Gość lukass Zgłoś #1 Napisano 13 Kwietnia 2007 Mam trochę dziwne pytanko , ale czy ktoś ma pojęcie czym konstrukcyjnie różni się elektryczna pompa w zbiorniku od silnika diesla i benzyny -pomijając ewentualne różnice w wymiarach zewnętrznych. Po krótce wyjaśnię skąd takie pytanie. Wczoraj rano passek mojej żony "rzucił palenie" w trakcie jazdy . Pod kompem zero błędów , wszystko inne cacy - tylko po zdjęciu przewodów paliwowych ujrzałem saharę. Szybki skok do bagażnika i wydłubałem pompę z zbiornika . Po zdjęciu sitka okazało się że wyłamane są łopatki. Decyzja trzeba wymienić - i nie rzeżbić tylko nową - niestety zamienników brak , a oryginał kosztuje jedyne 1680zł (dodam że pompka w ATJ jest osobno od pływaka i tylko ma dwa przewody + dwa kawałki plastiku do osadzenia - tak na moje oko koszt wytworzenia takiej pompki to ze 100zł jak sie nie oszczędza na materiałach , bo można i taniej) - do ściągnięcia z Niemiec w 10 dni. W takim przypadku mówi się trudno - niech będzie używka , choć wiadomo jak z tym bywa , może być niewiele lepsza od mojej i za miesiąc powiedzieć pa. Wykonałem X telefonów i wielkie nic kpl słupki z pływakiem są na pęczki a do mojego nie ma i nie wiadomo kiedy i co. No więc kicha auto uziemione i jeszcze te koszta za graty w ASO -masakra. Przez przypadek wpadła mi w ręce pompka od Poldka na wtrysku - wymiary i podłączenia pasują prawie idealnie (nawet na ssak daje się założyć oryginalne sitko z passka bo ma większą przepustowość -wyraźnie grubsze oczka) ,ciśnienie pracy podobne . Koszt takiej pompki to 130zł (a nie 1680zł ) i dostępna od ręki - więc stwierdziłem że warto zaryzykować i może uda się zaadaptować do passka. Operacja się udała i pacjent żyje -znaczy pali. Wiem że to trochę taka rzeźba w g....ie , ale w ogule nie uśmiecha mi się uziemienie auta na 10 dni , a z drugiej strony za kolejne 130 zł mogę kupić drugą pompę na zapas i woźić w bagażniku - jak się zesra to wiem co, a wymianę mam opanowaną w 10 minut .Z drugiej strony to za 1680 zł kupię tyle pomp , że nawet ocynkowany passek ulegnie naturalnemu rozkładowi , a ja jeszcze będę miał pompki na zapas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #2 Napisano 13 Kwietnia 2007 Skoro ci na pompce od "Poldolota" autko śmiga, to nie rozumiem po co wnikać dalej w tematy konstrukcyjne ? No chyba że w niedalekiej przyszłości planujesz montaż orginalnej pompy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maik78 Zgłoś #3 Napisano 15 Lutego 2008 a ja mam inne pytanko, czy ktoś może wie gdzie znajduje się przekaźnik do pompy paliwa znajdującej się w zbiorniku ( Passat diesel B5 1999) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rogalotti Zgłoś #4 Napisano 15 Lutego 2008 AJM nie ma takiej pompy wiec przekaźnik może być nie do znalezienia . Co do pompy z poloneza to jeżeli ma takie samo albo trochę większe ciśnienie to nie będzie problemu przecież paliwo wraca powrotem do baku. Spisałeś może ciśnienia pracy bo to ciekawy temat ?. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maik78 Zgłoś #5 Napisano 15 Lutego 2008 Dobrze ale w silniku ATJ jest pompa paliwa i i może ktoś wie gdzie jest przekaźnik pompy paliwa która się znajduje w zbiorniku . Bo faktycznie w AJM nie ma pompy paliwa w zbiorniku.A i jaki jest stopień sprężania w tych właśnie silnikach na pompo wtryskach ??? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość DOBI1205 Zgłoś #6 Napisano 26 Sierpnia 2008 witamn , w passacie ajm 1999 rok czyli pompowtryski jest pompa paliwa !! a przekazniki sa przy komputerze w tej duzej skrzynce na podszybiu , jednak ciężko ją tak zdjagnozować poniewż przekażnik jest połączony z imoobilajzerem i dopiero po przekręceniu kluczyka jak imm o pusci przekaznik działa , właśnie jestem na etapie wymiany , pasek jeżdzi normalnie i wszystkie parametry są cacy , ale nie pali na ciepłym silniku !!! jak ostygnie i jest o.k. 35-40 stopni to zapali z trudem ale powyzej 50 niema szans , pompa daje cisnienie ale małe a ciepłe pompowtryski nie dają rady , zmienia sie to gdy ostygną , sprawdzałem logi na ciepłym i zimnym i jest to do zauważenia . podpiełem inną pompę pod filtr paliwa i pasek pali jak dawniej od pierwszego ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafit Zgłoś #7 Napisano 27 Września 2008 (edytowane) Mam pytanko ponieważ, po przekręceniu kluczyków na zapłon i odpaleniu auta nie słyszę, aby chodziła pompa. Dziś zdjąłem z tyłu pokrywkę i domyśliłem się, że te dwa najgrubsze kable po zewnętrznej to napięcie pompy, z tym, że jak podłącze pod nie żarówkę, to się nie zapala ( BRAK NAPIĘCIA ?). Do tego sprawdzałem pompę na krótko też cisza. Możliwe, że padło mi zasilanie i pompa?? Gdzie szukać usterki w zasilaniu? Przekaźnik, bezpiecznik czy co ? EDIT: już wiem, że w AJM nie ma pompy jest tylko ssak Edytowane 21 Października 2008 przez Rafit Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Jaro-d1 Zgłoś #8 Napisano 4 Stycznia 2009 Witam. Nie chcę zakładac nowego wątku, a nurtuje mnie 1 pytanie odnośnie pompy w zbiorniku. Otóż jakiś miesiąc temu wymieniałem pompe i wydaje mi się, że w dniu wymiany po przekręceniu kluczyka nie słyszałem pracy pompy w kabinie, teraz natomiast jest to wyraźny 1-sekundowy odgłos. i tu moje pytanie: czy to normalne, czy nie daj Boże coś jest nie tak. Dzięki za wszelkie sugestie. Dodam tylko, że auto pali ok, i jak już chodzi, to nawet po włożeniu głowy do bagażnika nie słychac jej pracy. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kozik Zgłoś #9 Napisano 4 Stycznia 2009 Jarek wszystko jest ok. chyba gdzieś na forum nawet było że to od ilości paliwa w baku jest zależne tzn. więcej paliwa to pompa ciszej a mniej to ona głośniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ric88 Zgłoś #10 Napisano 4 Stycznia 2009 jeżeli nie masz napiecie na popce paliwa co jest w zbiorniku to sprawdz bespiecznik!!! jak dobrze pamietam to on jest pod nr 28 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olo-o3 Zgłoś #11 Napisano 5 Stycznia 2009 Jeżeli kupiłeś zamiennik to tak będzie.W moim poprzednim pasku było głośno jak diabli i nic nie mogłem poradzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Jaro-d1 Zgłoś #12 Napisano 5 Stycznia 2009 Witam. Kupiłem oryginał (bynajmniej tak twierdzi mechanik). Koszt 1000pln z wymianą. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość cobra123 Zgłoś #13 Napisano 29 Kwietnia 2009 witam przyłączam sie do pytania RAFITA nie mam napięcia na pompie paliwa w zbiorniku czego szukać biezpiecznik ok nr 18 ale nie wiem co z tym przekażnikiem gdzie on jest ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
markom13 Zgłoś #14 Napisano 21 Lutego 2010 I ja odświeże temat. Ten sam problem. Pompa sprawna na krótko. W aucie nie działa. Poza tym mam taki objaw ,ze jak wyjezdze z pełnego zbiornika około 10 litrów ,autko gaśnie. Odpowietrzenie jest dobre,okrecam korek nic nie syczy. Musze dotankoac tą dyszkę i znowu smigam.Troche ciezko sie jezdzi ze zbiornikiem "10litrowym" Podpowie ktoś gdzie szukac tego proądu co go nie ma na pompie ? I kiedy on ma sie pojawiac. Zapomniałem dodac ,Passat TDI PD 2001 ,AVF Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #15 Napisano 21 Lutego 2010 A spróbuj całkowicie wyjąć wskaźnik poziomu paliwa z baku. Bo skoro to za każdym razem się dzieje, gdy spalisz około 10 litrów, to być może, że wskaźnik w pewnym położeniu robi przerwę w obwodzie pompy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
markom13 Zgłoś #16 Napisano 8 Marca 2010 Doszedłem ,jednak,ze nie ma zasilania na pompę. W drugim takim passacie ,miałem chwilowo do dyspozycji,pojawia sie prąd na pompie na 2 sek.po przekreceniu stacyjki.W moim ,nie .Przekaźnik jest dobry ,gdzie szukać dalej pradu ? Nie moge znaleźć w necie schematu elektrycznego układu zasilania pompy paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
markom13 Zgłoś #17 Napisano 14 Marca 2010 A wiec udało sie.Teraz mo0ge wyjezdzic całe paliwko w baku i silnik nie gasnie. Nie musze juz tankowac co "10litrów" ,hihihi . A wszystko dlatego ,ze pompa wcale nie pracowała. Był to nieszczesny przekaźnik ,bodajże 261. Taka błachostka a ja szukałem juz niewiadomo czego. teraz tylko uporać sie z czujnikiem poziomu oleju i passacik bedzie znowu jak nowy. Ale o tym to musze podpytac w innym temacie.Dzieki wszystkim za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dede34 Zgłoś #18 Napisano 8 Kwietnia 2010 A JA MAM PROBLEM TEGO TYPU OTÓŻ: GDY RANO ZAPALAM NP: PRZY +10 STOPNIACH PO PRZEKRĘCENIU ZAPŁONU NIESŁYSZĘ JAK PRACUJE POMPKA W ZBIORNIKU PALIWA I MUSZĘ DŁUŻEJ POKRĘCIC ROZRUSZNIKIEM ZANIM AUTO ZAPALI:niekumam! NATOMIAST PRZY TEMPERATURZE - MINUSOWEJ LUB ZEROWEJ TAKOWĄ POMPE SŁYSZE JAK POMPUJE PALIWO I ZAPALA NORMALNIE:kciuki I O CO TU CHODZI????????DZIAŁA PRZY NIŻSZYCH TEMP. A PRZY WYŻSZYCH DODATNICH JEJ NIESŁYCHAĆ.ZAZNACZAM ŻE JAK JUŻ AUTO ZAPALI TO POMPA PRACUJE SŁYCHAĆ JĄ Z TYŁU W BAGAŹNIKU A PROBLEM Z PALANIEM JEST TYLKO RAZ I RANO POTEM PALI NORMALNIE. KTÓRY TO JEST PRZEKAŹNIK OD TEJ POMPY A MOŻE POMPKA MA JAKIEŚ ODPAŁKI HHEHEH I JUŻ JEJ ŻYWOT SIĘ KOŃCZY.CZY PRZEKAŹNIK POMPY JEST POWIĄZANY Z IMMOOBILAJZEREM??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość snoze Zgłoś #19 Napisano 8 Listopada 2010 Witam mam paska z 90 silnik 1,8 na jedno-punkcie z gazem. Mam taki problem z pompa paliwa. Dochodzi mi tylko ok. 3 V do pompy, bezpiecznik dobry tylko mi czasami go przepala, przekaźnik działa, pompa na krótko dziala. Gdzie szukać usterki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KARIKSS Zgłoś #20 Napisano 8 Listopada 2010 witam podpinam się pod temat i mam pytanko czy ktoś ma może jakieś wiadomości jak znaleźć potencjometr o symbolu VDO 630 jest on przy pływaku przy pompie paliwa w B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF) 4x4? w aso maja całą pompę koszt 1200 zł. na szrotach brak w okolicach radomia i samym radomiu. pomocy. na alegro nie pokazują całych zdjęć pomp lub mówią że ich pompa pasuje do wszystkich. zależy mi tylko na potencjimetrze reszta jest bez znaczenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach