Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

ile użytkowników tyle opini ;) dodam, że ET 40 ma to jakieś znaczenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja zawsze jeździłem na felgach 16" 205/55 opona Goodyear Efficientgrip i dopiero teraz przesiadłem się na większe felgi 17" opony 235/45 również Goodyear Efficientgrip i jestem bardzo zadowolony.

To 170KM wychodziły fabrycznie na 16" i 205?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam 225/45r17 nokian zline...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszecie o osiągach przy szerszych oponach,ale nie mierzycie tych osiągów na identycznych oponach. Mam na myśli markę i model ,a ten parametr ma naprawdę ogromne znaczenie. Stwierdziłem to na swoim przypadku.

Zawsze jeżdziłem na dobrych oponach. Zawsze wymiana była tak poniżej połowy bieżnika, ale zawsze były to opony klasy nie premium tylko budżetowej. Tanie ,ale zawsze nowe. Teraz przez przypadek zmieniłem na Miszeliny Energy Sawer plus bo sie trafiły taniej. Rozmiar 205/16 ,jestem w szoku jak ta opona ma małe opory toczenia. Po puszczeniu na luz auto toczy się jak nigdy. Spalanie spadło i co ciekawe opona sie nie nagrzewa tak przy jeżdzie jak pozostałe które miałem. Osiagi sie polepszyły minimalnie wszystko to przy identycznym rozmiarze jaki zawsze miałem. Więc nie można porównywać osiągów zmieniając szerokość opon i markę. Jak już to na identycznych oponach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć,

informacyjnie. Od tygodnia latam na Michelin Pilot Sport 4 235/45/r17 i trzymają się mega dobrze. Data produkcji sierpień 2016.

przy starcie super kleją i na zakrętach również. Generalnie polecam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziś założone http://www.oponeo.pl/dane-opony/goodyear-efficientgrip-205-55-r16-91-v-mfs-#132205989

 

Goodyear EFFICIENTGRIP 205/55 R16 615 H MFS EU A / C / 67 dB

 

 

 

Kupowane były ponieważ najbardziej zależało mi na jak najniższym hałasie, a w drugiej kolejności miały być maksymalnie oszczędne dlatego akurat te A / C / 67 dB.

 

Nie wiem jak z ich oszczędnością bo dopiero zatankowałem pod korek i się przekonam jak wyjadę cały bak ale cisza tych opon Ahhhhhhh.

Jazda nabrała zupełnie innego komfortu. W porównaniu do zimówek mam teraz tak cicho w aucie, że nie chce się wysiadać.

Oczywiście ogromnie ważna jest jakość nawierzchni bo dalej zdarza się słyszeć szum jak się jedzie po jakimś kalectwie ale jak wpadłem na dobry asfalt to poprostu nie słyszałem opon. Sam silnik i niestety szum powietrza został do zwalczenia. Silnik jest całkowicie akceptowalny i wręcz przyjemny jak wkręci się w swoje ulubione obroty, oponki cudownie ciche ale teraz powietrze to główny wróg i jak tylko odizoluje się od tych szczelin i szumów powietrza to będę jeździł z prawdziwą przyjemnością.

 

Miałem przejechać się tylko 20 KM ale zrobiłem 60. Tak się świetnie jechało kiedy nie słychać opon.

Oponki stety / niestety otrzymałem MADE IN FRANCE. Mówi się, że Niemieckie mają wyższą jakość.

 

 

Aktualnie nie jestem w stanie powiedzieć nic więcej niż to, że są ULTRA ciche bo choć nie mam odniesienia do innych letnich ( to moje pierwsze letnie opony ) to wiem, co słyszę, a raczej wiem, że nie słyszę tych opon kiedy jadę po dobrej jakościowo nawierzchni.

 

Dla maniaków cichych opon mogę polecić z ręką na sercu.

 

 

Cóż, po zrobieniu około 2 tyś kilometrów chciałbym dodać info o rzekomym niższym spalaniu dzięki minimalnym oporom toczenia ale nic z tego nie wyszło. Jak założyłem te opony tak jeżdżę tylko 100 - 140 KM/H no i paliwo znika dosyć szybko. Nie mam porównania a byłem strasznie ciekaw czy cokolwiek się oszczędza na płaceniu z opony z najniższym "spalaniem"

 

 

Nie potrafię się zmusić do wyjeżdżenia baku max 90 km/h aby mieć porównanie do poprzednich opon.

Czy ktoś z was posiada doświadczenie w takich rzekomo oszczędnych oponkach ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet jeśli jest teoretycznie niższe to na pewno bardzo mało zauważalne. Załozyłem tydzień temu takie same kapcie i jestem bardzo zadowolony z tego, że są ciche, bardzo dobrze zachowuja sie na suchym i mokrym asfalcie. Brakuje mi tylko w nich rantu ochronnego felgi, no ale cóz nie mozna mieć wszystkiego za niecałe 1200zl za komplet.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Planuję zakup opon letnich 205/55/R16, zastanawiam się nad Goodyear Efficientgrip Performance oraz nad Continental Contipremiumcontact 5.

Głównie zależy mi na tym, aby były ciche i komfortowe, może jakieś sugestie?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na continental będziesz słyszał każdą zmianę jakości asfaltu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Conti są miękkie ciche i niewzruszone na mokrej drodze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są strasznie miękkie. Na mokrym ładnie trzymają ale szybko się kończą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żywotność opony nie jest dla mnie tak ważna, średnio pokonuję 10-15kkm rocznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem Uniroyal Rainsport 3 205/55 R16 91 H. Jak dla mnie spokojnie mogę polecić. Jeździłem na Dębicy i Nokianach ()letnie opony oczywiście) nie ma nawet co porównywać do Uniroyal.

To tylko moja prywatna opinia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mateusz. Ja robie niewiele więcej bo ok 17-18 tys.km/ rok. Dwa lata temu kupiłem felgi z oponami Continental z 2014r (2 szt) i 2011r (też 2 szt) miały wtedy ok 5-6 mm. Teraz wszystkie dochodzą juz do ogranicznika. Jeśli ten sezon na nich przelatam to będzie sukces. Także moim zdaniem nie są warte tych pieniędzy. Dla porównania napisze w ten sposób. W poprzednim aucie po zakupie musiałem zmienić opony letnie w niedługim czasie. Zdecydowałem się wtedy na Uniroyal. Po 5 sezonach miały ok 5 mm. W deszczu i na suchym trzymały jak głupie. Przed sprzedażą auta podmieniłem je i dałem ojcu bo miał w tym samym rozmiarze. On jeszcze 2 sezony na nich przelatał i sprzedał dalej auto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Planuję zakup opon letnich 205/55/R16, zastanawiam się nad Goodyear Efficientgrip Performance oraz nad Continental Contipremiumcontact 5.

Głównie zależy mi na tym, aby były ciche i komfortowe, może jakieś sugestie?

Pozdrawiam

 

Ja mam/miałem CPC5. Z jednej strony mogę polecić. Bardzo dobrze trzymają zarówno na mokrym jak i na suchym. Tylko mogłyby się wolniej zdzierać. Jeździłem dwa sezony. Ciężko mi powiedzieć ile tys bo nie zapisałem sobie ile dokładnie. Myślę, że w granicach 30-40 tys. I teraz opony mają poniżej 3-4mm czyli ogólnie są już do wymiany. Ciche też jakoś szczególnie chyba nie są ale nie mam tutaj wielkiego porównania bo w tym samochodzie to moje pierwsze letnie opony.

Sam zabieram się za kupno następnego kompletu. Przesiadał się może ktoś z Conti na Dunlopy, Micheliny czy Goodyeary? Plusem Conti i chyba Michelin jest rant ochronny. Może też jakieś inne sugestie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Planuję zakup opon letnich 205/55/R16, zastanawiam się nad Goodyear Efficientgrip Performance oraz nad Continental Contipremiumcontact 5.

Głównie zależy mi na tym, aby były ciche i komfortowe, może jakieś sugestie?

Pozdrawiam

 

 

http://www.oponeo.pl/dane-opony/goodyear-efficientgrip-205-55-r16-91-v-mfs-#132205989 - Mam takie i choć nie mam porównania do innych letnich to wiem, że te są fantastyczne pod względem ciszy. Jest jednak jeden problem ale za to wielki. Nawierzchnia. Jak jest głośna to i najcichsze opony nic nie dadzą i będzie słychać szum, szelest, buczenie itp. Przekonałem się o tym zakładając własnie te opony i jeżdżąc na odcinku gdzie leżą w sumie 3 różne nawierzchnie. Oczywiście tej świetnej jest tylko kawałek i jazda po niej to ogromna przyjemność. Silnik sobie fajnie mruczy, opon nie słychać. Potem zjazd na jakieś dziadostwo i znowu szum i buczenie.

 

 

Pamiętaj, że te opony to nie wersja Perfomance o której mówisz.

 

 

 

 

Podsumowując opony bardzo ciche i wręcz genialnie się jedzie po cichym podłożu ale czas pryska jak się wjedzie na gównianą nawierzchnię powodującą hałas. Wtedy i najcichsze opony nie pomogą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

mialem w rozmiarze o jeden wiekszym, dwa sezony. teraz zmieniam na dunlopa bo juz nie ma dostepnych vredkow w 235.

Mega dobre. Bardzo dobrze sie kleja ale to dlatego ze sa miekkie. I dlatego tez szybciej padaja. Ja zajechalem 2szt po dwoch latach (powiedzmy ze 60tys km, 40tys zrobilem na zimowkach), wiekszosc po autostradzie z obciazeniem. I wewnetrznie sie zjechaly. Jakbym latał bez obciązenia to mysle ze spokojnie na 3 sezony (i ok 80tys km) starczylyby (tak zeby do ogranicznika zjechac je).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A miał ktoś do czynienia z letnim Nokianem. Dziś pytałem o opony i między innymi facet wspomniał i o nokian eLine2. Co prawda są tylko W 94 xl ale może i takie założyć. Etykieta AA. Tylko cena ponad 300zł za sztukę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a ktoś jeździł na : Kumho Ecowing ES01 ?

 

poprzednie kilka sezonów zrobiłem na Fuldzie ... która niestety przez moją nieuwagę poszła do kosza,

 

parametry podane na naklejce są obiecujące, lepsze niż Fulda którą miałem :-)

biorę pod uwagę :

 

Kumho Ecowing ES01 195/60R15

GOODYEAR Efficientgrip 195/60R15

 

założyć chcę do b4 2.0 abf (wyścigówka rodzinna) wiem że goodyear renomę ma,

myślałem jeszcze nad DUNLOP SportBluresponse, ale doczytałem się uwag że wyglądają

kapciowato na kołach, są mięciutkie a lepsze od nich są (twardsze GOODYEAR Efficientgrip)

na celowniki jeszcze mam BRIDGESTONE 195/60R15 TURANZA tak w ostateczności :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem styczności z Kumho ale wybierając pomiędzy tym a Goodyearem to raczej bym się nie zastanawiał i brał Goodyeara. Jak by nie było półka wyżej. A co z tego, że Dunlopy są miękkie? Wtedy lepiej się kleją.

 

Miał ktoś może dłuższy czas do czynienia z Dunlop Sport Bluerespons i Goodyear Efficientgrip Performace? Jaka jest u nich z trwałością?

Edytowane przez El_Comendante

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności