ryba84 Zgłoś #1 Napisano 20 Września 2022 Witam Coraz częściej zaczyna wypalać mi dpf. Po doświadczeniach z poprzednim volvo wiem że można temu zaradzić czyszcząc wtryski za pomocą chemii. W przypadku volviaka jest schemat podłączenia przewodów do zasilania i powrotu paliwa. W przypadku passata b8 nigdzie takiego schematu nie znalazłem a sam nie potrafię tego ogarnąć. Z filtra paliwa wychodzą 3 przewody. Robił już to ktoś w ea288? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ravine Zgłoś #2 Napisano 4 Stycznia 2023 (edytowane) Również mam B8 DFCA i są tylko 3 wąże. Obawiam się, że powrót jest nie tylko na filtr, ale i na zbiornik. Raczej środkowy z pomiarem temp. paliwa to pobieranie do pompy wysokiego. Powrót nie wiem czy wraca tylko do filtra dolnym (tam gdzie obejma nr 8). Nr 19 to przewody od zbiornika. Powrót z listwy z zaworu ciśnienia wraca na 100% podłączeniem z obejmą 10. Moim zdaniem ryzyko jest takie że paliwo ze środkiem do czyszczenia dostanie się do baku jak będzie za duże ciśnienie w pompie nr 21. Mam zamiar po czyszczeniu wykręcić ten regulator ciśnienia i dać go do myjki ultradźwiękowej, bo w VCDS skacze mi ciśnienie na listwie (na drugim rys część nr 9). zobacz: EXPERT USZKODZONY ELEKTROZAWÓR CIŚNIENIA PALIWA COMMON RAIL MASZ PROBLEM ZOBACZ CR VALVE BOSCH - YouTube Edytowane 4 Stycznia 2023 przez Ravine Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ryba84 Zgłoś #3 Napisano 14 Stycznia 2023 Dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ravine Zgłoś #4 Napisano 12 Kwietnia 2023 W dniu 14.01.2023 o 20:55, ryba84 napisał: Dzięki. I jak robiłeś już te płukanie? Cały czas zastanawiam się czy nie będzie potrzebne ciśnienie wstępne z powodu tylko trzech podpięte do filtra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakbli Zgłoś #5 Napisano 14 Kwietnia 2023 (edytowane) Tak trzeba podłączyć sprężone powietrze aby to działało. Coś takiego Edytowane 14 Kwietnia 2023 przez jakbli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ravine Zgłoś #6 Napisano 17 Kwietnia 2023 Ja też zrobiłem tylko bez tego ustrojstwa za 500zl. Swoja droga ciekawy jestem gdzie to podłączyć? Wlałem całość środka do zbiornika na filtr, podczas jego wymiany. U mnie okazało się, że nierówna praca silnika to wina mechanicznej usterki zaworu na listwie CR. Próbowałem czyszczenia ultradźwiękowego, ale pomogło tylko na parę km. Jutro montuje nowy Zawór Ciśnienia Paliwa VWAG 04L130764C BND V740 i raczej wszystko powinno być ok. PS Dodatkowo uszkodzenie objawiało się świeszczykiem podczas pracy silnika. Namierzyłem to stetoskopem. 20230405_173441.mp4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ryba84 Zgłoś #7 Napisano 19 Kwietnia 2023 Ja odpuściłem czyszczenie wtrysków. Pomysł z wlaniem preparatu do obudowy filtra paliwa jest słaby. Przecież zaraz wszystko wyląduje powrotem w baku. A co do tego świerszczenia. Praktycznie każde 2.0 tdi po 2014r ma ten specyficzny świergot. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pisak112 Zgłoś #8 Napisano 27 Czerwca 2023 W dniu 17.04.2023 o 22:31, Ravine napisał: Ja też zrobiłem tylko bez tego ustrojstwa za 500zl. Swoja droga ciekawy jestem gdzie to podłączyć? Wlałem całość środka do zbiornika na filtr, podczas jego wymiany. U mnie okazało się, że nierówna praca silnika to wina mechanicznej usterki zaworu na listwie CR. Próbowałem czyszczenia ultradźwiękowego, ale pomogło tylko na parę km. Jutro montuje nowy Zawór Ciśnienia Paliwa VWAG 04L130764C BND V740 i raczej wszystko powinno być ok. PS Dodatkowo uszkodzenie objawiało się świeszczykiem podczas pracy silnika. Namierzyłem to stetoskopem. 20230405_173441.mp4 Wymiana zaworu pomogła? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach