Skocz do zawartości
zbylut

[B5] Moduł komfortu TEMAT ZBIORCZY, TUTAJ ZADAJEMY PYTANIA

Rekomendowane odpowiedzi

kable zgnily, jak zaczelem przegladac to byla tylko zielona kulka na kablu i jak pociagnelem to od razu odpadl... w miejscu jakies 10cm od rozwidlenia przy tylnych drzwiach od strony kierowcy, tzn tak pod nogami osoby siedzacej z tylu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam modul komfortu w moim pasku o numerach 1C0959799A (H01/s0003).

Bylem u elektromechanika i stwierdzil ze modul jest uszkodzony, trzeba kupic drugi i polozyc nowa instalacje,

Znalezienie takiego modulu po normalnej cenie graniczy z cudem, a nie chce wydawac 600zl.

Czy jest jakis modul ktory podejdzie do auta niz ten o numerach podany powyzej ?? Albo moze ma ktos na sprzedaz taki modul po normalnej cenie ? Prosze o szybka odpowiedz. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Nie mogę zakładać nowych postów, dlatego piszę tutaj. W czym problem. Po zgaszeniu silnika nie mogę już odpalić auta. Wygląda jakby alarm ( nie fabryczny) się zawiesił. Po przekręceniu kluczyka zasilanie jest (światła, nawiew, radio) ale nie pojawiają się kontrolki na wyświetlaczu. Po chwili włącza się alarm. Pilot nie reaguje. Czy ktoś ma jakiś pomysł? Może ktoś z Was zna miejsce w Poznaniu gdzie można niedrogo usunąć taką usterkę? Acha, model alarmu - texalarm AV2155NL. Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam.

Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Was jeszcze ras parę postów prędzej dodałem mój problem z modułem komfortu, diagnostykę tym razem zrobiłem tak jak mi radziliście VCDS Lite i wyszło mi coś takiego poradzicie?

 

Proszę o analizę kodów błędów modułu komfortu:

VCDS-Lite Version: Release 1.2

Monday, 12 August 2013, 16:46:59:0

Control Module Part Number: 1C0 959 799 B

Component and/or Version: 0J Komfortgerát HLO 0001

Software Coding: 00259

Work Shop Code: WSC 05311

VCID: 361FA5DB015F

Additional Info: 1C1959801 0J Tőrsteuer.FS 0001

Additional Info: 1C1959802 0J Tőrsteuer.BF 0001

Additional Info: 1C0959811 0J Tőrsteuer.HL 0001

Additional Info: 1C0959812 0J Tőrsteuer.HR 0001

4 Faults Found:

01131 - Control Circuit for Turn Signals

25-00 - Unknown Switch Condition

01141 - Luggage Compartment Unlocking Switch (E165)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)

37-00 - Faulty

00928 - Locking Module for Central Locking; Front Driver Side (F220)

27-00 - Implausible Signal

nie umiem sobie z tym poradzic, wiem że mam do zrobienia mikrostyki w przednich drzwiach, nie świecą kierunki przy zamykaniu i otwieraniu samochodu, prosze opomoc:}

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podmień modul komfortu i zobacz czy część błędów zniknie. Wygląda to na uszkodzony modul.

Możesz też zobaczyć czy nie ma w nim wody bądź śladów po niej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Padł mi moduł 1 C0 959 799 B - niezapowiedzianie. Telefon do znajomego mechanika. Wybebeszanie modułu, sprawdzanie wiązki .... w trakcie prób udało się opuści szybę kierowcy - ale podnieść NIE. I trzeba było rozbierać drzwi żeby na krótko podpiąć silnik i zostawić auto na noc z domkniętą szybą. Komputer mówi, że CAN/Gateway nie widzi komfortu. - diagnoza - moduł się zepsuł - chociaż suchy jak pieprz. Kilka dni trwało poszukiwanie identycznego modelu, jutro miałem zamawiać z możliwością oddania, ale poczytałem ten temat, wpadłem do auta wymieniłem bezpiecznik nr14 i CHODZI!

 

A przyczyna owszem jest namierzona - tylna klapa - włącznik otwarcia w klapie albo silniczek otwierający - klapę można otworzy jedynie kluczykiem, mechanicznie - w każdym razie zwarcia nie ma, można jeździć a niebawem się nareperuje.

 

Dzięki tym z Was którym chciało się tu pisać o przyczynach, zaoszczędziłem nerwów i kasy, bo 0,70zł to nie jest dużo :).

 

Pozdrawiam

Edytowane przez b3b5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam trochę nietypowe pytanie, czy komuś ostał się uszkodzony moduł komfortu na dwie wtyczki? Nie ma znaczenia dla mnie czy przed czy po Lifcie. Może być po próbie naprawy, niekompletny itp.. Potrzebuje tylko kawałek z gniazdami.

Robię u siebie zmianę modułu z 1J0 na 1C0 i do testów chciałem zrobić przejściówkę stary-nowy bo różnią się pinologią, pokryje koszta wysyłki lub w wawie odbiorę osobiście. Kontakt na PW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ROZWIĄZANIE WIĘKSZOŚCI WASZYCH PROBLEMÓW:

 

Po ostatniej ulewie nie wiedzieć czemu

1. nie działało mi:

- podnoszenie szyb

- el. lusterka

- podswietlenie przycisków

- klapka wlewu paliwa

2. Działało za to

- centralny z kluczyka

- podnoszenie szyb z kluczyka

 

Szybka akcja i:

- nie wykrywało w VAG-COMie kanału 46 odpowiedzialnego za modół komfortu

- szybko sprawdziłem bezpieczniki (w B5 są za klapką po otwarciu drzwi kierowcy (z boku deski rozdzielczej)) - wszystkie bezpieczniki całe

 

 

Wiele sugestii było takich - że to pewnie modół komfortu się uszkodził a więc

- wyjąłem fotel kierowcy (banalnie prosta operacja)

- podniosłem wykładzinę (uwaga na plastiki w progu i plastik pod kolumną kierownicy (podnóżek) łatwo można pourywać zaczepy :()

- wyjąłem puszkę z modułem komfortu i okazało się że wszystko suche!

 

JEDNAK!!!!

 

- większość łączenia kabli idących w progu pod izolacją nie istniała....

 

 

ROZWIĄZANIE!!!

 

po sprawdzeniu bezpieczników - odegnijcie tapicerkę pod fotelem kierowcy (uprzednio go wyjmując) - i sprawdzcie wszystkie kable idące w progu od strony kierowcy. Ja polutowałem wszystko to co było pod izolacją i nagle wszystko działa (no oprócze tego - że ryglując drzwi od środka odskakuje mi bolec w tylnich lewych drzwiach - od zewnątrz z zamka jak rygluje to wszystko się ładnie zamyka) - no i nie działa ryglowanie centralne wszystkich zamków jak wsadzę kluczyk w klapę bagażnika (ale jak wsadzę w zamek od str. kierowcy albo pasażera - to klapę rygluje????)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów, od niedzieli jestem szczęśliwym posiadaczem vw passata 1,9 tdi w kombi z 98r. ale napotkałem pewien problem, nie funkcjonuje mi większość elektroniki w samochodzie, sprawdzałem moduł komfortu i jest wpięta jedna wtyczka a druga nie pasuje zupełnie, próbowałem sprawdzić w etce jaki powinien być moduł ale nie dałem rady. Mam elektryczne lusterka, elektryczne przednie szyby, centralny zamek, klimatyzację manualną, komputer pokładowy podobno z nawigacją, zamykanie drzwi (blokada dla dzieci) otwieranie wlewu paliwa z kabiny i chyba to wszystko :) w załączeniu dodaje zdjęcie "metki" z bagażnika w kole zapasowym. Prosiłbym o pomoc, bo otwierając swoje okno zamykam okno pasażera :blinkmetka.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie. Grzebałem coś w tylej klapie i nagle wysiadło wszytko związane z modułęm komfortu tj: lusterka, szyby, zamek itd... Czy mogło wywalic jakis glowny bezpiecznik , ktory nie jest umieszczony z boku koło drzwi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Pacjent to Skoda Superb I 2006r. Mam problem z modułem komfortu, nie działa mi: oświetlenie pod lusterkami, oświetlenie w środku (na podsufitce_ po otwarciu drzwi (gdy włączy się przełącznikiem na ON to działa) - działa podświetlenie nóg oraz w drzwiach. VAG pokazywał jakieś mało istotne błędy, po usunięciu nic się nie pokazuje.

Dodatkowo nie wiem czy to wina modułu, ale możliwe, że na lakierni coś spiepszyli jak go składali: PDC nie działa (VAG pokazuje tylny prawy czujnik brak sygnału), czy gdy jeden czujnik z 8 nie działa to PDC się wyłącza? Odgłos jest przy włączeniu wstecznego, ale przycisk mryga. Dodatkowo C/L home również nie działa, cała reszta sprawna.

 

Doszedłem do modułu, kable wyglądają ok. Śmierdzi stęchlizną pod dywanem, wyjąłem moduł, potraktowałem go suszarką przez 10 minut. Włożyłem i wszystko po staremu. Co jeszcze mogę zrobić/sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, kochani.

Sytuacja wygląda tak, auto podłączone pod VAGa. W module komfortu były jakieś błędy związane z tylnymi drzwiami, ale po usunięciu nie pokazały się ponownie. Łączy się bezproblemowo, więc moduł komfortu prawie wykluczyłem.

Cała wiązka rozwalona (zdjęta ta taśma z niej), od samego modułu, aż pod słupek kierowcy i w drugą stronę również. Wszystkie kable są ok, wszystkie luty/łączenia w silikonowych złączkach ok, wszędzie w nich jest napięcie, w module również jest napięcie.

Znalazłem wiele poradników/porad/problemów z modułem, wszystko przeczytałem i tak:

- wiązka jest ok, wygląda jak z fabryki - cała pod nogami kierowcy

- przycisk do wyłączania dozory wnętrza sprawdzony, kable w idealnym stanie, nic nie utlenione.

- bezpieczniki wszystkie ok, sprawdzałem dokładnie.

- nie wiem czy to problem, ale muszę to jeszcze raz sprawdzić. W niebieskiej kostce na słupku kierowcy (obok nóg) nie ma napięcia, a ludzie pisali o tej kostce.

- na wszystkich tych silikonowych złączach/lutach jest napięcie

 

Znalazłem jedną niezgodność, we wszystkich poradnikach (nawet tutaj na forum) ludzie piszą o czerwono-czarnym kablu, który wychodzi z modułu i później rozdziela się na 5 czy tam 6 innych kabli (to te z +, które idą do góry do lampek). U mnie z modułu wychodzą 2x czerwono-czarny kabel, ale jeden idzie w stronę słupka, a drugi podłogą na tył auta. Nie rozdziela się na inne kable. Natomiast kabel czerwono-niebieski owszem od razu po wejściu w główną wiązkę rozdziela się na 6 kabli (dodałem zdjęcia).

Przypomnę, że nie działa mi:

- podświetlenie lampek w podusfitce

- nie działa w bagażniku

- nie działa pod lusterkami,

w progach i pod nogami wszystko działa...

 

Nie mam już siły na to wszystko... Pomożcie proszę ;/

 

CAM00334.jpg

CAM00333.jpg

CAM00332.jpg

 

Dysponuję miernikami, ,,żaróweczką" itd. ojciec elektryk i też nie ma pojęcia. Moduł sprawdzał, ale żadnych zimnych lutów nie widział, nie wiem czy podjechać do tutejszego speca od elektroniki, aby zobaczył? Tylko, że VAG się łączy, nie wywala błędów... Już sam nie wiem ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdziłem wszystkie kable ( z zawodu jestem elektronikiem wiec się nie pomyliłem pewnie) w progach do modułu etc.l no już wszystko, ale dziś mnie passat zaskoczył bo raz mrugnął przy zamknięciu ale już później nie, sprawdziłem błędy i wyskoczyło mi takie coś " Szyna danych / data bus moduł komfortu w trybie awaryjnym DTC 01329 " hmm co mogło spowodować taki błąd ? W aucie nie było nic ruszane stało na parkingu i rano pojechałem do pracy i tu taki błąd. Szyna CAN idzie tylko z modułu do licznika czy jeszcze jakość gdzieś się pojawia ?! bo nie mam tego na schemacie.

 

A wszystko się w zamku dotyka bo każdy mikrostyk robi odpowiednio zwarcie i otwarcie obwodu. Wg. schematu wszystko sprawdzone i elegancko śmiga, a jednak bład dalej się pojawia :/ a przy błedzie : F220 pojawił się status "implausible signal". Skąd ten nieoczekiwany sygnał to nie mam zielonego pojęcia.

 

Witam jak by ktokolwiek kiedykolwiek borykał sie z takim problemem jak szyna danych CAN w trybie awaryjnym to rozwiązanie jest dosyc proste i najczęsciej ulega uszkodzeniu przelotka z kablami w dzwiach kierowcy i pasażera ! informuje tak na przyszłość ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chciałbym się dowiedzieć coś na temat oświetlenia w kabinie vwpassat b5 fl 2001r 6v 150km gdzie czego szukać . Po otwarciu drzwi nie zapala się Komputer pokazuje tylko jedne prawe tylne bagażnik i silnik kooś ma może jakieś zdięcia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kuba cmg

Witam. Mam pytanie. Czy moduł komfortu tez jest odpowiedzialny za brak 1 światła drogowego ( bezpiecznik i żarówka jest ok ) oraz za brak mrugania tymi światłami. Proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy moduł komfortu tez jest odpowiedzialny za brak 1 światła drogowego ( bezpiecznik i żarówka jest ok ) oraz za brak mrugania tymi światłami.

Nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość misiek1000i

Witam. Problem najpierw się pojawił z niedziałającymi zamkami drzwi tylnych.. następnie wysiadło otwieranie klapki wlewu.. Postanowiłem się dobrać do modułu komfortu.. Na wszelki wypadek pożyczyłem sobie od kolegi moduł, w celu sprawdzenia nr. seryjnego-w razie gdyby był taki sam to podłączyć ten drugi i sprawdzić czy usterki zostały usunięte.. sprawdziłem nr. Okazało się że są inne. Sprawdziłem kable.. okazało się że dwa są uszkodzone (zaśniedziałe-pęknięte-brak przejścia). Naprawiłem kable.. podłączyłem na szybko moduł a że robiło się już ciemno.. przez przypadek zamieniłem moduły. Włączyłem zapłon, lekko zaśmierdziało i mocno zagrzał się czerwony kabel, miejscami zlazła" z niego izolacja. Od czego jest ten czerwony kabel? i dokąd idzie..? Chciał bym go wymienić bo skoro po przekręceniu zapłonu dostaje napięcia to boję się, że może on gdzieś mieć styk z masą auta. Proszę o jakąś pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czerwone kable przeważnie są z napięciem dodatnim. Zaluż swój moduł i spróbuj czy dalej się grzeje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Nowy87

Witam Panowie nie mogę wpisać nowego postu więc postanowiłem zapytać tutej.

Od jakiegoś czasu akum w moim passku wytrzymywał kilka dni po sprawdzeniu miernikiem u mechanika okazało się że "coś" pobiera mi 2,1

Szukałem po bezpiecznikach okazało się że to komfort, sprawdzałem skrzynke wszystko OK rozebrałem drzwi (stona lewa) i po odłączeniu centralnego pobór spadł mi do 1,1 sądze że rezta spadku będzi w drugich drzwiach. Moje pytanie to czy da się to jakoś naprawić czy zostaje mi odłączenie centralnego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam problem z centralnym zamkiem w tylnych lewych drzwiach.

Nie działa zamykanie od wewnatrz przyciskiem i nie dziala takze na pilocie kluczyka jak i na pilocie alarmu. Reszta drzwi reaguje normalnie wszystkie sie otwieraja i zamykaja.

Drzwo mozna recznie otworzyc ciagnac za klamke dwa razy zamek mechanicznie sprawny gdyz mozna zablokowac reka.

Podswietlenie drzwi dziala, ikonka na desce tez prawidlowo pokazuje czy otwarte czy zamkniete. Szyba elektryczna działa.

 

Rano sprawdzic chce pare rzeczy:

Czy kable od modulu komfortu sa całe,

wiązka miedzy drzwiami a slupkiem,

i bezpieczniki.

Czy cos jeszcze moge samodzielnie sprawdzic ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności