Skocz do zawartości
mgrzech1

delikatne drgania śruby rolki napinacza paska wielorowkowego

Rekomendowane odpowiedzi

temat rzeka ale mam pytanie odnośnie tych drgań. Są one widoczne gołym okiem na śrubie która trzyma rolkę napinacza, nie są to duże drgania ale śruba ewidentnie porusza się ok 1mm dodam ,że alternator mam oryginalny bez sprzęgiełka na kole napędzającym (sprawdzone katalogowo po nr. alternatora) silnik 1.9 ahu 97r po wymianie wszystkich pasków napinaczy rolek i całego rozrządu.Czy coś jest żle zrobione ? wcześniej tego nie było ale napinacz siadał i pasek powoli spadał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro obejrzę swoją rolkę, silniki mamy konstrukcyjnie podobne, zobaczę jak to jest. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to zbyt słabe napięcie paska przez napinacz lub krzywe prowadzenie (pokrzywione inne rolki).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko było wymieniane, dolna rolka ta co napędza pasek klimy i pasek alternatora pompy wodyi wspomagania jest ok czyli nic wizualnie nie widzę żeby była skrzywiona żadnych bić.Czy jest możliwe że nowy pasek alternatora jest zły ( nie wymieniane ta rolka dolna co napędza dwa paski i rolka alternatora) ? czy mechanik coś podmienił na stare ? :przestraszony: nie przyglądałem się im co wstawiają :kwasny: szkoda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy jest możliwe że nowy pasek alternatora jest zły

Jakiego producenta masz ten pasek i rolki?

Nie będę "wróżkował", jutro sprawdzę, wieczorkiem odpiszę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Być może łożysko rolki ma już luzy lub napinacz ma ze sobą problem i wyszło to dopiero na nowym pasku. Nowy pasek jest sztywniejszy więc i ewentualne niedociągnięcia teraz wychodzą.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po wymianie wszystkich pasków napinaczy rolek

hha, jeśli dobrze zrozumiałem, sugerujesz, że nowa rolka od napinacza ma luzy od nowości, tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Jeszcze chyba śpie :) Jednak należy wziąc pod uwagę, że rolka rolce nie równa i jedna może krecić się z lekkimi oporami a druga zuepłnie bez oporów. Podobnie jesst z napinaczami. Jedne silnie trzyma a drugi na pół gwizdka. Napinacz ma prawo sie uginać przy rozruchu silnika ale przy pracy powinien trzymać się nieruchomo.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wcześniej tego nie było ale napinacz siadał i pasek powoli spadał

Prawdopodobnie coś jest nie tak?... Tak jak napisał wcześnieh Hani trzeba to uwzględnić czasem pasek i rolki muszą się same ułożyć przez jakiś czas? (niestety nie możemy tego zaobserwować) ale coś mi się wydaję, że poprzednie niedomaganie może nie być zlikwidowane w 100% i pozostało jakieś 10% jeszcze do wyeliminowania.

 

Czyli przypuśćmy że mamy do czynienia z małym niedomaganiem poprzedniej usterki. Poprzednio pasek spadał jak napisałeś czyli była jakaś niewspółosiowość któregoś z napinaczy lub rolek lub samego alternatora - niby zostało wszystko wymienione ale?. Obecne unoszenie może być spowodowane minimalnym przesunięciem którejś rolki/napinacza ale tak minimalne że pasek nie spada ale delikatnie jest chwilowo naprężany i nowy napinacz z silną sprężyną nie pozwala mu wyskoczyć z rowka. To może właśnie powodować te minimalne drgania??

 

Ja bym dla testu sprawdzenia poluzował na śrubach (delikatnie) po kolei napinacz, alternator, inne, aby zaobserwować jaki będzie tego efekt??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rolka nowa napinacz nowy pasek nowy czyli nawet nowy napinacz albo rolka mogą być trochę wadliwe? dzisiaj wieczorem zdejmę pasek i zobaczę jak chodzi rolka

Poprzednie niedomaganie to było : zurzyty napinacz ta spręrzyna i rolka małe luzy a wszystko to powodowało niewspółosiowość z resztą rolek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v
... śruba ewidentnie porusza się ok 1mm ...

 

Wez sprawdz kluczem czy ta sruba jest dobrze dokrecona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak obiecałem wczoraj, sprawdziłem dokładnie własną rolkę, niestety nie występują drgania opisywane przez Ciebie. Oczywiście rolka kołysze się, ale w rytm pracy silnika, żadnego drgania nie widać. Sprawdź również, czy faktycznie, któraś z rolek przypadkiem "nie ma środka na boku". :) Czytałem o przypadku napinacza rozrządu, który miał minimalnie przesuniętą oś (wada fabryczna) i pięknie piłował pasek rozrządu, przesuwając go na bok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a więc właśnie oglądałem 5 min temu napinacz i jest coś takiego że na wolnych obrotach delikatnie drga a na więkrzych obrotach ani drgnie co to jest ? dodam że słychć alternator chyba łożyska jak zmienię dam znać co i jak .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności