Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam co prawda dopiero jakies 6-7kkm przejechsne (1sezon) na hankookach ventus evo2 ale oponki naprawde spisuja sie swietnie. Sa ciche a przy tym dosyc dobrze kleja sie do asfaltu. Po tych 7kkm zeszlo ok 0.6 mm bieżnika, no ale auto jezdzone glownie w miescie na waskich uliczkach od swiatel do swiatel��. W deszczu opony bardzo ladnie odprowadzają wode i nie ma zjawiska aquaplaningu nawet przy sporych predkosciach. Na suchym auto prowadzi sie jak po "sznurku". Jestem bardzo zadowolony z tych opon i szczerze polecam bo cena/jakość jest naprawde wspołmierna
Jaki masz rozmiar tych hankookow?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam dylemat...

Auto fabrycznie ma na felgach opony wielosezonowe Goodyear Vector 4 Seasons z roku 2014. Wysokość bieżnika około 6 mm. Głownie jeżdżę po mieście i ewentualnie raz w roku wypad 500 km.

Opona przy wyższych temperaturach jest głośna - z racji bieżnika i droga hamowania jest dłuższa. Czy waszym zdaniem zmieniać na letnie? Tak na zdrowy rozsądek - liczę na dyskusję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poniekąd prawda, ale te opony nawet w Auto Świat miały dobre opinie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie ma możliwości żeby guma(mieszanka gumy) reagowała jednakowo przy wysokich i niskich temperaturach... Jeździć można jeśli prawo nie zabrania ale chyba bezpieczeństwo ważniejsze. To oczywiście moje zdanie każdy robi jak uważa.

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Poczytaj o polimerach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli tylko trwałość?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja mam dylemat...

Auto fabrycznie ma na felgach opony wielosezonowe Goodyear Vector 4 Seasons z roku 2014. Wysokość bieżnika około 6 mm. Głownie jeżdżę po mieście i ewentualnie raz w roku wypad 500 km.

Opona przy wyższych temperaturach jest głośna - z racji bieżnika i droga hamowania jest dłuższa. Czy waszym zdaniem zmieniać na letnie? Tak na zdrowy rozsądek - liczę na dyskusję.

 

 

Piszesz, że głównie jeździsz po mieście. Zakładając że nigdy nie będziesz miał sytuacji gdzie zabrakło pół metra do wyhamowania przed zderzeniem i zabraknie Ci pół tego metra z racji tego, że opony wielosezonowe hamują słabiej no to po co zmieniać ? Hałas ? W mieście chyba opony Ci nie hałasują bo tam i tak wszędzie zgiełk, prędkość niska więc opona nie zahałasuje, pozatym nie ma czasu na słuchanie opony przy jeździe w mieście.

 

Ja cały rok przejeździłem na zimówkach głównie w trasie no i co ? No i nic. Przejeździłem. Na przyczepność w lato nie narzekałem,a pędziłem wielokrotnie po 120 - 140 no i auto trzymało się jak trzeba. Jak trzeba było to i wyhamowałem awaryjnie. Jak była wielka ulewa to się dostosowałem do warunków i też nic z tego nie wynikało, że na zimówkach jeździłem w gorąc i w ulewy bo jechałem bezpiecznie.

 

Rozumiem, że nie chcesz wydawać na nowy komplet ? MOIM zdaniem skoro większość to miasto to nie ma sensu kupować letniego kompletu mając obecne opony jeżeli nie chętnie Ci wydać tyle kasy. Trasa 500 km raz w roku to nie problem.

 

 

EDIT: dodam tylko, że ja zimówki mam najwyższej klasy, może dlatego tak świetnie spisały się przez cały rok w każdych warunkach.

Edytowane przez StreamHD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że takie wysuwanie wniosków na podstawie kilku zdań jest niepotrzebne. Znam swoje auto, znam swoje opony, jeżdżę z głową, dostosowuję się do warunków i nigdy nie stworzyłem ani grama ryzyka wobec innych uczestników ruchu jak i dla siebie samego. To, że napisałem że jeżdżę 140 nie znaczy, że jeżdżę tak miedzy innymi samochodami, a na czystej trasie którą doskonale znam i kiedy są ku temu sprzyjające warunki. Rozważny kierowca będzie prowadził bezpieczniej na najgorszych oponach niż jakiś kierowca - nieudacznik na najlepszych oponkach. Tak jak pisałem, wysuwanie wniosków na podstawie kilku ogólników jest niepotrzebne :kumple

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeglądam wątek o oponach letnich, niestety nie znalazłem opinii o ekonomicznych oponach Debica/Fulda.

 

Aktualnie mam opony z 2013r (zostało 3-4mm) Continental ContiSportContact 5 235/45 R17 94 Y FR

 

Zastanawiam się nad:

 

Dębica Presto UHP 2 235/45 R17 97 Y XL, FP

http://www.oponeo.pl/dane-opony/debica-presto-uhp-2-235-45-r17-97-y-xl-fp#130425194

 

Fulda SportControl 2 235/45 R17 97 Y XL, MFS

http://www.oponeo.pl/dane-opony/fulda-sportcontrol-2-235-45-r17-97-y-xl-mfs#130838151

 

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 235/45 R17 97 Y XL, FP

http://www.oponeo.pl/dane-opony/goodyear-eagle-f1-asymmetric-3-235-45-r17-97-y-xl-fp#130838255

 

Ktoś z Was jeździł na podobnych oponach ?

pzdr

Piotr

Edytowane przez pirzol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bogusławie, powiem Ci to ja zdałem się na myślenie tych co będą czytać, że nie zaczną grzmieć na człowieka, który napisał, że deptał nie raz przez cały rok na zimowych oponach. Wiedziałem, że ten post może zostać źle odebrany ale to nie mój interes jak ktoś odrazu sobie wyobraża wyścigi na zimówkach w lato, zamykając licznik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawiązując do jazdy cały rok na zimówce to autocasco w jednej z największych firm ubezpieczeniowych z pewnością w razie zdarzenia nie pokryje kosztów naprawy. Znam historię, gdzie odmówiono wypłaty pieniążków z uwagi nie na zły stan ogumienia a za jego niewłaściwe parametry. Chodziło o indeks nośności oraz prędkości - były za niskie względem zaleceń producenta. Okazuje się, że oba te indeksy mają ogromny wpływ na samą konstrukcję opony i układanie się lameli bieżnika i jego osnowy w zależności od masy pojazdu. Kupowanie więc opony z indeksem T "bo nigdy nie jeżdżę szybciej niż 190km/h" przy zaleceniach producenta auta "H" jest błędem bo taka guma się szybciej skończy, wyząbkuje albo zbierze z zewnątrz mimo właściwej zbieżności.

Jak ktoś szuka cena/jakość to stawiałbym na hankooka. Wystarczy wziąć w sklepie do ręki różne opony i je sobie porównać no i spojrzeć na etykiety. Testy bym sobie darował bo głośno było o ich ustawianiu i dostarczaniu przez producentów opon z zupełnie innej mieszance niż potem były wypuszczane na rynek. Etykiety i opinie użytkowników przy czym z opiniami też należy patrzeć czy nie są przypięte do danego typu opony ogólnie, bo w małym rozmiarze może być guma fajna, a szeroka i niska będzie lipna więc trzeba patrzeć na opinie w konkretnym rozmiarze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Etykiety i opinie użytkowników przy czym z opiniami też należy patrzeć czy nie są przypięte do danego typu opony ogólnie, bo w małym rozmiarze może być guma fajna, a szeroka i niska będzie lipna więc trzeba patrzeć na opinie w konkretnym rozmiarze.

 

 

OPONEO - gigantyczny serwis a niestety opinie nie mają daty i są własnie ściągane z kilku wersji jednej serii opon. To wada bo opony z tej samej serii różnią się parametrami i czytasz, że jeden narzeka na głośność, a drugi zarzeka się że są super ciche itp. Wiadomo opinie nalezy traktować raczej pobłażliwie bo przecież zależą od dużej liczby czynników ale jednak opinie pod jedną oponą są mieszanką kilku różnych opon z danej serii. Druga sprawa to brak daty i w efekcie czytasz opinie o oponie niby z roku 2016, a załapują się tam nawet opinie z 2012 gdzie opona mało ma wspólnego z aktualnym stanem. Bardzo duża wtopa ale oponeo jak widać poszło w ilość, a nie jakość opini o sprzedawanych oponach. Szkoda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do oponeo to rzeczywiście szkoda. Ciężko wybrać tam coś w oparciu o opinie właśnie ze względu, że nie wiadomo, której konkretnie opony dotyczą. W testach wałki. Teraz trzeba się głównie chyba kierować własnym doświadczeniem, doświadczeniem znajomych i opiniami z forum. Sam już od jakiegoś czasu szukam opony w rozmiarze 205/55/16 i jakoś dalej nie jestem zdecydowany na coś konkretnego. Jak ktoś chce coś polecić to śmiało. Chętnie przeczytam opinie.

 

pirzol Jeśli kasa nie jest problemem to z tych bierz goodyeary. Jeśli nie chcesz wydawać aż tyle to możesz wziąć pod uwagę coś z klasy średniej czyli np wspomnianą fulde czy hankook. Słyszałem dobre opinie o falken ale sam nie miałem. Ogólnie odpuściłbym sobie raczej opony z klasy budżetowej.

 

A od kiedy to jazda na zimówkach w lato to zbrodnia? Nie ma już co popadać w paranoję. Żadna, nawet najlepsza opona nie zastąpi rozumu. Niektórzy myślą, że kupią sobie najdroższe gumy i są królami szos. Wiadomo, że lepiej mieć letnią ale czasami sytuacja w życiu wygląda jak wygląda. Co do AC to już inna sprawa. Biorąc polisę pasowałoby się zorientować w ogólnych warunkach i się ich trzymać a nie podkładać ubezpieczycielowi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś założone http://www.oponeo.pl/dane-opony/goodyear-efficientgrip-205-55-r16-91-v-mfs-#132205989

 

Goodyear EFFICIENTGRIP 205/55 R16 615 H MFS EU A / C / 67 dB

 

 

 

Kupowane były ponieważ najbardziej zależało mi na jak najniższym hałasie, a w drugiej kolejności miały być maksymalnie oszczędne dlatego akurat te A / C / 67 dB.

 

Nie wiem jak z ich oszczędnością bo dopiero zatankowałem pod korek i się przekonam jak wyjadę cały bak ale cisza tych opon Ahhhhhhh.

Jazda nabrała zupełnie innego komfortu. W porównaniu do zimówek mam teraz tak cicho w aucie, że nie chce się wysiadać.

Oczywiście ogromnie ważna jest jakość nawierzchni bo dalej zdarza się słyszeć szum jak się jedzie po jakimś kalectwie ale jak wpadłem na dobry asfalt to poprostu nie słyszałem opon. Sam silnik i niestety szum powietrza został do zwalczenia. Silnik jest całkowicie akceptowalny i wręcz przyjemny jak wkręci się w swoje ulubione obroty, oponki cudownie ciche ale teraz powietrze to główny wróg i jak tylko odizoluje się od tych szczelin i szumów powietrza to będę jeździł z prawdziwą przyjemnością.

 

Miałem przejechać się tylko 20 KM ale zrobiłem 60. Tak się świetnie jechało kiedy nie słychać opon.

Oponki stety / niestety otrzymałem MADE IN FRANCE. Mówi się, że Niemieckie mają wyższą jakość.

 

 

Aktualnie nie jestem w stanie powiedzieć nic więcej niż to, że są ULTRA ciche bo choć nie mam odniesienia do innych letnich ( to moje pierwsze letnie opony ) to wiem, co słyszę, a raczej wiem, że nie słyszę tych opon kiedy jadę po dobrej jakościowo nawierzchni.

 

Dla maniaków cichych opon mogę polecić z ręką na sercu.

Edytowane przez StreamHD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem jakieś tej firmy. Nie wytrzymały u mnie nawet tygodnia. Opony były idealne nie z ząbkowane, żadnych guli ,bieżnik jak nowy. Przywiezione prosto z Niemiec. Nawet roku nie miały ,wręcz pachniały nowością. Prawdopodobnie Niemiec je wyrzucił ,a raczej zostawił w firmie w której założył nowe ,bo tak jak ja nie mógł znieść hałasu jaki wydobywał się podczas jazdy i to szczególnie w przedziale prędkości z których najczęściej się korzysta. Nie wiem jaki to był dokładnie model ,ale wyglądem były bardzo nowoczesne. Ja na pewno bym nie zaryzykowł ponownie w ta firmę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o których piszesz, ale opony z chin czy tajwanu... :niekumam to nie może się udać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Goodride tę firmę zapamiętałem. Nie mogłem przeżyć jak taka ładna opona może tak hałasować. Rozmiar to był 195/65/15 ,zostawiłem je u gumolajzy i je komuś wcisneli. Dla jakiegoś biedaka ,co przyjechał z drutami na wierzchu. Dla niego ważne było aby mu tylko dowodu nie zabrali i było tanio.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem o którym modelu Goodrich piszesz, ale
Goodrich a Goodride to dwie zupełnie inne historie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie też bym o Goodride nie słyszał, gdyby nie szwagier. Bardzo się cieszył że kupił felgi a na nich prawie nowe Goodyear. Trochę posmutniał, jak kazałem mu dokładnie przeczytać nazwę :D Ot, taka jakby mało znacząca literówka ;)

 

PS. Odpuść sobie Goodride :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Myślę, że takie wysuwanie wniosków na podstawie kilku zdań jest niepotrzebne. Znam swoje auto, znam swoje opony, jeżdżę z głową, dostosowuję się do warunków i nigdy nie stworzyłem ani grama ryzyka wobec innych uczestników ruchu jak i dla siebie samego. To, że napisałem że jeżdżę 140 nie znaczy, że jeżdżę tak miedzy innymi samochodami, a na czystej trasie którą doskonale znam i kiedy są ku temu sprzyjające warunki. Rozważny kierowca będzie prowadził bezpieczniej na najgorszych oponach niż jakiś kierowca - nieudacznik na najlepszych oponkach. Tak jak pisałem, wysuwanie wniosków na podstawie kilku ogólników jest niepotrzebne :kumple

 

Wiesz co, ja jeździłem na wielosezonowych dużo-pracowałem jako przedstawiciel handlowy. Jeździłem z różnymi szybkościami, dostosowywałem się do warunków itp. i pewnego razu w środku lata po bardzo delikatnym deszczyku zjeżdżałem z wiaduktu na autostradę i nagle tył zarzuciło i bach w barierkę ochronną. Po przeliczeniu stwierdziłem, że za kwotę jaką zapłaciłem za naprawę miałbym po kilka kompletów opon letnich i zimowych. Oczywiście wszyscy od pomocy drogowej po mechanika i ubezpieczyciela ironicznie stwierdzili, abym dalej jeździł na "wielosezonówkach" to oni będą robotę :jupi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności