Jump to content
Sign in to follow this  
Guest drandrzej

Znikające wspomaganie kierownicy

Recommended Posts

Guest drandrzej

Witam

walczę dalej z żoninym passatem

po włożeniu silnika do auta podpięliśmy wszystko (mam nadzieję ) jak trzeba , zalałem płyn do układy wspomagania (mobil ATF czerwony) , silnik uruchomiony , płyn został zassany , popienił się trochę - więc mam nadzieję że i układ się odpowietrzył .auto pochodziło ąż do osiągnęcia temp silnika ok 90C - żeby i chłodniczy był w odpowiedniej ilości po odpouszczeniuy termostatu .

 

obecnie przejechałem samochodem ok 150 km

i sytuacja jest taka, że czasem wspomaganie jest , a czesem NIE !!!

i to jadąc na drodze , czy skrzyżowaniu w mieście jest cholernym zaskoczeniem

na 1 światłach działa , 100metrów dalej już nie działa :-(((( - a akurat trzeba skręcać .

 

1) na zbiorniku płynu jest napisane że tylo mineralny ATF , na mobilu nie widzę tej informacji - czy wlanie mobila powodowałoby takie objawy ??

 

2) pod korkiem zbiorniczka płynu nie widze uszczelki - czy powinna być ?? (może dobrze że jej nie było , bo jak zalewałem dałem trochę za dużo płynu i jak pochodził i przestał "bąbelkować"to nadmiar wyleciał przez wlew)

 

co radzicie ??

 

pozdrawiam

 

Andrzej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z Twojego opisu domyślam się, że brak wspomagania ujawnia się głównie na wolnych obrotach silnika:

na 1 światłach działa
- ruszasz = obroty wyższe => wspom. działa,
100metrów dalej już nie działa - a akurat trzeba skręcać
dojeżdżasz do skrzyżowania - noga zdjęta z gazu/ wciśnięte sprzęgło = niskie obroty => wspom NIE działa.

 

co radzicie ??

 

Zacząłbym od sprawdzenia naciągu paska - objawy pasują, a wymiana jest szybka i tania.

 

Sporo informacji jest w FAQ , albo w "szukaj", może coś Cię tam natchnie. :ok:

 

Powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej . Płyn masz dobry , uszczelka pod korkiem musi być koniecznie , myślę że 150 km powinno załatwić sprawę ale zasadniczo układ wspomagania odpowietrza się poprzez kilkakrotne maksymalne wysunięcie przekładni czyli kira w lewo i w prawo na max. Przypuszczam , że układ może być zabrudzony ( coś mogło się dostać do przewodów przy demontażu silnika lub póżniej ) i blokuje się zaworek zwrotny w maglownicy .

Share this post


Link to post
Share on other sites
ale zasadniczo układ wspomagania odpowietrza się poprzez kilkakrotne maksymalne wysunięcie przekładni czyli kira w lewo i w prawo na max.

 

I na podniesionych kołach!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest drandrzej

poprzez kilkakrotne maksymalne wysunięcie przekładni czyli kira w lewo i w prawo na max. Przypuszczam , że układ może być zabrudzony ( coś mogło się dostać do przewodów przy demontażu silnika lub póżniej ) i blokuje się zaworek zwrotny w maglownicy .

 

czy do tego jest jakieś dojście- najchętniej bez wywalania całej przekładni ???

 

 

co do płynu właśnie mnie straszą , że VW ma zielony , kupiłem już 2 litry(i na płukanie, 1 na zalanie) i wymienię

 

pozdrawiam

 

Andrzej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wierz w ciemno kolorom. Niektórych co prawda nie da się przekonać że czarne jest czarne a białe jest białe ale ważne żeby płyn odpowiadał normie VW.

Jak mam zielony płyn w chłodnicy (castrol) i jakos te 1,5 roku się turlam :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest drandrzej

wymieniłem płyn - w hurtowni kupiłem billstein - jakiś na "F" - podobno do vw - i zniknęło wspomaganie całkowicie :-(

 

całe popołudnie walczyłem , odpowietrzałem na podnośniku i obecnie nie ma wcale ......

 

poprzednio chociaż widac było w zbiorniczku jak pompa pracowała - to się "przelewało"

na powierzchni płynu - a teraz nic

 

jakieś pomysły ???

 

wrócić do czerwonego ATF (norma dextron II- czyli mobil, hipol i inne się łapią )

czy od razu jechać po pompę ??

 

 

czy rozmontowanie pompy ma szanse ujawnić jakieś nieprawidłowości ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest siloj

drandrzej, nie wiem czy to ważne, ale wspomaganie powinno się zalewać zielonym płynem VW Audi G002 taki w litrowych pojemnikach.

Ja robiłem ostatnio regenerację maglownicy bo też zniknęło mi całkowicie wspomaganie tyle że był przeciek na uszczelnieniu i cały zbiorniczek wylewał mi sie w ciągu 5 minut jazdy. Koszt regeneracji to 450pln i gwarancja na dwa lata ( nowa listwa to jakieś 1200pln)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest drandrzej

zlałem takim niby jaki powinien być - opieram się na rzetelności hurtowni , na której jeszcze się nie przejechałem

 

nie oryginałem z ASO VW - bo tam chcieli 40 zł /litr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest siloj

Zalewasz tym czym chcesz, nie wiem jaki płyn miałeś wcześniej ale kolorami to raczej nie powinno sie mieszać to nie są płyny hamulcowe które teraz wszystkie ze soba sie mieszaja. Wydatek 40pln może to i dużo ale litr spokojnie wystarcza na zalanie całego układu no i nie wymienia sie go zbyt często.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest drandrzej

ja nie zmieszałem ,tylko wymieniłem

tn zlewałem stary - wlewałem nowy i tak do skutku , aż zmarnowałem z 1,5 litra nowego , potem zalałem zielonym ile trzeba

i wtedy okazało się że nie działa :-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorki za zwłokę , jeżeli chodzi o ten zaworek to jest on częścią śruby łączącej przewód ciśnieniowy ( czarny elastyczny ) z przekładnią i jeśli dobrze pamiętam to jest to śruba z większym łbem ; od spodu doskonale widoczne z dosyć dobrym dostępem. Jeżeli to nie pomoże to pozostanie sprawdzić pompę . Życzę powodzenia i niskich kosztów .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest drandrzej

Już

 

wymieniłem pompę na używkę i działa - i zaczęło od momentu wymiany !!

 

rozkręciłem starą - może jutro zmajstruję fotki ku potomności

 

moja teoria na ten temat :

 

zlałem płyn (który znów wymieniłem na czerwony ) , z płyn okazał siębyć koloru grafitowego - czyli miniopiłki w środku :-(

 

rozkręciłem pompę - i w komorach w których pracuje wirnik zauważyłem zarysowania od "łopatek" wirnika - zeby to zaczęło działać musiałbym wymienić łopatki (albo jakoś szlifować ich czoło styku z komorą) i szlifować/polerować jajowatą komorę

 

pewnie tak opisowo namiesząłem ,że kto nie rozbierał pompy - nic nie wie z opisu , ale uzupełnię

 

 

dodatkowo ornig "rozpęczniał" od zmian płynu i powiększył swoją średnice - choć nie ciekł

 

zatem już mi działa , zalane płynem FEBI by Bilstein

 

a zaworek z samej ciekawości sprawdzę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak wszystko jest już :ok: to sprawdzenie tego zaworka możesz sobie darować , bo wiąże się to z ponownym odpowietrzaniem układu i uzupełnieniem płynu a to mogą być niepotrzebne koszty. Pozdrawiam .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest drandrzej

mogę obwąchać stary ze starej pompy w celach fotopokoleniowoedukacyjnych :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest przemek p-ce

Mam problem od jakiegoś czasu, często zacina mi się wspomaganie kierownicy. Są dni kiedy wjedzie się w ciasną ulicę i nie można w miejscu ukręcić kierownicą - jakby wogóle wspomaganie przestawało działać. Po ruszeniu z miejsca i obróceniu koła kierownicy, wspomaganie działa znowu normalnie. Ktoś wie o co tu chodzi? Boję się, że przyjdzie taki dzień kiedy nie wyjade z garażu bez wspomagania...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest TomiLUG

Witaj, mam DOKŁADNIE taki sam problem, więc przyłączam się z apelem do osób, którym znana jest przyczyna tak działającego wspomagania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja miałem identyczny problem. Wspomaganie działało kiedy chciało...nieraz wystraczyło przegazować a niekiedy nawet to nie pomagało. Powodem była zajechana pompa, więc jedynym ratunkiem była jej wymiama.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wjedzie się w ciasną ulicę i nie można w miejscu ukręcić kierownicą - jakby wogóle wspomaganie przestawało działać. Po ruszeniu z miejsca i obróceniu koła kierownicy, wspomaganie działa znowu normalnie.

Miałem to samo. przy jeździe parkingowej i niskich obrotach silnika wysiadało wspomaganie. Pomogła wymiana pompy wspomagania.

Rzuć jeszcze TU okiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest TomiLUG

U mnie podobno przy wymianie płynu wsp. odpowietrzano układ, lecz sprubóję zrobić to dla pewności sam. Proszę o sprostowanie jeśli zamierzam zrobić to w zły sposób. Mianowicie podnieść przód samochodu, rozgrzać silnik, odkręcić korek zbiorniczka płynu a następnie kręcić kołem kierownicy raz w lewo, raz w prawo do oporu.....

Jeszcze jedno , jest różnica w płynie do wsp.? Tzn zielony czy czerwony? Mam czerwony Castrola obecnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy