Skocz do zawartości
lukas63

Nie chce zapalić

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj schodzę na dół. Próbuje zapalić paska i nic. Nie kręci w ogóle. Tylko słychać raz taki odgłos "tyk" kiedy przekręcam kluczykami. Natomiast także słyszę przy chyba przekaźniku 21 (taki mam nr na plastikowej osłonie) obok bezpieczników taki odgłos przez dłuższy czas "trrrrrrrrr". Włączyłem teraz światła, żeby zobaczyć czy to może nie aku - światła świecą, ale nie tak mocno jak zawsze.

 

Czy może to być alternator ?? (jutro podładuje akumulator prostownikiem i jak zapali to chyba alternator co???? ).

 

Czy być może to ten przekaźnik 21????

 

A może coś ze stacyjką????

 

Z góry dziękuje za rady, sugestie i sposoby jak to sprawdzić.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mular

Sprawdz tez zaciski na aku. i przewody w zaciskach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

To charakterystyczne "tyk", kiedy przekręcasz kluczyk, to raczej objaw rozładowanego akku. Natomiast co do "trrrrrrr" w przekaźniku to obstawiłbym akku lub słaby styk na klemach. Kiedyś odpinałem u siebie akku i jak go ponownie założyłem, to nie dokręciłem jednej klemy :wstyd: i przy próbie odpalenia silnika coś zrobiło właśnie "tyk" i "trrrrrrrr" (światła świeciły niby normalnie). Tyle, że światła pobierają dużo mniejszy prąd niż rozrusznik w momencie startu silnika.

p.s. u mnie nie ma przekaźnika 21, ale jest 22 (nie wiem czy to jest to samo)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja raczaj stawiam na aku

 

Czasem aku może sam paść jak jest już stary to czsem może sięto przytrafić każdemu - nie trzyma napięcia i szybko słabnie zwłaszcza jak postoi kilka dni z włączonym alarmem, lub radio grało długo na postoju itp. (również sprawdź czy stan elektrolitu jest prawidłowy w razie czaego dolej destylowanej. Sprawdź datę produkcji aku (jest wybita gdzieś na obudowie - jeśli ma 4-5 lat to kup nowy).

 

Co do alternatora to jedynie może mieć słabe ładowanie ale byś widział to na zegarach w postaci kontolki słabego ładowania. Ale warto sprawdzić szczotki przy najbliższej okazji jeśli są już na wyczerpaniu lub ukruszone to wymień szczotkotrzymacz z regulatorem (coś około 200zł). Do wymiany będzie ci potrzebny nr Alternatora po nim dostaniesz odpowiedni regulator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz mieć "niestykającą" odpowiednio masę przy AKU :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odp - w najbliższym czasie pogrzebie przy nim -

 

Czasem aku może sam paść jak jest już stary to czsem może sięto przytrafić każdemu - nie trzyma napięcia i szybko słabnie zwłaszcza jak postoi kilka dni z włączonym alarmem, lub radio grało długo na postoju itp. (również sprawdź czy stan elektrolitu jest prawidłowy w razie czaego dolej destylowanej. Sprawdź datę produkcji aku (jest wybita gdzieś na obudowie - jeśli ma 4-5 lat to kup nowy).

 

Co do aku to kupowany był w listopadzie więc nie powinien paść

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek
Co do aku to kupowany był w listopadzie więc nie powinien paść

Zależy jakiej firmy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aku rozładowany - jest na gwarancji więc oddam - może ktoś już oddawał aku na gwarancji????

 

JAk to jest - daje mi w zamian nowy czy oddają kase???

 

A aku jest Bosch Silver

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lukas63, ja mam jakis no namez gwarancja 2 letnia. Chyba World Batt.

 

Kupowalem 2 lata temu i po roku padl. Poszedl na gwarancji, a dostalem zastepczy. Po nastepnym roku znowu padl(znowu zastepczy) miesiac przed koncem gwarancji.

Wymienili na nowy i znowu mam z 2 letnia gwarancja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pakafoto, mam pytanie - dostajesz od razu zastępczy na miejscu czy musisz czekać jakiś czas? Pytam, bo jeszcze nie oddawałem nigdy aku na gwaranacji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaraz, dobrze rozumiem, czy po przekręceniu kluczyka oprócz tyknięcia przekaźnika nie ma żadnej reakcji? To może rozrusznik? U mnie raz też tak było; zero reakcji, światła świecą i też coś tyrkało ;) Wystarczyło troszkę postukać czymś cięższym w rozrusznik i doraźnie pomogło (na rok ;) ) Zapalił od razu. Natomiast co do tyrkania to dopiero później zczaiłem, że podczas zmagań i prób odpalenia poruszałem pokrętło od regulacji świateł i tyrkał silniczek elektrycznej regulacji ;))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lukas63, od reki dostalem. Tylko trzeba sie upomiec o swoje.

 

 

panowie, akku to jedno

drugie to lacznik kostki ze stacyjka taki jezyk

 

 

//scalanie nie działa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wystarczyło troszkę postukać czymś cięższym w rozrusznik i doraźnie pomogło (na rok ;) ) Zapalił od razu

 

Też tak myślałem - postukałem - ale nic - okazało się, że aku się rozładował - teraz go ładuje i jutro się zobaczy czy odpali

 

Tylko trzeba sie upomiec o swoje

 

Tak się domyślałem :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem miernikiem aku już po naładowaniu - przy włączonym silniku 13,99 -14,01

Przy wyłączonym 13,20

 

Czy może to być alternator - czy to wina aku, który ktoś wadliwie zrobił????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Ja bym wykluczył alternator. Napięcie ładowania jest prawidłowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba miernik miałem zły, ale być może to alternator jest do wymiany - znów musiałem aku podładować - elektryk powiedział (pomiary jego), żeby wymienić alternator - mam valeo 70 i polecał wymienić na boscha 90 - teraz będę szukał takiej używki - teraz mam pytanie - czy alternatory do b4 jakoś się różnią??? Czy do diesli czy benzyny są inne???? I może być z innego modelu o innym silniku???

 

Z góry dzięki za odp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy oprócz wadliwego alternatora bądź AKU, wziąłeś pod uwagę, ze coś po nocnym postoju, może ci rozładowywac "bateryjkę" :hyhy: ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności