Skocz do zawartości
MarcinK.

diesel 2.0 TDI BMR - po czyszczeniu EGR i przepustnicy silnik nie odpala

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zwracam się z prośbą o pomoc w rozwiązaniu problemu jak w temacie.
Wczoraj w przypływie nadmiaru wolnego czasu postanowiłem wyczyścić zawór EGR i przepustnicę.
Wypiąłem dwie wtyczki, wykręciłem EGR z przepustnicą i wszystko dokładnie wyczyściłem. Wszystko poszło super do momentu próby rozruchu silnika po montażu wyczyszczonych elementów.
I tu wielkie zaskoczenie - silnik kręci ale nie chce odpalić.
Akumulator i rozrusznik sprawne.
Pompa paliwa działa. Przy uruchomieniu zapłonu podaje jednorazowo małą dawkę paliwa. Przy wykonaniu ustawień początkowych w VCDS pompa przez 30 sekund trwania testu podaje niespełna 1L paliwa.
Robiłem próby na złożonym silniku jak również przy odkręconym EGR. Zachowanie bez zmian.
Silnik przy próbie rozruchu kręci tak jakby nie dostawał paliwa ( nie próbuje zaskoczyć ) jednakże z rury prowadzącej do zaworu EGR wydobywają się spaliny. Z wężyka przelewowego prowadzącego do filtra paliwa podczas próby rozruchu leje się paliwo.

Proszę o pomoc bo moja wiedza już się wyczerpała.

Zaznaczam, że do momentu odkręcenia zaworu EGR auto nigdy nie miało problemów z rozruchem czy pracą silnika. Zawsze odpalało "od strzału".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wtyczkę przepustnicy i zobacz czy jest w pozycji otwartej jak odpalasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica to tak naprawdę klapa gasząca. Zacznij od sprawdzenia czy czasem nie jest cały czas zamknięta. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klapa jest w pozycji otwartej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

więc posprawdzaj dokładnie wszystkie bezpieczniki, w szczególności bezpiecznik sterownika skrzyni DSG. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie bezpieczniki sprawdzone.

Sprawdziłem również przewody od egr i klapy gaszącej do ecu. Ciągłość obwodów zachowana.

Zastanawiam się czy jest możliwe aby po odpięciu egr padł sterownik silnika albo immo. Bo na myśl przychodzą mi już tylko te dwie rzeczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem dzisiaj jeszcze kilka pomiarów. Poniżej zrzuty. Jakieś pomysły ?

 

readiness.jpg

dane pomiarowe.jpg

pomiary wtryskiwacze.jpg

pomiary obroty.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomiarów nie robi się na zgaszonym silniku, a tym bardziej na zimnym. Wypnij wtyczkę egr i sprobuj odpalić,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety jak silnik nie odpala to ciężko jest zrobić pomiary inaczej jak na zgaszonym. Generalnie chodziło o odczyt statusu wtryskiwaczy oraz sprawdzenie czujnika G28. I z nimi wydaje się być wszystko w porządku.

Nie mogę znaleźć w blokach pomiarowych czujnika G40, bo jego też chciałem sprawdzić. Na którym kanale powinny być jego parametry ?

Z odpiętym egr już sprawdzałem. Nic to nie dało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na zgaszonym silniku NIC nie sprawdzisz w silniku. Szkoda czasu. Bezpieczniki masz po obu stronach deski i w komorze silnika. Na pewno każdy wyjales i sprawdziles? Sprawdź czy możesz się połączyć z modułem komfortu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie bezpieczniki sprawdzone (zarówno pod maską jak i po obu stronach deski). VCDS ze wszystkimi sterownikami łączy się bez oporów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przyczyną nie odpalania silnika po czyszczeniu EGR jest prosta, brak ciśnienia w układzie. Miałem to samo  pewnie większość z was to ma, mechanik wam tego nie powie. Ja się dowiedziałem od znajomego co mam zrobić żeby odpalić silnik Jeśli chcesz uruchomić silnik, kręć go tak kilka razy rozrusznikiem po ok minuty aż odpali, akumulator może siąść naładuj i dalej prubuj odpalić. Ja swuj akumulator dwa razy ładowałem  zanim odpalił ale się udało. Mechanik to samo zrobi, a jeszcze wam nawymyśla, że EGR wymienił bo był zepsuty i Bóg wie co a wy za to zapłacicie. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności