50r17) Michelin i nic nie ząbkuje... W mojej ocenie najlepsza opona na jakiej jeździłem.

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

 

Jezdzisz na tych oponach w passacie B5? Mnie kolego przy tym modelu auta nic nie ząbkowało. W B6 przy zawieszeniu wielowahaczowym z tyłu robi sie problem (kombi jazda na pusto)

Edytowane przez grabson7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
http://www.oponeo.ie/details-tyre/michelin-pilot-sport-4-225-45-r17-94-w-xl-zr#128762327

Jak wcześniej pisałem mam takie tylko nie 225/45R17 lecz 225/50R17 i nic nie ząbkuje.

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

 

Rozumiem Bogusławie, ale z tego co wiedzę jeździsz passatem B5 a w nim nie ma problemu z ząbkowaniem

Edytowane przez grabson7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
opony z zamkniętym bieżnikiem, przekładanie opon tył/przód co sezon, ciśnienie na tylnej osi 2-2,1 atm jeśli jeździmy z pustym bagażnikiem i problemów z ząbkowaniem w kombi z wielowahaczem z tyłu nie ma

wszystkie te opcje przerabiane, dodatkowo zmiana opon przód tył oraz lewa i prawa strona nawet co 5tys. km i nadal problem (zawiecha i amory ok, sprawdzane), problem znika na 16" zimówkach (opisywałem). Także nie do końca to prawda, że problem znika kolego, choć dziękuję za odpowiedź.

Pokaż jeśli możesz jakieś zdjęcie opony z zamkniętym bieżnikiem bo tu nie do końca ogarniam temat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zamknięty, czyli brak poprzecznych nacięć, tworzących klocki z których robią się z czasem "zęby piły".

Zimowe opony nie ząbkują, bo są z miękkiej mieszanki (no chyba że ktoś już ma kompletnie wyrypane zawieszenie)

 

http://www.oponeo.pl/artykul/zabkowanie-opon

 

No to chyba będzie ciężko znaleźć takie opony bez poprzecznych nacięć tworzących klocki. Może lepiej szukać dość miękkich opon na lato skoro to ma pomóc, tylko jak rozpoznać, że lacie mają miękką mieszankę? (bądź tu mądry człowieku)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na szczególnie ciężkie przypadki ząbkowania kiedyś paneceum była Continental SportContact 2. I bieżnik odpowiedni i miękka guma. Niestety opona na 2 sezony max. Teraz jeżdżę na różnych Bridgestonach i też problemu nie mam.

 

jaki bridgestone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na szczególnie ciężkie przypadki ząbkowania kiedyś paneceum była Continental SportContact 2. I bieżnik odpowiedni i miękka guma. Niestety opona na 2 sezony max. Teraz jeżdżę na różnych Bridgestonach i też problemu nie mam.

 

No to znów mętlik w głowie, bo z tego co wyczytałem na necie to Conti miękkie (tak jak pisałeś i rozumiem, że u ciebie były odporne na ząbkowanie) z kolei Birgistone już twardsze więc wg teorii podatniejsze na ząbki a ty piszesz, że teraz na nich jeździsz. Tylko na jakich? Podaj proszę konkretny model.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, potrzebuje opony w klasie premium do b6 variant

235/45/17, celuje w contiSportContact 5, jak waszym zdaniem, nie zawiodę się? Jak cos to jakie polecacie

Pozdro

 

Wiec tak, zostałem przy continental, tylko teraz czy sportcontact 5, czy nowość premiumcontact 6, cena ta sama 450zl/szt. Wie ktoś czym różni się premium od sport? Obie mają identyczne etykietki UE

Edytowane przez buroczek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę się podzielić spostrzeżeniami co do PremiumContact5 w rozmiarze 205/55/16. Jeździ się bardzo fajnie, dobrze się trzyma zarówno na suchym jak i mokrym. Nie wiem jak z wytrzymałością bo nie mam osobiście porównania ale wydaje mi się, że średnio z tym jest. U mnie wytrzymały 2 sezony, przejechałem na nich pewnie w granicach 30-35tys. I tutaj moje pytanie. Co polecacie w tym rozmiarze? Znajdzie się coś o osiągach conti ale z trochę lepszą wytrzymałością?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności