Dzonzi Zgłoś #1 Napisano 20 Lutego 2023 Witam, Od jakichś dwóch tygodni zauważyłem, że wskazówka temp. płynu chłodniczego porusza się w prawą stronę od 90, czyli że temp. rośnie. Czasami tylko delikatnie, a czasami 2 białe kreski. Dziś już było przegięcie, bo wjechało na czerwone pole i było ostrzeżenie żeby się zatrzymać. Byłem na autostradzie to tylko trochę zwolniłem, przestało piszczeć, po paru min. jazdy normalną prędkością 120-130 km/h temp. się ustabilizowała na 90 stopni. Poziom płynu chłodniczego jest w normie. Olej tak samo. Temp. oleju to w momencie przegrzania wynosiła 80 stopni, potem była w zakresie 90-100 stopni. Płyn nagrzewa się raczej standardowo, po ok. 9 km spokojnej jazdy 70-90 km/h jest 90 stopni i zazwyczaj się tak utrzymuje przez całą trasę 30 km po autostradzie. Niedawno robiłem trasę 800 km, 140 km/h i temp. sztywno 90 stopni. Dodam jeszcze, że raz po wyłączeniu silnika wentylator dalej pracował (nigdy się to nie zdarzało wcześniej po trasie z pracy), przejechałem 200m i się wyłączył. Co może być przyczyną? Zamierzam jechać na warsztat z termostatem i czujnikiem temperatury, bo to najtańsze rzeczy które można wymienić przy tej usterce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loki7777 Zgłoś #2 Napisano 20 Lutego 2023 Jest temat na forum i pewnie pompa wody sie nie otwiera i zacina sie na malym obiegu. Przebiegu nie podales ale pewnie powyzej 90000km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dzonzi Zgłoś #3 Napisano 20 Lutego 2023 Przebieg to 85 tys. km. Sprawdzone info. Nie jest zaniżony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesiek80 Zgłoś #4 Napisano 20 Lutego 2023 Miałem takie objawy, tylko w silniku 2,0 i powodem była pompa wody. Na szczęście na gwarancji po wymianie rozrządu, więc wymiana na koszt serwisu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #5 Napisano 20 Lutego 2023 Tak jak wyżej koledzy pisali , ewentualnie woreczek z silikatami pękł i silikat częściowo zatkał chłodnicę , zobacz czy zbiorniczek wyrównawczy masz z napisem "mit silikate ". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dzonzi Zgłoś #6 Napisano 21 Lutego 2023 Dzisiaj jechałem i temp. tylko na chwilę skoczyła 1 kreskę powyżej 90 stopni. Jak spadła do 90 to przyśpieszyłem do 140 i mimo to się utrzymywała na 90. Może zacina się zawór i za późno się otworzył? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kur2 Zgłoś #7 Napisano 15 Marca 2023 Mi w 2.0 działo się to samo co opisujesz. Jestem pewien w 100% że pompa wody umiera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach