VuSePe Zgłoś #1 Napisano 18 Listopada 2022 (edytowane) Cześć, Od dłuższego czasu obserwuje forum, ale nastał czas, kiedy potrzebuje zapytać was o radę Posiadam VW Passat 2.0 TDI 150 KM CRLB z 245 tys km przebiegu. Auto zadbane, 0 problemów mechanicznych. Dzisiaj postanowiłem rozwiązać problem z kulturą pracy mojego silnika. Miałem okazję przejechać się passatem z 2017r 2.0 tdi 190KM 180 tys. km przebiegu i tam silnik chodzi znacznie kulturalniej. Zdarza mi się jeździć innymi dieslami głównie >2016r różnych marek i silnik również chodzi kulturalniej, często ciężko ocenić czy to diesel czy benzyna. Jak oceniacie korekty wtryskiwaczy? Screen w załączniku. Zamieszczam również wykres z logami. Pomiary zostały wykonane na rozgrzanym silniku na biegu jałowym (screen). CSV powstał podczas jazdy. DPF wypala mi się w mieście średnio co 200 km - dojazd do pracy 10 km w jedną stronę. Na trasie co 500 km. Filtr powietrza, kabinowy i paliwa wymieniłem. Spalanie mam w mieście 7.5l - Łódź i korki. Na trasie 4-5l przy 100km/h. Jak myślicie co może być przyczyną mniej kulturalnej pracy silnika? Poprzedni właściciel serwisował tylko w ASO i na początku też tam jeździłem (straszni partacze i brak wiedzy- ASO VW Łódź, niech każdy się domyśli). Wymieniał olej zgodnie z komputerem co 25-28 tys km. Myślicie, że warto zrobić płukankę silnika? Będę lać olej Valvoline SynPower 0W30 5L XL-III C3. Korektra wtrysków.CSV punkt kalibracji.CSV Edytowane 18 Listopada 2022 przez VuSePe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek68 Zgłoś #2 Napisano 18 Listopada 2022 A bierze olej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VuSePe Zgłoś #3 Napisano 19 Listopada 2022 Nie bierze oleju. Również nie ma żadnych wycieków itp. Jeszcze zauważyłem, że podczas wypalania dfp wydobywa się dym spod maski z lewej strony i delikatnie czuć spalinami w kabinie. Do ASO w Łodzi już nie oddam. Ostatnio jak oddałem to nie przykręcili czujnika temperatury dpf i leżał luzem obok otworu. Boję się co jeszcze mogli popsuć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek68 Zgłoś #4 Napisano 20 Listopada 2022 Wszystko zależy tego jak poprzedni właściciel dbał o samochód i jaki miał styl jazdy. Jak dbał to napisałeś, długie interwały olejowe to zabójstwo dla silnika, a jak jeszcze próbował robić oszczędności na spalaniu w stylu 4 litry na 100 km to jest jak jest. Tak mnie zastanawia wypalanie dpf -u. Ja u siebie nie czuje jak się wypala, więc może tu jest jakaś nieszczelność, która wpływa na akustykę pracy silnika. Z płukanką możesz spróbować, ale możesz też skrócić interwał. Ja w tym roku też pierwszy raz nie zalałem Castrolem, ale tylko że względów finansowych bo się drogi zrobił. Wolę w tej cenie zrobić 2 zmiany po krótkich przebiegach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VuSePe Zgłoś #5 Napisano 23 Listopada 2022 Część problemów została rozwiązana. Problem z dymem to najprawdopodobniej nieskręcony DPF przez ASO VW w Łodzi. Opaska metalowa łącząca DPF z czymś obok nie była solidnie przykręcona. Mogłem śrubą wykonać jeszcze 2 obroty do lekkiego oporu. Do paliwa dolałem Archoil AR6900-D MAX i czuć znaczą różnicę. Silnik chodzi gładziej. Czekam jeszcze jak ktoś zinterpretuje korekty wtryskiwaczy. Z tego co czytam na forach to moje są bardzo dobre ale wolę jak ktoś się jeszcze wypowie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach