Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam dość ciężki problem z swoim passatem ( pacjent b5 fl 1.9 TDI 101 km 74 kw AVB ) od kilku miesięcy męczę się z dojściem do przyczyny problemu, zaczęło się od czkawki wystepujacej na jałowych obrotach co parę sekund & nierównomiernie występowało czkanie, jakby jeden cylinder nie dostał paliwa ale zbagatelizowałem problem bo już ma swoje lata i no może coś się dziać. 

Następnie doszedł problem z odpalaniem, na zimnym silniku musiałem około 10 sekund mielić aż zacznie działać. Zauważyłem że kontrolka świec szybko znika więc wymieniłem je, nie pomogło więc idąc dalej wymieniłem przekaźnik. Sprawdzając na krótko przekaźnik zauważyłem że coś jest z prądem ale nie chciałem jeszcze sprawdzać całej elektryki i rozgrzebywać więc z myślą że to jest może wina jakiegoś błędu pojechałem na komputer.

Wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu bo wyrzuciło mi taki błąd na komputerze, od tego czasu problem zaczął narastać ponieważ auto zaczęło gasnąć na jałowych obrotach, ( dojeżdżając do skrzyżowania gdzie wciskałem sprzęgło po prostu gasło ) trzeba było trzymać go ciągle na obrotach żeby wg jechać, tak samo było na jałowych obrotach po odpaleniu, w między czasie wymieniłem również czujnik wału korbowego bo wyskoczył mi ten błąd 513 na climie. 

Gdy auto zgasło musiałem dosłownie kręcić go przez minutę aż w końcu dostał chyba paliwo na tłoki. Było to dla mnie dziwne bo paliwo musiało iść ponieważ dopóki trzymałem gaz to jechał bez problemu, nie było żadnych spadków mocy, czy jakiegoś szarpania, 

Wymieniłem pompę paliwa z zbiorniku i ten problem na razie ustał lecz został z odpalaniem na zimnym oraz czkawką, 

Może problemem jest to że teraz codziennie do pracy mam 3 km i auto się nie rozgrzewa i przez to może się coś dziać, ponieważ gdy robię dłuższą trasę około 20 km to po postoju na zimnym odpali ładnie. Podczas próby odpalania słychać że nie zaczyna pracować na wszystkich cylindrach od razu tylko pokolei cylinder po cylindrze aż załapie na wszystkich. 

Czy ktoś może miał aż taki problem jak u mnie czy może chociaż coś podpowiedzieć co jeszcze może być przyczyną tego bo jednak chciałbym jeszcze polatać nim kilka lat bez stresu czy mi odpali. 😂 czy to jest problem elektryki i świece nie grzeją nadal, ponieważ przekaźnik odpowiada że świece i pompę paliwa i nadal widzę że kontrolka szybko gaśnie oraz pompę słychać ale nie tak jak zawsze głośno, czy to może już być problem na wtryskiwaczach i listwie elektrycznej która jest pod pokrywą silnika. 

Dodatkowo zauważyłem że na koszu od pompy był nalot od oleju więc czy to nieszczelność na wtryskach i olej cofa się do zbiornika, choć no auto ma 20 lat i nikt tam nie zaglądał do zbiornika więc to może być jakość paliwa przez tyle czasu?  No i teraz po odpaleniu idzie biały dym więc może to olej w cylindrach?  

Aczkolwiek stany olejów i reszty płynów nie zmieniają się. Pomóżcie 😬

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności