Skocz do zawartości
VuSePe

Korekta wtryskiwaczy 2.0 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Od dłuższego czasu obserwuje forum, ale nastał czas, kiedy potrzebuje zapytać was o radę :)
Posiadam VW Passat 2.0 TDI 150 KM CRLB z 245 tys km przebiegu. Auto zadbane, 0 problemów mechanicznych.

Dzisiaj postanowiłem rozwiązać problem z kulturą pracy mojego silnika.

Miałem okazję przejechać się passatem z 2017r 2.0 tdi 190KM 180 tys. km przebiegu i tam silnik chodzi znacznie kulturalniej. Zdarza mi się jeździć innymi dieslami głównie >2016r różnych marek i silnik również chodzi kulturalniej, często ciężko ocenić czy to diesel czy benzyna.

Jak oceniacie korekty wtryskiwaczy? Screen w załączniku. Zamieszczam również wykres z logami. Pomiary zostały wykonane na rozgrzanym silniku na biegu jałowym (screen). CSV powstał podczas jazdy.

DPF wypala mi się w mieście średnio co 200 km - dojazd do pracy 10 km w jedną stronę. Na trasie co 500 km.

Filtr powietrza, kabinowy i paliwa wymieniłem.

Spalanie mam w mieście 7.5l - Łódź i korki. Na trasie 4-5l przy 100km/h.

Jak myślicie co może być przyczyną mniej kulturalnej pracy silnika?

Poprzedni właściciel serwisował tylko w ASO i na początku też tam jeździłem (straszni partacze i brak wiedzy- ASO VW Łódź, niech każdy się domyśli). Wymieniał olej zgodnie z komputerem co 25-28 tys km.

Myślicie, że warto zrobić płukankę silnika? Będę lać olej Valvoline SynPower 0W30 5L XL-III C3.

korekty.PNG.3fccb960c00da6be1619c2eb84480c05.PNG

 

Korektra wtrysków.CSV punkt kalibracji.CSV

Edytowane przez VuSePe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie bierze oleju. Również nie ma żadnych wycieków itp. 

Jeszcze zauważyłem, że podczas wypalania dfp wydobywa się dym spod maski z lewej strony i delikatnie czuć spalinami w kabinie. 

Do ASO w Łodzi już nie oddam. Ostatnio jak oddałem to nie przykręcili czujnika temperatury dpf i leżał luzem obok otworu. Boję się co jeszcze mogli popsuć. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy tego jak poprzedni właściciel dbał o samochód i jaki miał styl jazdy.  Jak dbał to napisałeś, długie interwały olejowe to zabójstwo dla silnika, a jak jeszcze próbował robić oszczędności na spalaniu w stylu 4 litry na 100 km to jest jak jest. Tak mnie zastanawia wypalanie dpf -u. Ja u siebie nie czuje jak się wypala, więc może tu jest jakaś nieszczelność, która wpływa na akustykę pracy silnika. Z płukanką możesz spróbować, ale możesz też skrócić interwał. Ja w tym roku też pierwszy raz nie zalałem  Castrolem, ale tylko że względów finansowych bo się drogi zrobił. Wolę w tej cenie zrobić 2 zmiany po krótkich przebiegach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Część problemów została rozwiązana.

Problem z dymem to najprawdopodobniej nieskręcony DPF przez ASO VW w Łodzi. Opaska metalowa łącząca DPF z czymś obok nie była solidnie przykręcona. Mogłem śrubą wykonać jeszcze 2 obroty do lekkiego oporu.

Do paliwa dolałem Archoil AR6900-D MAX i czuć znaczą różnicę. Silnik chodzi gładziej.

Czekam jeszcze jak ktoś zinterpretuje korekty wtryskiwaczy. Z tego co czytam na forach to moje są bardzo dobre ale wolę jak ktoś się jeszcze wypowie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności