Skocz do zawartości
Gość Ojciec

Zawieszenie / wahacze - jaka firma, producent, ceny?

Rekomendowane odpowiedzi

Dziadek u mnie na jednej stacji wyszło że mam tył do wymiany a przod ok :) a tył miałem wymieniany :) przod mam w stanie agonalnym ;) Bo jak przycisniesz to sie buja ... a wyszło na kompie ze wszystko OK :) Na drugiej stacji wyszło ze wszystkie mam ok :) tył i przod :) po 70% skuteczności.. jeździsz aż nie pociekna i tyle ;) hihi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dziadek
tyle bym nie dał

to juz lepiej go sprzedaj

zreszta przejedz sie jeszcze na jakaś stacje diagnostyczną niech Ci sprawdza bo wiadomo że mechanik chce zarobić

 

Sprzedać jak juz go prawie doprowadziłem do pełnej sprawności?

Raczej by sie nie opłacało.

Co do stacji to jest tak jak pisze MrWho kiedys byłem swoim starym Nissanem i pokazało że amory mają po 60% a z nich olej się lał i bujał jak łajba.

Koleżka mówi że wymienia same końcówki wachaczy ,zastanawiam sie nad tym.

 

Jak myślicie ile można dać za taka naprawe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha
Jak myślicie ile można dać za taka naprawe?

 

Ja już kiedyś posałem, że w Katowicach do modeli 3B/3BG wymiana samych gałek w wahaczach na całkowicie nowe to koszt 900 - 950zł + 400 - 450zł robocizny. W tej cenie jest wymiana wszystkiego czyli wszystkie wahacze + drążki kierownicze i ich końcówki :)

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dziadek

Pasio zrobiony.

Teraz moge potwierdzić że VW są twarde :614: a jaki wysoki teraz się zrobił :622:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kojot

Prosze o kilka porad jesli chodzi o firme produkujaca wachacze, mam na oku TRW albo Lamforder. Chodzi mi o wahacze zawieszenia przedniego .pozdrawiam Jarek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Tylko Lemfoerder (to producent orginałów) ale jak już wymieniac to komplet a nie na sztuki. Dobra jest też fachowa regeneracja.

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam Febi Bilstein. do tej pory myslalem ze to Febi prdukuje dl VW czesci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

tak jak napisał hha: jeśli chcesz kupić porządne wahacze, to kupuj Lemfoerdera. Zapłacisz nieco więcej ale pojeździsz znacznie dłużej niż na produktach innych firm.

 

PS

czy po wymianie wahaczy należy bezwzględnie jechać na zbieżność? Spotkałem się z różnymi opiniami i nie jestem pewien, która jest własciwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Primera

Nie trzeba. Konieczne jest wtedy gdy wymieniasz drązki kierownicze albo przekladnie.

Co do samych wahaczy to obie firmy sa dobre. O ile mi wiadomo TRW tez idzie (szło?) na montaż fabryczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Tylko oszczędni do bólu nie jadą na zbieżność po wymianie kompletu wachaczy :mur:

 

Kolego Primera widzę, że Twoje informacje są z początku roku 2000 i to najdalej bo od modelu 3BG wszystkie orginalne wachacze idą z fabryki Lemfoerdera. Bardzo prosto zobaczyć jedyną różnicę pomiędzy orginałem a Lemfoerderem. Lemfoerder ma przeszlifowany numer orginału VAG czego oczywiście nie ma orginał z ASO.

TRW owszem było producentem wachaczy w latach 96-00 jednak na szczęście odpowiednio wcześnie VAG zauważyło, żę TRW równa w dół z jakością i nie przedłużono kontraktu na dostawę wachaczy i drążków kierowniczych.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Jeżeli kogoś to interesuje to podpinam plik, który jest katalogiem wachaczy i elementów zawieszenia firmy Lemfoerder (LMI) dla wszystkich modeli Volkswagena.

 

 

Pozdrawiam

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co sie orientuje to geometrie trzeba robic po wymianie gornych wahaczy.

w moim B5 producentem wahaczy jest Febi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kojot

dzieki wszytkim za porady, zdecydowalem sie na Lamforder to forum to dobra sprawa pozdrawiam wszystkich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Primera
Tylko oszczędni do bólu nie jadą na zbieżność po wymianie kompletu wachaczy :mur:
A to ma być wymieniana całosć? Jesli całosć to owszem,ale dla jednego czy 2 wahaczy nie opłaca sie ustawiac geometri (koszt 250zł), ani nie ma takiej potrzeby.

 

Kolego Primera widzę, że Twoje informacje są z początku roku 2000 i to najdalej bo od modelu 3BG wszystkie orginalne wachacze idą z fabryki Lemfoerdera. Bardzo prosto zobaczyć jedyną różnicę pomiędzy orginałem a Lemfoerderem. Lemfoerder ma przeszlifowany numer orginału VAG czego oczywiście nie ma orginał z ASO.

TRW owszem było producentem wachaczy w latach 96-00 jednak na szczęście odpowiednio wcześnie VAG zauważyło, żę TRW równa w dół z jakością i nie przedłużono kontraktu na dostawę wachaczy i drążków kierowniczych.

No właśnie zastaniawiałem sie do kiedy montowano. Wpadka z jakoscia o ile mi wiadomo miała miejsce w latach 97-99 i chodzilo o kiepskie uszczelnienie sworzni -> dostawała sie wooda+brud. Była nawet akcja serwisowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Jeszcze w życiu nie widziałem geometrii za 250zł. Na śląsku najlepszy fachowiec jaki jest robi to za 50zł więc warto pojechać na geomietrię za kązdym razem jak jest coś robione z zawiasem.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Primera
Jeszcze w życiu nie widziałem geometrii za 250zł.

JA owszem. i nie tylko ja.

Na śląsku najlepszy fachowiec jaki jest robi to za 50zł
Czyli Ty? ;):ok:
więc warto pojechać na geomietrię za kązdym razem jak jest coś robione z zawiasem.
Za te cene i owszem.

A ile kosztuje u Ciebie wymiana rozrzadu w B5 razem z czesciami? Tymi *najlepszymi*.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Za te cene i owszem

U mnie za końcówkę(TRW), wymianę końcówki i geometrie zapłaciłem 90 PLN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kojot

Zakupilem Lemfordera wahacze gorne 4 sztuki jedyne 620 + 100 zaloznie polecam wszystkim jak cos to dam maila do goscia co to sciaga, zadnej geometri kol sie nie robi przy wymianie wahaczy tylko przy wymianie koncowek drazkow kierowniczych pozdrawiam Jarek Krzywicki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona
Zakupilem Lemfordera wahacze gorne 4 sztuki jedyne 620 + 100 zaloznie polecam wszystkim jak cos to dam maila do goscia co to sciaga, zadnej geometri kol sie nie robi przy wymianie wahaczy tylko przy wymianie koncowek drazkow kierowniczych pozdrawiam Jarek Krzywicki

nie ustawia się geometrii tylko zbieżność. Jest ona obowiązkowa po wymianie wahaczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kilex

Geometria nie jest obowiązkowa przy wymianie wachaczy tylko przy wymianie końcówek drążka, po co ustawiać geometrię jeżeli regulacja występuję tylko na zbieżności

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności