Jump to content
zbylut

Moduł komfortu TEMAT ZBIORCZY, TUTAJ ZADAJEMY PYTANIA

Recommended Posts

witam wszystkich,czy przy wymianie modułu komfortu w vw passat b5 fl to muszę odłaczyć akumulator??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam mam pytanie do czego służy ten przycisk co w koleczku jest ten maly ludzik. Bo jest to moje pierwsze autko i zbytnio się jeszcze na nim nie znam aż tak był bym ogromnie wdzięczny za szybka odpowiedz 

155481004169563858401651286702.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minut temu, Zi3ba napisał:

Witam mam pytanie do czego służy ten przycisk co w koleczku jest ten maly ludzik. Bo jest to moje pierwsze autko i zbytnio się jeszcze na nim nie znam aż tak był bym ogromnie wdzięczny za szybka odpowiedz 

155481004169563858401651286702.jpg

Blokowanie opuszczania szyb tył - przed dziećmi i chyba pasażera. Tył na 100%. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam szanowne grono i pozdrawiam serdecznie,

Już 11 lat mam swojego paska i nie mam zamiaru się z nim rozstawać. Z dotychczasowymi problemami jakoś sobie radziłem. Kilka lat temu miałem problem z modułem komfortu (z wiązką przy progu) ale przedłużyłem przewody, dałem moduł komfortu obok bezpieczników (dla bezpieczeństwa pod kątem wilgoci) i cały czas był spokój. Ale ostatnio mam problem, z którym nie mogę sobie poradzić - nie działa sterowanie szyb kierowcy i pasażera (tylne drzwi na korbki - niezniszczalne) a do tego nie gaśnie oświetlenie wnętrza kabiny po uruchomieniu silnika (gaśnie po kilkudziesięciu sekundach a powinno zgasnąć po uruchomieniu silnika). Opuszczanie i podnoszenie szyb działa po przekręceniu i przytrzymaniu kluczykiem zamka drzwi (zamknij - zamykanie szyb, otwórz - opuszczanie szyb). VCDS-em nie mogę się połączyć z modułem komfortu (adres 46). Moduł komfortu - 1JO 959 799 R. Na pinach, które idą do panelu sterującego - brak napięcia czyli 0V (sądzę, że powinno być około 5 V bo przyciski zwierają do masy). Na magistrali CAN przy module komfortu (gniazdo 23 pinowe) pin6 i pin 9 to CAN_H i CAN_L. Na pinie 6 mam 12 V a na pinie 9 mam 0V. Sądzę, że to nie są prawidłowe napięcia na magistrali. Pomiary wykonane z odpiętymi modułami (komfortu i sterownika szyby po stronie kierowcy). Czy uszkodzenia szukać w drzwiach pasażera czy w jeszcze innym miejscu? Oczywiście przewody przy lewym progu ponownie sprawdzone i są ok i jest sucho. Proszę o sugestie.

Edited by marek70

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę to trwało , ale zrobione . Być może ktoś będzie miał podobny problem i może mu to pomóc. U mnie winny był moduł komfortu . Po wymianie jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jednak odezwała się pozostałość po zalaniu. Przerwy dostał przewód czarno-niebieski do modułu komfortu (na jego rozgałęzieniu na 2 przewody w wiązce progowej ). Na szczęście nie trzeba było wymieniać modułu.

Pozdrawiam.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzień dobry, podepnę sie pod temat , 
Pacjent to Passat b5 97r. TDI , passat z pierwszej generacji.
Chciałem dołożyć sterownik centralnym zamkiem z pilota . Centrala zdalna to motokey 500a , po opiniach niby w passatach działa. Podłączyłem wszystko zgodnie ze sztuką z postu .......https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic271661-30.html........ 
niestety działa tylko otwieranie samochodu a nie działa zamykanie - sterownik działa przełącza masami ale nie zamyka samochodu. Sterownik ma możliwość wydłużenia sygnału do 3,5 s , przełączyłem więc na dłuższy impuls i teraz tak: 
otwiera drzwi i razem z drzwiami otwiera szyby ( dłuższy impuls) a podczas zamykania nie zamyka tylko zamyka szyby. 
Miał ktoś taki przypadek ? 
Może coś trzeba w module komfortu przełączyć ....? 

dodam ,że z panelu i z zamka wszystko działa....

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, kopytko1 napisał:

dzień dobry, podepnę sie pod temat , 
Pacjent to Passat b5 97r. TDI , passat z pierwszej generacji.
Chciałem dołożyć sterownik centralnym zamkiem z pilota . Centrala zdalna to motokey 500a , po opiniach niby w passatach działa. Podłączyłem wszystko zgodnie ze sztuką z postu .......https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic271661-30.html........ 
niestety działa tylko otwieranie samochodu a nie działa zamykanie - sterownik działa przełącza masami ale nie zamyka samochodu. Sterownik ma możliwość wydłużenia sygnału do 3,5 s , przełączyłem więc na dłuższy impuls i teraz tak: 
otwiera drzwi i razem z drzwiami otwiera szyby ( dłuższy impuls) a podczas zamykania nie zamyka tylko zamyka szyby. 
Miał ktoś taki przypadek ? 
Może coś trzeba w module komfortu przełączyć ....? 

dodam ,że z panelu i z zamka wszystko działa....

na pewno coś źle podłączyłeś w kablach ja w swoim Passacie B5 dokładałem też sterownik zamka z pilotami i wiem, że nie wszystko co napisane w instrukcji oznaczenia kabli było tak samo jak u mnie w aucie i też mi coś nie działało więc musiałem posprawdzać co i jak 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 cześć , może jeszcze coś dopisze :)

Dzisiaj trochę posiedziałem przy centralnym ... stwierdziłem skoro sterowanie masą to zrobię mostek na czer./nieb i masę - i drzwi się otwierają , przy mostku z przewodem czerowno-zielonym - brak efektu . 
gdy odłączę zamek w drzwiach kierowcy i zmostkuję masę  z czerwono zielonym ( zamykanie) to po kilku próbach pojawia się "chęć " sterownika do zamknięcia auta bo słychać przekaźnik w środku i pstrykają drzwi lecz nie zamyka auta ...KOSMOS ...., 
Podejrzewam ,że przyczyną jest przestarzały model mojego paska ( pierwsza generacja , 96-97 ) o ile dobrze pamiętam to te passaty miały centralkę i sterownik szyb właśnie w drzwiach a nie w module komf. ( który nomen omen też posiadam  

I teraz mam pytanie - czy ktoś wymieniał panel sterowania szybami na nowszy i co za tym idzie moduł komfortu ?

 lub jak ogarnąć teamt ?

 ps . na pewno dobrze wszystko podłączone -   zgodnie ze sztuką ... pytanie tylko czy  te passaty  "pierwsze"  działały na takiej samej zasadzie ....(przewód niebiesko-czerwony i zielono -czerwony )  bo mierzę na nich napięcie  i jest na obydwóch  11,3- 11,5V

 

Edited by kopytko1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, masterofskun napisał:

Witam wszystkich , mam taki przypadek passat b6 2006 rok kombi , wymieniłem drzwi przednie kierowcy wraz z całą wiązka i zaczęły się problemy z zamkiem otwieraniem szyb i otwieraniem wlewu paliwa , moje pytanie czy jest możliwość jakieś adaptacji modułu w drzwiach do modułu komfortu , jak to ugryźć ? 

To dział poświęcony B5 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Mam problem troche bo malo sie znam ale co nieco opanowalem. Nie dzialaly szyby, centralny i lusterka i caly czas palilo bezpiecznik nr 14. Po odlaczeniu kostek z dzwi szyb i tylnej klapy palilo tylko jesli wpinalem kostke do modulu komfortu ( ta wieksza) zakupilem nowy modul i przy podlczeniu nie spalilo bezpiecznika lecz gdy podlaczylem lewe dzwi przednie samochod zaczal wyc i wlaczyly sie awaryjne ( chyba alarm fabryczny) wiec czy musze odlaczac akumulator czy cos? czy nowy modul jest szrot?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy