Skocz do zawartości
jzk

[B8] czujnik różnicy ciśnień

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was

Ostatnio zaświecił się check i po odczytaniu wychodzi ze czujnik różnicy ciśnień zdechł- kasowanie błędów nie pomaga.

błędy z VCDS nastepujące

Cytat

Adres 01: Silnik (J623-DFGA)       Plik etykiet:. 04L-907-309-V1.clb
   Oznaczenie elementu SW: 04L 906 026 KD    HW: 04L 907 309 P
   Komponent: R4 2.0l TDI   H25 4798  
   Weryfikacja: B4H25---    
   Kodowanie: 0125041203641D083000
   Kod serwisu: WSC 05311 115 00301
   Zbiór danych ASAM: EV_ECM20TDI01104L906026KD 005005
   ROD: EV_ECM20TDI01104L906026KC.rod
   VCID: 76E353DFC9C734FF8C-8022

5 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
31489 - Nieznany kod błędu 
          P154B 00 [175] - -
          MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 4
                    Przebieg: 95106 km
                    Data: 2000.00.00
                    Czas: 00:00:00

                    Prędkość obrotowa silnika: 0.00 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 0.0 %
                    Prędkość pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 30 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 29 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 12.360 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Filtr cząstek stałych: czuj.różn.ciśn.1:rząd 1:dane nieprzet.1-Bits 0-7: 0
                    Filtr cząstek stałych: czuj.różn.ciśn.1:rząd 1:dane nieprzet.1-Bits 0-7: 15
                    Filtr cząstek stałych: czuj.różn.ciśn.1:rząd 1:dane nieprzet.2-Bits 0-7: 0
                    Filtr cząstek stałych: czuj.różn.ciśn.1:rząd 1:dane nieprzet.2-Bits 0-7: 15
                    Filtr cząstek stałych: czuj.różn.ciśn.1:rząd 1:wart.nieprzet.1: 1000 hPa
                    Filtr cząstek stałych: czuj.różn.ciśn.1: rząd 1: jakość danych: 100.00 %
                    Filtr cząst.stałych: czuj.różn.ciśn.1:rząd 1: wewn.kod usterki-Bits 0-7: 0
                    Filtr cząst.stałych: czuj.różn.ciśn.1:rząd 1: wewn.kod usterki-Bits 0-7: 4
                    Filtr cząstek stałych: czuj.różn.ciśn.1 rząd 1: temp. czujnika: 16.97 °C
                    Filtr cząst.stałych: czuj.różn.ciśn.1:rząd 1: wewn.kod usterki-Bits 0-7: 0
                    Filtr cząst.stałych: czuj.różn.ciśn.1:rząd 1: wewn.kod usterki-Bits 0-7: 4

31490 - Nieznany kod błędu 
          P154B 00 [175] - -
          MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 4
                    Przebieg: 95106 km
                    Data: 2000.00.00
                    Czas: 00:00:00

                    Prędkość obrotowa silnika: 0.00 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 0.0 %
                    Prędkość pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 30 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 29 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 12.360 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Filtr cząstek stałych: czuj.różn.ciśn.1:rząd 1:dane nieprzet.1-Bits 0-7: 0
                    Filtr cząstek stałych: czuj.różn.ciśn.1:rząd 1:dane nieprzet.1-Bits 0-7: 15
                    Filtr cząstek stałych: czuj.różn.ciśn.1:rząd 1:dane nieprzet.2-Bits 0-7: 0
                    Filtr cząstek stałych: czuj.różn.ciśn.1:rząd 1:dane nieprzet.2-Bits 0-7: 15
                    Filtr cząstek stałych: czuj.różn.ciśn.1:rząd 1:wart.nieprzet.1: 1000 hPa
                    Filtr cząstek stałych: czuj.różn.ciśn.1: rząd 1: jakość danych: 100.00 %
                    Filtr cząst.stałych: czuj.różn.ciśn.1:rząd 1: wewn.kod usterki-Bits 0-7: 0
                    Filtr cząst.stałych: czuj.różn.ciśn.1:rząd 1: wewn.kod usterki-Bits 0-7: 4
                    Filtr cząstek stałych: czuj.różn.ciśn.1 rząd 1: temp. czujnika: 16.97 °C
                    Filtr cząst.stałych: czuj.różn.ciśn.1:rząd 1: wewn.kod usterki-Bits 0-7: 0
                    Filtr cząst.stałych: czuj.różn.ciśn.1:rząd 1: wewn.kod usterki-Bits 0-7: 4

4988 - Świeca żarowa cylindra 1 (Q10) 
          P066A 00 [032] - zwarcie z masą
          Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 94752 km
                    Data: 2022.09.14
                    Czas: 07:00:05

                    Prędkość obrotowa silnika: 762.00 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 41.6 %
                    Prędkość pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 24 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 24 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 14.100 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 22
                    Elektryczny dogrzewacz: warunki wyłączania-Bits 0-7: 0
                    Elektryczny dogrzewacz: warunki wyłączania-Bits 0-7: 0
                    Elektryczny dogrzewacz: sterowanie przekaźnika-Bits 0-7: 0
                    Czas rozgrzewania świec żarowych: 0 ms
                    Status rozgrzewania świec żarowych-Bits 0-7: 0
                    Status rozgrzewania świec żarowych-Bits 0-7: 176
                    Cykle rozgrzewania powyżej progu temperatury-Bits 0-7: 4
                    Cykle rozgrzewania powyżej progu temperatury-Bits 0-7: 210
                    Cykle rozgrzewania poniżej progu temperatury-Bits 0-7: 2
                    Cykle rozgrzewania poniżej progu temperatury-Bits 0-7: 99
                    Czujnik temp.zewn. 1 rząd 1: wartość nieprzetworzona: 14.5 °C

4990 - Świeca żarowa cylindra 3 (Q12) 
          P066E 00 [032] - zwarcie z masą
          Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 94752 km
                    Data: 2022.09.14
                    Czas: 07:00:05

                    Prędkość obrotowa silnika: 762.00 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 41.6 %
                    Prędkość pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 24 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 24 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 14.100 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 22
                    Elektryczny dogrzewacz: warunki wyłączania-Bits 0-7: 0
                    Elektryczny dogrzewacz: warunki wyłączania-Bits 0-7: 0
                    Elektryczny dogrzewacz: sterowanie przekaźnika-Bits 0-7: 0
                    Czas rozgrzewania świec żarowych: 0 ms
                    Status rozgrzewania świec żarowych-Bits 0-7: 0
                    Status rozgrzewania świec żarowych-Bits 0-7: 176
                    Cykle rozgrzewania powyżej progu temperatury-Bits 0-7: 4
                    Cykle rozgrzewania powyżej progu temperatury-Bits 0-7: 210
                    Cykle rozgrzewania poniżej progu temperatury-Bits 0-7: 2
                    Cykle rozgrzewania poniżej progu temperatury-Bits 0-7: 99
                    Czujnik temp.zewn. 1 rząd 1: wartość nieprzetworzona: 14.5 °C

15733 - Katalizator SCR NOx; zespół 1 
          P20EE 00 [096] - sprawność za mała
          Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
 

niestety nie moge namierzyć nawet tego czujnika.

Ktoś podrzuci gdzie go można znaleźć? 🤘

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik a właściwie dwa czujniki są na deklu zaworowym na uchwycie zamocowane tak mniej więcej między wtyskiwaczami a turbo.

Widzę że Polski dystrybutor vcds już zrezygnował z tłumaczenia błędów na język polski.

Edytowane przez Marek3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem tam jeden czujnik w otulinie cieplnej ale wychodzi że to czujnik ciśnienia 

20221002_162144.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wersja z adblue ?

Może czujnik może nie , dodatkowo masz błędy świec żarowych a to też wpływa na regenerowanie filtra .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, wersja z adblue.

Świece już nie krzaczą w błędach po usunieciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik wymieniony, błędu nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności