Jump to content
zbylut

[B5] Moduł komfortu TEMAT ZBIORCZY, TUTAJ ZADAJEMY PYTANIA

Recommended Posts

Jeśli wlutujesz dwa układy scalone w sterowniki szyb to się da, lub sterowniki z szyb obslugujace skladanie lusterek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, rekinek7 napisał:

Jeśli wlutujesz dwa układy scalone w sterowniki szyb to się da, lub sterowniki z szyb obslugujace skladanie lusterek. 

powiesz coś więcej? Mam składane lusterka. Tylko że składają się jak przekręcę pokrętło regulacji w pozycję składania... a chcę żeby to się robiło razem z drzwiami, jak to się ma w nowszych modelach ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

aaa o to Ci chodzi niestety szukałem kiedyś czegoś w tym temacie ale nie znalazłem nic o kodowaniu. Najlepiej by było zrobić "własny" sterownik do tego, np z arduino pro mini. Musiałby odczytać stan gałki jeśli nie zamknięte lusterka to po zamknięciu centralnym trzeba by mase podać na jeden z kabli i się zamykają można by też dodać pomiar z czujnika temp zew. żeby np. poniżej -5 nie składał :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam mam pytanie czy moglby mi ktos wytlumaczyc jak programem Vag.com 311.2 zaprogramowac klucze zeby mi po nacisnieciu guzika zamykaly i otwieraly auto + zamykaly i otwieraly szyby. Dodam ze wymienilem modul komfortu z takim samym numerem jaki mialem. Próbowałem tak jak w różnych instrukcjach jest pokazane na filmikach i wgl ale nie moze mi to zadziałać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lukasinskita błędy są? Jak kasujesz to wracają? Adaptuj jak nie ma błędów. Jak wyskoczy incorrect key programming - pilot działa ale zła częstotliwość.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Jaki moduł komfortu wsadzić do b5 z 99r z 2 szybami elektrycznymi żeby mieć do niego pilota? Teraz mam ten z końcówką R a kupiłem moduł AH bo chciałem szyby dokładać to został mi pilot z niego i fajnie jakby podpasowal do innego modułu p&p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, mój moduł komfortu 1J0 959 799 AH prawdopodobnie szwankuje po zalaniu (zanik napięcia w drzwiach pasażera - brak sterowania szybą/centralnego zamka oraz brak podświetlenia przycisku sterowania szybą jak i problemy/fiksowanie podświetlenia wnętrza całego auta). 

Stąd moje pytanie: Czy jak nabędę inny moduł z końcówką AH to wystarczy tylko podepnąć do wtyczek czy trzeba będzie go adaptować? A jak trzeba adaptować to jak? (mam laptopa, kabel i program). Pochodzenie modułu komfortu (VW Bora) nie jest istotne?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 11.10.2018 o 17:13, riccardoa napisał:

Nie trzeba nic adaptować, podpinasz wtyczki i powinno działać. 

A co z kluczykiem, ustawieniem na 4 el. szyby i innymi dogodnościami? Mimo wymiany na inny (ale z tym samym numerem) moduł wszystko zostaje bez zmian?

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minut temu, Frankoo napisał:

A co z kluczykiem,

Kluczyk nie ma nic wspólnego z modułem komfortu,a pilot trzeba zakodować.

 

31 minut temu, Frankoo napisał:

ustawieniem na 4 el. szyby

A co masz 2 szyby w prądzie? Szyby zmienia się kodowaniem.AH występował z reguły z 4 szybami więc prawdopodobnie tak będzie zakodowany.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, riccardoa napisał:

A co masz 2 szyby w prądzie? Szyby zmienia się kodowaniem.AH występował z reguły z 4 szybami więc prawdopodobnie tak będzie zakodowany.

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Poddaje się, nie mogę znaleźć mojego przypadku i jednak postanowiłem go opisać. (VW b5 1998 1.8t kombi)

Wczoraj zrobiłem w dwóch zamkach krańcówki i lampki podświetlające progi wreszcie działają we wszystkich drzwiach. drzwi bagażnika po otwarciu również uruchamiają światełko nad bagażnikiem i na środku samochodu (które potem gaśnie). Krańcówka maski też została wyczyszczona. 

Niestety po tych zabiegach światła mrugają mi tylko jak otwieram a nie jak zamykam. i dlatego mam parę pytań:

1. czy mikrostyk zamka na kabelkach, odpowiada tylko za informację o zamkniętych drzwiach?

2. czy pozostałe mikrostyki odpowiadają za informację o zaryglowaniu zamków? - implikowało by to tym że w pozostałych zamkach mogą być zimne luty (bo w tych co zrobiłem już ich nie ma) i one nie dają informacji do modułu komfortu że zaryglowało zamek.

3. jak sprawdzić na razie bez rozbierania czy ryglowanie działa? - wsiąść do samochodu zamknąć drzwi z pilota i spróbować się wydostać?

4. moduł komfortu jest such i czysty. ale w okolicach wiązki jest trochę wilgoci. rozumiem ze obligatoryjnie należało by ta instalację przejrzeć?

5. czy skoro naprawiłem krańcówki a nie odłączyłem akumulatora to błąd się nie skasował i alarm nie działa poprawnie? tzn czy po naprawie powinienem skasować błędów i dopiero zacznie działać wszystko poprawnie?

Nie mam jeszcze kupionego vaga (lub jakiegokolwiek innego narzędzia do diagnostyki) wiec muszę to na piechotę rozkminić. 

 

Z góry dziękuję za odpowiedź. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 11.10.2018 o 15:41, Frankoo napisał:

Panowie, mój moduł komfortu 1J0 959 799 AH prawdopodobnie szwankuje po zalaniu (zanik napięcia w drzwiach pasażera - brak sterowania szybą/centralnego zamka oraz brak podświetlenia przycisku sterowania szybą jak i problemy/fiksowanie podświetlenia wnętrza całego auta). 

Stąd moje pytanie: Czy jak nabędę inny moduł z końcówką AH to wystarczy tylko podepnąć do wtyczek czy trzeba będzie go adaptować? A jak trzeba adaptować to jak? (mam laptopa, kabel i program). Pochodzenie modułu komfortu (VW Bora) nie jest istotne?

Moduł podmieniony na inny (z Bory) z końcówką AH i problem dalej występuje. Jakieś pomysły? (+) i (-) dochodzą do wtyczki sterownika silniczka szyby - może ten sterownik padł? Pytanie: czy ma on też (ten sterownik silniczka szyby) związek z oświetleniem kabiny oraz nóg po otwarciu drzwi, a także z podświetleniem przycisku sterowania szybą?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć Wszystkim!

Spotkał się może ktoś już tutaj zgromadzonych na forum z podobnym problemem swojego samochodu, że lewa strona samochodu to jest, lewa żarówka postojowa przód i tył oraz podświetlenie tablicy rejestracyjnej nie świeci? Jeśli włączymy lewy kierunkowskaz wszystkie żarówki świecą jak miło. Prawa strona samochodu działa bez zarzutu.  "Moduł komfortu w trybie awaryjnym". 


Z góry dziękuje za zainteresowanie się tematem i chęć pomocy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, BRUNO55 napisał:

Koledzy - mam pytanie i prośbę. Pacjent to Passat B7 2011 r. Sedan bez szyberdachu z alarmem fabrycznym i dozorem wnętrza. Proszę o podanie mi swojego kodowania modułu komfortu bowiem mam mały problem z działaniem alarmu. Bedę wdzięczny.

To jest dział B5,więc wątpię abyś otrzymał odpowiedź dotyczącą twojego modelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, mam pewien problem, mianowicie wczoraj można powiedzieć, ze przestał mi działać moduł komfortu w samochodzie. Nie było oświetlenia, regulacji lusterek, nie działały szyby, centralne zamki - według tego co poszukałem wstępnie w internecie to wiadomo musz sprawdzić przewody pod  podłogą i sam moduł komfortu, sprawa raczej prosta. Problem pojawił się pod koniec wczorajszego dnia, auto po prostu zgasło, nie daje się odpalić. Rozrusznik kręci dobrze, a auto w ogóle nie łapie, chciałem zapytać czy moduł komfortu może mieć z tym coś wspólnego czy też nie, ze wstępnych ustaleń w nocy - znalazłem 2 spalone bezpieczniki (14 i 38), oba od modułu komfortu, wiec wydawało mi się, że silnik powinien bez mich pracować normalnie. Dodam, że przy próbie zmiany od razu są palone. Nie zdążyłem jeszcze sprawdzić przekaźników, nawet nie wiem które powinienem sprawdzić, może ktoś z was spotkał się z podobna sytuacja i jest w stanie mnie gdzieś nakierować? 

 

Z góry dzięki!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rufek 1233211

Poziom 1  

Temat już się pewnie pojawiał , ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania ,dla tego proszę o pomoc . Po 2-3 dniach postoju pada mi aku .Od jakiegoś czasu szaleje centralny zamek tz . po włączeniu zapłonu zamki drzwi mimo tego że są otwarte dostają impuls do ponownego otwarcia ,oświetlenie w środku gaśnie.Po ruszeniu autem , wystarczy pół metra ,ponowny impuls - oświetlenie świeci. Po ponownym zamknięciu drzwi ( bez znaczenia które ) oświetlenie gaśnie i jest ok mimo następnych impulsów podczas jazdy. Dlatego tu szukałem przyczyny, i okazało się że po zamknięciu z pilota pobór prądu to 190- 200 mA . Mimo odczekania 30 minut na uśpienie komfortu - bez zmian . Po odłączeniu drzwi przy słupkach prąd spada do około 10 mA . Po około 45 mA na każdych. Dodam że na podłodze wilgoć, ale komfort wygląda na suchy , czysty , łączenia w wiązkach przy komforcie - zielone - przelutowane a podłączenie do kompa wykazało brak komunikacji z zamkiem bagażnika .Zamek działa , z tym że nie zamyka centralnego z kluczyka choć wiosło , mikrostyki i przewody do modułu ok.Pytanie dlaczego moduł nie usypia , i co w drzwiach pobiera prąd. Za pomoc z góry dziękuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rafal1233211

Poziom 2   

Offline 

Autor tematu Raportuj 

Ponawiam prośbę o pomoc. W dalszym ciągu nie wiem skąd pobór prądu na każdych drzwiach.Przekopałem instalacje i drzwi,w jednym zamku wymieniłem mikrostyk i nic.Zastanawia mnie dlaczego po włączeniu zapłonu zamki dostają dwa impulsy do otwarcia, a potem jeszcze takie impulsy podczas jazdy.Zauważyłem że zamykając auto z pilota zamki zamykają się po drugim naciśnięciu a przed zamknięciem zamki dostają najpierw impuls do otwarcia a zaraz potem drugi- zamykający.I jeszcze jedno.Prąd pobierany , mierzony przy akumulatorze to 190 - 200 mA .Natomiast pomiar na bezpiecznikach to: 
nr. 14 - 10 mA 
15 - 170 mA przez jakieś 3 sekundy 
potem 30 mA przez 10 sekund 
następnie spada do 0 
38- 80 mA. 
Może mógłby ktoś podzielić sie swoimi doświadczeniami .Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej 

Mam taki problem ze swoim kochanym passeratti polegający na :

Rozkodowaniu pilota całkowicie padł a po oddaniu do kolesia "elektryka " bo po wymianie bateri nadal nic  stwierdził, że coś sie popsuło w drzwiach kierowcy od centralnego zamka ... i faktycznie jak zamykam drzwi z kluczyka i użyje drzwi kierowcy to zamykają się tylko te drzwi , a z kolei jak użyje drzwi pasażera to centralny zamek zamyka all ;/ . Mam możliwośś wykrzesać cały centralny zamek z innego passata łącznie z kluczykami tylko pytanie czy warto przekładać wszystko i czy będzie działać ... czy faktycznie wystarczy wymiana tego czegoś w drzwiach kierowcy ? i co to faktycznie jest bo elektryk jak lekarz bez koperty małomówny :):):) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy